Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Entä meinaatteko hankkia mitä mammavaatteita? Mun piti jo ostaa isommat liivit, tää turvotus on ihan kamalaa :sad001

Mulla on äitiysfarkut ostoalistalla. Menin myymään kaikki esikoisen jälkeen. Nyt omat farkut väkisin käytössä pompula kiinnikkeenä kun ei nappi mee kiinni:D

Mun ainoa hankinta tähän mennessä on ollut kotidoppleri joka tulee ensi viikolla postissa. Vähän harkinnut isompien housujen ostoa kun nyt esim farkkujen ylänappi puristaa niin oon hiuslenksulla saanut vähän enemmän pelivaraa. Jotain kasvatuskirjoja olisi kiva kans tilata niin voisi pohtia omaa kasvatustyyliään... Nyt eniten rahaa mennyt ruokakauppaan kun erlaisia mielitekoja joka päivä :)

Joskus mamisku - oli muuten mielenkiintoista lukea että olet yli 180cm pitkä. Tuo pikku myy kuva hämää ajattelemaan että olisit ihan pikkuinen mamma :joyful:

Oletteko ostanut nyt jotain alesta? Mun tekis niin mieli jo ostaa jotain. Lähinnä mietin baby nestiä, en ala sitä itse ompelemaan. Katselin jo tarjouksia, voisin melkein jo ostaa vaaleanpunaisen, kun on jo iha tyttöolo :rolleyes: isommat hankinnat jätetään sitten myöhäisemmäksi. Kirppiksiltä tulen varmasti ostamaan vauvalle (ja itsellekin!) vaatteita. Ihanaa, kun niin kauan haaveillut pienten vaatteiden ostamista, ja nyt se on "sallittua" :smiley-ashamed005

Me ei oikeasti varmaan tulla tarvitsemaan YHTÄÄN mitään tälle toiselle tulokkaalle, ainakaan jos sukupuoli on sama. Kaikki löytyy esikoisen jäljiltä. Kantovälineistä mä olen osan myynyt pois ja haaveilen uuden kudotun kantoliinan ostavani jossain vaiheessa, kun budjetti sallii (vaikka neliöliina ja rengasliina on tallessa vielä ennestään). Itselle ajattelin satsata pariin kivaan imetysvaatteeseen, missä julki-imetyskin on mukavampaa. Esikoisen kanssa en hankkinut oikein mitään varsinaisia imetysvaatteita, ja vaikka niinkin pärjäsi oikein hyvin, niin joku luukullinen paita/tunika/mekko olisi kivempi silloin kun imettää julkisemmin.

Oletteko ostanut nyt jotain alesta? Mun tekis niin mieli jo ostaa jotain. Lähinnä mietin baby nestiä, en ala sitä itse ompelemaan. Katselin jo tarjouksia, voisin melkein jo ostaa vaaleanpunaisen, kun on jo iha tyttöolo :rolleyes: isommat hankinnat jätetään sitten myöhäisemmäksi. Kirppiksiltä tulen varmasti ostamaan vauvalle (ja itsellekin!) vaatteita. Ihanaa, kun niin kauan haaveillut pienten vaatteiden ostamista, ja nyt se on "sallittua" :smiley-ashamed005

En ole virlä ostanut mutta olen kyllä katsellut kaikenlaista... just babynest houkuttais ja samoin unipussi. :grin Ja pehmolelu ja imetysvaate alet... Ja käytetyt tuplavaunut.

Täällä ilmoittautuu shoppailua "harrastava"! Eli käyn melko usein kaupoilla (ja kirppiksillä) ja olen tehnyt sitä oikeastaan koko elämän. Älkää käsittäkö väärin, mä en todellakaan ole mikään ostoshullu vaan käyn juurikin vain katselemassa. Ostan suhteellisen harvoin mitään ja mietin tosi tarkkaan tarviinko jotain vai en ennen kun hankin, mutta tykkään siitä kaupoilla pyörimässä. Nyt yritän kuitenkin himmata tän vauva-asian suhteen. En uskalla mennä kaupoille kun ihan varmasti sorrun johonkin ensimmäiseen potkupukuun jos alan niitä hypistellä. :shy: Ensimmäinen suunniteltu ostos raskauteen/vauvaan liittyen tulee varmaan(toivottavasti) olemaan doppler. Päätin jo joskus aikoja sitten ennen kun yrityksestä oli edes tietoa, että haluan sellaisen. Amazonista tilattuna ei olisi kuin muutaman kympin ja se on pieni raha jos masiinalla saa muutamaan otteeseen mielenrauhan.

