Hankinnat vauvalle

Mä oon menossa sunnuntaina kirppikselle ja ajattelin, että nyt voin jotain "pientä" jo ostaa. Mitään en siis vielä oo ostanu ja kaksosia odotan, mullahan on siis tuplahomma edessä [:D] Odotan syksyä, että ihmiset tulee enemmän myymään kirppiksille tavaraa. Oon ajatellu mahdollisimman hommata tavaroita käytettynä, vaunuja joutuu varmaan eniten etsimään, että löytää hyvät...

Vaunuasiat on kovasti ruvennu mietityttämään, ja toivoisin kokemuksia kokeneemmilta. [:)]

Eli millasia vaunuja ootte hankkinu ja miten ovat kestäneet ja olleet muuten hyvät? Tai millasia ootte hankkimassa? Haluisin kuitenki yhistelmävaunut, jotka kestäis useemmalle lapselle. Siskolla Boran vaunut, jotka jo vähä räsät yhen lapsen jälkeen, tosin niitä käytetty tosi paljon. Toisella siskolla Brion vaunut kestäneet nyt kahden lapsen kovan käytön, nyt ruvenneet hajoilemaan.

Ollaan mietitty Brio kombeja, ett oisko ne hyvät. Emmaljungat taitaa olla aika paljo arvokkaampia? Ja oisko loppuvuodesta edullisesti myynnissä näitä tämän vuoden malleja/kuoseja?

Kiva jos jollain ois kokemuksia. [:)]

Mimmu, meillä on emmaljungan duo edget ja oon ollu tosi tyytyväinen niihin. Aijemmilla sivuilla niistä ja muistakin vaunuista olikin jo vähän puhetta.

Pepiluis:
Joo, niin varmaan jossain yleisessä keskustelussa onkii, vois alkaa ehtimään. [:)] Oliko miten kalliit noi teijän vaunut?

Mimmu, kyl tuol aijemmilla tän "hankinnat vauvalle" sivuilla oli jotain mainintoja vaunuista. Mut joo, ymmärrän, ei näitä kaikkia palstoja jaksa alkaa selaileen! [:D] Me ostettiin noi omat keväällä 2009 et siit on nyt 1,5 vuotta. Me ostettiiin classic-runkoinen ja edellisvuoden kuosilla ni ne makso 699€. Uudella kuosilla ne ois ollu satasen halvemmat. Mut mä tykkäsinki sillo enemmän niistä vanhoista. Muita lisukkeita ei siihen saatu ku rengassuojat. Mutta eipä olla mitään lisiä kaivattukaan, kuulema emmaljungan hoitolaukkukin on liian pieni, meillä muuten hoitolaukkuna tavallinen tilava ja paljon taskuja sis. olkalaukku, saa halvemmalla ku hoitolaukkuja ja valinnanvaraakin on, vink vink [:D]. Nii ja niissähän on kiinteinä sade- ja hyttyssuoja, siis vaunuissa. Sen rungon kanssa me mietittiin kauan et sportti vai classic.. Classiciin me sit päädyttiin, koska myyjän mielestä lyhyellä (ite vajaa 160cm) työntäjällä jalat osuu runkoon sportissa, siinä kun on se teleskooppiaisa. Ja sit ite tykkään paljo enemmän tosta metallikorista. Sportissahan on se kangaskori siel alla ni sehän on aina märkä ja likanen.. ?

JEP, TUOSSA LUKEE ET "UUDET SATASEN HALVEMMAT" , TIETTY NE ON KALLIIMMAT!! [:D][:D]

hih, täällä tehtiin tänään EKA oston pienelle<3
Oltiin prismassa ja iski silmään tuommoinen pieni pehmo keinuhevonen jossa kulkusia sisällä<3
Oli niiiiiin ihana että oli pakko ostaa.
Toikin oli jo paljon multa,
toivotaan ettei pe 13 ja mun uskaliaisuus tee tepposia.

Kiitos vinkeistä ja kokemuksista Pepiluis! [:)]

wastis:
Joo se keinuheppa on ihana. <3 Ei varmana mitään tepposia nyt tehny uskaliaisuudet tai epäonnenpäivät, jos se on vaikka niin, että alat luottaa pikkuhiljaa? [:)]

ei tehny ainakaan perjantai 13 kepposia.
Tänään löydettiin taas pienen syke ja toinen intoutui potkimaan dobleri oikein urakalla<3

Nyt on saatu lahjana serkun komeroista kaksi kassillista ihania vauvan vaatteita, pinnasänkyn pehmuste ja tuvakaukalo[:D] itse en ole vielä uskaltautunut ostelemaan kuin vauva-kirjan, mutta eiköhän asiaan tule muutos tässä lähipäivinä kun lomarahat pärähti perjantaina tilille[:D][:D] Vaunut saan ehkä eräältä ystävältäni, ovat tosi hyvässä kunnossa. pitää vielä selvittää asia...

