Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vkmk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tilan takia meilläkin laitettu tavaraa eteenpäin, vaatteetkin vie yllätttävän paljon, kun joka koossa on useampi kymmenen vaatekappaletta. Ollaan kyllä joitakin tärkeimpiä vaatteita säilytetty, esim kotiintulo vaatteet ❤️

Juu mullakin muutama laatikollinen eri kokoisii vauvanvaatteita mut ihan nätisti saanu ne sommiteltuu😂 oikeestaan lastenvaatteitakin löytyy molemmilta sukupuolilta melkeen 10 vuotiaaksi asti🤭😂

Meillä on joitakin mun miehen lapsuuden vaatteita, se on kyllä ihanan hauska niihin pukea omia lapsia ❤️😄
Nykyvaatteissa monissa tuntuu olevan se ongelma että ajan myötä niistä katoaa jousto. Elastiini? Ja muutenkin perstuvat nopeammin. Ihmettelen että nuo miehen vauva vaateetkin ihan hyvä kuntoisia 🤔😅

Meillä on joitakin mun miehen lapsuuden vaatteita, se on kyllä ihanan hauska niihin pukea omia lapsia ❤️😄
Nykyvaatteissa monissa tuntuu olevan se ongelma että ajan myötä niistä katoaa jousto. Elastiini? Ja muutenkin perstuvat nopeammin. Ihmettelen että nuo miehen vauva vaateetkin ihan hyvä kuntoisia 🤔😅
Wau oiettä😂❤️

Se on hassuu ku jotkut kerennyt hävittämään jo tavaroita kun "lapsiluku täysi" ku mä itse säästäisin kaiken lapsenlapsille jne🤣 harmittaa just ku omat vauvakamat meni siskojen myötä myyntiin ku oisin itse halunnut ne, kun taas itsellä ajatus pikemminkin kaikesta laittaa polvelta toiselle☺️🩷
On itsellä jotain parhaita omien lasten, sekä mun vauva ajan vaatteita säilössä, sekä kasapäin leluja jo omasta lapsuudesta. Esim. Duplot ja brion junarata tai barbit ei vanhene koskaan enkä niistä ikinä luopuisikaan. Mutta mitään oikeasti tarpeellista isompaa ei ole säilössä, kuten pinnasänkyä tai rattaita.

Mä säilöin vuosikausia esikoisen vauvavaatteita, vuosi sitten vihdoin lahjotin eteenpäin. Niitä kun käytiin läpi oli seassa just tälläisiä yksilöitä joista elastaani hapertunut täysin. Harmitti kauheesti kun ne oli olleet just niitä lemppareita. Jatkossa eteenpäin nopsaan 😄

Mä olen laittanut kaikki pienet vaatteet surutta kiertoon, ei pysty järkevästi säilömään ja kuitenkin olen halunnut seuraavalle ostaa kirppiksiltä jotain.
Tuplavaunut, turvaistuimet, untuvapussit yms olen säästänyt seuraavalle.

Auto pitäisi ehkä taas vaihtaa, mutta ollaan vaihdettu niin usein, ettei nyt millään raaskisi. Haluaisin kolme turvaistuinta takapenkille, paikat 7 hengelle, mutta en diesel autoa. Vw touran ei houkuttele ja fordia ei meille kuulemma tule. Pikkubussi meillä oli hetken aikaa, mutta ne on niin kalliita pitää, että oli pakko luopua.

Se on hassuu ku jotkut kerennyt hävittämään jo tavaroita kun "lapsiluku täysi" ku mä itse säästäisin kaiken lapsenlapsille jne🤣 harmittaa just ku omat vauvakamat meni siskojen myötä myyntiin ku oisin itse halunnut ne, kun taas itsellä ajatus pikemminkin kaikesta laittaa polvelta toiselle☺️🩷
Mä oon laittanut tavaroita nopeesti kiertoon, koska aattelen et ekologisinta niitten on olla mahdollisimman jatkuvasti käytössä, eikä niin et välissä on vaikka kokonainen sukupolvi 😅 Ja tosiaan noi nykyajan vaatteet ei oikein säilömistä kestäkään, kun jousto katoaa. Käytössä säilyy paremmin (varsinkin vauvanvaatteet, kun ne ei siitä käytöstä kulu 😄).

