Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on torista ostettu Stokke newborn set trip trap tuoliin. Tuo stokke trip trap on vanhojen rattaiden kanssa ainoat mitä ollaan säilytetty ja hauskaa, että se pääsee taas uudelle kierrokselle. Väri on kirkkaan vihreä, mutta kyllä se tuonne kaikkeen kaaokseen edelleen mahtuu 😆

Käytiin liikkeessä katsomassa Thule urban glide 3 starttipakettia ja nyt puoliso vielä kilpailuttaa toisesta paikasta samaa settiä. Mutta rattaat tuntui todella hyviltä ja muutenkin kokonaisuutena onnistuneelta 👌🏽 Kallis ku mikä, mutta tulee olemaan ainoa uutena hankittava juttu joten mun mielestä ihan ok sijoitus tähän hetkeen.

Suosituksia itkuhälyttimistä? Meillä ei oo lainkaan kokemusta kun isompien kanssa ei ollut tarvetta. Mutta nyt syyskuiselle tulis varmasti käyttöön. Erityisesti hinta-laatu-suhteeltaan hyväks todetut mallit kiinnostaa! En tiedä mitkä ominaisuudet on oleellisia joten on vaikee alkaa edes tutkimaan vaihtoehtoja, mutta ei ihan kalleimpaan päätyynkään pysty hyppäämään.

Suosituksia itkuhälyttimistä? Meillä ei oo lainkaan kokemusta kun isompien kanssa ei ollut tarvetta. Mutta nyt syyskuiselle tulis varmasti käyttöön. Erityisesti hinta-laatu-suhteeltaan hyväks todetut mallit kiinnostaa! En tiedä mitkä ominaisuudet on oleellisia joten on vaikee alkaa edes tutkimaan vaihtoehtoja, mutta ei ihan kalleimpaan päätyynkään pysty hyppäämään.
Meille on tulossa Philipsin itkuhälytin. Ostan sen kaverilta, joten tarkka malli ei muistissa.. Kuulemma niissä paljonkin eroja esim siinä, että kuuluu näin omakotitalossa asuessa ulkoseinän läpi, jos itse ulkona pihalla ja lapsi sisällä tai toistepäin.. kuuluvuus kuulemma 200 metriä tuossa Philipsin laitteessa. Joissain on häikkää, jos useamman seinän läpi pitää kantavuuden mennä yms..

Muista ostoksista me ostettiin juuri vaunut ja turvakaukalo uusina - päädyttiin Cybexin Priameihin. Muut hankinnat aion hankkia käytettynä, joten tori.fi on kyllä ahkerassa käytössä nyt 😄

Meillä oli esikoisen aikana ihan joku perus philipsin itkari. Siinä vauvan osassa oli yövaloa ja sai eri musiikkeja soimaan. Vanhemman puolisko toimi pattereilla ja vauvan paristoilla sekä verkkovirralla. Paristot tyhjeni tosi nopsaan joten nyt kaipaisin parempaa akun kestoa ja lämpötila olisi mukava nähdä jos talvella nukuttaa vaunuissa.

Nyt on torista ostettu Stokke newborn set trip trap tuoliin. Tuo stokke trip trap on vanhojen rattaiden kanssa ainoat mitä ollaan säilytetty ja hauskaa, että se pääsee taas uudelle kierrokselle. Väri on kirkkaan vihreä, mutta kyllä se tuonne kaikkeen kaaokseen edelleen mahtuu 😆

Käytiin liikkeessä katsomassa Thule urban glide 3 starttipakettia ja nyt puoliso vielä kilpailuttaa toisesta paikasta samaa settiä. Mutta rattaat tuntui todella hyviltä ja muutenkin kokonaisuutena onnistuneelta 👌🏽 Kallis ku mikä, mutta tulee olemaan ainoa uutena hankittava juttu joten mun mielestä ihan ok sijoitus tähän hetkeen.
Mitään ei olla vielä hankittu, mutta vaunuja ja turvakaukaloita olen jo vähän kartoittanut ja munkin listan kärkipäähän nousi tämä Urban Glide 3 -setti. Esikoisella oli pelkkinä juoksurattaina Urban gliden joku versio ja tykkäsin niistä kovasti; oli kevyet työntää, sai näppärästi kokoon, valjaat helppo kiinnittää ja avata ja muutenkin laadukkaan oloiset. Nämä näyttäisi suunnilleen samanlaisilta, mutta jos saisi vaunukopan myös kiinni, niin pärjäisi näillä siihen asti, kun rattaita ylipäätään tarvii, ellei jotain kevyitä ja pieniä homma rinnalle jossain vaiheessa. Esikoisella oli oli lopulta kolmet rattaat; yhdistelmät, Thulet ja matkarattaat, joten jos nyt pärjäisi yhdellä tai kahdella.

