Hankinnat

Mä saisin tutulta ostettua Philipsin sähköisen rintapumpun, kovasti houkuttaisi kyllä kun saisi reilusti alle satasen eikä ole paljon käytetty :) Mutta tiedä sitten raaskiiko kuitenkaan!

Mä en jotenki noita käytettyjä rintapumppuja oikeen ymmärrä.. Tai siis kun mun mielestä ne on sellasia hygieenia juttuja. Varmaan eriasia tietenkin jos tutulta tulis, mut kirppikseltä en sellasta ostas, vähän sama ku en ostas käytettyjä rintsikoitakaan tai kestovaippoja.. Jotenki kammoksun ku kyse on hygieniasta.
Siksi itse ostin mieluummin uuden käyttämättömän rintapumpun tuolla 18 eurolla. Oon kattonu et ihmiset pitää kirpparilla paljon korkeempaa hintaa käytetyistä. Toki on just niitä sähkösiäkin, mitkä maksaa muutenki enemmän mut tollasista perus itsepumpattavistaki saatetaan pyytää 50 euroo. :O

Kyllähän noi täytyy keittää noi osat joka käyttökerran jälkeen niin itse en näe käytetyssä kyll ongelmaa. Tietysti sit jos on ne muoviosat kellastuneet jne niin sit en kyll ittekään ostais sellaista. Toisaalta kaikki tuollaiset hygieniajutut kyll tulee tarkkaan katsottua ja tutkittua ennen ostoa.

Meillä on se Aventin sähköpumppu, tai se on sekä sähkö- ja käsikäyttönen mutta mä en jaksanu käsin sitä touhua. Tykkään kyllä kovasti siitä Aventista, koskaan ei ollu mitään ongelmaa vaikka kovalle käytölle joutuikin ja jos maitoa tulee tulevaisuudessakin paljon niin pääsee jatkokäyttöön. Me jouduttiin hakemaan se suoraan kun pääsin sairaalasta kotiin, en ostanu etukäteen.
Me pakastettiin maito niissä ihan minikokosissa minigrip-pusseissa ja sillein makuuasennossa että olivat jäätyneinä sellasia "laattoja", sillon vie ehkä vähiten tilaa.
Jos vauva ei syö sitä maitoa pullosta ollenkaan niin sen ylimääräsen maidon voi sitten säästää ja siitä keittää puuroa vauvalle jatkossa. Muistaakseni se maito säily noin 3-kuukautta hyvänä pakkasessa.

Joo samoin. Ja siis noita kirppari ilmotuksia mitä ite oon noista pumpuista katellu, niin olleet aivan törkeissä kunnoissa. Just kellastuneet ja pullo-osat sellaset samentuneet ja yöks.. Hyh ku alko oikeen puistattaa. :D

Niin muuten tuosta säilyvyydestä. Kun pumppaa maitoo, niin kauanko se kestää jääkaapissa jos vauva ei kaikkee juo? Entäs sitten jos pumppaa uutta (jos entistä ei ole tarpeeksi) niin voiko sen uuden just pumpatun maidon vaan laittaa sen entisen sekaan? Niin ja tuo jääkaapissa säilytetty maito, niin pitääkö se lämmittää uudelleen? :) Tulipas kysymyksiä taas :D

Hyviä kysymyksiä ! Kysykää ihmeessä pois, jotta tälläiset ihmiset (kuten minä), jotka ei osaa edes ajatella noin pitkälle, saatika kysyä näihin asioihin liittyviä asioita, saadaan vastauksia myös :)

Ittekään muista noita kaikkia. Pakkasessa se säily sen 6kk. Jääkaappiin pumpattu maito piti pakastaa vuorokauden sisällä muistaakseni. Ja kai se sen aikaa siell käyttökelpoisenaki säilyi. Jääkaappikylmään rintamaitoon voi yhdistää vain jääkaappikylmää rintamaitoa eli samalämpötila pitää olla mieli yhdistää edellisen pumppauksen tuotokseen. Pöydällä säilyi muistaakseni tunnin käyttökelpoisena. Ja jääkaapissa säilytetty maito yleensä lämmitetään uudestaan. Ja kertaalleen lämmitettyä maitoa ei voi uudelleen lämmittää.

