Hankintoja joululahjaa ajatellen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aaria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meinasin tehdä ekan hankinnan ja tilata sellaisen legendaarisen kukka/naamahelistimen, mikä aikaisemmin oli aina äitiyspakkauksessa ja nyt on hetken ollu pois kun kuulin, et niitä kuitenkin myydään, mut ne olikin loppu nettikaupasta. Toivottavasti niit tulis lisää..

Mammavaatteita oli jo pakko ostaa (housuja ja hameita) ja muuta ei oikein enää pysty käyttämään. Aika arpapeliä tilata netistä sovittamatta kun on ihan eri kokotaulukot yms tai ite eri kokoinen.. mut onneks osu sopivia.
 
Noita kukkanaamahelistimiä näkee aika paljon huutonetissä myytävänä, kun oon siel aikas paljon selaillu kaikkia vauvantarvikkeita :)
 
Heh, tilasin tuolta huutonetistä ton hymynaama-helistimen :biggrin . Sitten liityin vau-kirjakerhoon, mistä tuli tutustumislahjana sellanen perhoskirja, pupukirja yms vauvan leluja/kirjoja... Pikkasen tainu liikaa jo innustua :laughing021 .

Niin ja sitten tilasin huutonetistä kahet mammafarkut ja yhdet suorat housut :rolleyes:. Alkaa tota raskausvaatetta kertymään vaikkei vielä edes ole tarvetta :oops:. Mutta lohduttaudun sillä, että eipä maksanut kun 3-6 eur per housut, joten ei kai niitä myöhempääkään halvemmalla löytyis.
 
Meillä isommat hankinnat vasta puolen välin jälkeen ja semmosta pientä varmaan tässä pikkuhiljaa,kunhan päästään ensin uuteen kotiin :)
 
Tein heräteostoksen Pentikin alesta, aivan ylihintainen silti :) Ihana beige palmikkoneuleinen torkkupeitto...tavotteena olis pitää hankinnat neutraaleinen värien suhteen, vaikka rakanneultrassa selkeiskin jo vauvan sukupuoli. Huoneesta ainakin tuli harmaa-valkoinen ja sisustuksen uskon olevan hyvin saman kaltaista pienin väritehostein (sininen ja punainen toden näköisesti)... Tulevalta mummolta ajattelin pyytää "isoäidin neliöistä" tehtyä torkkupeittoa/makuualustaa. Vielä en vaan ole päättänyt mitä värejä siihen laittaisi...valkoista nyt ainakin :) Takuuvarmasti alkaa kuitenkin vauvan synnyttyä ilmestymään kaiken väristä tavaraa nurkkiin omana hankintana ja lahjana, vaik nyt yrittäis sisustaa maltillisesti...
 
Mä ostin huutonetistä sen legendaarisen hymynaama helistimen. Nyt niitä tosin oli tullu taas nettikauppaankin, myös uusissa kivoissa väreissä.. vaunuja käytiin kans vähän esikatselemassa. Aika paljon valinnanvaraa..
 
Tosiaan nuo vaunut mietityttää muakin, hirveesti erihintaista menopeliä... Ostaako uutena vai käytettynä? Halpikset vai jotkun kunnon merkkivaunut (esim Emmaljunga)? Näille vaunupohdinnoille vois kyllä perustaa uuden keskustelunkin ja jos tulis jotain hyviä vinkkejä kokeneemmiltakin :happy112.

Itse olen miettinyt, että ostetaan joko Emmaljungat käytettynä, koska koko suku niin suosittelee niitä. Tai sitten sellaiset halpis Knorr Baby Nizza -vaunut (maksaa 299 e).
 
Mä oon ostanut yhden bodyn nt-ultran jälkeen. Se teki odotuksen jotenkin todellisemmaksi. Me saadaan tosi paljon juttuja käytettynä siskolta ja tuttavapiiristä, mutta kotiin asti ei tosin vielä olla mitään oikeastaan tuotu. Rakenneultran jälkeen varmaan sitten uskalletaan ruveta tekemään semmoisia hankintoja, joita ei muualta saada. :rolleyes:
 
Mä ainakin aion satsata kunnon (käytännöllisiin) vaunuihin. Au pairina ollessani tuli lykittyä melkoset kilometrit vaunuja ja lastattua niitä autoon ja ulos. Nyt oonkin sitten todennut, että niistä ei tingitä kun kuitenkin varmasti niitä paljon tullaan käyttämään :)
 
annushka, mäkin olen ollut au pairina ja muistan kyllä kans eron kun perheellä oli erikseen kalliit ykkösrattaat ja kakkosrattaita sitten kuljeteltiin autossa. Ero työntämisessä oli kuin yöllä ja päivällä... :biggrin

Mutta parilla kaverillani on sellaiset halpis-vaunut ja molemmat kyllä ihan puhuneet niiden puolesta, että taidan mennä niille lykkimään niitä hetkeks, jos toteisin ne itsekkin hyväksi.
 
