Hankinnat yms. vauvalle...

faisty

Oman äänensä löytänyt
Joko teillä alkaa olemaan kaikki kimpsut ja kampsut valmiina masukille?

Meillä on jo kertyny niiiiin paljon tavaraa et enään ei puutu ko kylpyamme ja seki on tulossa matkahuollon kautta :D no tietenki tommosta pikkusta vielä puuttuu esim itkuhäkyttimet ja muutama tuttipullo pitäis vielä ostaa yms...Mut muuten on jo kaikki vaatteita myöten valmiina :) saapi mammaloman ottaa rennosti ja olla vaan eikä tarvi huolehtia ku huushollin yllkäpidosta ja itsestä tietenkin kans...aika luksusta :)
 
Täällä vaatteiden osalta vasta muutama body ja housut tarttunut kirpparilta/alesta mukaan. Satsin kestovaippoja ostin kun niitä tahdon ehdottomasti kokeilla.
Sitten bongasin kirppikseltä semmosen kovapohjaisen hoitoalustan, jonka saa varmaankin myös pinniksen päälle. Mikä parasta, siinä on lähes identtinen ruutukuosi mikä oli aikoinaan mun ja pikkusiskon huoneen sohvassa, jonka sai purettua ihan osiin ja tehtyä majan, se oli ihan meidän lemppari "lelu" <3
Hassua miten sitä niin fiilisteleekin omia lapsuusjuttujaan ihan eri tavalla nyt ;)

Sänky ja vaunut on jo tiedossa muttei vielä kotona asti, odottelee hakemista.

Turvakaukaloa telakalla ja matkavaunuja olen huutonetistä kattellu, ne on varmaan seuraava hankinta.

En oikein osaa edes vielä hahmottaa mitä kaikkea sitä tarvitseekaan...
 

Meillä ei vielä hirveesti mitään oo hankittuna...Ite oon ostanu ainoastaan pari potkaria, yhden bodyn ja pinnasängyn reunuksen. Siinäpä siis ne hankinnat:D Serkulta sain kyllä hoitoalustan, sitterin, leikkimaton ja rintapumpun, eikä edes ottanut niistä mitään maksua:)) Ja onhan tuossa tuo äippäpakkaus. Kaverilta ostan tässä lähiaikoina turvakaukalon..

Hankintoja on rajoittanut asunnon myynti, kun en halunnut, että täällä pyörii nurkissa mitään ylimääräistä näyttöjen aikana. Ja nyt tietty turha tässä kohtaa tähän muuton keskelle on mitään ostella. Odotellaan siis vielä muutamia viikkoja että saadaan muutettua ja vauvan huone uudesta asunnosta rempattua. Sinne on sitten hyvä ostella tavaraa suoraan omille paikoilleen <3

Vaunut, pinnasänky ja kaikki muut isommat hankinnat on kyllä valmiiksi katsottuna ja päätettynä. Vaatteita en aio tämän enempää ostaakaan, vaan ostetaan sitten kun vauva on syntynyt. Plus isovanhemmat varmasti ostaa myös. En hirveästi tykkää sukupuolineutraaleista väreistä, vaan ostetaan siksi kaikki vasta myöhemmin kun tiedetään 100% varmuudella kumman merkkinen tuolta putkahtaa:) (Tosin toinen ostamistani potkareista ja body ovat kyllä pienellä riskillä vaaleanpunaisia:D)

 
Moikka!

Mie en oo tehnyt/ hankkinut mitään.Juholta on kaikki valmiina pitäis vaan vaatteet pestä.toinen häkkisänky oottaa vaatehuoneessa hiomista ja maalaamista.kaksostenrattaat pit'äis jostain hankkia(haluan käytetyt). Onhan tässä viel vajaa 11 viikkoa aikaa.

niiva ja masukki 29+2
 
Meillä on oikeestaan kaikki valmiina esikoisesta. Vaatteitakin on 2 ikävuoteen asti :D
 
Olen myös erittäin innokkaasti hankkinut kamaa johtuu varmaan siitä kun ensimmäinen tulossa. emoticon

Vaunut, petivaatteita, pinnasängynsuojus, vaatteita 50 - 80 cm paljon (potkareita, bodeja, yöpotkareita, paitoja, puolipotkarit, housuja, sukkia, tossuja, lakkeja, haalarit), tuttipullot, tutit, matkasänky, sitteri, autoistuin, sänkymobile, soittorasia, hoitopöytäalusta, amme, ensiruokailuvälineitä, viltti, hoitolaukku, kantoliina, harsoliinoja, leluja.


Kalusteet tilattu mutta sitten vielä ostamatta patja, peitto ja ehkä itkuhälytin...