Rattaita/vaunujakin meillä on ehtinyt olla jo viidet, kun oon aina halunnut tilanteeseen sopivat. Siinä sais jo olla varastotilaa, et sais kaikki säilöttyä 😂 Ensin oli tosiaan esikoisella Smilet, sit kun tuli toinen niin ostettiin Emmaljungan tupla- ja yksikköviikkarit. En kuitenkaan niistä Emmaljungista tosiaan tykännyt, niin vaihettiin ketterämpiin Duetteihin ja yksikkörattaat Uppababy cruziin. Sit halusinkin rattaat, jotka mahtuu pyöräkärryn tavaratilaan, niin tuli noi Beet. Kaikki ostettu käytettyinä ja myyty heti, kun meille tarpeettomia 😊

Nykyään on niin helppo ostaa ja myydä käytettyä tavaraa, että en viitsi varsinkaan arvokkaampia/säilössä kärsiviä tavaroita säilöä. Vaatteet on melkein kaikki esikoiselta toiselle kierrätettyjä, ja niitäkin on pahimmillaan ollut viisi isoa säilytyslaatikkoa vaatehuoneessa 🤯

Sit tietty turvaistuimissa kannattaa huomioida käyttöiät ja noissa vanhoissa leluissa se, että niissä on voitu käyttää muovinpehmintimiä, jotka nykyään on hormonihäirikköinä kielletty 😬 Ite en sen takia pitäis esim vanhoja barbieita tai my little ponyja jatkuvassa käytössä, vaikka mummilassa annankin niillä leikkiä 😊

Itse laitan suht vaivihkaan kiertoon tavaroita. Ei vaan voi säilöä kaikkea, eikä vaatteet kauheesti kestä säilömistä. Taaperosta oon käyny aina koon vaihtuessa läpi pidettävät ja pois laitettavat vaatteet. Sen mukaan säästetty mitkä on hyväkuntoisia ja ollaan todettu hyväksi käytössä. Kaikki mitkä ei oo tullu lopulta käyttöön ja koettu turhiksi meille on mennyt kiertoon hyvinkin nopeasti.

Käytettyjä vaatteita saa suht varsinkin vauvoille läytyy ihanuutta 1-3€ hinnoilla. Isommille lapsille vähän haastavampaa löytää vaatteita. Vaunuissa, turvaistuimissa ym. Tapahtuu jatkuvaa kehitystä ja ne useimmiten on ergonomisempia ja paremmin suunniteltuja kuin aikaisemmin. Varsinkin turvaistuimissa muovi hapettuu ja niitä ei saa käyttääkään tietyn ajan kuluessa. Sekä vanhoissa leluista voi lähteä väriä, paloja ja olla nykyään kiellettyjä aineita. Varsinkin vauvoille tai taaperoille tarkoitettuja leluja en kauhean kauan säilyisi, kun suuhun vielä laitetaan vaikka ja mitä.

Mun äiti on säästänyt jotain vauvan vaatteita, jotka ei ollut yhtään omaan makuun ja hapertuneitahan ne oli omasta mielestä. Kaunis ajatus toki ja hyvä jos jälkeläiset ymmärtää myös arvon. Minä en 🙈

Mä melkeen vannon vintedin nimeen 😅 Sieltä tulee tilattua taaperolle vaatteita ja kenkiä. En sillee jaksa kirpparille mennä, kun se vaatii sit vähä järkkäilyä. Mutta ihan pienille vauvoille löytyy niin paljon käytettynä ja erittäin hyväkuntoista
No siis Vinted on asia mihin en oo vielä eksynyt *lataa samaan aikaan sovellusta 🤣

Eli jos nyt hairahdan niin tietää mihin osoittaa syyttävää sormea 🥲🤭

No siis Vinted on asia mihin en oo vielä eksynyt *lataa samaan aikaan sovellusta 🤣

Eli jos nyt hairahdan niin tietää mihin osoittaa syyttävää sormea 🥲🤭

Mä oon tehny niin hyviä löytöjä sieltä, taaperolle löytänyt froddoja (paljasjalkakengät) uudenveroisina, talvi ja välikausi kenkiä jollain 10€:lla. Kun me maksaa normaalisti 70€ uutena 🫣 Tai popin paitoja parilla eurolla ym.