Tuo doppleri oli mulla edellisessä raskaudessa järjen säilymisen kannalta ehdoton. Istukka oli etuseinässä niin en tuntenut vauvan liikkeistä kuin pienen osan. Aina oli huolissaan, pysty sitten kuuntelemaan että tyypillä on asiat hyvin :)

Mulla on doppleri vielä tallessa esikoisen odotuksesta. Juuri eilen mietin, että millonkahan uskaltaisi kokeilla kuunnella :) mulla on se ihan halvin AngelSound-doppleri ja hyvin toimi esikoisestakin :)

Mullakin on doppleri ja todellakin saanut sen avulla aiemmassa raskaudessa mielen rauhan monet kerrat. Alkuraskaudessa, kun ei vielä tuntenut liikkeitä ja loppuraskaudessa kun liikkeet alko vähenemään tai oli vaisuja.

Dopplerin käyttö vaatii kyllä jonkin verran harjoittelua että tietää mistä ne sykkeet löytää eri raskauden vaiheessa. Että ei todellakaan kannata hätääntyä jos niitä ei ensimmäisillä kerroilla saa kuulumaan. Monet on käsittääkseni saanut rv 10+ kuulumaan tai jopa aiemmin mutta doplerin valmistajat suosittelee että kuunneltais vasta rv 12+ koska silloin varmimmiten kuuluu.

Mä ostin alesta jo unipussin ja yhden bodyn - ehkä aikaista mutta mutta...

Ostin tänään varhaisultran jälkeen pienelle pentikin halipupu unilelun<3 Muita hankintoja en tee vielä mutta monesti oon käynyt jo kaupoilla haaveilemassa mitä ostan myöhemmin.

Osaako joku suositella hyviä ja suht edullisia mammahousuja? Semmosia töihin sopivia siis, ei mitään verkkareita ;)

Osaako joku suositella hyviä ja suht edullisia mammahousuja? Semmosia töihin sopivia siis, ei mitään verkkareita ;)

Eiks H&M:llä oo aika edullisia mamma housuja ja farkkuja. Oisko jotain 30 e luokkaa ainakin osa, nyt näytti jumbossa ainakin olevan alessa 20e.

Ite ostin yhet jo valmiiksi kirppikseltä parilla eurolla. Et jos kirppareita kiertelee niin sieltä löytyy kyllä tosi halvalla noita housuja.

Kauhuissaan mittailtiin tota meidän hissiä tuossa.. Oviaukko 60cm ja sisätila aavistuksen leveämpi ja n. 95cm pituutta. Kyllä tulee mielenkiintoset ajat kun vaunuja aletaan hankkia :D Minkäänlaisia säilytystiloja ei rapussa ole, ja asutaan vielä tosi korkealla. Jos jotkut vaunut tuonne mahtuiskin, niin eihän sinne sovi itse sisään! Olis niin kiva jos pärjättäs alku kuitenkin tässä kämpässä.

Eiks H&M:llä oo aika edullisia mamma housuja ja farkkuja. Oisko jotain 30 e luokkaa ainakin osa, nyt näytti jumbossa ainakin olevan alessa 20e.

Ite ostin yhet jo valmiiksi kirppikseltä parilla eurolla. Et jos kirppareita kiertelee niin sieltä löytyy kyllä tosi halvalla noita housuja.

Mä kävin ostamassa just pari päivää sit H&M:ltä kolmet mammafarkut! Mulla on maha jo sen verran turvonnut etten pysty enää normihousuja käyttää ja viikkoja vasta 8+3 =D Noihin mammahousuihin oon ollut tosi tyytyväinen, ne on ihan super mukavat! Ja hinnat oli 15-30€/housut.

Muuta hankintoja ei olla vielä tehty. En oo vielä edes selvittäny että mitä kaikkea pitäis ostaa... Muutamalla kaverilla ja veljellä on jo muksuja niin niiltä kuulemma saadaan sit kaikenlaista.

Kauhuissaan mittailtiin tota meidän hissiä tuossa.. Oviaukko 60cm ja sisätila aavistuksen leveämpi ja n. 95cm pituutta. Kyllä tulee mielenkiintoset ajat kun vaunuja aletaan hankkia :D Minkäänlaisia säilytystiloja ei rapussa ole, ja asutaan vielä tosi korkealla. Jos jotkut vaunut tuonne mahtuiskin, niin eihän sinne sovi itse sisään! Olis niin kiva jos pärjättäs alku kuitenkin tässä kämpässä.

Meillä oli esikoisesta semmonen probleema, että ei ollut hissiä eikä säilytystiloja alhaalla, että pakkohan se oli muuttaa. Varsinkin, kun itse viel koiran jouduin huolehtimaan isännän töissä ollessa. :D

Meneehän ne vaunut kasaan ja sit kasaat ne alakerrassa ennen ulosmenoa ja lapsi kyytiin :rolleyes: On kyllä aika saikkausta mutta meillä ei ole edes hissiä ! :sad001

Takaisin