Mitään ei olla vielä hankittu, mutta vaunuja ja turvakaukaloita olen jo vähän kartoittanut ja munkin listan kärkipäähän nousi tämä Urban Glide 3 -setti. Esikoisella oli pelkkinä juoksurattaina Urban gliden joku versio ja tykkäsin niistä kovasti; oli kevyet työntää, sai näppärästi kokoon, valjaat helppo kiinnittää ja avata ja muutenkin laadukkaan oloiset. Nämä näyttäisi suunnilleen samanlaisilta, mutta jos saisi vaunukopan myös kiinni, niin pärjäisi näillä siihen asti, kun rattaita ylipäätään tarvii, ellei jotain kevyitä ja pieniä homma rinnalle jossain vaiheessa. Esikoisella oli oli lopulta kolmet rattaat; yhdistelmät, Thulet ja matkarattaat, joten jos nyt pärjäisi yhdellä tai kahdella.
Me tilattiin nämä ja siinä tuli adapterit vaunukoppaa ja turvakaukaloa varten 👌🏽👌🏽 Ja oli mun mielestä aika simppelit yhdistää/vaihtaa adaptereita 😊 Edelleen tosi tyytyväinen tähän valintaan 🥰

Nyt löytyi torista pinnasänkykin eli kaikki isot hankittu ja vaatteitakin alkuun ihan kivasti. Olen kirpparilta haalinut aika paljon vetoketjullisia yökkäreitä. Muistelin, että toisen lapsen kohdalla niitä käytettiin paljon ja oli helppoja. Toki molemmat aiemmat kesälapsia, mutta koti eri kuin aiempien kohdalla niin ei varpaissa kylmä vedä samalla tavalla kuin aiemmin..

Elämäntilanne ihan erilainen kuin aiempien lasten kohdalla ja totesin vahingossa ääneen, että olen tähän vauvaan käyttänyt enemmän rahaa kuin kahteen aiempaan yhteensä jo nyt 🙈🙈 Sain lapsilta vähän silmien pyörittelyä 😅

Itellä alkoi muutaman viikon loma, joten ajattelin mennä kirppareita kiertelemään, jotta löytyisi sopivia vaatteita vauvelille.

Onko suosituksia, minkä kokoisia kannattaa eniten katella ja mihin kiinnittää esimerkiksi bodyissa huomiota? En haluaisi turhia ostaa liikaa tai sellaisia, jotka eivät ole käytännöllisiä..

Itellä alkoi muutaman viikon loma, joten ajattelin mennä kirppareita kiertelemään, jotta löytyisi sopivia vaatteita vauvelille.

Onko suosituksia, minkä kokoisia kannattaa eniten katella ja mihin kiinnittää esimerkiksi bodyissa huomiota? En haluaisi turhia ostaa liikaa tai sellaisia, jotka eivät ole käytännöllisiä..
Kietaisubodyt on mun mielestä ihan ehdottomia ainakin koissa 50-62. Riippuen siitä miten vauva kasvaa ja oppii kannattelemaan itseään. Meidän vauvat on kasvaneet miinuskäyrällä ja 68 tullut käyttöön vasta n. puolivuotiaina eli varmaan on 62 bodyja ollut sekä kietaisumallisina että tavallisina. Nepparit olalla/venepääntie niissä tavallisen mallisissa bodyissa on tärkeä. Mitä pienempi bodyn koko, sitä tärkeämpää ettei oo hirveän leveä pääntie (osassa kietaisubodyistakin voi olla, varsinkin käytetyissä). Kun pienen vauvan pää on iso suhteessa vartaloon niin body valuu olkapäiltä jos on liian leveä pääntie. Joissain bodyissa on haarassa lisänepparit eli kasvunvaraa 👍🏻

hihansuissa ja housujen lahkeissa pitkät resorit on käteviä kun pysyvät napakoina mutta pystyy kääntämään = kasvunvaraa. Mä oon tykännyt aina vauvoilla baggy-mallisista housuista kun niissä on vaippapepulle kivasti tilaa ja lahkeet silti kapoisemmat eli pysyy paremmin sätkivät jalat lahkeissa.

Sukkia kannattaa ostaa aivan alkuun ihan niin pieniä kuin suinkin löytää, kun ne minijalat on oikeesti pienemmät kuin pystyy kuvittelemaankaan. Tosin nekin kasvaa aika nopeesti. Yleisesti sukissa oon kokenut parhaiks sellaiset joissa kapea, vähän korkeampi varsi. Leveällä varrella ei pysy jalassa ja kannattaa varautua siihen ettei mitkäön sukat pysy alkuun jalassa 😄

Niin ja huput on lähinnä turhia ja tiellä, niin söpöjä kuin onkin. Hupullisia vaatteita en ainakaan kovin montaa hankkisi. Pipot ja myssyt nauhallisina, muuten pyörii naamalle. Lapasetkin vähän pitempivartisina että pysyy edes hetken käsissä.

Paljolti nää asiat on ihan makuasioitakin, ja riippuu hyvin paljon vauvan mallista, kasvusta ja kehitysvaiheesta. Nopeesti oppii mikä toimii omalla vauvalla ja mikä ei. Ja sit se vähän kasvaa ja samat ratkaisut ei enää toimikaan 😅

Me odotetaan kuopusta ja sama kuin edelliselläkin kerralla, eli ei tiedetä kumpi tulee. Ei olla siis hankittu mitään uutta tulevalle vauvalle, kun ajatellaan, että vanhoilla pärjätään. Nyt kuitenkin olen alkanut miettimään auton turvaistuinta... Esikoinen syntyi 8/2023, eli ei ole kovin vanha turvaistuin, eli ei voi perustella turvallisuuden avulla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mietin vaan, että onko se sellainen "kääntyvä" turvaistuin niin hyvä kuin se on mun mielikuvissa?

Aiempi turvaistuin on Britaxin Römer, mikä sinällään on ollut kätevä, joskin painaa kuin synti. Toisaalta, adapterien kanssa saa kiinni meidän vanhoihin Emmaljungiin, mikä on todella näppärä ratkaisu ollut.

Takaisin