Hankintoja lapselle

JN89 mäkin löysin todella edullosen brio taaperokärryn. On sen näkönen ettei ole ikinä käytetty, niin makso vain 5e :)
Mites oletteko löytäneet 74 vaatteita hyvin kirppareilta? Täällä ei millää tahdo löytyä ja jos löytyy, niin on jo niin pahasti kulahtaneita :S Muutamia hyviä löytöjä tein onneksi. Neidillä moni bodeista on 74 kun 68 puristaa monet reisistä niin paljon :sad001
 
Huonosti olen kanssa 74cm löytänyt. Tai jos löytyy, niin on niin överipinkkiä tai kulahtaneita. Eilen löytyi muutama mekko kesäksi ja vielä sinisävyisiä (kuitenkin tyttömäisiä) :) kohta meidänkin on aika siirtyä 74, kun alkaa olla lahkeet lyhyet ja bodyt ei meinaa mennä kiinni alhaalta.
 
Minä oon pojalle ainaki löytäny kirppareilta 74 ja isompaaki tosi hyvä kuntosena ja vieläpä halvalla! :) Vai pitkäskö sanua että puhun lähinnä yhestä ainuasta kirpparista nyt :grin
 
Mun pitäs käydä keskustan pienemmät kirpparit pyörimässä. Oon käyny nyt vaan meidän lähellä olevissa isolla kirpparilla ja lasten kirpparilla. Keskustassa olis muutama, jos niistä löytyis. Mut muuten oon tosi huonokuntoisia löytäny. Olen sit facen nettikirppareilta ostanu jonki verran.
 
Mä löysin kans tyyliin kuus siistiä 74 bodya kirpparilta, jotain paitaa ja mekkoa löytynyt kans. Mutta uutenakin on ostettu, tosin kokoan näitäkin alehyllyistä jolloin vaatekappaleen hinta on ollu uutena max 4 euroa :D Mut on kyl tullu kirppareilla vastaan huonoakin. Jotain oon ostanu huuto.netistä tai muualta nettikirppareilta.
 
Varmaan sellaisia kokoja, että on jo käytössä pidempään. Joku just harmitteli kun isompia kokoja ei tahdo löytyä hyväkuntoisina käytettyinä. Meillä kun humpsahti 56 ja 62 koot niin nopsaa ettei kaikkea edes ehditty käyttään. Kohta joku saa kirpparilla hyvää kamaa :) Nyt 68 ja 74 koot käytössä ja tuo 74 menee varmaan aika pitkään. Ei ole enää samaa supertahtia kasvettu :D
 
Me käytiin eilen ostamassa matkarattaat ja samalla kysäisin siinä, että missä vaiheessa yleensä kaukalosta vaihdetaan seuraavaan turvaistuimeen. Jäin suu auki kun myyjä sanoi että ihan näillä hetkillä, 7-8 kk iässä 2. Vaiheen istuimeen, joka sitten onkin istuimista kallein. Ja niissähän olikin jos mitä hilavitkutinta, kääntöä, pyörintää, lepoasentoa. Se istuin menis noin 4v asti. Meidän kaukalossa on painoraja 13kg ja 12/15months. Jalat joo tulee jo reilusti yli mutta mutta. Vaihtaako nyt vai vieläkö kaukalolla ja sit suoraan johonkin isompaan istuimeen vai vai??? Nyt on semmonen viidakko että, mitä muut meinaatte? Ja entä te joilla on jo useampi lapsi, minkälaisia toimintatapoja/kokemuksia löytyy?
 
Me ostettiin pojalle Maxi-Cosin 2-way-pearl isofix istuin oli joo tosi kallis mutta on se hyväkin ja menee sinne 4 vuoteen asti. Kaukalossa jalat saa tulla ulospäin mutta pää ei.
 
Mä ostin Cybex Sironan, kallis joo, mutta ainoa jonka kelpuutin.. Jäähän se sitten pikkukakkoselle, mikäli sellainen siunaantuu ja meidän kirppu menee joka tapauksessa ainakin nelivuotiaaksi tuohon.
 
Varmaan se on meilläkin pian turvaistuin uusittava, vaikka poika on ikäisekseen pieni, niin silti jalat suussa jo melkein istuu kaukalossaan... Mutta minkä oi minkä penkin sitä laittaisi! Kalliitahan nuo tuntuu kaikki hyvät olevan, siitä ei pääse mihinkään. Olenkohan itsekin tuota Maxi cosi pearlia miettinyt, ainakin nimi kuulostaa tutulta. Tuollainen kahteen suuntaan asennettava houkuttelee. Mies on yhtä päättämätön kuin minä! Haluaisin uuden penkin ennen kesälomareissua heinäkuun lopussa, kuitenkin useamman tunnin ajomatka edessä, olisi pojalla mukavampi matkustaa...
 
