Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen ostin Prismasta 50 kokoisen kietaisubodyn ja samankokoiset pöksyt orava kuosilla 🥹 Ne on niin pikkuruiset 😭
Tämä oli sellainen kaikkien seulontojen jälkeen tehty merkkaus itselle, että vauva on tulossa. Seuraavat vaatteet etsin kirpparilta.

Puolison siskolta saatiin pullojen steriloija. Rupesin jo tekemään ostoslistaa välttämättömistä tavaroista, koska listojen tekeminen on hauskaa 😄

Mäkin rakastan listoja, mut tuppaa vaan häviämään kaikki listat 😅

Eilen saatiin kassillinen meidän pieniä vauvanvaatteita takasin kierrosta ja annettiin vielä yhdelle perheelle, jotka saavat käyttää ennen meidän pikkasta ❤️ mut on ne kyllä pieniä! Siitä myös huomasi, et aika paljon on vaatetta jemmassa plus näistä läheisten perheistä ois varmaan tulossa vielä heidän omansa kiertoon 😬

Bugaboon Donkeyt ostettiin nyt käytettynä, kun saatiin ne jo olemassa oleville käyttöön.

Mäkin rakastan listoja, mut tuppaa vaan häviämään kaikki listat 😅

Eilen saatiin kassillinen meidän pieniä vauvanvaatteita takasin kierrosta ja annettiin vielä yhdelle perheelle, jotka saavat käyttää ennen meidän pikkasta ❤️ mut on ne kyllä pieniä! Siitä myös huomasi, et aika paljon on vaatetta jemmassa plus näistä läheisten perheistä ois varmaan tulossa vielä heidän omansa kiertoon 😬

Bugaboon Donkeyt ostettiin nyt käytettynä, kun saatiin ne jo olemassa oleville käyttöön.
Mullakin ne listat yleensä häviää tai unohtuu 😂 Että se hyödyllisyys arvo on niin ja näin, mutta on niin hauskaa suunnitella ja haaveilla 🥰

Meillä on myös muutamia pienten vauvojen tuttavaperheitä ja saan ehkä rintapumpun ja unipesän ainakin lainaan. Pieniä vaatteita myös täytyy kysellä jos joltain jää jemmaan 😊

Mullakin ne listat yleensä häviää tai unohtuu 😂 Että se hyödyllisyys arvo on niin ja näin, mutta on niin hauskaa suunnitella ja haaveilla 🥰

Meillä on myös muutamia pienten vauvojen tuttavaperheitä ja saan ehkä rintapumpun ja unipesän ainakin lainaan. Pieniä vaatteita myös täytyy kysellä jos joltain jää jemmaan 😊
Listoista tuli mieleen. Me ollaan tehny nimilista, joka siis alko siitä, että kopioin kaikki suomalaisen nimikalenterin nimet exceliin ja sitten annettiin kyllä/ei -arvio jokaiselle puolison kanssa molemmat näkemättä toisen vastauksia ja sit karsittiin siitä vain ne, missä molemmilla oli ”kyllä” ja nyt oon edenny siitä itse eri perusteilla karsien tai merkiten nimiä jatkoon.
Että joo, täälläkin tykätään listoista (ja exceleistä) 😂

Listoista tuli mieleen. Me ollaan tehny nimilista, joka siis alko siitä, että kopioin kaikki suomalaisen nimikalenterin nimet exceliin ja sitten annettiin kyllä/ei -arvio jokaiselle puolison kanssa molemmat näkemättä toisen vastauksia ja sit karsittiin siitä vain ne, missä molemmilla oli ”kyllä” ja nyt oon edenny siitä itse eri perusteilla karsien tai merkiten nimiä jatkoon.
Hei täähän on hyvä 😂 meillä ois tytölle nimi valmiina, mutta pojalle ei mitään hajua niin täytyy ehkä ottaa tämä kikka käyttöön. Kiitos 😊

Wau tää on perusteellista!!! Voisi kokeilla itsekin 😄😄 (vaikka nimet oli jo muka päätetty 🙈).

Meillä ei vielä nimiä oo päätetty eikä mitään ostettu. Aloin kyllä viikonloppuna katella, että osassa paikoista on rattaita nyt tarjoushinnoilla ja kun todennäköisesti uudet ostetaan niin aloin miettiä, että pitäisikö aloittaa niistä isoimmista hankinnoista 😄

Onko kokemuksia, että tuleeko lastentarvikkeisiin kanssa kesäalennuksia vai koska ne kannattaa hankkia?

Meillä ei vielä nimiä oo päätetty eikä mitään ostettu. Aloin kyllä viikonloppuna katella, että osassa paikoista on rattaita nyt tarjoushinnoilla ja kun todennäköisesti uudet ostetaan niin aloin miettiä, että pitäisikö aloittaa niistä isoimmista hankinnoista 😄

Onko kokemuksia, että tuleeko lastentarvikkeisiin kanssa kesäalennuksia vai koska ne kannattaa hankkia?
Esikoisen kohdalla ostettiin aikalailla kaikki tavarat n. 1-2kk ennen laskettua aikaa. Ekat vaatteetkin vasta rakenneultran jälkeen 😅

Alennuksia tulee vaihtelevasti ympäri vuoden, kannattaa seurailla sekä vertailla. Jos tulee hyvä ale vastaan niin siihen kannattaa tarttua 😊
Vaatteissa on sit enempi kausiluontasia aleja.

