Hankinnat vauvalle

Ja samaan syssyyn ostin Vintedistä vielä dopplerin että voi kotona kuunnella sydän ääniä 🙈 oon aina ajatellu etten tosiaan mitään tollasia härpäkkeitä tarvi, kunnes nyt oon raskaana ja hemmetin epävarma koko ajan onko kaikki hyvin 😅 katottiin miehen kans sellasta uutena mut ei oo vielä tilattu, vahingossa tuli Vintedissä vastaan edullisesti ja ostinpa sen 🙈 menee kyllä vielä aikaa ennen kuin sillä mitään kuuluu 🤭
Tästä tulikin mieleen että mun ikivanha doppleri on vissii ollu talven ulkona.....terassilla siis mutta eniveis onkohan siitä enää mitää jälellä 😂

Mä en oo käyttäny koko vintediä ikinä 😱 kaikki nykyää puhuu siitä. Eli pitäsköhä munki uppoutua sen maailmaan vai jättää uppoutumatta 🤔

Mä en oo käyttäny koko vintediä ikinä 😱 kaikki nykyää puhuu siitä. Eli pitäsköhä munki uppoutua sen maailmaan vai jättää uppoutumatta 🤔
Mä oon paljon myynyt sitä kautta mut tänään ekaa kertaa ite ostin jotain 😄 menee kyllä hyvin kaupaks siellä jos on hinta kohdillaan, voin vaan suositella 😊 aion säännöllisesti alkaa seurailla jos tulee vauvalle jotain muutakin ostettavaa vastaan 🤭

Mä ostin esikoiselle Nuppusilta paljon kun halusin tukea suomalaista vauvanvaateverkkokirppistä mut ne sulkeutu syyskuussa (vaklasin yritystiedoista ettei liikevaihto ollu kummonen jotan ei vissiin sit kannattavaa). 😢 Aattelin et ehkä meen ekaa kertaa pyörii irl lastenvaatekirppikselle kun tänne avautu uus kahen äidin pyörittämä ja sit tilaan varmaan just Vintedistä kans jos jotain jää uupuu. Meillä ei oo 50-56 vaatteita lainkaan koska ne oli kaikki lainassa meillä kaverilta. Huomasin että aika kasa sai kietaisubodyja, potkiksia ja pyjamia olla koska puklut ja selkäkakat yllätti usein 😅

Hupsis lähti vähän laukalle tää ostelu 😂 tein aiemmin h&m:lle sellasta toivelistaa mihin vaan keräilin kaikkee söpöö vauvalle, en ollut aikeissa vielä mitään ostaa, kunhan fiilistelin. Näytin sitä listaa eilen miehelle ja yks ihana pupu koristenauha oli loppunu, iski heti haikeus että se ois ollu ihana vauvan huoneeseen ja pistin sitte että siitä tulee mulle ilmoitus jos tulee vielä varastoon. No nyt tuli ja äkkiä haalin sen koristenauhan ostoskoriin ja samoin paketin beigejä nallesukkia mitä ilmeisesti sai vaan verkkokaupasta ja sitte kaks pientä teddy koria 😂 nyt pitää hillitä itteensä ettei enempää ostele, vasta ens vuoden puolella aikaisintaan voi jatkaa 😆🙈

Tässä kun esikoista odottaa, niin sitä miettii, että kuinka hukassa onkaan😅 Apua! Näitä on kiva lukea, niin saa vähän osviittaa siitä, mikä olisi tarpeellista olla heti hankittuna. Vielä kun ymmärtäisi, että meille tosiaan on tulossa vauva🙈😄 Isomman asunnon hankinta on myös täällä listalla. Joudutaan muutenkin puolison opiskeluiden perässä vaihtamaan paikkakuntaa ensi vuonna.

Vielä en oo ostanu uusia juttuja vauvalle. Tuplarattaita seuraan ja pohdin mitkä ois hyvät vauvalle ja 2,5 vuotiaalle. Saa laittaa suosituksia ☺️

Itsellä kams aivan kamala tarve ostaa jo jotakin, mutta katsotaan nyt koska uskaltaa. Käytettynä ajattelin ostaa paljon. Ensimmäiselle lapselle ostin lähes kaiken uutena, mutta tiedossa oli että toinenkin lapsi vielä halutaan. Kolmatta ei ajateltu enää ja myinkin kaikki pois. Ei saisi koskaan sanoa että ei koskaan. Mutta jännitetään nyt ensin ne labratulokset onko pieni vielä matkassa mukana.

