Hankinnat

Esikoinen ei kelpuuttanu tuttia, ja huusi aina ku syötävä ku puettiin ulkovaatteita ja laitettiin kaukaloon, joten mietin että toisen kanssa vois yrittää tuttia jos se ees nuo tilanteet rauhottais.. Kiva ku käännettiin aina katseita vauvakerhosta lähtiessä, että miten voi nuin pahaa ääntä lapsi piettää.. :wideyed: Huuto loppu aina vasta ku kaukaloa alko keinuttaa. Nyt vielä on kuitenki esikoinen siinä samalla hoiettavana niin vois samanlaiset karjunnat olla aika ressaavia :dead:
 
Unohtuipa kiittää miten moni vastaili sänkyasiaan sitä kysellessäni, kiitos. Nyt on sekin meillä selvillä ja hoidossa. Vielä mietityttää mitä puette kaukaloon lämpöpussien alle sairaalasta lähtiessä, jos kelit nyt joulukuunkin pysyy samanlaisina kuin mitä nyt on olleet?:)
 
Unohtuipa kiittää miten moni vastaili sänkyasiaan sitä kysellessäni, kiitos. Nyt on sekin meillä selvillä ja hoidossa. Vielä mietityttää mitä puette kaukaloon lämpöpussien alle sairaalasta lähtiessä, jos kelit nyt joulukuunkin pysyy samanlaisina kuin mitä nyt on olleet?:)

Mulla on mukana body+housut, siihen päälle collegehaalari ja sit viel sellanen puolitoppakarvahaalari, joka jää päällimmäiseksi. Ja tietty parit sukat ja käteen jotain ja muutamat lakit (myös molemmissa haalareissa on huput). Ja fleecepeitto päälle viel jos tarvii. Ja tietty jos ny pukkaaki pakkasta niin sit pyydän miehen tuomaan viel jotain lämmintä.

Esikoisella oli 'syntymästä' asti (edelleen) kuuma aina.. ja mä oon oletettavasti menossa synnyttään n 4,5kg vauvaa, en 2,5kg, ni luulen et sillä on omasta takaa lämmikettä :wink
 
Me kotiuduttiin parin plusasteen keliin ja lämpimään autoon body+housut+neuletakki+sukat ja villasukat+ villatumput+ vuorellinen neulelakki+ villahaalari+ karva/toppapussukka kaukalossa. Lämmin poika oli kotiin tullessa.
 
Mun on nyt pakko kysyä tällei ekaa odottavana ja kaiken maailman valmennuksissa käyneenä että: miksi haluatte vauvan syövän tuttia? Varsinkaan jos se ei vauvalle kelpaa alunalkaenkaan? o_O

Totaa, jos vauva on rauhallinen ja ”helppo” niin ok, mutta meillä oli tosiaan niin vaikea koliikki, että huus täysin syömättä joka päivä 6h ja siihen illalla 2-3h kirkuen ja selkä kaarella. Tätä kesti 5kk. Eli kun se tutti alkoi hieman rauhoittamaan menoa edes siinä vajaa 4kk iässä niin olin itkeä onnesta. Tai taisin niin tehdäkin. Mua ei olis haitannut, että vauva olisi pitänyt rintaa tuttina. Mutta se ei huolinut kun huusi vaan.

Sitten nyt tokan kohdalla meinaan imuotteen kehittymisen jälkeen tarjota myös siksi, että nyt ei sit taas ole aikaa olla se ihmistutti vaikka kelpaisikin. Kotona lisäksi 2v ja jatkan opintoja heti vauvan syntymästä. Nyt mennää siitä, mikä vain lisäisi unta, rauhallisuutta, aikaa esikoisellekin.

