Hankinnat

Istuit viidakossa vai istuinviidakossa?
No joo, tiedän mitä tarkotit. :rolleyes:

T. Yhdyssanapoliisi
 
minä jo pähkäilin ensi talven vaatteita... että ostaako 80, 86, vai 92 toppahaalari. Päädyin sit siihen, ettei osteta mitään, kun kaverilta saadaan heidän 86 ja kaapissa on pojan serkun vanha 92. Ostaa sit syksyllä törkeen kalliin 80 kokoisen, jos toi lapsi ei kasvakaan oletusten mukaan tässä kesän aikana. En halua maksaa hyvästäkään haalarista kaupassa uutena satasta kun käyttöikää on korkeintaan yksi talvi... Tänään taas löytöjä kirpparilta kun ostin hauskat kurahousut ja takin syksyä ajatellen, käyttämättömän näköinen setti kympillä. Entistä vähemmän houkuttaa mennä ostamaan kaupasta uutta.
 
jipii jipii. Tää turvaistuinasia menikin sit ihan levälleen. Tossa lainaksi saadussa istuimessa (graco) on kaksi versiota, miten sen saa kiinnittää takapenkille selkämenosuuntaan. Raja kulkee 11kg kohdalla ja poika on jo yli 10kg. Kokeiltiin sitä istuinta autoon ja perskeles: jos istuimen laittaa taakse sivupaikalle, ei pelkääjänpaikalle eteen mahdu kuin jalaton kääpiö. Mennään siis istuinkaupoille, isofix ja pitkä käyttöikä, rajaa mahdollisuuksia aika paljon, mutta mennään ihan liikkeisiin ihmettelemään, netissä ei voi hiplata.
 
Ostettiin sit klippan triofix. Pitkä käyttöikä ratkaisi. Besafe isofix kiinnitteinen ois ollu vaan 18 kg asti(oikeesti?!?) klippania voisi käyttää 36kg ja mahtuu autoonkin hyvin.
 
ALotta, ei tuo 18kg nyt niin vähän ole. :D Tälleen vertailuna miehen poika painoi 7 - vuotiaana vähän päälle 20kg. :wink
Meillä tosiaan painittiin myös Klippanin ja BeSafen välillä, ja BeSafe voitti meillä.
 
meillä poika nyt sen 11kg ja jotenkin varmaan kaupassa ajateltiin, että se 7kiloa tulee lisää ennen 4vuoden ikää. Esikoisen kanssa ehkä tulee näitä ajatusvirheitä? Tuo painoraja ei ollut ainoa kriteeri, mutta muiden joukossa vaikuttamassa. Hintaakin tuolla Klippanilla satasen verran vähemmän (tarjouksessa) kuin besafen uusin.
 
tähän mainostettava että me ostettiin Brittaxin duofix istuin ja oon ollut ihan mielettömän tyytyväinen :) meijän tyttökin on sellainen pirpana vasta reilu 8kg että uskon sen menevän aikas pitkään vaikka vaan 18 kg asti:)
 
ALotta, kyllä mäkin silloin ensin ajattelin, että kun tulee kilo kuukaudessa niin eihän tuo kestä vuottakaan ennen kuin painorajat jää pieneksi. Mies sen sitten tajusi sanoa, että kohtahan sitä painoa ei oikeestaan enää tule. :D

BeSafe oli just muuttotarjouksessa kun käytiin noita katsomassa niin sekin meillä vaikutti ettei hintaa hirveästi jäänyt, ja myyjä sitä suositteli meille ennemmin kun meidän autossa ei ole isofixiä. :)
 
Turvaistuimisåta tuli mieleen, et naapurin tyttö, tasan vuotta vanhempi, on 1-2 vaatekokoa edellä, meidän pojalla siis nyt käytössä 80 ja osittain 86, naapurissa menossa 92. Et kyllähän tuo kasvutahti vauvavuodesta hidastuu...
 
Heh meidän tyttö, 2v 9kk-ikäsenä on nyt sen 92. Että riippuu myös perintötekijöistä ja eriaikaisista kasvupyrähdyksistä yms. yms. että miten lapsi kasvaa.
 
meidän tyttö taas nyt 3,5-vuotiaana käyttää kokoa 110-116. viime talvena sopi lassien 92 kokoinen haalari ja 98-104 vaatteet. kengän koko on huima 26 :)
 
Ää, miksiköhän mä nyt sain arvion vanha tuohon edelliseen?

Kommenttiin vielä lisätäkseni, tuolla naapurissa tyttö tulee kasvamaan suht pitkäksi ja oli jo vuosi sitten aika pitkä, et ois itsekin pitänyt tajuta, että vauhti hidastuu, mutta mun pää ei vaan oo ymmärtänyt sitä. Niin, kuuluma tytöt vähän poikia pienempiä ennen kouluikää, siis keskimäärin.
 
Hmmh, ilmeisesti tää kohuttu arvio on tosta jo kadonnu kun en sitä bongaa? Itseänihän edelleen kirvelee kun sain lapsen syntymästä ilmoittaessani arvion "tyhmä" joltakulta. Elefantti ei unohda... :smiley-angry019

Mutta siis palatakseni turvaistuimiin: meillä on hankittuna Kiddy phoenixfix pro 2, ja tosi hyvä oli kyllä viikon autoreissu vetää ton kanssa. Toi menee myös 18-kiloseks asti, mutta pitäis siis vielä nelivuotiaanakin mennä. Riippuen nyt tietysti, miten pojalle ruoka maittaa :grin
 
Kännykällä kirjottaessa ainakin on välillä tosi hankala osua sormella oikeeseen kohtaan. Ja itse oon kanssa joskus arvioinut "tykkää" sijasta "vanha" kun ne on sillon ainakin mun puhelimessa allekkain. Oon kyllä huomannut sen heti ja äkkiä korjannut asian :grin
 
On se vanha sieltä jo hävinnyt :wacky:
En eka ees meinannu mainita mitään, mut sanotaan nyt vaikka et hormonit :oops:

Kuka muu muuten kantaa lastaja millä välineillä? Mulla Tula ja pari kantoliinaa. Alkuun käytettiin trikooliinaa ja babybjörnin rintareppua.
 
Mulla trikooliina ja kudottuliina. Oli aiemmin myös kaverilta lainassa Ergo, mutta en vaan oppinut säätämään sitä riittävän 'kireelle' ja se kävi selän päälle. Liinat on enemmän mun juttu, pitäs vaan opetella vielä sitomaan selkään....meillä tyttö on siis pienestä asti viihtynyt sylissä tosi paljon, joten kantaminen on ollut ihan pelastus :)

Nyt kun meillä on toinen tuloillaan, niin aion koittaa pärjätä ilman tuplarattaita liinan avulla. Saa nähdä miten käy :D
 
Mulle ei sopinut manduca ja ergossa tais jäädä jo lantiovyö liian lyhyeks, että sitä en enempää testannu.
Osaam tosi huonosti kantaa liinalla selässä, niin siihen toi Tula on hyvä. Kävin viimeksi Hesassa Ipanaisessa saamassa kantamisoppia, niin repulla selkään onnistuu tosi nopsaan, liinan kanssa poika ennättää välillä hermostua kun turaan...

Jos sun ensimmäinen jo seisoo suht tukevasti, niin rattaisiin seisomalauta, tosin näin mä kerran et isompi muksu meni seisomalaudalla istuillaan, et se halvempi vaihtoehto kuin tuplat.
 
Takaisin
Top