Hankinnat vauvalle

no meillä on jo ammekki.. ostettiin se ikeasta ja makso 2 euroo.. :D ei ollu ainakaa kallis.. :DD

hoitopöytäki ostettiin.. tai no ostettiin lipasto ja siihen se hoitotaso.. :)
 
Amme on meilläkin, ikean versio myös. Mutta muistelen että maksoi jopa 5 egee...

Meillä muuten hankittuna vaunut ja pinnasänky, sekä hoitotaso. Vaatteita
en oo itse ostanut yhtään, mutta äitini on nyt innostunut kirpparibongaaja.
Juuri kertoi puhelimessa uusimmista löydöistään. Ihan kiva.

Turvakaukalo viel ehdottomasti tarvii hommata ja varmaan noita vaatteita
ym pitäisi ruveta pikku hiljaa pesemään valmiiksi. Meidän pesukone vaan
temppuilee. Suuttui jotenkin muutosta ja jättää nykyään vettä sisään niin
et pyykit on vettä valuvia vielä linkouksen jälkeenkin... mur. Saas nähdä
saako mies selville mikä sitä riivaa, vai joutuuko tässä vielä pyykkikoneostoksillekin.
Rahareikiä kyllä riittäisi muutenkin ihan tarpeeksi.

Leluja en ole ajatellut hankkia yhtään. Niitä tulee varmasti sukulaisilta syntymän jälkeen.
Eikä vastasyntynyt tattiainen niitä hetkeen välttämättä tarvitsekaan.

Niin ja tyynystä vielä, en ole aiemmilla lapsillani tyynyä vauvana käyttänyt,
enkä aio käyttää nytkään. Puklurätti, lakana tms vain päänalle.
 
Minäkään en ole koskaan vauvalla käyttänyt tyynyä, mutta lakanoita aikanaan kyllästyin jatkuvasti vaihtamaan puklujen ja joskus falskaavien vaippojenkin takia (kertikset, joita käytin ensimmäisillä falskasivat usein, viimeisimmällä käytetyt kestovaipat ainoastaan silloin, kun olin kiinnittänyt kuoren huolimattomasti) ja sen jälkeen aloinkin käyttää vauvan alla aina pehmeää pyyhettä, joka on lakanaa helpompi vaihtaa uuteen... Etenkin kun meillä nukutaan perhepedissä ja on aika ärsyttävää jatkuvasti repiä lakanoita parisängystä. Eli kasa pehmeitä pyyhkeitä tuohon tarkoitukseen on hyvä hankinta - harsojakin voi käyttää, mutta paksummat pyyhkeet imevät tehokkaammin.
 
tättärä: mua yllätti tuo, että kertavaipat falskasi herkemmin. Miten muuten kestojen kohdalla, joutuuko usein yön aikana vaihtamaan vaippaa? Kertavaippoja olen ajatellut yökäyttöön lähinnä siitä syystä, ettei tarvitsisi niin usein vaihtaa. (tämä on taas mun käsitys, jonka todenperäisyydestä en tiedä...)
 
Mulla meemi ollut sama käsitys ja aikomus. Niin ja jos kestiksen kanssa käyttää jotain vaikka coolmaxia tai muuta kosteutta "poistavaa" matskua vasten pyllyä, niin säästyiskö yövaihtamiselta? Ainakin toisinaan ja teoriassa [:D] Siis jos tättärällä tai muilla on kokemusta??

Tää pitäs varmaan siirtää tonne kestis keskusteluun mutta kun te alotitte jo täällä ni mäpä jatkan [:D]
 
Siis ainakin meillä kertikset, merkki kuin merkki falskasivat pienilla puntuista ja toisaalta myös selkä oli usein sinapissa... Kun siirryin ympärivuorokautiseen kestoiluun tuon neljännen kanssa niin yllätys oli suuri. EN ole kestovaippoja yöllä vaihtanut (tosin tuo oli jo 3-4 kuinen kun ympärivuorokautiseen kestoiluun siirryttiin, eli ei enää kakkaillut yöllä) Edellisellä eli tuolla tammikuussa 2v täyttävällä kestopyllyllä on yövaippana ollut alusta lähtien Nupsukan yövaippa tuplaläpällä. Nykyään ovat hieman erilaisia kuin ensimmäiset Nupsukkani, mutta edelleen hyvin toimivia. Näissä uudemmissa yövaipoissani on tasku, johon tungen yhden lisäimun ja pitkä läppä. Alkuun käytin myös kuivaliinaa, mutta sitä en tuolla enää ole käyttänyt - hyvin toimiva yhdeistelmä meillä, päällä pul-kuori.

Tulokkaalle ajattelin kokeilla yökäytössä alkuun bambuharsoja ja sitten kun kasvaa niin siirrytään luultavasti noihin Nupsukoihin...
 
