Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osaakohan joku neuvoa - meille ostettiin käytettynä Emmaljungan Nitro City -rattaat ja Quadrolift-koppa, mutta se quadroliftin asennus hämmentää mua. Koitin laittaa sen youtube-ohjevideon mukaisesti ratasosaan, mutta kopan seinät on jotenkin liian ahtaan näköisesti, ikään kuin kaatuu sisäänpäin. Luulis ettei se ole mukulallekaan mukavaa... Mitäköhän teen väärin? Tällanen ensikertalainen on ihan uunona näiden vauvatarvikkeiden kanssa. :P

Nupu, mulla oli ihan sama ongelma enkä keksiny muuta ratkasua kun irrottaa quadroliftistä sieltä päänpuolelta se vetoketjuilla oleva osa sitä kantokoppaa, sekava selitys tuli mutta ku en osaa tota ammattisanastoa :grin Jospa joku osaa neuvoa meitä! :)

En osaa auttaa kyllä vaikka meillä ohan samat rattaat, ei vaan käytetty sitä quadroliftiä... Näillä kääntyvillä etupyörillä on menty kaks vuotta ihan joka säällä ja kaikilla alustoilla! En koskaan oo edes lukinnu niitä pyöriä ja oikein hyvin pärjätty :D varmasti isot kääntymättömät on kevyemmät työntää, mutta meillä toimi oikein hyvin noin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sinne se meidän vaunujen myyjä vaan pakkasi sen quadroliftin ratasosan sisään. Ja kyllä se vähän semmonen suppu oli aluksi, mutta hyvä siellä oli vauvan köllötellä. Meillä siis emmaljungan city crossit. Tietysti ratasosasta otettiin pois ruuveilla oleva etukaari (joka siis paikallaan sitten kun lapsi istuu jo kyydissä)

Meiltä löytyy myös isot ilmakumipyörät jotka kääntyy, mutta saa lukittua tarpeen tullen. Itse säässäkuin säässä ja jopa metsäpoluilla on kulkenut ihan hyvin :)

kiitos avusta! päätimme nyt ostaa ne mitä olimme aiemmin katsottu netissä. Kääntyvät isot etupyörät. Ei voi muuta kun kokeilla ja toivottavasti se on hyvä!

Tuli noista rintakumeista mieleen kun niitäkin on vissiin paria eri kokoa niin mistä sitä tietää mikä on itellee oikea koko? :rolleyes::oops: pitääks täs jotai nännin halkasijaa mitata et tietää minkä kokoset ostaa? :grin

Mä mietin kans eilen ihan samaa ku ekaa kertaa kaupas törmäsin noihin rintakumeihin.. Eipä oo ikinä ennen tullu vastaan et tarttis miettii oman nännin koko.. :rolleyes:

Siskoni (3 lapsen äiti) opetti mulle että noissa rintakumeissa on eri kokoiset reiät, eli ne mistä vauva imee maitoa, hän meinas ainakin että jos vauva näyttää saavan liikaa kerralla suuhun/kurkkuun, niin voi vaihtaa pienempi reikäisiin... en sitten tiedä niiden koosta muuten, luulen mun kumien olevan kokoa M...:)

Mä en kyllä tioä rintakumien koosta, mutta malli on aika tärkee olla oikea. Ostin monta eriklaista ennen ku löysin toimivan.En siis tykkää semmosesta täysin pyöreästä, vaan siivellisestä.

http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystukilista/imuote-ja-asento/440-rintakumin-abc

Tuossa on ihan kattava juttu rintakumeista.

Itsellä kokemusta sen verran että esikoisen imetys, vähän vajaa 9kk sujui ilman ongelmia rintakumeilla.
Tohon koko asiaan sen verran että mulle ohjeistivat synnärillä esikoisen aikaan, että mieluummin suosii isompia imetyskumeja kuin pieniä, ei mee ihan niin kipeeks rinnanpäät ja yleensähän ne nännitkin ovat aika turvoksissa synnytyksen jälkeen, kun kuitenkin vauva aika hanakasti tissillä viihtyy synnyttyään. Ja mulla oli kyllä kokoina 16mm ja 24mm ja en huomannu ainakiin niiden niissä maidonkulku reikilöissä mitään kokoeroa, en sit tiiä muiden merkkien rintakumeista, mulla oli käytössä ainu medelan kumit ja ne oli hyvät. Tai en kyllä ees käyttäny kun muutaman kerran tota 16mm, kun nännit meni aina rikki tolla imettäissä, niin käytin sit mieluummin tota isompaa...

