Hankinnat yms. vauvalle...

Pinnasänky löyty tori.fi:stä, hoitopöytä tutulta, kaukalo ja vaunut uutena, mut vaunut aattelin palauttaa, kun niissä ilmeni vikaa eikä liike pysty korjaamaan. En halua vastaavia tilalle, koska en luota niidenkään kestävän. tori.fi:stä oon katellu nyt käytettynä. Samoin yritän löytää gracon matkarattaita, sprii (en tiiä miten kirjotetaan) tai quattro sportit haussa. Vaatteita oon ostanu vain 2 kääntöhihallista bodya, kun muita vaatteita oon saanu tädiltä ja äitiyspakkauksesta. Ostan lisää, jos tarvetta ilmenee.. Pinnasänkyyn pitäs vielä patja ja reunasuojus saada ja hoitopöytään pehmuste.

Siinähän noita jo olikin emoticon
 
Mä meinasin taas painaa tohon Gamlen tekstiin että tykkää mut eihän tää ookaan mikään feisbuukki ;-)
 
Tatjuska kirjoitti:
Mä meinasin taas painaa tohon Gamlen tekstiin että tykkää mut eihän tää ookaan mikään feisbuukki ;-)


Oon usein yrittänyt myös painaa tota "tykkää" nappia :D

Mietin tässä muuten sellaista, että käytetäänkö vauvoilla tyynyä? Äitiyspakkauksessa sellaista ei tullut, ja aloin pohtimaan tätä...
 
pombomushu: Vauvoilla ei saa käyttää tyynyä. Oliskohan vasta joskus vuoden ikäisenä, kun tyynyä aletaan käyttää. Meillä tosin oli tyyny "käytössä" alusta asti esikoisen kanssa: laitettiin nukkumaan kyljelleen ja tyyny selän taakse... toimi samalla muistutuksena, kummalla kyljellä nukkui viimeksi, kun sitäkin pitäis vähän vaihdella.
 
Juu ei tyynyä. Korkeintaan tyynyliinan voi laittaa. Ne ensimmäiset tyynytkin mitä sitten n. vuoden vanhana voi alkaa käyttää on aikas ohuita. Tyynyliina tai harsorätti on ihan jees "tyynynä" jos sattuu oleen vaikka pikkusen pulauttelevaa sorttia.
 
Faisty, En tiedä onko Emmaljungan sadesuojia varaosina, luulis että löytyis, mut onhan niitä muun merkkisiä, esim Emma, jotka ajaa varmasti ihan saman asian? :)
 
Simppu, ku se olis niiiin hyvä se emmaljungan ku niissä on mukana se pieni pussukka jonka saa vaunun runkoon roikkumaan :) pitänee soitella lastentarvikkeeseen saisko niitä tilattua sinne...
 
Aijjaa okei hyvä siis kun kysyin siitä tyynystä... Ostettiin joku pakkaus, missä oli vauvan peitto ja tyyny, mutta se tyyny pitää siis laittaa sivuun....
 
Vauvan tarvikelista

- Vaunut
      sade-, hyttys- ja eläinsuoja
-Turvaistuin
-Pinnasänky
      patja,(sijauspatja), pinnasuoja,täkkejä, (tyyny)
-
Lakanat ja pussilakanat
-Hoitopöytä
      hoitopöydän pehmusta
-Vastasyntyneen vaippoja
-Pyyhkeitä
      huppu-, puhdistus- ja pyllypyyhkeitä
-Babysitteri
-Hoitolaukku
-Itkuhälytin
-Torkkupeittoja
-3kpl Imetysliivejä ja kestoliivinsuojia
-Terveys-siteitä
-Rintakumit
-Maidonkerääjä
-Rintapumppu
-Nenäliinoja
-Lain sinoh -voidetta
-Mobile
-Pullopihdit
-Tuttipulloja
-Äidinkorvikemaitoa
-Tutteja ja tuttiketju
-Vanuja ja vanupuikkoja
-Rasvaa
-Sinkkipastaa (jos peppu ärtyy)
-Puhdistusaine (joka ei kirvele)
-Amme
-(Imetystyyny)
-Kantoliina x 2
      trikoota ja puuvillaa
-Kantoreppu
-Vauvalle aurinkolasit
-Aurinkosuojat autoon
-Soittorasia
-Vaipparoskis
-Pyykkikori
-Vauvakirja
-Vauvan vaatteita
     kietaisu/bodyja ja paitoja (6-12kpl)
     potkupukuja (2-4kpl)
     puolipotkupukuja
    sukkia ja tumppuja
    myssyjä
    lämpimiä asuja muutama vaatekerta
-Harja
-Baby oil Eeridalia (apteekista, tuttu suositteli)
-Keittosuolaa
-Nenäfriida
-Villahaalari
-Harsoja (äitiyspakkaus sisältää, mut näitä ei kuulemma koskakaan voi olla liikaa)
-Syöttötuoli (no ei ihan heti tarvitse)
-Talkki
-Lämpömittari

tässä on tämmöstä listaa siitä puuttuu muutamia juttuja joita on jo ollu tai on esim äitiyspakkauksessa, mut ajattelin laittaa tänne jos joku hyötyy vaik tai jotain :)
 
faisty: Mulla on Brion sadesuoja ja siinä on se pussukka. Kaipa se sama käy sit muihinkin merkkeihin. (itellä ei oo Brion vaunut)
 

