Hankinnat

Mä en hanki ku voin töissä kuunnella :D
Mut hei pakko muistuttaa tuosta dopplerista, et sydänääniä voi olls joskus vaikea löytää, toki helpottuu koko ajan sikiön kasvaessa, mut siis jos niitä ei itse löydä niin se ei tarkoita etteikö siellä olis ketään eli joskus kotidoppler voi aiheuttaa myös turhaa huolta.
Toinen juttu on sit se et vaikka sydänäänet kuuluu, se ei aina tarkoita sitä että siellä olisi kaikki hyvin, neuvolassahan niistä äänistä kuunnellaan tosi paljon kaikkea muutakin kuin vaan et äänet kuuluu.
Mutta siis ymmärrän kyllä miksi haluatte näitä hommata, varmaa itsekin hankkisin jos ei ois töissä mahista kuunnella pikkuista <3

Mulla olis kotidoppler, mutta sen laturi on kadonnut johonkin, pitää vielä etsiä, mutta jos ei löydy ostan uuden, tykkäsin siitä paljon ja rauhoitti mieltä...

Minä ajattelin napata siskolta kanssa tuon dopplerin lainaan. Kunhan nyt näitä viikkoja kasaantuisi ensin enemmän eli se 10-12. :happy119

Meillä varmaan ainoat hankinnat on ihan vaipat tutit jne. Kun pojilta on kaikki vielä tallessa.. :)

Isoin mitä oon miettinyt on kantoreppu tai liina..ensimmäisen kanssa sitä ei olis tarvinnu kun oli niin rauhallinen ja tyytyväinen lapsi.kakkosen kanssa olis tarvinnu mut en sit saanu aikaseks ostettuu mut nyt mietin et kädiä kyllä tuun tarviimaan niin paljon et jos sen hankkis..

Meillä esikoinen täyttää nyt huhtikuussa 4 ja kakkonen toukokuussa 2 niin olis kiva touhuta poikien kanssa..

Et noista repuista ja liinoista otan vinkkiä mielellään.. :)

Minä kanssa haluisin kuulla vinkkejä kantoliinoista. Kakkosen aikaan oli kaverilta lainassa kantoliina ja nyt vois kyllä hommata ihan oman.

Taiga86: Ei ehkä kokonaan kannata kokoa yli hypätä, mut sekasin kyllä voi käyttää. Jos tosiaan sitä vaatetta ei niin paljon halua ostaa (itsellä tuli liikaakin osteltua kun kirpparilla halpaa ja niin söpöjä!), niin kannattaa hommata bodyn jatkopala. Sellasen tekee kyllä itekin jos jaksaa. Sillä saa bodyihin sen n. 1 koon verran joustoa pituudessa. Yleensä se pituus on josta jää pieneks eikä kuitenkaan leveys. Meillä jäi 62 cm pieneks suurinpiirtein silloin kun poika täytti yhden kuukauden.. Eli niitä pienimpiä ei tosiaan paljoa kannata hamstrata :D

Mulla on manduca ja on ollu hyvä mut oon 160 pitkä ja normaalipainoinen niin on ihan siinä rajoilla riittääkö säätövarat mulle. Saisivat tehdä siitä pienemmänkin version. Kaupassa ym liikenteessä käytin mieluummin manducaa kun vaunuja. Liinat ois kivoja mut niistä en osaa suositella.

Tulaa on kans paljon kehuttu mut baby björniä tai muuta vastaavaa, missä lapsi on kantajan edessä kasvot menosuuntaan, ei kannata hankkia.

Ehkä aika aikaista, mut ostin eilen parit pienet 56cm housut, kun sattui niin söpöt alennuksella eteen. Annetaan ne sitten kaverin kesällä syntyvälle vauvalle, jos omaa ei tule. :)

Mulla on kaverilta lainassa kotidoppelri. Ja ihan piruuttaan testasin eilen että löydänkö istukkaa. Sen tiesin ettei sydänääniä varmana vielä löydy. Mutta siis kiva tietää että on sielä istukka ainakin ja ihanasti viuhui :D Mutta terveydenhoitajana voin sanoa että älä tee niinkuin mä.. Viikolta 12 kannattaa vasta kuunnella aikasintaan. Myös se täytyisi ostata tunnistaa se sikiön syke muiden joukosta..

Meillä on tallessa sitteri, turvakaukalo, vaunut,pinnis.. Ainiin ja manduca.