Haha, mun piti googlettaa rintakumi :laughing001 Mulle tuli totaalinen oikosulku että mikä se on! Joo kai mä olen ottanut selvää esikoisen aikaan, muttei sille ole ollut tarvetta. Maidonkerääjä mulla oli, pitäis kai senkin käyttötarkoitus taas selvittää kun muistaakseni käytin sitä tasan yhden kerran.. :p Muita käyttämättömiä tavaroita oli ainakin sinkkivoide, talkki ja muutama purkki varoiksi hankittua äidinmaidonkorviketta. Jospa suosista tekisi osan hankinnoista sitten vasta vauvan syntymän jälkeen, vaikka noiden arvo ei onneksi oikein suuri olekaan :grin:grin Ei sinne kauppaan pitkä matka ole :)

Me ollaan saatu hirveästi vaatteita ja ostettu jonkun verran kirppikseltä (aluksi näytti ettei olla saamassa mistään mitään). Kävin yks päivä vaatteet läpi ja totesin et meillä on kaikkea koosta 50 kokoon 86 asti, paitsi 74 senttisiä.. niitä voikin sit pyytää lahjaksi ym. Mut ekat 1, 5 vuotta periaatteessa perusvaatteet löytyy! :)

Meillä jäi kans esikoiselta käyttämättä hankitut talkit, perusvoiteet, sinkkivoiteet ym. Kannattaa tosiaan ostaa vasta tarpeeseen..

Me ollaan saatu hirveästi vaatteita ja ostettu jonkun verran kirppikseltä (aluksi näytti ettei olla saamassa mistään mitään). Kävin yks päivä vaatteet läpi ja totesin et meillä on kaikkea koosta 50 kokoon 86 asti, paitsi 74 senttisiä.. niitä voikin sit pyytää lahjaksi ym. Mut ekat 1, 5 vuotta periaatteessa perusvaatteet löytyy! :)

Sama juttu kans :) Luulin, ettei niitä mistään tule ja kirppareilla sitten pyörin - ja nyt on sitten kaappi jo täynnä erikokoisia vaatteita juuri samoihin kokoihin saakka (toki pari 74 senttistä löytyy). Nyt alkaa jo olemaan fiilis, ettei enää tartte vaatteita ostaa - katsoo sitten tarpeen mukaan.

Tänään itse sorruin Lastentarvikeliikkeessä ostamaan kantoliinaa ja vaipanvaihtoalustaa jne. Ei ollut halvinta ja vähän ehkä ostajan katumusta pukkaa, mutta toisaalta pitänee sitä kotimaista kivijalkaliikettäkin välillä tukea, eikä aina ostaa netistä... Ja oon aika kiltisti malttanut olla ostamatta uusia vaan tarvittaessa sit pongaillu esim. torista jne. tarvittavia tavaroita. Tosin ensimmäinen kun tulossa, niin vähän orpo olo, kun ei oikein tiedä mitä sitä nyt tartteis hankkia ja mitä ei.. o_O

Mulla on laantunut aika tehokkaasti tämä ekan vauvan aiheuttama tavarahifistely... aluks olin keräilly linkkilistoja kaikista hienoista nettikaupoista ja tyylikkäistä vauvatavaroista mitä haluan hankkia, mutta enpä oo sitte ostanu melkei yhtäkään. Hoitopöydän alustaksikin kelpuutin auton penkinlämmittimeksi tarkoitetun villa"maton", enkä sit tilannu sitä tyylikästä alustaa kivalla tekstillä ulkomailta vaikka niin piti :p
Mut niitä hiukan näyttävämpiä ja erikoisempia vauvanvaatteita oon kyllä hankkinut / hankkimassa, vaatefriikkiys ei ilmeisesti ihan niin vain katoa. Vaatteita oon hankkinut kokoon 62 asti, en aio siitä mennä yli vielä ihan hetkeen.

Nyt oon yrittäny ettii hienoa hoitolaukkua ja sit pitäis ommella vuodevaatteita noista vanhoista pitsilakanoista.

Äiti löysi meille alle kuudellakympillä emmaljungat kirpputorilta :) En oo ite niitä vielä nähny niin en tiedä millaset. Vois äitiysloman alettua tehdä inventaariota tavaroista ja pestä vaatteet ja kahtoa mitä puuttuu. Ainakin kantoliinasta haaveilen!

On meilläkin siis muutama 74 jo, mutta tiedän että ne pelkästään ei tuu riittämään. :)

Käy vähän ahdistamaan ja huolestuttamaan kun lukee että suurimmalla osalla on kaikki valmiina vauvaa varten. Meillä ei käytännössä ole vielä mitään hankittuna. Äitiyspakkauksen lisäksi on vain pari bodya, parit housut ja yöpuvut koossa 50 ja 56 sekä 10 kpl pakkaus harsoja. Eilen ostin pussilakanan. Ei noilla kyllä kovin pitkälle pääse. Eilen kävin ekan kerran lastentarvikeliikkeessä ihmettelemässä vaunuja ja kaukaloita. Kaukalo hankitaan uutena, käytettyä en suostu edes harkitsemaan, kun ystäväperheen ostama käytetty musertui jo pienessä kolarissa kuin kananmunan kuori, kun oli kertaalleen kolaroitu, ja sitähän ei tietenkään oltu kerrottu ostohetkellä...

Takaisin