Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taas olen käyttänyt sekä toppa- että nallehaalaria: nallehaalaria äp:n makuupussin kanssa vaunukopassa (näillä pakkasilla toppahaalaria) ja ennen kuin sain kaukalopussin, niin toppahaalaria turvakaukalon kanssa.

Mutta osan vaatteista pakkasin jo pois käytöstä: ollaan käytetty vaan bodeja ja housuja (joko jalkaterällisiä tai ihan tavan kollareita tms.), potkupuvut ja paidat meni suoraan varastoon odottamaan kiertoon pääsyä ja suurin osa valkoisista bodeista (tuttaa yms.) jouti kans säilöön, koska en tykkää pukea vauvaa koko valkoiseen ja ne on suurinosa NIIN jäätävän leveitä malliltaan, että pyörivät vauvan päällä vaikka pituudeltaan ovatkin aika nafteja.

Papalta saatiin joululahjaksi Maxomorran body ja aion kyllä ostaa ko. bodeja jatkossakin: tosi hyvä laatuisia ja juurikin passeli mitoitus. Ja nättejäkin ovat kaiken hyvän lisäksi.
 
Saatiin lahjaksi emman matkasänky tulevia mökki ym reissuja varten mut mie mietin et ku siin sängyn mukana tullu patja on miun mielestä tosi ohut et pitäskö siihe hankkii joku hiukan paksumpi patja et ois vähän pehmeempi. Vai suositellaaks iha pienil ees pehmeen/paksun patjan käyttöö siin? Kuulin jostai et vauvoilla on parempi nukkuu vähä kovemmassa ku pehmeessä sängyssä. Itestä vaa tuntus kauheelt nukkuu sellasel ohuella pohjalevyllä mis on pien pehmuke :DD
 
Saatiin lahjaksi emman matkasänky tulevia mökki ym reissuja varten mut mie mietin et ku siin sängyn mukana tullu patja on miun mielestä tosi ohut et pitäskö siihe hankkii joku hiukan paksumpi patja et ois vähän pehmeempi. Vai suositellaaks iha pienil ees pehmeen/paksun patjan käyttöö siin? Kuulin jostai et vauvoilla on parempi nukkuu vähä kovemmassa ku pehmeessä sängyssä. Itestä vaa tuntus kauheelt nukkuu sellasel ohuella pohjalevyllä mis on pien pehmuke :DD
Meillä on matkasänkyyn hankittu vaahtomuovipatja, mikä on aika napakka. Ei tosiaan houkuta laittaa siihen sängyn omalle "patjalle".
 
Mun esikoinen nukkui aikoinaan reissuissa matkasängyssä ihan vain sillä matkasängyn omalla ohuella patjalla. :D Hyvin nukkui siinäkin. :D
 
Tänään käytiin ostamassa vauvalle uusi turvakaukalo, havaittiin edellinen vanhentuneeksi. Ostettiin Cybex Aton 3, turvavyötelakalla (meillä ei autossa Isofixiä). Ei vaan päästä mitenkään selvyyteen missä tuossa pitäisi näkyä se valmistus-/vanhenemispäivä? Onko muilla tätä kaukaloa, tai onko kokemuksia?

Muoks. Laitoin kysymystä Cybexin asiakaspalveluun ja sainkin vastauksen :) Viisi vuotta käyttöönotosta suositeltu käyttöikä heillä. :)
 
Muokattu viimeksi:
Meille ei pitäny sitteriä tulla mut tuli nyt kuitenkii... Löyty Babybjörn balance soft sitteri Prismasta alessa. Ekojen kokeilujen perusteella huippuhankinta :happy: Tyttö 2,5kk kun ei oikein vieläkää lattialla viihdy, ja miun hartialihakset on vaarassa tulehtua sylissä pitämisestä.
 
Suosittelen myös lelukaarta BB sitteriin. Hankittiin se joku aika sitten ja vauva tuntuu kovasti harjoittelevan käsien käyttöä sen kanssa. Saa harjoitusta ilman, että täytyy itse roikotella leluja vauvan edessä, vaikka kyllä sitäkin tulee tehtyä :angelic:
 
Pitääpä itsekkin ostaa se lelukaari.. mä niitä jossain vaiheessa katselinkin, mutta jotenkin sen hankinta sit jäi.