Nappulan rv 27
 
IHanaaaaa nyt meki saadaan vihdoin alkaa miettimään ja kattelemaan pinniksiä ym mitä pimun huoneeseen tulee <3 Saatii hyvä tarjous asunnosta ja jätettiin ite tarjous isommasta mikä kans hyväksyttiin :)) muuttoa sitte odotellessa vaan :)) Vaunut siis vasta meillä hankittuna ja joitain vaatteita ja Äpakkaus
 
Hankittu on pinnasänky,hoitopöytä+alusta,kylpyamme,yhdistelmävaunut,turvakaukalo,sitteri yms. vaatteita on sen verran, että pärjää hetken. Kyllä niitä sitten ehtii ostella nyöhemminkin, kiva kesällä mennä vauvan kanssa shoppaamaan :) En aio pitää turhaa paniikkia noiden hankintojen kanssa, koska sitte kun huomaa että jotain tarvii niin voi hakea. Eipä tuo pikkunen kuitenkaan alussa noista leluistakaan heti välitä( on niitä kuitenki muutama tuossa pinniksessä) :D
 
Meillä on jo pinnasänky, petivaatteita, yhdistelmärattaat, turvakaukalo, amme, pestyjä vaatteita 50-62 cm prinsessalle ja pari tuttipulloa. Lisäksi ollaan ostettu jotain pikkusälää ja jotain ollaan saatu jo lahjaksi. Millon aiotte ostaa vaipat, talkit yms? Oon myös alkanut koota pikku hiljaa kirjoja, mitä voin lukea sitten vaikka sairaalassa :)

Tuttipullot heitän kyllä pois ja ostan uudet, kun noissa olikin Bisfenoli-A:ta. Katsoin Yleltä yhden dokumentin, missä kerrottiin tosta yhdisteestä niin vähän pelästyin...

Oon myös yrittänyt hankkia niitä tärkeimpiä nyt, ettei tule sitten kiirettä ja paniikkia. Osan tavaroista (esim. tutit, itkuhälyttimen jne) ehtii hankkia sitten joskus :)
 
Nyt on pinnasänky kasattu ja Kodinanttilasta ostettiin patja ja petari, oli joku ihme tarjous ja maksoivat vaan 35€ yhteensä! Kiva ylläri, kun muualta ei tuohon 64*110 petiin patjaa oikein löytynyt. On se kumma mut ihana siinä makkarin nurkassa. :')
Tästä kohta lähden hakemaan lainaksi kaukaloa. Hankinnat jatkunevat näiden jälkeen vasta sitten lähempänä due datea... Eipä ole mielessä ihmettä mitä se nyt tarvitsisi kun on sänky ja vaatteita ja kärrit. Ja rakkautta! :D
 
Tarttis vissiin vähitellen aktivoitua tuon pinnasängyn hankinnan kanssa. Löysin netistä myynnissä 2 kpl samanlaisia pinnasänkyjä, kuin mikä on perintösänky tuolla esikoisella. Olishan se aika hauska, kun olis samanlaiset pinnasängyt molemmilla. Hintakaan ei oo paha kummassakaan, ongelma on se sijainti, toinen olis jossain pohjoisessa ja toinen Tampereella. Ja me asutaan Turun seudulla. Mitään asiaa Tampereelle ei oo, eikä kyllä huvittais lähteä sieltä hakemaan. Vaikka sais lähetettyä (jos vastapuoli suostuu) Matkahuollon kautta, niin se tuo niin paljon lisähintaa, ettei viitsi. No, täytyy vielä miettiä, jos hankkii kuitenkin jonkun muunlaisen.
 
Täälä on hommattuna nyt ensimmäiset tutit, 2kpl ja anti-colic tuttipullo jonka ei pitäisi päästää ilmaa mahaan jos tarvii pullosta antaa :) Muutenkin tuo on kyllä vissiin aika hyvä, tutin pitäis enemmän muistuttaa rintaa ja sieltä ei niin helpolla tuu maitoa ymymymym.. Ainaki tuoteselosteen osalta :D 

Nyt tarviiki odotella vaan että päästään Ikeaan lähtemään niin saa ostaa vauvan huoneeseen kaikki sisustusjutut :) Ihanaa ku on saanu miettiä värimaailmaa ja kaikkea muuta tässä muuttoa odotellessa :) Selvä visio päässä jo millainen huoneesta tulee :) 
 
Mäkin ostin semmosen, oisko Ainun? anticolic-ilman BPA-tuttipullon isyyspakkaukseen, sitä sitten vähän ihmeteltiin kun ei oikein käyttöohjeistakaan käynyt ilmi miten se kootaan... Hyvin me pärjätään. :D
 
