Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vkmk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ehkä liity varsinaisiin ”vauva hankintoihin”, mutta oletteko ostaneet kotidoppleria? Itsellä harkinnassa 🙈

Tais olla ohjekirjasessa että kun lapsi oppii nousemaan niin ei sitten enää sovi käytettäväksi (laidat jää matalaksi) ! Tuo voisi ikähaitarissa olla mitä vain 5kk ja 10kk välissä.
Mulla sivuvaunu ohje max 9 kg / tai kun oppii konttaamaan.
Vauva oppi konttaamaan viikkoa ennen 6 kk ikään ja nousi seisomaan tukea vasten 6kk ja 2pv. (jolloin nousi myös unissaan heti seisomaan)
... Tosin mulla sivuvaunu on seinässä kiinni 2delta sivulta, yhdessä turva-aitana taaperon pinniksen pääty eli vauva voi nukkua siinä kunnes tuo painoraja tulee vastaan.
Mulla taapero on nukkunut tuossa samassa = nykyisessä pinniksessä alusta alkaen. Se on ollut koko ajan sivuvaununa, pohjan ja reunan korkeutta vain on vaihdeltu.
Ihan vauvana olen siirtänyt molempia aikuisten tyynyliinan avulla vetäen viereen ja takaisin sänkyynsä / parempaan paikkaan vieressä eli lisä tyynyliinat tulivat tarpeeseen.

Mulla on ollut Doppler käytössä ekasta raskaudesta lähtien ja on kyllä ihan huippu, suosittelen! Nyt en oo uskaltanut vielä käyttää, jos ei sykkeet vielä kuuluisi ni en halua turhaa säikähtää. Oon kyllä joskus saanut jo 9+0 kuulumaan, nyt painoa hiukan enemmän ni yritän viikon vielä malttaa 🙏🏼

Tilasin nyt sitten itsellekin dopplerin. Toivottavasti tuo enemmän mielenrauhaa kuin turhaa huolta ja stressiä 😂🙏🏻

Osaako joku sanoa, onko 80/90-luvun lasten lelut kuinka turvallisia? Materiaalien standardit on varmasti muuttuneet aika paljon. Anopilla on vaikka ja mitä tallessa. Vaatteitakin niin paljon, että jos ovat hyväkuntoisia, ei paljoa alkuun tarvitse ostaa niiden ja äitiyspakkauksen lisäksi.

Osaako joku sanoa, onko 80/90-luvun lasten lelut kuinka turvallisia? Materiaalien standardit on varmasti muuttuneet aika paljon. Anopilla on vaikka ja mitä tallessa. Vaatteitakin niin paljon, että jos ovat hyväkuntoisia, ei paljoa alkuun tarvitse ostaa niiden ja äitiyspakkauksen lisäksi.
Itse en ottaisi tuon aikakauden leluja vakituiseen käyttöön. Varsinkin pehmeämuovisissa (esim barbeissa ja my little ponyissa) käytettiin silloin muovinpehmentimiä, jotka nykyään on kielletty (taitavat mm. alentaa hedelmällisyyttä, eli vaikutukset ilmenee vasta pitemmän ajan päästä). Mummoloissa oon toki antanut leikkiä vanhoilla leluilla varsinkin nyt isompana, mitään puruleluja (tai jos laittaa kaiken suuhun niin mitään) en antaisi harvakseltaankaan 😬

Vaatteita meillä on muutamat mun/veljien vanhat. Niissä ei yleensä ymmärtääkseni oo mitään haitallista, ovat paljon useammin 100% luonnonkuitua kuin nykyiset. Tämä toki tekee myös sen, että ovat yleensä aika ”tilavia”, kun ei ole joustoa samalla tavalla kuin trikoovaatteissa, niin en oo oikein tykännyt arjessa käyttää 😅 Villa- ja juhlavaatteita meillä siis lähinnä tuolta aikakaudelta.

Itse en ottaisi tuon aikakauden leluja vakituiseen käyttöön. Varsinkin pehmeämuovisissa (esim barbeissa ja my little ponyissa) käytettiin silloin muovinpehmentimiä, jotka nykyään on kielletty (taitavat mm. alentaa hedelmällisyyttä, eli vaikutukset ilmenee vasta pitemmän ajan päästä). Mummoloissa oon toki antanut leikkiä vanhoilla leluilla varsinkin nyt isompana, mitään puruleluja (tai jos laittaa kaiken suuhun niin mitään) en antaisi harvakseltaankaan 😬

Vaatteita meillä on muutamat mun/veljien vanhat. Niissä ei yleensä ymmärtääkseni oo mitään haitallista, ovat paljon useammin 100% luonnonkuitua kuin nykyiset. Tämä toki tekee myös sen, että ovat yleensä aika ”tilavia”, kun ei ole joustoa samalla tavalla kuin trikoovaatteissa, niin en oo oikein tykännyt arjessa käyttää 😅 Villa- ja juhlavaatteita meillä siis lähinnä tuolta aikakaudelta.
Kiitos vastauksesta! Näin muistelinkin mutta en saanut päähän, että mitä aineita olivatkaan. Mutta tosiaan ne sitten voi jättää sinne mummolaan, jossa silloin tällöin voidaan leikkiä niillä (pl.tuo suu asia).

