Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on ostettu bravadon imetysliivit ja ihana raidallinen hoitolaukku, jee!
Sitten kun vielä vaunut haetaan loppukuusta nii en osta enää mitää laughing7

Kuulemma jos tyttöä luvataan on melko yleistä, että syntyykin poika. Toisinpäin harvemmin käy. Pojan vehkeet voi olla piilossa ja kivekset näyttää turvonneilta häpyhuulilta, mutta jos siellä se keskiuloke paistaa, niin sitten on melkoisen varma. Kaverilleni kävi juuri tämmöinen yllätys, että tyttö "luvattiin" ja vaaleanpunainen huone maalattiin ja poikahan sieltä sitten tulikin! :grin Mutta läheiseni, joka on neuvolalääkäri, kertoi juurikin tuon katsomisen vaikeuden ja sen, että ei ole mitenkään harvinaista mennä vikaan juuri tytön kohdalla.

Meil meni nyt niin,että vasta syntyessä saadaan varmistus sukupuolesta.rakenneultrassa saatiin poikalupaus,mutta eilen lääkärin ultrassa epäiltiinkin tyttöä tulevaksi,koska vehkeitä ei näkynyt.sanoivat vaan,että viimeksi nähty pippeli olisikin ollut napanuora!heh,no tämä selvinnee sitten viim.5viikon päästä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ai kauhee, et se voi sit noinkin päin mennä! Meillä näky pippeli mutta myös pallit niin selkeesti ettei kuulemma epäilystäkään, mut kyl tollanen pistää miettiin kun kaikki poikaa varten hommattu et hitto ku siin oiski käyny kämmi.. :eek: Voisin kyl niin kuvitella synnytyksessä jos kätilö sanois että "sieltä se pieni tyttö tuli" niin olisin varmaa et " JAA MIKÄ?!!" " EI KÄY! PALLITHAN SILLÄ PITI OLLA!!" :grin
Sanohan mun iskäkin kun sille kerroin että poika tulee et " No niinhän ne pallit näky sullakin!" :rolleyes: Totesin vaa et no joo mut tais noi latteetki olla vähän eri sorttia tuolloin.. Vaikka siis eihän siitä ny ihan mahottomasti aikaa oo, haha!! :wink

Ylihuomen onneks meillä radi-ultra, ni voi kysyä vielä varmistusta sukupuolesta. Rakenneultrassa vauvan katottiin suht varmasti olevan tyttö, mutta eipä sitä voi liikaa varmistella.... :grin olis kyl hauskuus kaukana jos lopuks sitte tuliski iha eri vauva ku mitä on odottanu o_O

Meillekin on poikaa luvattu ja meiltä löytyy nyt pojan vaatteita varmaan ensimmäiseksi vuodeksi kun monesta suunnasta lahjotettiin poikien vaatteita. Että ois aikamoinen yllätys ku tuliskin tyttö, eikä kauluspaidoille löytyisi käyttöä :grin Meillähän ei ole ultrattu rv 20 jälkeen, kun sukupuoli katsottiin, eikä varmaan tullakaan ultraamaan enää.

Juu kyl tääl on kaikki poikaa varten ostettu.jos ötökkä onkin sitten tyttö ni pitänee vaan myydä kaikki kauluspaidat,slipoverit ja neuleet.eipä täs hätää.itelläni jotenkin niin poikafiilis edelleen,et katsotaan nyt vaan rauhassa.onneks ei vedetty huonetta erikoisemmin pojalle taikka tytölle vaan on kaikki valkosta ja harmaata jne.mekkoja ja pinkkiä ehtii ostaa kyllä.muutenkin olen ostanu aika neutraalin väris vaatteita,et sopii sitte molemmille.
Mut olihan tuo aika pommi eilen!!katotaa nyt kumpi on,jännitys tiivistyy!! :):)

Mehän ei otettu sukupuolesta selvää, mutta esikoisen jäljiltä 95% on tyttömäistä :grin Oon laittanut kiertoon paljon vaatteita ja nyt ostellut kirppikseltä neutraaleja bodeja kokoon 62 saakka. Mulla on ihan tyttöfiilis ollut viime aikoina. Ehkä siksi, että maha näyttää ihan samalta kuin viimeksi ja mitatki menee samalla käyrällä ja vointi viime aikoina on ollut sama. Puoleen väliin saakkahan koko raskaus oli täysin erilainen kuin viimeks ja olin varma että poika tulee.. Iiks, pianhan se selviää :):)

