Hankinnat

Sallawws19:
*porukka on suositellut ostamaan korviketta varmuuden vuoksi, jos maitoa ei tulekkaan. *Sängynsuoja on varmaan kans kätevä. Me ostetaan miehen kanssa vauvan sänkyyn ja sit meijän sänkyy (siltä varalta, et vauva tulee nukkuu sänkyyn tai rinnoista tulee paljon maitoa)
*Jotkut hommaa myös rintapumpun, mut joistakin sairaaloista voi vuokrata ja kokeilla ennen kuin hommaa oman.
*Imetystyyny on kans joidenkin mielestä kätevä,joidenkin mielestä täysi turhake. Itse tykkäsin käyttää tyynyä nukkumiseen, mut imetyksestä ei oo kokemusta.
*ite hommaan kantoliinan, kätevä mm. Kerrostalossa

Kettukuittaa: kiitti vinkeistä :) joo vaippoja kerkee ostaa sitku LA on lähempänä :D mm joo nuita pitää miettiä, et onko tarpeellista tyynyt ja pumput. Kantoliinaa minäkin mietin mut päädyin reppuun.

Montako niitä korvikkeita pitäis alkuun ostaa varalle? Riittääkö yks? :)

Itse esikoista odottaessa hommasin 4-6kpl niitä pikkupurkkeja :)

Ku thl:n suositus korvikkeen määrään alle 1kk on 500-600ml per vuorokausi.

Tietysti miehenhän voi lähettää jo osastoaikana hakemaan korviketta kaupasta :)

Just söin nii pätkii ajatus nii viestit lähtee osissa :D

Ihanaa, päästiin eilen vihdoinkin ostoksille! :) Mentiin heti aamusta Ikeaan valmiin ostoslistan kanssa täsmäiskulle :happy: Sieltä lähti mukaan kaikki amme ja pinnis, lakanat, yms.

Seuraava täsmäisku suuntautuu Tokmanniin tai Prismaan, josta sitten tarkotus hankkia kaikki tuttipullot, vaipat jne "päivittäistarvikkeet".

Vaatteita kun kävin läpi, niin parit pikkuiset pöksyt pitänee ostaa ja vähän sitä lämpimämpää vaatetta vielä vastasyntyneen koossa, esim. fleecehaalaria, jne. Niitä käyn kärkkymässä paikalliselta lastenvaatekirpparilta, joka on tosi hyvä ja runsas.

Sit on enää vielä hankittava sitteri ja sit oon kyllä kans ehkä itse päätymässä kaukalopussin hankintaan. Olen saamassa lähipiiristä suht pienen toppapuvun/pussin, mutta se ei välttämättä ole jäänyt pieneksi nykyiselle käyttäjälle vielä joulukuussa, niin ehkä sit kuitenkin ostan ton kaukalopussin ja sillä sitten mennään alkuun.

Mikä onkaan ihanampi tunne kun saa vedellä ostos- ja tehtävälistalta rakseja, että valmiina on! :grin Apua-aika-loppuu-kaikki-kesken -paniikki helpottaa askel kerrallaan....

toi ois kyl kätevä jos listais mitä on ostanu/ostamatta ja siitä vetää yli. Mä kattelin yks päivä mun hankkimia vaatteita vauvalle, ja kappas olin ostanu kaikkee mahdollista neutraalina :D sit ihmettelin et eikö mulla oo edellisiltä pojilta mitään pieniä säilössä, mut enhän mä muistanu et otin vaan muutettaessa noi neutraalit esille... nyt tänään aattelin kaivella laatikoita tuolta kaapista et mitä siellä on viel jemmassa, ku kumminki osan jo hävitin edellisen pojan jäljiltä... Tuttipullot aattelin ostaa kaikki uudet eli nakkaan noi 3-6 vuotta vanhat jo pois. Rakastan kirppareilla kiertelyä, mutta pittää oottaa millo pääsen ihan yksin käy, kävin nyt viimeviikolla 3 muksun kans ni se on semmosta sählintää.... Ja oikeestaan nyt pitää ruveta noi isompien talvivaatteet ottaa käyttöön ku täällä on jo pakkasta öisin n. -10 astetta.

Kantoliinoista olikin muistaakseni jo joskus puhetta, mutta kyselen nyt vielä. Olen suunnitellut kudotun pitkän liinan tai/ja rengasliinan ostamista. Minkä hintaisia liinat ovat suurinpiirtein ja minkä hintainen on edullinen? Jos ostan pitkän liinan, jonka saa sidottua eteen tai taa, niin onko järkeä ostaa lisäksi rengasliinaa?

2d509f2e0dd929e73ca4420b540b4d7a

Vähän ison näköinen on turvakaukalossa toi pussukka mutta kyllähän sinne alle sit muksulle vaatetta tulee :)

Kantoliinoista sidottavista ei ole itsellä kokemusta mutta esikoisen kohdalla oli rengasliina. Muuten kätevä mutta olisin tarttenu isomman koon eli pidemmän että ois järkevä ollut. Tosin käytin sitä ekan parin kuukauden aikana ja sit jäi käyttämättömäksi. Itsellä tulis mieleen että toi pitkä sidottava liina riittää varmaan yksinään eikä sit sitä rengasliinaa tarttis.

Sidottava kyl riittää pelkilteen, hinnat vaihtelee todella paljon. Meillä nyt kolmannelle tulee käyttöön sama trikooliina paneelilla ja tais jonku 65e maksaa vuonna 2009 :)

Saini meillä on sama pussukka ja miehen äitillä oli tuttavalta saatuna sellanen punainen Eisbärchen lämpöpussikin vaunuihin :)

Kun nopeella vilkaisulla fb:n kantoliinojen kirppisryhmään hinnat vaihtelivat 70€-300€. Sillä mietin, että minkä hintaista lähtisin metsästämään.

Ite en rengasliina ole oppinu käyttämään, tosin oli varmaan väärän kokoinen ku tuntu ettei saanu tarpeeksi tukevasti kiinni, monet kyllä tykkää rengasliinasta, on kuulemma helppo imettää vauvaa siinä.
Mulla on trikooliina ja manduca.

Jahas, ja taas uus termi mulle: rengasliina... Mä luulin et on vaan joko kantoliinoja tai -reppuja...

Rengasliina on eräänlainen kantoliina :)

Tori.fi:ssä kans vois edullisia löytyä ja sit toki niitä ylihintaisiakin :D

Takaisin