Täytyy kyllä sanoa, että mua alkaa pikkuhiljaa ahdistaa kun tuntuu, että teillä muilla on jo KAIKKI pienimmätkin jutut valmiina ja meillä ei oikeastaan yhtään mitään. Jotenkin kuvittelen vaan, ettei tässä vielä oo  mikään kiire enkä oo toisaalta hirveen ajoissa uskaltanutkaan mitään isoa hankkia kun vieläkin takaraivossa kummittelee ajatus, että jotain voi edelleen mennä pieleen.. Eikä tässä kyllä oikeastaan ole ollut aikaakaan muuton ja edelleen jatkuvan remontin vuoksi. Vaunut siis tilaamatta(väriä vaille valittu kuitenkin), pinnasänky puuttuu, samoin turvakaukalo ja vauvan huone toimittaa tällä hetkellä remppavaraston sijaa..Tapetin ja maalin oon sinne valinnu kyllä, mutta ostamatta on. Kehtoa mun äiti on maalaillut ja puhuttiin just, että mennään sitten jossain vaiheessa kattomaan siihen patjat ja petivaatteet yms. Vauvan vaatteita on hyvin vähän hankittu ja kaikki pesemättä. Äitiyspakkaus, sitteri ja leikkimatto ovat kaikki säilytyksessä äitini luona ja odottelee siellä, että saadaan vauvan huone kuntoon..

No toisaalta, saan kyllä uskomattoman paljon aikaan hyvinkin nopeasti kunhan vaan aloitan ja tosiaan, en jaksa uskoa, että vauva ainakaan paljoa ennen laskettua aikaa tuolta tulisi..Ehkäpä tällä viikolla ne vaunut laitetaan tilaukseen kuitenkinemoticon

 
Meillä kyllä alkais jo oleen kaikki valmiina.. Pinnasänky saatiin kaverilta ja se on vielä niin iso että molemmat muksut mahtuu nukkumaan siinä pitkään!! :D Maktasängytkin saatiin, kuten myös turvakaukalot ja turvaistuimet. Vaunut ostettiin jo aikaa sitten. Vaatteita on hamstrattu mistä milloinkin, suurin osa tutuilta ja osa kirppareilta ja sit jotain oon ostellu uutenakin kun on ollu niin sulosia! :D Sitterit on hommattu ja leikkimattokin on. Sekin on onneks niin iso et molemmat muksut mahtuu siellä makoilemaan. Tuttipulloja on hyvä satsi mutta niitäkin pitää ostaa vielä lisää ja varsinkin niitä tutteja kun ostettiin pullot tutulta käytettynä. Tutteja ei olla hommattu vasta kun ensitutit ja sit tietty yks HIFK tutti (silloin kun se ostettiin niin luultiin että yks muksu on tulossa) kun ukko on järjetön HIFK fani. Toista sellasta tuttia ei saada kun ovat loppuneet kokonaan, ei mahda minkään. Leluja on joitain hommattu ja ukon vanhat kirjat on jo roudattu meille. Mobilea en oo vielä saanu kun tuntuvat olevan hyvissä hinnoissa ja käytettynä en oo löytäny mieleistä. Ehkäpä meillä alkaa pikku hiljaa kaikki oleellinen olemaan. Vielä pitää jotain pikkujuttuja kaupasta hakea ennenkun muksut syntyy.
 
Hei itse suosittelen kyllä Huuto.nettiä! sieltä löytyy aika hyvin kaikkee ja halvalla :)
 
faisty: Kattelin tänään tarjoustalossa Emman sadesuojaa, ja siinäkin oli sellanen pussukka minkä saa vaunuihin kiinni.

Meillä alkaa olemaan aikalailla kaikki hommattu, vaatteekin on kaikki pesty ja viikattu kaappiin. Pinnasänky on omalla paikallaan ja vaunut odottaa eteisessä :) Enää puuttuu oikeastaan vain itkuhälyttimet, kantoreppu ja mobile ja jotain ihan pikku juttuja. Itelle pitäis  vielä hommata muutamat imetysliivit.
 