Meillä ei tarvi hankkia oikeestaan muuta, kun esikoiselle uus sänky ja turvaistuin ja sitten näitä perus toinen sadesuoja ja hyttysverkko vaunuihin ja mikäli poika tulee niin hänelle sopivia vaatteita🙈 meillä esikoiselta jo Cybexin Gazelle vaunut niin menee molemmat lapset niihin turvakaukalo siirtyy tulokkaalle

Meille olisi tulossa esikoinen, joten pitää ostaa ihan kaikki. Katsotaan sitten joskus viikoilla 35+. 😂

Meille on esikoinen tulossa ja mielenkiinnolla luen näitä viestejä, että mitä kaikkea tulisi ostaa 😅 Mun vanhemmat ilmoitti heti kun kerrottiin heille raskaudesta,että he varaavat vaunujen oston itselleen. Miehen siskolla on jo pari lasta joten anoppi saanut jo hössöttää muutaman kerran 😂 Tulevaa vauvan huonetta jossain vaiheessa hiukan remontoidaan, mutta jotenkaan vielä uskalla laittaa seiniin mitään lapsen huoneeseen sopivaa tapettia, jos sitten joulun tienoilla 🙈 Vaatteet ajatellen suurimmaksi osaksi hankkia kirppareilta, mutta sellaisen teddy puvun haluan ostaa.

Meille on esikoinen tulossa ja mielenkiinnolla luen näitä viestejä, että mitä kaikkea tulisi ostaa 😅 Mun vanhemmat ilmoitti heti kun kerrottiin heille raskaudesta,että he varaavat vaunujen oston itselleen. Miehen siskolla on jo pari lasta joten anoppi saanut jo hössöttää muutaman kerran 😂 Tulevaa vauvan huonetta jossain vaiheessa hiukan remontoidaan, mutta jotenkaan vielä uskalla laittaa seiniin mitään lapsen huoneeseen sopivaa tapettia, jos sitten joulun tienoilla 🙈 Vaatteet ajatellen suurimmaksi osaksi hankkia kirppareilta, mutta sellaisen teddy puvun haluan ostaa.
Round 2. Kun menossa, niin tajunnut, että aika vähällä pärjää sen vastasyntyneen kanssa. Muutenkin tarpeet ja mieltymykset on ihan erilaiset perheissä.

Jos kiinnsotaa ja löydän niin voin laittaa tekemäni listauksen hankinnoistamme aikanaan esikoiselle. Se voi antaa vähä osviittaa mitä voisi hankkia.

Round 2. Kun menossa, niin tajunnut, että aika vähällä pärjää sen vastasyntyneen kanssa. Muutenkin tarpeet ja mieltymykset on ihan erilaiset perheissä.

Jos kiinnsotaa ja löydän niin voin laittaa tekemäni listauksen hankinnoistamme aikanaan esikoiselle. Se voi antaa vähä osviittaa mitä voisi hankkia.
Jos vain löydät niin laita ihmeessä! Olisi kiva ettei kaapit ole täynnä turhaa tavaraa 😊

Muutamia juttuja on nyt tullut hankittua, kuten ensisänky ja kaukalopussi.

Onko kenelläkään suosituksia yhdistelmävaunuista, jotka menis kätevästi epätasaisessa maastossa sekä myös lumessa, Lapissa kun asutaan ?

Muutamia juttuja on nyt tullut hankittua, kuten ensisänky ja kaukalopussi.

Onko kenelläkään suosituksia yhdistelmävaunuista, jotka menis kätevästi epätasaisessa maastossa sekä myös lumessa, Lapissa kun asutaan ?
Lappiin varmaan parhaimmin sopii emmaljungan kaikki eri mallit😇 kannattaa vähän kattella niitä, mut niissä ilmeisesti kunnon paksut renkaat ja hyvät jousitukset ja on jonkin verran painavemmat vaunut niin lumessaki liikkuvat varmasti hyvin

Lappiin varmaan parhaimmin sopii emmaljungan kaikki eri mallit😇 kannattaa vähän kattella niitä, mut niissä ilmeisesti kunnon paksut renkaat ja hyvät jousitukset ja on jonkin verran painavemmat vaunut niin lumessaki liikkuvat varmasti hyvin

Ihan sama tuli mieleen, niillä kun on huomioitu juuri pohjoisen ilmasto. Ovat myös isomman kokoisia kuin "kaupunki" ympäristöön suunnitellut.

Valmistetaanko Ora- vaunuja enään, nekin on vissiin aika hyvät?

Oraa vissiin kyl vielä valmistetaan, mut ei enää suomessa et se on siirtyny muistaakseni ruotsiin kans

Takaisin