Tutti ei ole kaikille välttämätön ja kaikki lapset ei sitä missään vaiheessa huolikaan. En näe sitä kuitenkaan perkeleestä seuraavana. Meillä esikoinen söi tuttia alle vuoden ja sen jälkeen vain nukahtamiseen, jonka jälkeen sylkäisee sen pois. En usko hänen hampaiden siitä kärsineen
 
Meillä esikoinen söi tuttia varmaan 1,5-2 vee asti, vierottaminen oli yllättävän helppoa kun ensimmäinen tutti meni pureskellessa rikki, sai ite laittaa roskiin ja sen jälkeen kaikki tutit "meni rikki" :grin EIkä oo kyselly perään :hilarious:

Hampaisiin ei nyt luultavasti ole sen kummemmin vaikuttanut, oikomishoito on menossa, mutta on saanut perintönä minun purukaluston, eli kapean kitalaen ja isohkot hampaat...

Tulokkaalle tungen tutin suuhun jos vaan huolii, kyllä se niin monessa tilanteessa säästää omia ja vauvan hermoja :happy:
 
Unohtuipa kiittää miten moni vastaili sänkyasiaan sitä kysellessäni, kiitos. Nyt on sekin meillä selvillä ja hoidossa. Vielä mietityttää mitä puette kaukaloon lämpöpussien alle sairaalasta lähtiessä, jos kelit nyt joulukuunkin pysyy samanlaisina kuin mitä nyt on olleet?:)

Body,sukkahousut,sukat,housut. Ohuet tumput ,toppatumput ja tossut. Kypärämyssy,villapipo. Fleecehaalarissa kotiutuu kaukalopussissa :)
 
Tässä hirveänä pyykkihirmuna kun olen pessyt yhtä ja toista, niin miten muilla on kestänyt äitiyspakkauksen patjansuojus/kosteudensuojus kangas konepesua? Ite kun pyöräytin 60 asteessa, niin muovi osa irtosi paikka paikoin kangas osasta irti. Ja mie oon ymmärtänyt, että tuon pitäisi kyllä kyseinen pesu hyvin kestää. Ainakin vastaavilla kankailla kangaskaupassa on kyseinen pesu sallittu. En ole ottamassa hirveää hepulia asiasta, mutta uteliaisuuttani kysyn muiden kokemuksia. Koska jos yleistä, niin sitten voisi ottaa yhteyttä Kelaan, jotta voisivat kehittää pakkausta tältä tiimoilta. Ja tämä oma yksilö oli tämän vuoden äitiyspakkauksesta.
 
Tässä hirveänä pyykkihirmuna kun olen pessyt yhtä ja toista, niin miten muilla on kestänyt äitiyspakkauksen patjansuojus/kosteudensuojus kangas konepesua?

Täällä ei menny mikskään tosta 60 pesusta o_O Sitä en sitten tiiä, miten käy kun on pessyt useemman kerran...
 
Tässä hirveänä pyykkihirmuna kun olen pessyt yhtä ja toista, niin miten muilla on kestänyt äitiyspakkauksen patjansuojus/kosteudensuojus kangas konepesua? Ite kun pyöräytin 60 asteessa, niin muovi osa irtosi paikka paikoin kangas osasta irti. Ja mie oon ymmärtänyt, että tuon pitäisi kyllä kyseinen pesu hyvin kestää. Ainakin vastaavilla kankailla kangaskaupassa on kyseinen pesu sallittu. En ole ottamassa hirveää hepulia asiasta, mutta uteliaisuuttani kysyn muiden kokemuksia. Koska jos yleistä, niin sitten voisi ottaa yhteyttä Kelaan, jotta voisivat kehittää pakkausta tältä tiimoilta. Ja tämä oma yksilö oli tämän vuoden äitiyspakkauksesta.

Siinähän oli ihan pesulappu että 60 astetta ja kestää rumpukuivausta. Minä siis pesin 60 asteessa ja käytin kuivaavaa pesuohjelmaa koneesta enkä huomannu itse ainakaan viikatessani että olisi mitenkään kärsinyt.
 