No nyt on kaukaloki ostettu :) Vihdoinki saatiin aikaseks mennä käymään muksutallissa ja mikä tärkeintä, ostettiin se kaukalo :D Otettiin Brion kaukalo jalustalla vaikka meijän autos ei oo isofixejä ollenkaa, mikä on aika kummallista ku kuitenki on -04 vuoden farkku.. Nooh, mutta kuitenki, mies oli sitä mieltä että otetaan telakalla että on niin paljon helpompaa ottaa pois ja laittaa kaukalo :) Ja sehän sen maksoi ja minä hymisin vieres että ihan miten vaan :D Nyt vielä sängyn kun sais aikaseks hakea serkulta nii kaikki olis aika hyvin valmiina pikkupimua varten :) Sitteri pitäis vielä käydä kattomas jostain. Leikkimattoa kerkee myöhemminki miettiä ja muuta semmosta. Kunhan nyt alkuun päästään niin hyvä :) Ikeasta ostettiin sellanen kivan värikäs pieni mobile pinniksen päälle  =)
 
Sintura, kyllä sää ehdit ne vielä hankkia. :) Mulla on vaatteita nyt varmaan alun tarpeiksi riittävästi (kaapillinen :O) mutta olen ostanut itte vaan yhden bodyn! Kaikki on siis saatu/lainassa. Se on kiva. Eli hankittu ollaan vaan sänky, vaunut ja kaukalo on kans lainassa. Nyt olen vaippahankintavaiheessa, mut se kestänee hetken kun pitää ensin vähän pohdiskella tota kestohommaa. Saa niitä kaikkia tarvikkeita sitten kun hää on syntynyt ja sen mukaan kun tarvii! :) Niin paljon on sitä mitä "vois" ostaa, mut mä ainakin menen minimilinjalla. Isyyspakkaukseen hankin puhdistusliinoja ja vauvasaippuaa, tutit ja tuttipullon, joten nekin on sen vuoksi valmiina. Kaik salvat sun muut ostan sit jos on todella tarve.
Itsekin menen Nivean softilla ja yhdellä naamanpesuaineella naaman osalta sekä yhdellä erillisellä ruumisrasvalla, just kaverin kanssa puhuttiin että kyllähän sitä kosmetiikkaan sais menemään vaikka miten paljon rahaa, mut kun ei jaksa säätää! Tulkoon rypyt sit jos on tullakseen. Silmänympäryksiinkin tarvis ainakin kolmea eri tavaraa jos asiantuntijoihin on uskomista. MeNaisissa oli tässä hyvä testijuttukin...
 
Mä olen Sinturan kanssa aika samoilla lähtöviivoilla, oikeestaan mitään ei ole valmiina, paitsi äitiyspakkauksen tavarat, vaunut ja nyt saatiin jopa ostettua hoitopöytä (sellanen kokoonmenevä kylpyammeella). Mies rupesi kyllä kiireesti etsimään turvakaukaloa, kun tajusi, että la lähestyy kovaa vauhtia :) 
Vaatteita ajattelin kirppareirlta etsiä, kavereilta olen jotakin jo saanut. Meen periaatteella, että mitään ei uutena tarvita.
 Noi käytännön tavarat vähän jotenkin pelottaa.. Vaipat ja tuttipullot ja muut. Miten minä osaan ostaa ne oikeet ja sopivat. Ja tulee muutenkin pelottavan konkreettiseksi koko homma niiden myötä :o Apua.
 
Ihanaa ja helpottavaa, etten ole ainut joka on vasta "vaiheessa" näiden hankintojen kanssa! Meinasin eilen saada ihan suorastaan hysteriakohtauksen kun lueskelin tuota siiran laittamaa listaa(hyödykäs kyllä, kiitos siitä), enkä edes tiennyt mitä nuo kaikki on! Miehellekin vaahtosin noista tuttipullopihdeistä, etten tiennyt sellaisia olevan olemassakaan ja siihen perään vielä panikoin, että pitääkö niitä tuttipulloja siis keittää, häh?!? Mies taas onneksi pysyi rauhallisena ja sanoi vaan, että ihan hyvin voidaan käyttää lusikoita tms. eikä kaikkea tarvitse ostaa, vaikka sellaiset olisi saatavana. Vähän rauhoitti, mutta kyllä taidan olla aika ulalla näiden asioiden kanssa, vaikka luulin muka lähes kaiken tietäväniemoticon No mutta, kai se vauva saadaan hengissä pysymään kuitenkin, vaikkei ihan kaikkea pikkusälää olis heti valmiina. Ja onhan sillä onneksi innokkaat isovanhemmat odottamassaemoticon
 
Takaisin
Top