Ei ole kyllä tietoa, mutta itse mietin esikoista oottaessa samaa... kun itse tykkään just niistä hempeistä väreistä

Jätin mobilen ja lelukaaren hankkimatta kun tuntui tyhmältä hankkia valjun värinen harmaa tms... mutten halunnut mitään kirkuvia värejäkään

Toisaalta en usko että neutraalin värisestä ympäristöstä haittaa on, onhan ennen asuttu puisissa pirteissä jne

Värejä muualla ollu kuin luonnossa... Ja voisi kuvitella että harmonisen värisessä huoneessa on helpompi esim rauhoittua nukkumaan kuin vaikka kirkkaan punaisessa! Toisaalta toki kivaa jotain värikästäkin katsella vaikka kuvakirjaa tms välillä... Ettei nyt ihan kaikki väritöntä.
Mutta vaikea kuvitella että vauvan näkö vaikka ei kehittyisi kodin sisustuksen takia

Luulisi että hymyilevien ihmiskasvojen näkeminen on tärkeintä näköaistin kautta tapahtuvaa kehitykselle ja valo. Liika sisälläolo huonontaa näköä. Lasten tulisi olla auringossa... en tosin tiedä kuinka paljon pientä vauvaa sitten tulisi pitää ulkona... itse ainakin ekan kesän kyllä pidin kopan suojissa aikalailla vauvan... Vähän nyt meni ohi aiheesta