Meillä on aiemmilta lapsilta jäänyt pinnasänky ja hoitopöytä, siskolta ja kaverilta sain vaatteita niin paljon että alle 70cm en tarvitse mitään, ihan muutaman ostin itse ennenkuin kaivoin noi muut esiin. Yhden tutin oon ostanu mut kattelin että parit muut ensitutit ehkä tarttis ja ton Anti-colic tuttipullon varuiksi. Hoitoalusta on vielä hommaamatta, samoin itkuhälyttimet. Muuten mulla alkaa olla kaikkea rintapumpusta ja tuttien ja pullojen desinfiointihärpäkkeestä lähtien, kiitos hyvän ystäväni joka muisti mua isolla laatikollisella kaikkea, sis. myös liudan äitiysvaatteita. Kantoliinankin ostin yhdeltä kaverilta, sen käyttöön pitäisi kai perehtyä vähän etukäteen. Niin ja yhdistelmävaunut Emmaljunga Duo Edge sportit ostin yhdellä lapsella reilun vuoden käytettynä (väri Camo Beige, siis NIIN ihanat) ja Brion Primo turvakaukalon myös yhdellä olleena ystäviltä. Mitäköhän multa tosiaan puuttuis noiden itkuhälyttimien ja hoitoalusta lisäksi. Tietenkin jotain hoitotarvikkeita vähän kuten liivinsuojuksia, puhdistuspyyhkeitä yms pientä.
 
Meillä on hankittuna jo vaunut, pinnasänky, hoitopöytä, turvakaukalo. iso läjä vaatteita ollaan saatu ja muutaman itsekin ostanut ja imetystyynynkin jo ostin.
Hankinta listalla olis viel amme, tuttipulloja, tutteja, petivaatteita, rintapumppu, sitteri, kantoliina ja vaipat yms.. mahtaakohan sit olla kaikki tarpeellinen?
 
Eilen saatiin pinnasänky. Kuten jo aiemmin kirjoittelin, esikoinen käyttää yhä omaansa, isänsä vanhaa 70-luvun sänkyä (hiottiin ja maalattiin se). Huuto.net:iä surffatessa keksin, että mähän haluan samanlaisen tällekin. Ja eilen läheisestä kierrätyskeskuksesta löytyi: hintaa 18 euroa, toki vaatii vielä hionnan ja maalauksen ja pohjan uusimisen. Hommaa siis miehelle tiedossa.

Mä ajattelin ehkä yhden-kaksi tuttipulloa hankkia, ja vain yhden tutin. Esikoiselle hankin enemmän, mutta hän kieltäytyi molemmista (tuttipulloja kokeiltiin monenlaisia), joten hukkaan meni ne hankinnat. Ehtiipä niitä sitten. Viimeksi 'viime metrien hankinnoiksi' jäi itkuhälyttimet (nyt siis toki olemassa), toinen muovifrotee suojaamaan patjaa vahingoilta, sekä lähetin synnärillä miehen ostamaan mulle 'liian isoja mammapikkareita', kun en voinut kuvitellakaan laittavani vielä omiani jalkaan.
 
meille tulee kans vanha pinnasänky, joka on kierrätyskeskuksesta.. millä kaiko ajattelit nostaa sitä pohjaa? kun noissa vanhoissa sängyissä harvemmin on pohja jonka voi nostaaa.. ettei sitten selkä vääränä vauvaa nostele sieltä pois?

meillä on kans aika hyvin kaikkea jo hankittu..itkuhälytin esim vielä puuttuu mut se on sellainen et omasta mielestä sen kerkee hankkii hyvin silloinki ku vauva on jo syntyny..
 
Meillä osu matkan varrelle eilen Muksutalli Tampereella ja mentiin kattoon hoitoalustaa.. huh heijaa, käteen jäi samaa kuosia pinnasängyn reunapehmuste ja pussilakanasetti (nämä yhteensä 96euroa, KÄÄKS!). Maltan tuskin odottaa, että pääsee makkariremontin jälkeen kokoamaan sängyn ja hoitopöydän ja laitteleen noi ihqut jutut paikoilleen emoticon
 
sisko...: Tuo meidän pinnasänky on niin edistyksellinen, että siinä on sekä nostettava pohja, että laskettava etulaita. Siis tällainen (linkki huuto.net:n vastaavaan sänkyyn). Ei joudu selkä vääränä nosteleman ja kun laittaa pohjan ylimpään ja etulaidan alas, niin saa sängyn viereen vain vähän omaa sänkyä korkeemmalle. Eli valitettavasti musta ei oo apua.

Mä ompelin viimeksi itse pinnasängyn suojat: ostin Etolasta ohutta superlonia ja sitten kankaasta vaan suojukset. Ja kun kerta on samanlainen sänky, niin samat suojukset käy! Esikoinen kun ei oo tietenkään enää pitkään aikaan käyttänyt niitä.

Mullakin sormet syyhyy jo... mut mies sanoi, että vasta kun on lämpimämpää, niin rupeaa tuota laittamaan kuntoon autotallissa. Viimeksi tais saada sängyn valmiiksi n. 2 vk ennen laskettua aikaa.
 
Tilasinpa ihan sairaan kivat yhistelmät Ruottista, eikä ollu ku 360€ postikuluineen :) ihan emmaljungan veroiset vaunut... tässäpä osoite jos joku haluaa käyvä kattelemassa www.swekidz.se... Niissä vain ei ollu mukana sateensuojaa :P tietääkö joku saako emmaljungan sateensuojia varaosina ostettua?
 
Takaisin
Top