Hankinnat

Raskaushousut ovat oikeasti hyvä hankinta, jo ihan alusta lähtien. Olo helpottuu kummasti kun se turvonnut masu mahtuu olemaan taas mukavasti. Raskaushousuja on tullut pidettyä pitkään vielä raskauden jälkeenkin kun vatsa ei vetäydy erityisen nopeasti enää tän ikäisellä. Eteenkin silloin kun tietää et joutuu istumaan pitkiä aikoja paikoillaan, eli vatsaa voi turvottaa jo ihan siitäkin syystä.
 
Ite suosin maksimekkoja. Ei purista :D ja ostin jo kokoa reilumpia alushousujakin
 
Ai joo, uusi autohan me tarvitaan myös. Ihan sellanen "pikku" hankinta vaan. :D Täytyy varmaan vaihtaa farmariin, kun meillä on 2 kissaakin ja niidenkin koppa vie autossa tilaa ja kohta on 2 turvaistuinta lisäksi.

Esikoisen ajalta on kaikki äitiysvaatteetkin tallessa. Jos jotain tosi kivaa vaatetta tulee vastaan, niin voin ostaa jotain uutta, mut vanhoilla pärjää kyllä hyvin. :)
 
Mun pitäis äitiyshousuja ostaa, tartten töihinki kahet jotta on vaihtohousut. Jotain äitiyshousuja on esikosteta tallessa mutta en yhtään muista että monetko, pitää niitäki alkaa kaivaan esille.
 
Tuo töihin pukeutuminen keväämmällä vähän mietityttää. Ei nimittäin rakennusalan työvaatteissa ole äitiysvaihtoehtoja.. :D
 
Pengoin vaatekaapin, äitiys/imetyspaitoja on 22 joten niitä tuskin tarttee hommata lisää :D mekkoja on 4 ja housuja 4, legginsejä kahet.
Töissä käytän nyt omia vaatteita eli siis ihan perus t-paita ja collegehousut, ja hommaan sitte vaan äitiysversiot sinne, mutta oon nimikoinu ne ja pesetän työpaikalla (kotia ei saa tuua niitä). Periaatteessa työnantaja on velvollinen kustantamaan äitiystyövaatteet, mutta mun työnantaja ei niin tee koska "pitää säästää" :) :/
Mun kokosia äitiyshousuja on vaan hankala löytää mistään, tai sitte ne maksaa aivan liikaa mulle. Tai sitte on vaan legginsejä enkä halua niitä.
 
Laitoin tänään mammahousut jalkaan ja aaah, miten ihanaa ko ei puristanu mistään ja pysty hengittäänki iha normaalisti! Niissä vaan korostuu iso maha ja turvotus entisestään, joten en tiiä uskaltaako vielä käyttää niitä töissä/vanhempien luona
 
Mulla on kaksi lasta. Täytyneen hankkia tuplat ehkä. Vähän epävarmaa, kun esikoinen oli 1v 9kk kun kuopus syntyi ja ilman tuplia silloin pärjättiin. Kolmannen syntyessä keskimmäinen on 2v 3-4kk. Ehkä ne on hankittava vähäksi aikaa, helpottaa kolmen lapsen kanssa kulkemista varmaan. Itkuhälytintä ei ole ollut aikaisemmin, nyt sen haluaisin. Perusjuttuja kuten tuttipulloja (kuopuksen kohdalla täysin turhakkeita kun on edelleen rinnalla) ja pinnasänky (esikoisella käytössä vain vähän aikaa) on kyllä. Tässä raskaudessa ajattelin suosia mekkoja niin kuin muutenkin kuluneen vuoden aikana. Imetysvaatteita ei ole kuin parit imetysliivit ja hyvin oon pärjännyt. Vielä en ole hankkinut mitään uutta. Oon uskaltanut jotain ostamaan aikaisemmissa raskauksissa sitten np-ultran jälkeen. /7+3
 
Millä viikoilla olette kehanneet siirtyä raskaushousuihin? Tekisi niin mieli ostaa muutamat legginsit, mutta en halua vielä paljastaa raskautta. Ja jos tuleekin km, niin sitten niiden osto vain harmittaa.. kuitenkin nyt on vasta 6+4, mutta turvottaa.
 
Mä käytän jo äippähousuja ja viikkoja vasta 7+2 :D nää on paljon mukavammat päällä kun/jos turvottaa korostaahan nää mahaa, varsinki jos on iso ennestäänkin niin ku mulla, mut niin mukavat päällä :) käytän vaan vähä väljempiä paitoja sitte
 
Mä en ainakaan vielä 9+1 siirry omista vaatteista pois, ei purista eikä ahdista ainakaan vielä. Saa nähdä koska sitten pitää käydä ostoksilla, kun ei ihan hetkeen. Tulis jo kevät ettei tarvii pakkautua ulos michelinukkona.
 
Mulla on housujen kohdalla menossa sellainen vaihe, että enää yhdet tavalliset housut mahtuu (jos ei siis oteta lukuun leggareita ja collareita), mutta äitiyshousuja kun sovitin pari päivää sitten, niin mahaosa on vielä niin lörppö, että housut valuvat koko ajan.