Eilen tehtiin huoneiden vaihto kotona. Eli miehen "peliluola" siirrettiin pienempään huoneeseen (missä on käynti parvekkeelle) ja toisesta huoneesta tulee Bundlen huone. Olen niin happy koska nyt voin alkaa suunnittelemaan sitä, ehkä maalaamaan jotain kivoja eläinkuvioita seinälle ym. Emme aio ottaa selvää sukupuolesta joten neutraalilla mennään.

Sain myös kolleegalta ison ikea-kassillisen vauva-vaatteita, siskolta kassillinen kestovaippoja (jotka on käynyt myös kälyni / kummityttöni kautta) ja lisää kamaa on luvassa. Mm pinnasänkyä ym. Hyvä juttu kun on perheessä jo varttuneempia lapsia niin vauvakamaa löytyy.

Mutta: pitää itsekin hankkia tavaroita. Huuto.netissä olen surffaillut päivittäin, ja siellä olen bongannut mm sittereitä, kärrykomboja ym. Kaikkea ei todellakaan kannata ostaa uutena. Naamakirjassa tein sitten pienen gallupin jossa pyysin kokeneilta äideiltä ja isiltä kommentteja mikä on ollut suurin turhake / hyödyke (samanlainen keskustelu on täälläkin jossain). Olen saanut niin paljon vastauksia! Jännää on kun toisen hyödyke on ollut toisen turhake [:)] Kait ne lapsoset on niin erillaisia.

Päätös tehtiin miehen kanssa myös ettei itse osteta mitään vaatteita tai leluja Bundlelle. Niitä tulee tulemaan ovista ja ikkunoista (itselläni on 3 sisarusta!!!) joten tehdään itsellemme palvelus vaan tällä "säännöllä". Siis ok, jotain ehkä, jos tulee vastaan, jos on aivan pakko niin silloin [:)] Mutta kokemuksesta voin kertoa (tai siskon kokemuksesta ainakin) että sitä kamaa tulee - aivan riittämin! Säästetään nekin rahat johonkin muuhun [:D]

Hyvää alkanutta viikkoa!

Myö ei olla ostettu vielä mitään, mut suunniteltiin et ostetaan sellanen lumi-pinna/junior sänky, kunnes ihana ystäväni lupas antaa heidän vanhan pinniksen meille hoitoon [:D] Eivät sitä ite nyt tarvii, mut eivät halua myydäkkään.. Joten se tulee meille lainaan kunnes Köpi on kyllin iso nukkumaan isojen tyyppien sängystä (sellainen meiltä löytyy jo.. isoveli nukkuu siinä nyt ja on taas silloin sen verran isompi, et hälle joutaa ostamaan ihan tavallisen sängyn..) Tässä tulikin sit sellanen n 200€ säästö [:)] *JEE*
Yhdistelmiäkin jo kahtelin ja ystävälleni pähkäilin, kunnes hän ilmoitti, että hänen ystävällään on täydellissessä kunnossa olevat EmmaLjungat myynnissä SATASELLA [8D] (Säästetään taas parisataa!!) Nää vaunut haen loppuviikosta, joten sit eka hankinta on tehty [:)]
..Täytyy tässä loman aikana käydä kiertelemässä Jyväskylässä kirppareita ja muitakin kauppoja.. Muutaman pienen bodyn haluun käydä ostamassa [:)]

Eilen hankittiin Ikeasta vauvalle lipasto. On sellainen korkea jossa on 4 isoa laatikkoa ja ylimpänä kaksi pienempää laatikkoa. Sinne mahtuukin sitten kaikki vauvan vaatteet vaipat ym. Meilläkun ei ole tuossa "lastenhuoneessa (nyk. työhuone) ollenkaan kaappeja!

Tuo oli hieno idea et maalaa seinille eläintenkuvia. Taidankin etsiä kissa sapluunoita ja hankkia erivärisiä maaleja hmm.. hauskaa [:D]

Vauvalla on nyt joitakin vaatteita, vaunut ja lipasto. Eli ei vielä paljoakaan. Olen tosin tehnyt Ikeaan valmiin ostoslistan, jonka haemme sitten marras-joulukuussa. Ja se lista on piiitkä. Sitteri pitää etsiä muualta.