Kiitos tättärä! Voi siis olla, että meilläkin kestoillaan myös öisin - pitääpä kokeilla. [:)]

Ja sori sori ku tää keskustelu nyt pukkas täällä väärässä paikassa... [:-] Tosin onhan nämäkin hankintoja vauvalle.[;)]
 
Kaikki muut on varmaan jo tehneet kaikki hankinnat, mut mä olen viel vaiheessa... no, laskettuun aikaan on kuitenkin yli 5 viikkoa vielä. Tänään alkoi äippäloma, joten on aikaa hoidella loput jutut... [:)]

Mut nätin ruskean pinnasängyn sain sit ostettua Lastentarvikkeesta vinkkienne perusteella, ja siihen olen tosi tyytyväinen. Patja viel puuttuu... Mut nyt yritän metsästää hoitopöytäämme hoitoalustaa, ja siinä seuraava ongelma. Mä en kerta kaikkien tykkää yhtään riemunkirjavista vauvakuoseista. Musta on tosi rauhatonta, että kaikki kuosit on täynnä jotain nallea tai disney-kuvioista tai ties mitä kaikkea. [:'(] Olenko ainut joka ei tykkää vauvakuoseista? Musta tuntuu, että kaikissa hoitoalustoissa (ja lasten tarvikkeissa muutenkin) on joku tosi rauhaton riemunkirjava kuosi. (No, Ikeasta löytyy joku ihan pleini valkoinen, mut se on vähän turhan kapea meidän hoitopöydälle). Mä toivosin löytäväni jonkun hillityn värisen hoitoalusta, beige tai valkea voisi toimia hyvin.

Muutenkin yritän pitää värit hillittyinä... kyllä niistä lasten leluista sitten riittävästi tulee väriä sisustukseen. [;)]
 
Itsellä sama juttu, etten tykkää kaikenmaailman kirjavista hoitoalustoista sun muusta ja menikin aikaa metsästäessä mieluista hoitoalustaa. Löysin sit yhen Brion hoitoalustan, joka suht hillitty, mut ei silti niin miellytä. Ajattelin ommella siihen päällisen tai useampia. Löysin kuitenki sit huutonetistä hillityn beigen värisen Emma-hoitoalustan ruskeilla kuvioilla. Prismassa näytti olevan ihan kokonaan beigen värinen ilman mitään kuvioita. Noita on Emmalla myös kai ruskeita beige-kuvioinnilla, ainakin sittereitä näkyi Prismassa olevan. 
 
Mulla oli ihan sama ongelma. En mistään meinannu löytää hoitoalustaa, kun en ois halunnu mitään kovin kirjavaa ja kuviollista. Lopulta kelpuutin paremman puutteessa Pikku Piian hoitoalustan, jossa on valkoisella pohjalla pieniä vaaleansinisiä kuita ja beigen värisiä tähtiä. Tuo oli väreiltään hillityin, minkä löysin.
 
^Pääskynen, just aattelin samaa [:D][:D] Mulla on hoitoalustana ihan Ikea laatua, semmonen täysin valkonen alusta, jossa ne reunat on ilmatäytteiset (siis pitää ite puhaltaa täyteen). Siihen ostin sit Ikeasta semmoset "pyyhepäälliset" (pakkauksessa oli 2 yhdessä), jotka on valkoset ja niinä on toisessa punaset ja toisessa siniset teret ja pieni kuvio siinä pään kohdalla. Ja mua ei ois ees haitannu mitkään kuviolliset, kunhan ois saanu edullisesti jonkun alustan, kun ei mitään ollut! [;)]
 
Ei meillä ainakaan tyynyä käytössä,ihan harso tai tyynyliina pään alla puklujen takia..
Ja meillä lakanan alla se muovitettu frotee mut nyt pakko käyttää lakanan päällä viel harsoja/pyyhkeitä yms muita rättejä kun pissat tulee vaipasta pihalle,varsinkin kylkiasennossa ollessa on yleensä sit koko herra kainaloon asti pissassa[&:]

Meillä mies kävi hakemassa hoitoalustan ennenku haki meidät kotiin ja sain sellaisen kun halusin,etolasta vaaleansinisen "vauva"- nalle-puh kuvioisen [:)]
 
Ääh, Pääskynen, eihän pyyhe oo yhtään sama asia.. Ja mistä sitä paitsi löytäs just oikeanlaisen pyyhkeen. [:)]
 
^sopiiko Mystis kysyä, että mitä vaippoja teillä käytetään? Mulla on tähän asti varmaan ollut vähän ruusuinen kuva esim. kertavaipoista... Hyvä jos vähän tiputellaan maan pinnalle... Tättärältä jo tulikin aiheesta hyvää kommenttia. [:)]
 
Alussa liberon 2-4kg(vuoti melkein joka vaippa) pampersin 2-5kg(muutamat pissat tuli vaipasta ulos) ja nyt on sit liberon 3-6kg eikä nyt ole vuotanu ku kaks vaippaa..Ja vaippa kyl on ihan oikein ja istuvasti päällä eikä pilikään pojalla ole jääny väärään asentoon[:D] Tosin toi pissaa kyl tosi paljon ja se vaippakin yleensä ihan täyteen pissattu..
 
^kiitos! Oikeesti kiva saada käytännön kokemuksesta kommentteja. Me ollaan kertavaipoiksi ostettu just Liberon 3-6 kg. Kestoillaan kyllä osittain. (näin on ainakin suunniteltu) Toivottavasti noi Liberot edes auttavasti toimis meillä...
 
Sillon yleensä vuotaa kun vauva on kyljellään,tai ainakin meillä..Toivottavasti teidän muiden vauvojen päälle istuu sopivammin noi vaipat[:)] Pampersit on helpompia mun mielestä kyl laittaa päälle kun ovat sellasia pehmeitä,liberoitten kans saa vähän taistella kun ovat vähän "kovia" ja vauvan jalat sätkii ja potkii niin vaikea sitä asetella jalkoväliin[:D] Mut kokeilemalla löytää sopivia[:)] Mä aluks tuskailin et mistä tiedän et mikä vaippa on sopiva,oikea ja hyvä,mut kyl sen sitten tietää ku kokeilee[:)]
 
Takaisin
Top