Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tyttö tykkää eniten esikoisen kosketinsoittimesta ja kassakoneesta. Vissiin siis semmoset asiat on mieleen joita painamalla tapahtuu jotain. Äitin hiukset on kivat ja myös kaikki lehdet. Omillakin leluilla leikkii mutta ne ei jaksa kauaa kiinnostaa.
 
Tollainen mato, jonka jalkoja painamalla kuuluu eri biisejä, rytmimuna, sammakko vesilelu, joka tärisee kun kyljestä kääntää nappia, lehdet, limsapullot, mun vanha kännykän suojapussi ja siellä olevat "luottokortit" :hilarious: yms. Ja kirjoja rakastaa! Monta kertaa päivässä pitää lukea.

Tytsy on repinyt kohta päästään kaikki pitkät hiukset eli sillä on kohtajo tollainen tasaisen pörröinen mikrofonitukka. :wideyed: Aina väsyneenä räplää hiuksiaan ja samalla sit ilmeisesti repii haituvia irti..

Mä meinasin ostaa seuraavaksi leyksi jonkun auton tms. joka menee eteenpäin, kun ensin vetää sitä taaksepäin ja jotain palikoita, joita kasata/yhdistellä - mulla on se duplo primon mato, mutta ei yhtään ukkelia tai palikkaa, niin niitä vois metsästää, koska se vois olla mielekästä kasaamista eikä liianse vaikeeta.

Leikkimaton keräsin jo pois, kun ei tyttö siinä ole viihtynyt pitkään aikaan.
 
Meillä kiinnostaa vielä omat lelut. Ostin kirpparilta sellasen tupperware palikkapallon (sini-punainen) millä voi myöhemmin leikkiä ja kehittää aivojaan :) Sylissä on kiva repiä toisten naamaa, silmälaseja, iskän partaa, äidin niskavilloja, kaulakorua ja kaikkea mahdollista mistä vain kiinni saa. Naama väillä täynnä raapimajälkiä vaikka kuinka leikkaa kynsiä mutta aina joku jää teräväksi/pitkäksi.
 
Keittiövälineet: muovikauhat, pakasterasiat&kannet, silikoniset jääpalamuotit. Isin "foam roller" (mitä tää on suomeksi? Sellanen muovinen "hierontapötkö"? Ei _sellanen_ pötkö, senkin pervot :hilarious:). Tuolien jalat, ihmisten jalat, hameiden helmat. Ei ole paljon oikeisiin leluihin koskenut hän viime aikoina :grin

Hierontarulla. Meillä kans isin hierontarullaa on kiva pyöritellä. :) Johdot ja pistokkeet ym. sähköhärvelit kiinnostaa. Ostin kelluvan avaimenperän itelleni, mutta sekin meni yheksi typyn lempileluksi kun sen löysi. :D Sählypallot on kans hittileluja. Että näyttää enemmän olevan mieleen ne mitä kodista löytyy.
Minulta on jo yksi kaulaketju saatu poikki ja hiuksia revitty, silmälasit monesti täynnä sormenjälkiä.
 
Hei, törmäsin tuossa sellaisiin vinkeisiin "ensiaskelkenkiin" kuin Attipas sneaker/urban. Näyttävät siis ensivilkaisulta ihan pelle Hermannin kengiltä tilavan varvasosan takia, mutta ilmeisesti ovat kovin kehutut ja vetävät vertoja paljasjalkakengille. Onko kellään kokemusta?

Meinasin, että voisin yhdet ostaa testiin ja jos ovat hyvät, niin kävisivät varmaan paremmin kuin hyvin päiväkodissa sisätossuista - mulla on traumoja niistä "perinteisistä" tossuissa mokkapohjalla, vihasin niitä itse pienenä, kun ne tuntui inhottavilta sukkien päällä ja äiti osti aina väärän (!!) väriset. :happy:

Noi kun käyvät ulkonakin, niin voisivat tässä loppukesästä/alkusyksystä mennä ihan tavan kengistäkin ulkoillessa - mehän ollaan tähän saakka vaan käytetty paksumpia sukkia jaloissa ulkona, mutta nyt kun tuo neiti pyrkii jo eteenpäin pystyasennosakin, niin olishan jotkut pienet popot kivat.

Tai millaisia kenkiä teillä on ensikenkinä? Mulla on läjä kaikenmaailman kangaskenkiä tuolla odottamassa, mutta ovat kokoja 20 -> eli toistaiseksi niin suuria, että tippuvat jalasta. Uskon niiden olevan hyviä sit talvella, kun kangaskenkiä ei oikein ole soveliasta käyttää kelien puolesta.. :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on nyt käytössä sellaiset tennarien näköiset tossut ja just semmoiset "kerhotossut". Kun ilmat viilenee, otetaan Stonzit käyttöön. Niillä tyttö saa kävelläkkin ulkona kun sen aika tulee.
 
Apua, oottepa ajoissa kenkien kanssa! Nouseeko teillä vauvat jo koko ajan pystyyn? Mä en oo vielä harkinnutkaan kenkiä tolle tytölle :) tai no ostin keväällä alesta talvikengät.
 
