Hankinnat

Mä en viimeksi ostanut paljon yhtään pienimpiä kokoja vaatteita. Lainasin tutulta käytettyjä. Mut kaikkein ihaninta oli musta pukea vastasyntynyt uusiin, pehmeisiin ja sopiviin vaatteisiin. Nyt kyllä aattelin ostaa jotain ihania 50-senttisiä :)
 
Me ostetaan kaukalot, vaunut , sänky, kantoreppu jne. Uutena.

Ollaan katseltu ntx90f Emmaljunga tai stokken vaunuja... Kaukalo hankitaan isofixiin sopiva ja kakkoselle uusi toinen istuin..
 
Vaatteet ostan osan uutena, osan käytettynä ja sit on kakkosen vauvavaatteet vielä tallella.

Oon ostanut jo kaukalopussin ja lämpöpussin
 
Osa vaatteista saadaan/ostetaan uutena, osa on esikoiselta säästössä. Kantoliinat ja -reppu on tallessa, mutta lokaation vuoksi osa isommista jutuista pitänee uusia. Aika näyttää.

Suosittelen ostamaan kantoliinat ja reput käytettynä esim fb-kantoryhmäkirppikseltä.

Jos aikanaan hoksaa, että itkuhälyttimelle on tarvetta, kannattaa ostaa se uutena. Akkukesto voi käytetyssä olla käytännössä nolla.
 
Meillä pitää ihan kaikki hankkia. Petivaatteita ja vauvan leluja on ainoastaan tallessa. Nyt harmittaa ku myin kaiken pois. :sad001
 
Suurin osa tavaroista on tallessa tosin vaatteet lähinnä pojalle :) Jossain vaiheessa täytyy tutustua erilaisiin kaukaloihin.
 
Edellisen raskauden (kkm) alkuinnostuksissa hommattiin vaunut, body ja doppler. Nyt sukulaisilla jemmassa mm. Vaatteita ja sänky. Ton doppkerinkans olin saada hermoromahduksen, kun googlettelin tarinoita kuinka ollaan saatu sydänäänet kuuluviin jo niin ja niin aikaisin, mutta itse en saanut vaikka parhaimmillaan kolmatta tuntia senkans sängyssä makasin. No ei siellä mitään kuultavaa ollutkaan enää, mikä sen selittänee osaltaan. Nyt ajattelin, että kaivelen sen esiin vasta 12-14 viikoilla ihan vain oman mielenterveyden kannalta..:)
 
Mä en myöskään viimeksi ostanut juurikaan pieniä kokoja kun sain kaverilta käytettyjä. Olen antanut vuorostani kaikki eteenpäin hänen siskolle, niin saa nähdä tuleeko nyt isompi ostoskierros vai löytävätkö samat vaatteet meille vielä takaisin.
 
Tällä kertaa kyllä ostan joitain 50 cm vaatteita kun viimeksi ajattelin ettei niille ole kauheasti käyttöä. 3,3 kg tyttöraukka hukkui niihin 56 cm vaatteisiin.
 
Tällä kertaa kyllä ostan joitain 50 cm vaatteita kun viimeksi ajattelin ettei niille ole kauheasti käyttöä. 3,3 kg tyttöraukka hukkui niihin 56 cm vaatteisiin.

Meille myös sanottiin esikoisesta että ei oo tarvetta 50 kokoisille vaatteille, no kaksi lasta syntynyt tosi pieninä ja ekan kuukauden käytetty 50 koon vaatteita, sisko saanut pullukoita niin selittänee sen epäuskon että minä saisin pienempiä :)
 
Tällä kertaa kyllä ostan joitain 50 cm vaatteita kun viimeksi ajattelin ettei niille ole kauheasti käyttöä. 3,3 kg tyttöraukka hukkui niihin 56 cm vaatteisiin.

Mä kans ostan enempi nyt 50cm ku viimeksi iso poika oli kyllä mut silti oli isoja 56.
 
Meillä on edellisiltä lapsilta lähes kaikki tarvittava valmiina. Ainoastaan kaukalo on hommattava. Lisäksi haaveilen ainakin Vaavisängystä, kantoliinasta ja unipesästä. Uusi ratasosa olisi ihana, mutta menin vissiin lupaamaan miehelle että säästän vanhat jos uusi vauva tulee [emoji85] Pieniä vaatteita tietty tulee hankittua sekä uudet harsot. Ja mukavat äitiys ja imetysvaatteet on hankintalistalla myös!
 
Mä varmaan myyn vanhat kantoliinat ja ostan uudet tilalle. Tekee mieli vaihtelua! Itkuhälytin, kaukalo, rattaat... On ja niitä hankittavia! Onneksi ei ole kiire.
 
Mä varmaan myyn vanhat kantoliinat ja ostan uudet tilalle. Tekee mieli vaihtelua! Itkuhälytin, kaukalo, rattaat... On ja niitä hankittavia! Onneksi ei ole kiire.

Mulla vähän sama mielessä, manducan tilalle tula ftg, onbun ehkä säästän ja oschan lotr kuosinen liina kiinnostaisi, joko rinkula tai liina, tai sekä että :)
 
Mulla vähän sama mielessä, manducan tilalle tula ftg, onbun ehkä säästän ja oschan lotr kuosinen liina kiinnostaisi, joko rinkula tai liina, tai sekä että :)

Osa niistä oschan lotreista on kustakin tosi hienoja!
 
Meillä ei ole vielä mitään hankintoja ja kun on esikoinen kyseessä, niin kaaaaaikki pitää hommata! Tai olen mä ostanut jo bodyn mikä tulee sitten "raskausilmoitukseen" kun on aika asiasta julkisesti huudella omassa somessa. :hilarious: Mitään muuta ei vielä oo. :rolleyes:Jotenkin jännittää mitään hommata, vaikka kaikki on nyt tähän asti mennyt tosi hyvin. o_O
 
Miten olette toteuttaneet yhtälön vauva + kaukalo + vaunut + iso koira = autoreissu?
Eihän tuossa riitä farmari mitenkään nyt kun tarkemmin mietin? Meillä koira kulkee siis autossa mukana lähes kaikkialle ja kooltaan 35kg, säkä 65cm ja selkää riittää, eli vaatii matkustaessaan auton leveyden...
Tähän asti koira on matkustellut takapenkillä, kun tavaratilassa ei viihdy. Koira takapenkille, vaunut + tavarat tavaratilaan ja vauva etupenkille?
 
Takaisin
Top