Tässähän täytyy kohta muutenkin alkaa hankkimaan seuraavalle kierrokselle välineistöä, kun tyttö kasvaa niin hirmuista kyytiä. Syöttötuolia, pinnasängyn patjaa ja nyt olis vielä alennuksia talvikamppeista, jos hamstraisi ensi talvelle jo jotain..
 
Meillekin tuli sitteri ku kirpparilta löysin halvalla. Doomoon säkkituoli on jääny nyt vähemmälle käytölle. Harmi kun tuohon sitteriin ei saa lelukaarta.. Oon jo katellu noit seuraavia turvaistuimia ja vertaillu niiden hintoja, on kyllä pirun kalliita uutena mut onneks ei tarvii viel pitkää aikaa hankkii.. Syöttötuoli on jo (ollut tytön serkulla viimeeks), mielellää oisin kyl halunnu sellasen tripp trapp -syöttiksen ku se menis sit vähä vanhempanaki mut jos nyt alkuun menis tuol perus syöttiksellä. Myöhemmin hankkii vaik sit käytettynä tripp trappin jos löytyy mieluinen ja vie perus syöttötuolin mökille :)
 
Mie ootan jos sen BB sitterin lelunkii löytäis alennuksella :hilarious: Sellasia kaukaloon, sitteriin tai vaunuihin kiinnitettäviä lelukaaria saattaa jostai löytää, meillä on sellanen esikoisen jäliltä mut ei taia saaha tuohon sitteriin kiinni.

Meillä ois esikoiselle uuden turvaistuimen hankinta eessä että saadan hänen nykyinen istuin tän tytön käyttöön. Jos tää laps kasvaa samaa vauhtia kun esikoinen nii jo kesällä ois eessä siirtyminen pois kaukalosta... esikoinen oli 7kk kun ei enää kaukaloon mahtunu.
 
Mä ostin joo samalla sen lelukaaren, mutta ei ole poika siitä kauhean kiinnostunut. On jostain syystä enemmän kiinnostunut katsomaan asioita, jotka ovat kauempana...
 
Hitsi meiän itkuhälytin menee vaihtoon kun ei toimi kunnolla... Onko kellää Nabby itkuhälytintä? Ois kiva kuulla kokemuksia :) Mietin tässä että voikohan sitä ladata ihan seinään kiinnittämällä? siis pistorasiasta, kun jollai sivustolla luin van usb latauksesta.
 
IceQueen monen puhelimen laturi on nykyään kaksosanen, usb-piuha ja seinään laitettava pistoke jossa on usb-paikka. Osta semmonen (löytyy ihan perus prismoista) jos päädyt nabbyyn. Mä voin omasta kokemuksesta suositella neonatea. Kestää pakkasta ja voi ladata, ei tarvi pelata irtopattereilla tai pitää piuhan päässä.
 
Kiitos emmahima :) Onhan meillä puhelimessa ja tabletissa laturi jossa usb piuha, kerta se niin toimii ladata ni hyvä. Mikä neonate siulla on? Mie luulen että tuohon nabbyyn päädytään kun ois pieni ja kätevä, mut mielellään kuulen muistakii kokemuksia.

Padwicoa meille ei kuitenkaa enää ikinä tule. Joskus kehuin sitä täällä kun on pieni ja kätevä. Nyt on menossa kolmas padwico kun on joutunu käymään pari kertaa vaihtamassa :meh: ni ei enää.
 
Pikkuvauvatavarat alkavat tosiaan kohta joutamaan jo varastoon ja seuraavana mulla on ostoslistalla: aurinkolasit (Ki et La vaikka miehen mielestä ne on rumat ja tyttöä kiusataan niiden takia. Kuka muka kiusaisi puolivuotiasta? :hilarious:), hihallinen ruokalappu, ruoka-alusta eli tabletti vai mikä sellainen nyt onkaan, tytölle oma lusikka, "taikamuki" eli siis sellainen, jonka reunoista tulee imemällä nestettä (voidaan sitten samalla opetella juomaan vettä, kun aloitellaan kiinteitä, niin ei tarvii aina suihkusta mennä juomaan..:rolleyes:), laatikosto leluille - toistaiseksi ne on kaapissa ja pitkin olkkaria, mutta teen tytölle olkkariin oman leikkipaikan, niin saa sitten itse hakea mieleisensä lelut/kirjat tms.