Me ostettiin nt-ultran jälkeen vauvalle eka vaatesetti Laiska Ebbalta. 😍 Se oli niin hintava, että seuraavat vaatteet sitten ostetaan käytettynä. 😅 Me tykätään paljon ulkoilusta, niin ollaan ehkä ostamassa Thulen starttipaketti. Pitäisi päästä haastavammassakin maastossa. 🤭

Me ostettiin nt-ultran jälkeen vauvalle eka vaatesetti Laiska Ebbalta. 😍 Se oli niin hintava, että seuraavat vaatteet sitten ostetaan käytettynä. 😅 Me tykätään paljon ulkoilusta, niin ollaan ehkä ostamassa Thulen starttipaketti. Pitäisi päästä haastavammassakin maastossa. 🤭
Mä oon kanssa korvamerkinnyt tämän saman paketin meille, urban glide 3 😍 Haluan sen sinivihreänä, salvia mikä lie väri 🥰

Oon myyny kirpparilla lähes kaikki esikoisen pienimmät vauvanvaatteet 🥹 Tänään ostin ekat housut kirpparilta eurolla. Niissä oli niin ihana kuosi, jotain lumikkoja tai kärppiä ja sopii sekä tytölle että pojalle 😄 Vaatteita löytää kyl kirppareilta tosi kivasti. Tällä kertaa ei oteta äitiyspakkausta vaan shoppaillaan kirpparilta vaatteet. Esikoisen äitiyspakkauksen sisältö ollaan säästetty ja esim.se toppahaalari ja pussi on kyllä hyvät

Muokattu viimeksi:
Nimiä on mietitty kuumeisesti sen jälkeen kun sukupuoli varmistui. Mutta mitään hankintoja ei ole vielä tehty.

Millainen on hyvä hoitolaukku? Riittävän iso varmasti.. Kannattaako olla useita taskuja? Jossain luki, että parhain olisi sellainen, jonka saa kiinnitettyä vaunuihin, mutta kovin painavaksi sitä tuskin silloin voi pakata?

Millainen on hyvä hoitolaukku? Riittävän iso varmasti.. Kannattaako olla useita taskuja? Jossain luki, että parhain olisi sellainen, jonka saa kiinnitettyä vaunuihin, mutta kovin painavaksi sitä tuskin silloin voi pakata?
Hankin ensimmäiselle hoitolaukun, jonka sai myös vaunuihin kiinni, mutta taisi olla vain muutaman viikon käytössä, kun vaihdoin reppuun. Meni totaalisen hermo siihen, että joko laukkua sai viritellä vaunuihin tai sitten se roikkui olalla, josta kuitenkin putosi ja haittasi menoa. Reppu oli niin paljon parempi ja mukavampi myös isän kanniskella, joka ei ollut tottunut laukkuja kantamaan. Joten reppu tulee nytkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ei olla hankittu vielä yhtään mitään, eikä esikoisen vaatteita tai tarvikkeita ole enää säilössä. Ennen vauvan syntymää pitäisi saada vielä oma asunto myytyä ja löydettyä uusi koti ja hoidettua muutto, jos se suinkin vaan onnistuu, joten nämä vievät aikalailla ajatukset vielä hankinnoilta. Vaunutarjontaa hiukan jo selailin ja koitin muistella, mitä kaikkea sitä ainakin pitäisi hankkia.

Meillä oli Jollyroomilta tilattu kiva hoitolaukku, jossa pari vetoketjullista pikkutaskua ulkopuolella, sisällä pari lokeroa ja pullotasku + vaipanvaihtoalusta. 😊 Oli ihan toimiva ja kulki hyvin vaunujen alhaalla olevassa kuljetustilassa (mikä lienee oikee nimitys 😅)

Nyt varmaan hankintaan kuitekin joku sopiva reppu, luulen sen olevan helpompi kun on vauvan lisäksi tuo vauhdikas taapero😊

Meillä on Nord Active 2020 yhdistelmät ja niihin kuuluu hoitolaukku kiinnikkeillä eli saa kiinni työntöaisaan helposti (ja irti). Siitä oon tykännyt tosi paljon ja lisäks käyttänyt reppua selässä/rattaiden alla jos enemmän tai painavampaa tavaraa. Tätä hoitolaukkua aion käyttää syyskuisenkin kanssa mutta haluan myös uuden repun (vanhasta kånkenista meni juuri vetoketju rikki). En yhtään muista mitä laukkua käytin esikoisella. Silloin oli eri yhdistelmät eikä kånkeniakaan vielä ollut... 🤔

Oon pyrkinyt pitämään rakenneultran rajana, ennen kuin ostan mitään. Vaunut oli pakko hakea, kun löytyi 40€ käytettynä Torista ja kaikki osat saa pystyä koneessa. (Oli pakko kysyä myyjältä, että unohtuiko tästä yksi 0 lopusta, kun olivat niin hyvän oloiset 😅)

Tuo reppu hoitolaukkuna kuulostaa todella järkevältä.

Takaisin