Kaikki vaatteet hävitin varmaan kuukausi - kaks sitten.. o_O toisaalta olisin halunnut jotain uutta ostaa kuitenkin ja molempien kohdalla myös niitä vaatteita tuli lahjaksi vähän joka suunnalta, ehkä nyttenkin..

Muokattu viimeksi:
Ja kun nuita kokoja mietitte, niin ei kannata luottaa kokolappuihin vaan ennemmin ihan verrata, on meinaan melko heitot eri merkeillä! :) varsinkin äp-vaatteet on tosi isoja.

Onko ne kaikki baby björnit huonoja vai vaan ne missä voi olla pelkästään kasvot meno suuntaan? Siis puhun nyt niistä kantorepuista..

En tunne niitten semmosia malleja missä ois toistepäin. Sillon ei ainakaan tainnu olla kun omaani ostin

Mulla on joku sellainen vauvaosallinen muu kuin Manduca tai Tula. En muista mikä se oli, ehkä BabyBjörn. Esikoiselle se oli ihan pelastus! Hän on sellainen luonteeltaan ettei viihtynyt tylsää mutsia tuijotellen kuin pieniä hetkiä, mutta esim lähikauppaan pääsin kävelemään lapsi eteenpäin katsoen. Siinä hän sitten hetkeksi rauhoittui, kun oli mitä metsätiellä tuijotella. Tiedän ettei sitä suositella, mutta meillä mikään muu ei toiminut. Edes vaunut eivät kelvanneet, koska sieltä ei nähnyt ulos. Nekin piti kääntää ns.väärinpäin ja sitten vasta matka maistui. Lapset ei kaikki ole opaskirjaa lukeneita ja sitten pitää soveltaa. ;)

Meillä on se Stokken kantoreppu. Käy ihan pienestä vauvasta isoon taaperoon asti. Ollu kyllä tosi hyvä!

Mä kommentoin tohon listaan liittyen, että ihan todella paljon mun silmään sellaista, mitä En suosittelisi hankkimaan etukäteen :) pullot, tutit, korvike jättäisin heti pois, Imetys on alkuun hankalaa ja jos kaapissa odottaa korvike tulee sitä helpommin myös annettua. Sanon tämän, Koska olisin varmaan itse antanut kun ekat tiheät imut iski. Rintapumppu on toki sinänsä hyvä, Jos tulee tukoksia, Mutta käsilypsy on hyvä harjoitella kuitenkin :) miksi sanon: halusin itse kallista sähköpumppua, En lopulta ikinä edes käyttänyt (onneksi manuaalista) pumppuani paljon, kun En edes halunnut pois vauvan luota. Eli moni asia valkenee vasta, kun löytää Sen oman tyylin olla äiti :)

Sitteristä myös, me ostettiin hölmöinä sellainen, jossa lapsi puoli-istuvassa asennossa, eli vauvana ei voinut käyttää. Sittenhän neiti lähti liikenteeseen jo aikaisin, eli aikalailla käyttämättä jäi.

Mulla oli Boba kantoreppu, olisi vieläkin käytössä esikoisella (sai käännettyä selkään) Jos en olisi tyhmä hävittänyt sitä uuden seelannin reissulla :( oon kans vaan 161 cm Ja Se oli yksi hyvä!

Muokattu viimeksi:
Suvii kuinka pitkä oot, sopiiko toi stokke lyhyelle? Mietin, että pitäiskö ostaa tula mut tuskin kehtaa uutena...

Kantorepussahan on tärkeetä, että lapsen jalat Ei roiku suorana alas, vaan asettuu m-asentoon. Siksi se yksi babybjörn ainakin on huono, Kun siinä roikkui jalat. Muusta en tiedä :)

Joo, jos saa sen asennon sillain pylly alemmas ja jalat koukkuun niin se on hyvä. Meidän repussa se onnistuu. Löytäisinköhän mä sitä jostain. Se oli kyllä hyvä. Trikooliinakin mulla oli, mutta en oikein ikinä sitä oppinut käyttämään.

Suvii kuinka pitkä oot, sopiiko toi stokke lyhyelle? Mietin, että pitäiskö ostaa tula mut tuskin kehtaa uutena...

Oon noin 160cm pitkä ja sopii mulle hyvin. Ja tää on nimenomaan sellanen kantoreppu missä saa vauvan hyvään asentoon. Käytin paljon kuopuksen aikana, kun meillä ei ollut tuplia. On se tuolla vieläkin, mut haaveilen nyt tuplista, koska kaupassa käynti kolmen kanssa olis sillain varmasti paljon helpompaa. :grin

Takaisin