Korjatkaa jos joku meni pieleen :)

Kerrotaanko sairaalassa noista säilyvyyksistä jne? Tai perhevalmennuksessa?

Mäkään en kyllä ikinä vois kirpparilta ostaa rintapumppua, mutta tutulta kyllä :) Enkä toisaalta tiedä miksei kirppariltakin jos olisi siisti ja hyväkuntoinen, kun tosiaan ne kuitenkin keitetään.
Onko täällä kukaan ostanut sähköistä pumppua jo ennen synnytystä? Mietin että kannattaako siihen sijoittaa, voiko olla mahdollista ettei maitoa tulisikaan :D

Joo siis ymmärrän sellaisen kaupustelun, jota ei vaikka ookkaan tarvinnu ja siksi myy tms.. :)

Tuo oli just se sama syy miks itekki kovasti ensin mietin koko pumpun hankintaa. Kauheesti olisi kyl kiinnostanu se sähkökäyttönen, mut sit mietin et jos sitä ei tarviikkaan. Harmittaa sitten jos kauheesti sijottaa ja ei herukkaa maitoo. Esikoista kun odottaa niin ei tiedä miten tuota maitoo tulee.
Voihan se olla, ettei imetys onnistukkaan vaikka tietenki toivoisin että onnistuis. :)

Mun mielestä sen pumpatun maidon kannatti olla huoneenlämpöstä ennen kun laittoi jääkaappiin ja tosiaan vaan kylmät maidot keskenään sai sekottaa ja jos on ollu jääkaapissa vaikka kannellisessa astiassa ja meinaa laittaa sen maidon tuttipulloon niin kannattaa vähän ravistella sitä maitoa kun se rasva jää muuten sen purkin reunoihin kiinni.
Olipas hankala selittää, mut toivottavasti joku saa selvää :happy:
Mä lämmitin aina maidot vesihauteessa kun mikrossa rintamaidosta tuhoutui jotakin, en nyt tosiaan muista mitä :grin
Mut moni silti lämmittää rintamaidot mikrossa, tuskin se siitä maidosta sen huonompaa tekee.

Mikron sanotaan tuhoavan jotain ravintoaineita ja kuulemma ihan kaikesta ruuasta.

Just huomasin että tääll taitaa hankinnat olla melko lailla tehtynä :) vielä ei oo kaikki oikeilla paikoillaan mutta ny o kaikki osaset joista pesä rakentaa :)

Suosittelen Pauliina jos edullisesti saat niin ostamaan sähkökäyttöisen pumpun. Itsellä oli esikoisen aikaan molemmat sekä käsikäyttöinen että sähkö enkä herunut sille käsikäyttöiselle ollenkaan.
Nyt olis varmaan ostettava uusi sähkökäyttönen, vaikka rahatilanne ei niin kovin hyvä olekaan.

Mulla on kaverilta saatu käsikäyttöinen ja ajattelin et ostan sit vasta sähköisen jos tarvii pumppua ylipäätään. On tää raskaus ihanaa aikaa, kun kaikki on positiivisia ja iloisia kommentteja satelee ja sit kaikki lahjoittaa tavaraa :) pitää pistää hyvä kiertään sit kun tää on ohi :)

Haluisin valtavasti hankkia sen lämpöpussin kaukaloon mut anopin ja miehen siskon mielestä se ei toimi mitenkään kun eihä sitä vauvaa saa sieltä kopasta sit ulkona otettuu pois... Mietin vaan että miks pitäs ottaa? :O tilaan varmaa salaa sen ja käytän sitä kun ne ei nää :"D miun vauva!!

Kun anoppi on kahtonu toppapukua missä on kans ne aukot niille vöille? Ni eiks se oo sit iha sama asia et eihä sekää lähe vauvan mukana siitä kaukalosta?! Mut kuulemma se ois parempi,en ymmärrääää!!!!

Takaisin