Meillä on aikalailla kaikki säästössä esikoisen ajalta. Vain osan vaatteista olen antanut eteenpäin. Jotain pientä vaatehankintaa siis joutuu varmaan tekemään ja "isompina" hankintoina seisomalauta esikoiselle vaunuihin (hän on kesällä 2,5-vuotias, joten aion pärjätä seisomalaudalla) ja autoon täytyy ostaa turvakaukaloa varten telakka, kun esikoisen aikainen on nyt esikoisen turvaistuimessa.
 
Äitiyshousut tuntuvat vielä kaukaisilta, vaikka töissä omalla työpisteellä tulee kyllä jo istuttua nappi auki turvotuksen takia... Saa nähdä milloin on lähdettävä kaupoille, kun nyt on jo käytössä ne kaikkein väljimmät vaatteet (nyt 8+6).

Varhaisultran jälkeen uskaltauduin tekemään ensimmäisen hankinnan ja ostin liinavaatepaketin vauvansänkyyn. Hui, raja on ylitetty! :P Ehkäpä np-ultran jälkeen voi joulualeissa ostaa jo jotain muutakin, meillä kun ei tosiaan ole vielä mitään muuta kuin siskolta saatu muutama vauvansukkapari. :D
 
Mulla on yhet tiukat äitiysfarkut (siis se mahaosa ei oo kovin löysä. Jouduin poistamaan mahaosan viimeraskaudessa kun vatsa kasvoi). Niitä olen nyt käyttänyt. Normihousuista tietysti colleget menee jalkaan.
 
Mä olen antanut kaiken pois, raskausvaatteet ja vauvan vaatteet. Mä luulin että tyttö jää ainokaiseksi. Elämä yllättää, tällä kertaa pärjään huomattavasti vähemmällä tavaramäärällä kuin ekan kanssa. Turhakkeita olivat tutit, ruuan + pullon lämmitys härveli, tuttipulloja olisi riittänyt 2 kpl, pinnasänky, liikaa vaatteita, talkit ja öljyt.. Kannattaa ostaa vasta jos tulee tarvetta.
 
Meillä esikoisen kanssa tutit oli kyllä pelastus! Mutta sehän riippuu niin lapsesta. Aion kyllä ehdottomasti hankkia toisellekkin valmiiksi. Eihän se haittaa vaikka jäisikin sitten yksi tutti käyttämättä. Muutenkaan ei tullut kyllä esikoiselle juuri turhakkeita hankittua. Ja nyt on sitten kaikki lähes tulkoon kaikki valmiina seuraava varten.
 
Meillä pitäs alkaa esikoisella tutista vierotus nyt.. voi apua!
Hirvittää jo etukäteen kuinka vaikeeta siitä tulee :D kuulemma voi mennä pariki viikkoa, ja unet voi olla huonot, huoh. Saas nähä :) mutta tutin avulla sain vierotettua tytön rintakumista parin viikon ikäsenä :) ja jo sairaalassa antovat tytölle tutin, ko sanovat et se tuo lohtua. Esikoinen siis joutu heti teholle syntymänsä jälkeen, jossa oliki sitte viikon.

Itelle turhat härpäkkeet ja tavarat voi toiselle olla turhia, ja taas toisinkipäin. Oikeestaan vaan selvii kokeilemalla mikä on turhaa ja mikä ei :)
Ite en aluks tarttenu pulloja, mut sitte lopetinki imettämisen ku esikoinen oli alle 10kk ni sit niitä tarttiki. Rintapumppu oli kans vähän turha ku aluks sai kyllä maitoo pakkaseen, mut sit maitoo tuli niin paljon et pumppaaminen piti lopettaa, ja myöhemmin ei sitte saanukkaan pumpulle enää yhtään mitään :D

Onneks esikoista oottaessa sain melkeen kaikki tavarat kaverin siskolta ni ei sillee haitannu vaikka ei jotain tarvinukkaan :)
 
Meinaakos joku ottaa sen äitiys/vauva/perhepakkauksen?
Mä aattelin ottaa, vaikka esikoiseltaki on tavaraa tallessa, jos se pakkaus miellyttää mua. Eipä kai siinä kauaa mee ko uus pakkaus julkistetaan?
 
Mä oon aatellu kans, että otetaan, vaikka meillä myös paljo esikoiselta tallessa. Mutta on siinä paljon hyvää tavaraa, niin haluan sen mieluummin ottaa kuin rahan :) Eikös se joskus alkuvuodesta julkaista, toivottavasti pian :p
 
Mä en oikein vielä tiedä otanko pakkauksen vai rahan..esikoiselle otin pakkauksen, kuopukselle rahana, nyt en tiedä mitä teen. Periaatteessa pakkaus on arvokkaampi kuin se 140e, mut toisaalta enimpää puolta tavaroista ei tarvita...vaikea päättää.
 
Takaisin
Top