Leikkipaikkaa varten oon hankkinut jo sellaisen kaupunki-maton (eli siis kuin autoratamatto, mutta tuossa on kauppoja yms. ja sitten mutkitteleva tie) sekä muutaman lattiatyynyn joilla leikkiä ja pötkötellä. Tarkoituksena on, että kun joskus muutetaan, niin nuo käyvät suoraan tytön omaan huoneeseen. Ja eipä vielä mitään omaa "leikkitilaa" tarvitsisi, mutta kun täällä pörrää noita meidän sisaruksien lapsia, niin onpahan heillekkin jotain tekemistä kissan kiusaamisen sijasta. :rolleyes:

Kaipa se olisi pikkuhiljaa hankittava se syöttötuolikin.. Ikean tuolia harkitsin, mutta jos siinä on leveät jalat, niin täytyypä sitten suunnitella jotain muuta. Ja siihen sitten luonnollisesti myös pehmuste..
 
Miun pitäis kans hankkia tytölle oma lusikka, ruokalappuja, ja tabletti ruokapöytään. Sit kun tyttö oppii istumaan kunnolla niin meinasin hankkia sisälle sellasen vauvakeinun kun hää ilmiselvästi tykkää keinua, sylissä kun keinuttaa niin nauraa kovaan ääneen :) En vaan vielä tiedä hankinko sellaisen kankaisen vai muovisen mitä vois käyttää myös ulkona. Lelulaatikkokin pitäisi hankkia. Tällä hetkellä on tollane muovilaatikko mut haluisin jonkun vähä kivemman :D Mökille pitäisi etsiä rattaat ettei tarvitse noita vaunuja ottaa mukaan. Säästyy autossa tilaa. Ihan jotkut perus rattaat meinattiin, kunhan saa selkänojan alas ja on ehjät :) Ilmakumirenkaat ois kyl hyvät kulkee maastossa mut umpikumeilla ei tartteis pumppailla ja kirota jos ei ilmat meinaa kestää :D

Pitäis miettii mitä tekee noille vanhoille vauvatavaroille. Kirpparipöytää en viitsis ottaa vaik tavaraa oiski sen verra et tekisin ehkä voittoakin niillä mut joteki on ehkä liian työlästä, ja kallista ku täällä viikko maksaa jotai reilu 30 e, facebookin kirppareitakaa ei oikee jaksa ku ikin tiiä tuleeks kukaa loppupeleis ostamaa vaik on luvannu. Ehkä laitan tori.fi tai säästelen kavereiden mahdollisille lapsille tai jos satutaa ite viel lisääntymää :D
 
IceQueen meillä on bc-6900d. Oli vähän hintava, mutta saatiin mun vanhemmilta siihen avustusta. Ja mun siskolla on sama. Eli se on tehny kunnon vertailut :D ja tohon pystyy liittämään yhteensä kolme lapsen yksikköä, jos jatkossa on tarvis.

Me hommattiin eilen ikeasta hihallinen essu syömisiä varten, ja tilattiin nappikauppa punahilkasta sellai ruokailualusta, jossa on lautanen kiinni. Sellai useemman lokeron lautanen. Otetaan se käyttöön sitte sormiruokailuun, ku alusta tarttuu silleen imukuppityylillä pöytään eikä lapsi saa sitä heti lattialle :)
 
Mä mietin myös sitä lautanen ja alusta -asiaa... sekä kokovartaloruokalappua.... onneksi tässä menee ainaki 2 kuukautta, ennenku tyttö istuu pöydän päätyyn :) Kiva, kun laitatte vinkkiä mitä ja mistä ;)
Nyt muhun on iskenyt ompelukärpänen. Imetysvaatteista pyytävät sikamaisia hintoja, eikä joka ihan joka päivä jaksa olla H&M -topissa.
 
Meille saapui just ezpz happymat. Ihana ruoka-alunen/lautanen minusta. Ja meillä on myös Baby Björnin lautaset, lusikka ja haarukka sekä pehmeät ruokalaput. Kelpaa ruveta syöpöttelemään sit niillä :)
Nyt maisteluissa oon käyttänyt äp ruokalappua vaan, vaikka yllättävän paljon sotkua saa aikaiseksi teelusikallisesta sosetta :hilarious:
 
Takaisin
Top