Tässä hirveänä pyykkihirmuna kun olen pessyt yhtä ja toista, niin miten muilla on kestänyt äitiyspakkauksen patjansuojus/kosteudensuojus kangas konepesua? Ite kun pyöräytin 60 asteessa, niin muovi osa irtosi paikka paikoin kangas osasta irti. Ja mie oon ymmärtänyt, että tuon pitäisi kyllä kyseinen pesu hyvin kestää. Ainakin vastaavilla kankailla kangaskaupassa on kyseinen pesu sallittu. En ole ottamassa hirveää hepulia asiasta, mutta uteliaisuuttani kysyn muiden kokemuksia. Koska jos yleistä, niin sitten voisi ottaa yhteyttä Kelaan, jotta voisivat kehittää pakkausta tältä tiimoilta. Ja tämä oma yksilö oli tämän vuoden äitiyspakkauksesta.

Mie pesin myös kuudellakymppillä enkä huomannut mitään vikaa tulleen. Kuivatin narulla, kun meillä ei ole rumpua.
 
Kangaskaupassa on kyllä tuhat kertaa laadukkaampia kankaita, mitä tuo äp kosteudensuoja on. Että en ihmettele jos se käytön ja pesujen myötä menee
 
Tässä hirveänä pyykkihirmuna kun olen pessyt yhtä ja toista, niin miten muilla on kestänyt äitiyspakkauksen patjansuojus/kosteudensuojus kangas konepesua? Ite kun pyöräytin 60 asteessa, niin muovi osa irtosi paikka paikoin kangas osasta irti. Ja mie oon ymmärtänyt, että tuon pitäisi kyllä kyseinen pesu hyvin kestää. Ainakin vastaavilla kankailla kangaskaupassa on kyseinen pesu sallittu. En ole ottamassa hirveää hepulia asiasta, mutta uteliaisuuttani kysyn muiden kokemuksia. Koska jos yleistä, niin sitten voisi ottaa yhteyttä Kelaan, jotta voisivat kehittää pakkausta tältä tiimoilta. Ja tämä oma yksilö oli tämän vuoden äitiyspakkauksesta.

Tee reklamaatio, ei saa mennä rikki, kun kerta ohjeen mukaan pesty.
 
Meiliä oli kotiutuessa vauvalla päällä body, housut, sukst, villasukat, tumput, kypärämyssy ja hattu. Ja kaukalolämpöpussi oli. Meillä matkaa sairaalalta n 10km kotiin niin hyvin tyttö tarkeni lämpimässä autossa 0-kelillä. Näin liikuttiin myös toistekin. Mietittiin laitetaanko enemmän päälle, mutta ei laitettu, kun oli niin lämpöinen koko paketti.
 
Haha olipa paljon kirjoitusvirheitä tossa mun aiemmassa viestissä. :hilarious: Ja olevinaan tarkistin ennenkuin lähetin. Niin mitenniin vähän väsynyt mamma täällä? :p
 
Tutista myös äärettömän paljon helpompi vieroittaa kuin esim peukalosta. Peukkua on vaikea heittää roskiin...
 
Toi oli muuten osasyynä sille, että tuttia annettiin oikeen yrittämällä. Vauva alkoi imee peukaloaan hereillä ja nukkuessa. Ja siitä tavasta on tosi vaikea päästä jos kauan kerkee siihen tottua! Ja on ihan eri luokan ongelmat hampaiden kanssa kun tutin.
 
Onko kellää pullonlämmitintä? Netistä löysin vaa philipsin aventin lämmittimen. Käykö siihen mamin anti-colic pullot?

Alkaa nyt öisin väsyttää keitellä ja lämmittää jääkaapista pumpattuu rintamaitoo :/
 
Mä tein esikon kohdalla sillai et keitin vedenkeittimessä veden ja sit siinä lämmitin maidon :)
 
Mä tein esikon kohdalla sillai et keitin vedenkeittimessä veden ja sit siinä lämmitin maidon :)

Näin meki ollaa nyt tehty, mut niin hidasta.. jos pullonlämmitin olis nopeempaa, ni sais enemmän nukuttuukki, ku aika ei menis lämmityksiin. Meil siis ensin imetän ja viel ei tarpeeks ilmeisesti jaksa imee ja välil jää nälkäseks ni sit lisäks pullos maitoo tai sit mies antaa vaa pullolla ja mä nukun :) paras olis jos sais pullon pois sillon ku imettää :)
 
Takaisin
Top