Meillä on stonzit esikoisen jäliltä odottamassa vähän viileempiä kelejä, ovat vaan enemmän lumisen kelin kengät kun asfaltilla menevät nopeesti rikki. Ehdottomasti talvi"kengiksi" suosittelen! Ei oo parempaa olemassa lapsen jalkaan :) Mietin just tänää että saattaa vielä joutuu ostaa jotkut ihan oikeet kengät tähän syksyks jos tuo tyttö tuosta jossai vaiheessa alkaa pyrkii pystyasentoon, ei tarvii stonzeja rikkoo ennen talvee. Mutta millaset kengät? Ehkä ihan vaan tennarit kun nehän on kans hyvät jalalle, toista kun jotkut kovapohjaset ensiaskelkengät.
 
Meillä on stonzit esikoisen jäliltä odottamassa vähän viileempiä kelejä, ovat vaan enemmän lumisen kelin kengät kun asfaltilla menevät nopeesti rikki. Ehdottomasti talvi"kengiksi" suosittelen! Ei oo parempaa olemassa lapsen jalkaan :) Mietin just tänää että saattaa vielä joutuu ostaa jotkut ihan oikeet kengät tähän syksyks jos tuo tyttö tuosta jossai vaiheessa alkaa pyrkii pystyasentoon, ei tarvii stonzeja rikkoo ennen talvee. Mutta millaset kengät? Ehkä ihan vaan tennarit kun nehän on kans hyvät jalalle, toista kun jotkut kovapohjaset ensiaskelkengät.

Sillä just niita Attipaseja katselin, kun pohja on pehmoinen ja muutenkin ulkoasu muistuttaa enempi sukkaa, niin varmasti ovat paremmat lapsen jalkaan kuin perinteiset ensiaskelkengät.
 
Onko ne ensiaskelkengät sellaiset pehmeä- ja taipusapohjaiset? Mää en näistä nii tiiä.

Osaisko joku suositella matkasänkyä? Lähinnä että kestääkö ne laittolukot jos on "halpissänky" vai onko hinta laadun väärti näissä. Toki räyain mökki- ja mummulakyläilyihin hankitaan. Siksi ei monia satasia halua laittaa siihen mut kannattaako 40e sänkyä ostaa et onko heti rikki.
 
Onko ne ensiaskelkengät sellaiset pehmeä- ja taipusapohjaiset? Mää en näistä nii tiiä.

Osaisko joku suositella matkasänkyä? Lähinnä että kestääkö ne laittolukot jos on "halpissänky" vai onko hinta laadun väärti näissä. Toki räyain mökki- ja mummulakyläilyihin hankitaan. Siksi ei monia satasia halua laittaa siihen mut kannattaako 40e sänkyä ostaa et onko heti rikki.

Jollyroomilla ja Lekmerillä oli ainakin hyviä tarjouksia matkasängyistä, jos et halua ihan halpista ostaa, muttet myöskään maksaa maltaita.
 
Ensiaskelkegäthän on usein sellaset kovat ja tönköt, olevinaan tukee lapsen nilkaa. Ovat kuitenkii asiantuntijoiden mielestä se huonoin mahollinen vaihtoehto. Paljas jalka paras ja sit seuraavana ohut taipuisa pohja. Siks tennarit harkinnassa mutkun syksy tulee...

Meillä on joku kirppari halpis matkasänky mummolakäytössä, en usko että on huono vaihtoehto jos ei kuitenkaa tarvii päivittäin rumpata niitä lukkoja auki ja kiinni.
 
Joku juttu oli just niistä ensikengistä jossain lehdessä tma. Siinä se asiantuntija sanoi, että esim.monet H&M:n kangaskengät on niitä virallisia "ensiaskelkenkiä" parempia: ennen luultiin, että piti olla nilkkaa tukeva ja kova pohja, mut nyt siis on tutkittu, että pohjan pitäisi olla mahdollisimman taipuisa (eli taitettaessa kengän pitäisi mennä kaksinkerroin) ja ohut eikä kengän kärki saisi nousta paljon ylöspäin. Pitäisi olla myös se 1,5-2 senttiä "ilmaa" kengänkärjen ja varpaiden välissä ja ja.. olikohan vielä jotain muuta.. niin ja kengän pitäisi olla kevyt.
 
Meidän mammakerhossa on fyssari, joka oli pitkään tutkinut eri vaihtoehtoja ensikengiksi. Oli päätynyt juuri noihin Attipas'in kenkiin. Pojallaan oli ne jalassa kerhossa ja olivat kyllä tosi hyvännäköiset sekä -tuntuiset. Tulee meille sitten joskus, kun on sen aika.
 
Oon just tuon piipaan linkkaaman jutun lukenu esikoisen ollessa pieni, tennareita meillä käytetty siksi :) Oisin saman linkin laittanu teille jos ois kerenny ettii, kiitos piipaa.
 
Pöh, ei ole meillä vielä mitään kenkiä kun ei typy 8kk edes istu, ryömi (möngertää vähän eteenpäin) saati yritä edes nousta seisomaan tukea vasten... :D
 
Meil on kahet kiinasta tilatut tennarit. Iha vahingossa ostin semmoset mitkä pitää.. :D mä lähinnä ostin ne vaa siks ku ovat hienot.. mut sit ku lueskelin tuota samaa linkkiä ni ne on just kriteerit täyttävät.. toki ei tuo vielä seiso kengät jalassa..
 
Kengistä tuli mieleen, että kävin eilen Minna Parikan liikkeessä (kaveri halus, itse en ole ikinä aiemmin käynyt) ja niillä olisi ollut ihania tossukenkiä pupunkorvilla ensikengiksi! Ainut että alennettunakin maksoi 90€ :D ei ihan mun budjetissa :D :D
 
Takaisin
Top