Moikka kaikille!

Huutelen tuolta tammikuisten puolelta.

Vaunujen hankkijoille tiedoksi!

Lastentarvikkeessa myydään nyt emmaljungan viime vuoden värit -20% [;)]

edge duolle tuli hintaa 639e normi rungolla ja silla uudemmalla 680e
nitro citylle tuli hintaa ratas 432e ja city koppa 220e

me ostettiin nitrot,ovat todella kevyet ja kääntyvät renkaat edessä. renkat ovat myös puhkeamattomat ja tämä rengas kulkee lumen ja loskan päällä uppoamatta,myyjä sanoi olevan paremmat renkaat talvella kuin normit ilmakumirenkaat!

Heippa,

onko täällä tietoa/kokemusta/kuultua Bugaboon cameleon-vaunuista? Olis mahtavaa kuulla mielipiteitä/kokemuksia, hyviä ja huonoja. Olen FB:ssä vielä kaapissa, joten en uskalla vielä siellä asiasta kysellä..Sellaiset haluttais, mutta nepä on aika hintavat. Veljellä on ne käytössä nyt reilu 6-viikkoisella esikoisella ja tuntuma on hyvä. Ollaan miehen kanssa vähän työnnelty ja äitini myös ja kaikki ovat kokeneet hyvinä. Veljen ja hänen avovaimonsa kokemus on myös hyvä. Löytyykö soraääniä?

Ajattelin tänään ommella vaukille lakanoita isommasta (väärän kokoinen meidän sänkyyn) tosi kauniin värisestä aluslakanasta. Saa nähdä, riittääkö energia..

Hih! Tulipa tilattua vauvanhuoneeseen boordi ja kattovalaisin [:)] Boordilla on korkeutta 27cm, on melkoisen näyttävä! Värit ovat mun mieleen, meillä koko koti on tummaa puuta, ruskean sävyjä ja valkoista. Ja käyvät tytölle sekä pojalle. Tästä se lähtee! Lastenhuone.fistä löysin nämä ihanuudet.

Tipsi:
Aivan ihania nuo mitä oot tilannu!! <3 [:)] Jos meilleki tulis lastenhuone, ni tuommoset voisin ottaa sinne itekin. [;)]

No, nyt meki sitte haksahettiin ostamaan Tammiston Lastentarvikkeesta tarjous-Emmaljungat. [:)] Eli duo edget classic-rungolla lähti. Tuota meki mietittiin, että classic vai sport, mutta sitte päädyttiin classiciin, jotenki vaan tykkäsin siitä enempi. Vaikka ei nyt sitä heittoaisaa ookaan... Ruskeet otettiin, vissiin oli viimeset laatuaan. Classic-runkoja ei ollu enää monia, eikä kovin monia värejäkään, että jos jotain kiinnostaa käydä hakemassa tämän vuoden kuosia tarjoushintaan, niin kannattaa pitää kiirettä. [:)]

Sit käytiin siinä tien toisella puolella Vauvapisteessä, kun mistään ei oikein olla löydetty kivan näköstä hoitoalustaa. Niin sieltä sitte läks mukaan semmonen kirahvikuosinen alusta. [:)]

Pikkuisen vaatetta taas tuli hankittua, tosi varovaisesti huomaan eteneväni. [;)] Yksi sini-valkoruudullinen 62 cm kauluspaita, puna-oranssit kangashousut, 68 cm ja harmaat velour-verkkarit, 62 cm. Yht. 4,5 €! [:)] Kyllä kirppikset kannattaa.
Ajattelin, että kun vasta 22.9. on rakenneultra, eikä tiedetä, kumpi tulee, niin noi menee erilaisilla ala-ja yläosilla molemmille kuitenkin. Muutenkin olen sitä mieltä, ettei poikaa tarvitse pukea siniseen eikä tyttöä punaiseen. Tykkään itse kaikista maailman väreistä!!

Nyt meilläkin on ensimmäinen vaatekerta vauvalle. Äitini oli ostanut sellaiset aivan ylisöpön paidan+housut, ja kaksi lelua ja ne oli pakattu ihanaan puiseen nallelaatikkoon. Itku pääsi heti, herkistyin niin kovasti (taas). Itkeä pillitän kyllä nykyään aivan liian herkästi, eikä se ole ollenkaan mun tapaista eli hormonit jyllää vahvasti [:)]

Muita tavaroita ja vaatteita hommataan vasta ihan loppumetreillä.

Takaisin