Juu tarkotus ois meilläkin käydä vielä testailemassa liikkeessä millasia on markkinoilla. Tarvitaan aika monipuoliset vaunut kun pitäis sopia hyvin autoon ja kulkee kaupungissa, mutta mielellään myös vähän "off road" myös kun tuon koiran kanssakin kuljetaan. Saa nähdä mihin päädytään (itsellä kyllä on jo vahva suosikki mielessä).
 
.
 
Muokattu viimeksi:
Me mennään ens viikolla koe työnteleen vaunuja. Silmää miellyttäs eniten Akjaxin yhdistelmät sekä osaltaan myös Teutonian, suuren kuomunsa takia.
 
Voisimpa mäkin heittää kommenttia tähän vaunukeskusteluun :) Meillähän ei siis vaunuja tartte ostaa kun esikoisen (kohta 3v) vaunut on vielä tallella ja hyvässä kuosissa. Ostettiin ne 2010 kesällä, Jovi Air merkkiset, neutraalin vaalean/tummanharmaat yhdistelmät. Vaunut valikoitui meille siksi että niissä oli isot renkaat, tilava kova koppa ja menivät kasaan suht helposti ja mahtuivat auton takakonttiin ilman sen suurempia osien irrotteluja. Ison kopan halusin sen vuoksi kun talvivauva oli silloinkin kyseessä niin mahtui hyvin toppavaatteissakin vaunukoppaan. Ja muutenki kun poika oli aika kehno nukkuja aluks niin mahtui nukkumaan sisälläkin päikkäreitä vaunuissa. Vaunujen käyttöikä oli aika lyhyt kun poika ei koskaan oikeen varsinaisesti ulkona niissä oppinut nukkumaan, mutta sitten kun istumisen jalo taito opittiin niin rattaina käytettiin niitä pitkään. Kaikin puolin siis hyvät kapistukset, kulkee sohjossa ja hiekassakin :D Sehän täällä "maalla" on kans tärkeetä. Kaupunkivaunuilla onkin sitten ihan erilaiset kriteerit.
 
Ainiin, semmoiseen olen ajatellut investoida kuin koliikki/vauvakeinu :D Emmää tiedä tuleeko semmoselle tarvetta, mutta jotenki se vaan vaikuttais kivalta... Ja mummukin aikoi osallistua kustannuksiin. En tietenkään toivo koliikkivauvaa, mut lähinnä ajattelin sitä vauvalle "varasyliksi" ja viihdykkeeksi esim silloin jos esikoisen kanssa sattuu joku tilanne päälle niin josko vauveli viihttyisi keinussa hetken. Mutta saa nähdä... Aika tyyriitä ovat nuo, käytettynä voisi harkita jos sopivan löytäisi.
 
Aeria, mistä nettikaupasta meinasit tilata? Ajattelin itekkin, että jos päädytäänkin Hartanin vaunuihin, niin voitais tilata Saksasta, mutta en oikein löytänyt (liekö osannut etsiäkään) hyvää saksalaista ja halpaa nettikauppaa. Nuo Hartanithan ovat saksalaiset, joten luulis että sieltä sais halvalla niitä.

Ainiin, yhdet vaunut mihin olen rakastunut ulkonäkösyistä on Tutek Turran :love017, mutta aika kalliit ovat siihen nähden, että aika tuntematon merkki. Mutta jos joku tietää näistä vaunuista jotakin, niin infoa kaipailen :)
 
Ostin itse netistä käytetyt yhdistelmät 100€. Onhan niillä hieman ikää mut toimivat ja hyväkuntoiset. :)

Brion pinnasängyn sain ystävältä 40€ (1/2 vuotta käytetty), toinen ystävä lupasi vauvan vaatteet ilmaiseksi antaa (yhdelle lapselle uutena ostanut, neutrin värisiä)

Isännällä on välillä hieman hermo meinannut mennä ku oon muka hankkinut/järjestellyt liikaa kirpun tavaroita. :D

Miten teidän miehet on suhtautuneet hankintoihin?


Mamma+kirppu
 
Mä en ole hankkinut vielä mitään.
Kaks kertaa oon käynyt vaatteita katsomassa ohimennen, mutta ei ole tuntunut vielä siltä että haluaisi mitään ostaa.

Rakenneultra on tulevana torstaina, joten ehkä sen jälkeen vauan tulo tuntuu taas astetta todellisemmalta?
Ystäviltä saan lähes kaiken; pinnasängyn, sitterin, lähes uudet Brio sing -rattaat, toiset "pitkän matkan" -rattaat, vaatteita ymym :) niitäkään en ole vielä ottanut vastaan. Ehkä sitten kuukaus-pari ennen laskettua aikaa voi alkaa tosissaan miettimään hankintoja...
 
.
 
Muokattu viimeksi:
mä oon ajatellut tilata netistä vaunut babywelt air merkkiset... onko kellään kokemusta? vaikuttivat musta siinä esittely videolla juuri meille sopivilta... niin vaikeeta tietää minkälaiset on parhaimmat kun ei ole ennen vaunuja tarvinnut :D ja mitkä sitten on hyvät talvella ja minkälaiset pyörät on parhaimmat ja ja ja ja ja... äääh :D
 
Takaisin
Top