Uudemmista (eli 2016 alkaen) Bumbleride Indieistä ei enää saa kuomua käännettyä samalla tavalla kuin vanhemmissa.
Meillä oli se vanhemman mallin Indie 3 ja voi että, siinä kyllä kevyet mutta tukevat rattaat! Ainoa selkeä miinus se, että istuin on ainoastaan kasvot menosuuntaan - tosin meille nuo tulivat vasta esikoisen ollessa reippaasti yli 1v. Baby Jogger Summit tai Elite voisivat myös olla tsekkaamisen arvoiset, tosin Summiteissa ei ole säädettävää aisaa ja Elitet ovat aika leveät mutta lenkkeilyyn ymmärtääkseni erinomaiset ja myös kasaukseltaan näppärät.
Emmaljungista: Vikingit ovat ihanan pienet ja näppärät! Esikoisen kanssa vaihdoin parin ekan kuukauden jälkeen kiinteärenkaiset Brio Happyt Vikingeihin ja sen jälkeen alkoi vaunujen työntäminenkin olla kivaa.
Kuten Emmaljungissa yleensä, miinusta kasauskoosta - välillä oikein ihmetytti miten niin pienet rattaat olikin niin pirun iso paketti kokoontaitettuna. Nitroja ei taida nykyään saada enää uutena, vaan se on Super Nitro ja runko on sama kuin Super Viking. Erona on istuin, SN:ssä sellainen perus Emmaljunga-ratasosa ja SV:ssä kuppipenkki (vastaava kuin Vikingissä mutta pienellä kokoerolla). SV:tä saa nykyään usemmalla eri runkoversiolla, joissa myös renkaat eroavat toisistaan (esim. Ecco, air, outdoor, lounge). Scooter 4s meillä on myös käynyt kääntymässä ja niissä kasauskoko oli jotenkin siedettävä, mutta höh kun ei saa käännettyä istuinta.
Mä laitoin tällä viikolla tilaukseen Easywalker Mosey -paketin, jossa on myös koppa mukana. Ne meillä oli reipas vuosi takaperin, mutta minä hölmö menin myymään, kun luulin löytäväni jotain parempaa.
Vuoden niitä olen nyt ikävöinyt, ihana saada ne takaisin ja vieläpä syksyllä sitten vauvan käyttöön! Ne on vielä näppärämmät kuin Vikingit ja ihan kelvollisella kasauskoolla, vaikka käännettävä istuin onkin. Ja kopan pitäisi olla sellainen, että saa helposti "litattua kasaan" niin vie edes vähän vähemmän tilaa kontissa. :)