Hankintoja

Meillä miehellä menee järki jumppapalloon kun se on koko ajan tiellä ja kysyikin tänään kun vauva kerta jo syntynyt että joko NYT sen voisi tyhjätä. Kerroin sit just tuosta että voi olla isoksi avuksi vauvan rauhoittelussa eikä ainakaan tässä vaiheessa kannata tyhjentää :D mies nyt sitten tyytyi kohtaloonsa...
 
Meillä miehellä menee järki jumppapalloon kun se on koko ajan tiellä ja kysyikin tänään kun vauva kerta jo syntynyt että joko NYT sen voisi tyhjätä. Kerroin sit just tuosta että voi olla isoksi avuksi vauvan rauhoittelussa eikä ainakaan tässä vaiheessa kannata tyhjentää :D mies nyt sitten tyytyi kohtaloonsa...

Meillä taas menee toistepäin.. Isäntä innostui välillä itte pomppimaan sen kanssa ja makoilee sen päällä. Ja lisäks koettelee mun hermoja ja leikkii et se on joku jalkapallo:D
 
Kaikkea pientä vauvanhoitoon ostettu, alkaa olla tavarat muuten jo hankittuna! IMG_20170106_172015.jpg

Itselle myös laitokselle ja kotiin sopiva ihana pitkä ja lämmin harmaa neule (käy myös neulemekkona), jossa tosi syvä pääntie. On leggingsien ja topin kans ihan paras imettämiseen!
 
Minnie, mitä noissa kuvassa oikeanpuoleisissa pakkauksissa on...? En mä mikään utelias ole...

Niissä on 12 kappaletta semmoisia noin 23cm x 23cm vauvan puklurättejä, joita ajattelin hyödyntää oikeastaan kaikkeen eritteeseen ja ruokatöhnään mitä vauvasta irtoaa:woot:
Ovat pikkuruisia pyyhkeitä oikeastaan, ja laitan niitä sit vauvan pään alle vaunuihin ja petiin.
Olivat vaan niin sulon näköisiä et oli saatava, ja tykkäsin ku on tuo napillinen pussukka niille ni voi änkee sinne sit jos reissussa menee rätti ihan märäksi:grin Suunnitelmia mulla ainakin on!
 
Aaaa...mistä ostit? Noi vois olla nimittäin ihan järkevä lisä tuonne vauvatarvikkeisiin :)

Mä en valitettavasti tiedä mistä ne on alunperin, ku satuin vaan hoksaa ne fb-kirppiksellä kun yks äiti myi käyttämättä jääneitä vauvatavaroita. Olivat siis ihan uudet ja pesemättömät vielä, mut niissä ei lue missään mistä ovat kotoisin. Mut mielestäni näin ainaki Name itilla vastaavia pikku riepusia:)
 
Laitanpa vielä tännekin kuvaa viimein valmistuneeseen keittiöön asettamastani hoitoalustasta ja tarvikkeista! Olin ku tulisilla hiilillä odotellessani et keittiö valmistuu, kaikki tavarat oli jo hankittuna ja sillä hetkellä ku viimeinen ruuvi porattiin seinään niin olin jo täyttämässä laatikoita:grin
(Kuvan musta möykky on hoitoalustaa testaileva kissa...:hilarious:)
IMG_20170111_171949.jpg
 
Laitan tännekin puolelle eli seuraavaksi hankintalistalla on itkuhälyttimet... kokemuksia saa jakaa, jos on? :-)
 
Meillä on Cobran micro talk -radiopuhelimet. Ne on tavalliset radiopuhelimet, joissa on itkuhälytintoiminto. Muistaakseni Motonetistä ostettiin. Noissa siis laturi ja akut. Akut kestää tosi hyvin. Ei ole edes otettu laturia mukaan, jos ei oo yli parin yön reissua tiedossa. Kantama on pidempi kuin ikinä tarvii (tyyliin yli 1 km). Lapset saa noi sitten leikkeihin, kun ei enää tarvita itkuhälyttiminä :)
 
Ihan samoja mietin, kun käytiin viikonloppuna katsomassa Gigantin itkuhälytinvalikoimaa ja olin kuullut joidenkin käyttävän noita Cobran radiopuhelimia. Niille olis jälkikäyttöäkin...
Meillä oli esikoisella Aventin itkuhälytin (se halvempi mut ei muistaakseni kuitenkaan se alle 40€:n mitänyt on Gigantissa). Sen ongelmana oli, että tosi nopsaan tuli ongelmia katvealueiden kanssa...kun tein pikkulenkin koirien kanssa tytön nukkuessa pinnasängyssä sisällä, niin naapuritalot (omakotitalot siis eli ei siis mitkään kiviset kerrostalot) jo hävitti signaalin. Eikä esim. autotalliin voinut mennä käymään, kun hävisi kuuluvuus.
 
Okei! Eli noi Cobran radiopuhelimet vois olla aika hyvä vaihtoehto... just tota oon itekin miettinyt, et tavan itkuhälyttimet tuntuu häiriintyvän niin helposti... :-O
 
Onko kellään Nabbyn itkuhälytintä? :confused: ois näppärä kun ei tarviis kantaa kun puhelinta mukana.
 
Meillä kans itkuhälytin mietinnässä. Tota Nabbya mun kaveri esitteli ja kertoi että on ihan huippuhyvä. Hinta vaan niin suolanen :sour:
Toi radiopuhelin vaikuttaa kans ihan ok vaihtoehdolta. Kunhan tosiaan osaa käyttää. Jotain arvostelua luin että menee kanava helposti väärin kun sinne ei saa sitä omaa kanavaansa muistiin ja se pitää joka kerta erikseen muistaa asettaa ja testata tuliko oikein. :rolleyes:
 
Meidän puhelimissa on vakiona kyllä sama kanava käynnistettäessä. Saa vaihdettua toki, muttei "nollaudu".
 
Ollaan risteilylle lähdössä pian ja etsiskelin näppärämpi rattaita mukaan, noi emma ljungat vaunut on vähän turhan isot.. etsin kirppiksiltä taas käytettyjä ku uusia en halua ostaa niin kuinka ollakkaan naapurilta löytyi peg perego plikot 30€ :) oon niin iloinen että löytyi hyvät ja siistit edullisesti.. ja niihin vielä kirpparilta 5€ lämpöpussi.. siinä taas näkee että kierrätys kannattaa:happy:
 
Miten vaunut voi olla risteilylle liian isot? Mietin vaan kun itsekin ollaan lähdössä risteilylle Tallinnaan jossain vaiheessa ja ajateltiin ottaa esikoiselle mummolasta juurikin vanhat Emmaljungat mukaan ja vauvalle omat vaunut. Eikös laivoihin vie yleensä leveät käytävät ja laivassa sisälläkin ole ihan tilavaa vai onko jotain mitä en nyt osaa ottaa huomioon? Lasten kanssa en siis oo aikaisemmin käynyt risteilyllä. Kuitenkin ajattelen et pitkien kävelymatkojen takia myös esikoiselle olis hyvä olla omat rattaat. Uusia ei kehtais ostaa kun ei kahtia vaunuja tarvita.
 
Niin tai no ehkä hytissä voi olla ahdasta isojen vaunujen kanssa. Me on ajateltu vaan liikkua laivalla päiväsaikaan.
 
Takaisin
Top