Meillä on ennestään nyt tyttö ja poika, niin olisi toisaalta ihana olla ottamatta selvää sukupuolesta ja pitää se yllärinä, mutta kyllä taitaa viedä uteliaisuus voiton ja hankintoja varten kiva tietää etukäteen, että mitä sieltä Vintediltä tilailee, kun en kaikkea ihan neutraalina halua kuitenkaan...

Vanhemmilta lapsilta ei ole juuri tavaraa tullut säästettyä, niin aika lailla kaiken saa hommata vielä kerran 😅 mutta ei haittaa, musta on aina ollut ihana etsiä vauvatarvikkeita ja shoppailla vaatteita 🥰

Mä en uskalla vielä edes pyöritellä päässäni että mitä kaikkea tässä tuleekaan tarvitsemaan. Jotain mun ja sisarusten vauvanvaatteita tiedän äitini säilöneen mun vanhaan äitiyspakkauslaatikkoon, jonka hän jo toiveikkaasti säilöi meidän ullakolle 😅 kerään vielä rohkeutta avata sen. Toistaiseksi ei oo vielä niin konkretia iskenyt että sieltä vois tarvita jotain.
Kyllä tässä esikoisesta pitää äitiyspakkaus valita jo ihan sen symbolisen arvon vuoksi. Saa oman palasen suomen lapsiperheiden hyvinvointihistoriaa 🇫🇮

Meillä oli esikoisella äitiyspakkaus ja oltiin kyllä tyytyväisiä siihen. Aina ajattelin, että tietysti toisellekin ottaisi mutta mutta.. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että otetaan rahana ja ostetaan sillä turvakaukalo. Sitä ihan pientä vaatetta löytää nykyään niin helposti käytettynä ja autollisena sen istuimen tarvitsee jokatapauksessa.

Jotain ehdittiin ostaa ensimmäisen raskauden alussa, esim. vaunut.
Jos nyt päästään niin pitkälle niin otetaan pakkaus ❤️
Siskoilta saan varmasti kaikkea mitä tarvitaan... Jotain kuitenkin ihan uutenakin varmasti ostetaan.
Ei nyt pidetä mitään kiirettä vaan odotellaan ensin sinne tokalle kolmannekselle asti ainakin kunhan on ultrissa käyty ❤️

Meillä on esikoisesta vielä about kaikki tallessa, joten hankintalistalla on ehkä tuplarattaat, isompi auto (?) ja ehkä toinen syöttötuoli. Ehkä otan alkuvaiheen syöttötuoliksi perus ikean, kun sen voi suoraan kantaa suihkuun 😆 esikoisella on tripp trapp ja se on kyllä ihana - nyt kun sotkua ei enää ole niin mahdottomasti. Ekaksi sängyksi vuokrataan sellainen siirreltävä ensisänky, se oli tosi kätevä myös esikoiselle.

Hauska kun monelta löytyi jo niin paljon kaikkea! Tottakai se onkin kätevää, kun sisaruksilta siirtyy eteenpäin☺️ meille tulossa esikoinen niin mitään kyllä ei löydy🤣 paljon olen jo selaillut kaikkea, mutta en ole vielä uskaltanu ostaa.. jos jotain kävisikin. Odotan varmaan tämän kuun loppuun kun silloin uä, ja sitten ehkä uskaltaa alkaa shoppailemaan! Odotan kyllä kovasti että pääsen hankkimaan vaaville kaikkea😍

Huomasin, että jollyroomissa Nordlys untuvapusseja -70% niin pakkohan se oli tilata. Täällä Lapissa tulee kyllä varmasti käyttöä 😄

Olen ihan häkeltynyt kaikesta mitä pitää hankkia. Meille siis esikoinen tulossa. Vaatteet nyt saa helposti, mutta tarvikkeet. Mistä edes tiedän mitä kaikkea vauva voi tarvita? Apua! 😅 Oon niin pihalla enkä vielä kehtaa ostaa mitään, kun raskaus on niin alussa.

Takaisin