Pari hankintaa tein uutena; Brion keinutassut ja Ruskovillan silkkimyssyn :) Tuota myssyä haaveilin viimeksikin, mutta oli niin tyyris hinta (30eur) etten malttanut ostaa. Nyt kun ei tarvi tehdä suurempia hankintoja niin ihanaa ostella vähän "luksusta" :grin

Meille lupailtiin tyttöä, ja pitkään olen ajatellut silti vauvaa vaan vauvana, tyyppinä. Mutta mies on alkanut puhumaan neidistä ja typystä, ja nyt mä olen alkanut kanssa enemmän ajattelemaan tyttöä...
Mutta yritän silti asennoitua niin, että se voi olla kumpi vaan, en luota tosiaan noihin ultrauksiin 100% varmuudella kun kuullut niin paljon että on mennyt mönkään.
Siksipä me ollaan lähes kaikki hankinnat ajateltu niin, että menee sekä tytölle että pojalle.
Toki siskoltani saaduissa vaatteissa on myös mekkoja, joita en kyllä sitten pojalle pue :grin
Mutta mä muutenkin tykkään väreissä enemmän kirkkaista väreistä, eli vihreästä, kirkkaan punaisesta, oranssista, keltaisesta. Niitä meillä enemmän kaikissa jutuissa on väreinä, samoin sitten valkoista ja beigeä. Ihan muutamat vaaleanpunaiset / pinkit vaatteet löytyy, ja jotain tosiaan mekkoja ja tyttömäisiä villatakkeja pitseillä tms.

Kaikki tutut sanoo minulle että poika tulee mutta mielessä on pieni epäilys.. :) saa nähdä! Minun pirpana silti :)

Mutta tulin ihan varta vasten tänne kysymääm teidän mielipiteitä vaunuista! Kun minä ihastuin tuohon Emmaljungan sport-malliin, mutta ukko taas tykkäs Brion Smileista, jotka eivät itseäni sytyttäneet yhtään. Susirumat ja olivat hepposen oloset. Saa kertoa mielipiteitä!

Henkkamaukalta tuli tänään ostettua parit imetysliivit (14,95e/kpl), parit imetyspaidat ja parit imetystopit. Oli sen verran fiksun oloiset, että käyttöä löytyy jo ennen syntymää + tarvittaessa myöhemminkin :)

Ikeasta tuli hankittua lakana pinnasänkyyn, muovifroteealustoja (puolet siitä, mitä maksaa esim. Emman vastaavat), hoitopöydälle pari purkkia mm. pumpulia ym. varten :)

Nyt ois kaikki kasassa sit. Ainoastaan miehen veljeltä hakematta kehto, pinnasänky ja turvaistuin. Niin ja kaupasta täytyy hakea imetyssuojia ym. pientä (pumpulitikkuja ym.).

IS:stä pongasin tämmösen: http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288691822556.html

Mistä sais harsoja ostettua isommissa pakkauksissa? Ikeasta ostettiin vain parin harson pakkauksissa ja ne ei riitä kyllä alkuunkaan ☺️

^ Name It -liikkeestä ostin ainakin itse. Siinä oli 8 harsoa paketissa (maksoi 15 euroa ehkä, en muista enää hintaa). Väriteemat oli "poika" ja "tyttö", mutta vaihtelevat ilmeisesti pikkasen. Itse otin sinisen setin (valkoisia, täysin sinisiä ja sinisellä kuvioituja koiria), kun sopii paremmin molemmille kuin vaaleanpunainen (ei tiedetä kumpi tulossa) :)

http://nameit.com/name-it/accessori...orPattern=13098905_BachelorButton&forceScope=

Muoks: määrää ja hintaa (muistin ne ensin toisin päin).

Mie oon ostanu niitä perus valkosia harsoja iha citymarketista, 6kpl paketissa ja 15€ maksaa, meinasin käyä ostaa vielä jonkui kivan värisen värin ja värjätä niistä jonkui muun värisiä :grin

Ostin jo kaikenlaisia keksejä kaappiin, ja pullaa sun muuta pakkaseen, niin on sitten jotain valmista tarjottavaa kun synnytyksen jälkeen lappaa ihmisiä vauvaa ihastelemassa. Voipi meinaan olla, että ei sitten enää leipomiset paljon nappaa silloin...
Vielä pitäisi toki itsekin leipoa jotain piirakkaa yms. sinne pakkaseen, ja koittaa muistaa aina tekemästään ruuasta pakastaa parit annokset myös. Niin ei sitten tarvii kotiuduttuaan ruokaakaan joka päivä laitella.

Takaisin