Mein likka ei oikein kaukalossa tykkää olla, istuimen vaihto vois olla mutta kun me ei liikuta autolla ja matkoja tulee harvakseltaan, niin ei oo tullu paneuduttua...

Sain mummultani tällaisen, reilu 50 vuotta vanha. Hän sai nimen, Aarre Tapani, ja hihhei ku on naurettu että EU-säädösten mukaan tää lentäis varmaan roviolle alta aikayksikön... :D

aarre.jpg
 
Tänään tehtiin kaupanpurku meidän yhdistelmävaunuista. Ongelmana on olleet renkaat, joiden laakerit piti kamalaa ääntä. Kävivät huollossa eikä auttanut, kunnes lähes uitin niitä vesivaseliinissa. Sitten huomattiinkin, että renkaiden kuviot olivat kuluneet pois eikä aikaakaan, kun kankaat tulivat renkaista näkyviin. Saimme uudet renkaat (toisen mallin, kun tämän mallin valmistus lopetettiin keväällä). No ne uudetkin renkaat lähtivät kulumaan, joten tänään sitten tosiaan tehtiin kaupan purku ja laitettiin tilaukseen Emmaljungan Super Viking:nit. Emme alunperin halunneet emmaljungia niiden korkean hinnan vuoksi, mutta niihin ainakin saa osia ja lähipiirissä on monta emmaljungaan tyytyväisiä. Harmittaa, kun tykättiin noista edellisistä, muuten toimivat meidän tarpeisiin täydellisesti, mutta takarenkaat ihan sudet. Ensi viikolla pitäisi tulla uudet rattaat ja sitten pääseekin testaamaan niitä paremmin kuin pikaisesti liikkeessä ja auton takakonttiin sovittaessa.

Seuraavaksi olisi hankinnassa se turvaistuin. Alunperin mies olisi halunnut pysyä Recarossa, kun sen kaukalo meillä on ja siitä ollaan tykätty. Mutta heidän istuimiaan ei saa selkä menosuuntaan ja se on meille tärkeä kriteeri istuinta valittaessa. Lisäksi sen pitää olla helposti isofixillä kiinnitettävä, kun se irroitetaan vähintään kerran viikossa miehen kimppakyytien vuoksi. Harkinnassa olisi besafe izi combi x3.

Kyllä nää vauvojen/lastentarvikkeet on kyllä sellainen viidakko, että ei meinaa pysyä ominaisuuksien mukana. Ja sitten pitäisi miettiä, että mikä palvelee parhaiten juuri meidän perheen tarpeita, ettei tule kalliita hutiostoksia. Kun nuo turvaistuimetkaan ei ole mitenkään halpoja.
 
Kuuluuko sillä vaunumerkillä myös pyörät takuuseen? Me jouduttiin ostaa uudet jo 5 kk käytön jälkeen.
 
Takuuseen meni liikkeen puolesta ja uudet eivät kestäneet kuin 20km, kun oli jo paikoin renkaan kuviot kuluneet pois. Kyllä vaunujen renkaiden tulee kestää kyllä kauemmin. Meidän parvekerattaat on ollut 3v päivittäisessä käytössä ennen meitä eikä niiden renkaat ole yhtään sen kuluneemmat kuin normaali käyttö aiheuttaa.

Olen merkin muita malleja nähnyt kaupungilla ja niissä on näyttänyt kestäneen renkaat. Ja liike, josta nuo ostettiin, niin kertoivat ettei vastaavaa ole heille koskaan tullut, joten voi olla vika ihan meidän rungossa. Renkaat, kun ovat ihmeen vinossa ajoittain. ImageUploadedByVau Foorumi1435430862.910389.jpg

Tollaiset olivat meidän ekat renkaat 3kk käytön jälkeen, ja siitäkin ajasta ne oli 2vk huollossa toisen vian vuoksi. Ja eturenkaissa ei ole yhtään kulumaa, ihan normaalia käytön jälkiä vain.

Pikku muru, minkä merkkiset teidän vaunut on?
 
Me hyödynnettiin noita autoliiton testejä jo, kun kaukaloa ostettiin. Itse tykkään katsoa noita testivideoita. Huvinsa kullakin, mutta kyllä niiden katselun jälkeen muistaa taas ajaa vieläkin varomvammin liikenteessä.
 
Tota mä oon pari kuukautta tutkinut ja taidan kallistua Cybex Juno 2 fixiin, ei kustanna monia satoja ja harva sen erinomaisen tuolla on saanut.
 
Takaisin
Top