Meille olisi tulossa esikoinen, joten hankintalista on pitkä. Olen jo tämän reilun yritysajan puitteissa ehtinyt tutkia ja vertailla tuotteita ja tarvikkeita ja tiedän mitä haluan :Nerd Face:

En vielä uskalla mitään ostaa kun ollaan niin alussa, ehkä sitten nt-ultran jälkeen jo jotain pientä ja sitten isompia hankintoja rakenneultran jälkeen, kun pelkästään turvakaukalo + telakka maksaa arviolta 600-700 € ja vaunut helposti toista tuhatta niin ei huvikseen rupea tuollaisia hankkimaan. Tekisi mieli jo rueta neulomaan vauvasukkia ja unipeittoa mutta ei ehkä vielä uskalla. :Eyes:

Aion myös ostaa sen Epi-No synnytysharjoituslaitteen, joskin tätä ei ehkä lasketa vauvahankinnaksi.

Tässä kun esikoista odottaa, niin sitä miettii, että kuinka hukassa onkaan😅 Apua! Näitä on kiva lukea, niin saa vähän osviittaa siitä, mikä olisi tarpeellista olla heti hankittuna. Vielä kun ymmärtäisi, että meille tosiaan on tulossa vauva🙈😄 Isomman asunnon hankinta on myös täällä listalla. Joudutaan muutenkin puolison opiskeluiden perässä vaihtamaan paikkakuntaa ensi vuonna.

Joo sama homma, niin paljon pitäisi sitten hankkia :D Itse en ole osannut vielä mitään ostaa, kun ei tosiaan vielä tunnu edes niin siltä että se vauva olisi tulossa :tears: Jotenkin sitä olen jo sisäistänyt että olen raskaana, mutta en ole vielä sisäistänyt sitä, että meille oikeasti tulee vauva. Siis ihan oikea vauva, jolle pitäisi kaikkea ostaa.

Onneksi olen ollut tosi laiska hankkiutumaan eroon esikoisen vauvanvaatteista ja -tarvikkeista. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Hän on jo 5-vuotias, mutta meillä on kuivaushuoneen nurkassa kauhea läjä muovilaatikoita, mihin olen hillonnut pieneksi jääneitä vaatteita, leluja ja tarvikkeita, kun en ole jaksanut hankkiutua niistä eroon. :tears: Oikeastaan ainoa heti ensipäivistä tarvittava asia mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen mitä meiltä puuttuu, on kaukalo. Hyvin pitkälti kaikkea muuta meiltä löytyykin, kun ryhtyy vaan penkomaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Saa nähdä kumpaa sukupuolta, että voiko käyttää entisiä vaatteita :)

Eilen haettiin postista ekat jutut vauvalle 😍 (mitä viime viikolla tilailin 🤭). Jotenkin taas tuli astetta todellisemmaks tää raskaus 😍

Vaikka eihän sitä sillai oikeesti vielä käsitä että vauva tulee, tai että nuo jutut on _meidän_ vauvalle.

Oletteko sitä mieltä, että uusi vauva uudet vaatteet? Vai käytättekö edellisen lapsen vanhoja? Jotenkin hassua sinänsä olisi pukea samoihin, kun tulee samat muistot mieleen. Mutta toisaalta taas hirveää tuhlausta (luonnon ja rahan) ostaa uudet.

Itsellä on erikoinen tulossa, mutta käyttäisin samoja sukupuolesta riippumatta. Mutta olen vaatekulutuksen kanssa aika ekohippi 😄 vältän vaatteiden ostoa muuta kuin tarpeeseen. Ja lasten vaatteita löytää hyvin, vähän käytettynä, joten ne tulee kaikki kirppareilta meille. Toki jos joku ostaa jotain lahjaksi, niin se on sitten heidän asia. Mutta mulla ei ole tarvetta.

Oletteko sitä mieltä, että uusi vauva uudet vaatteet? Vai käytättekö edellisen lapsen vanhoja? Jotenkin hassua sinänsä olisi pukea samoihin, kun tulee samat muistot mieleen. Mutta toisaalta taas hirveää tuhlausta (luonnon ja rahan) ostaa uudet.
Käytän osaa ainakin mut 50-56 koot joudun ostaa uusina kun esikoisella niitä oli vaan lainassa. Ei toki tiedetä sukupuolta että jos on poika niin bodymekot jää käyttämättä 😅

Meillä on joitakin esikoisen vanhoja jäljellä ja lapsen serkku on just 5 kk, niin saadaan varmaan kaikki pienet vaatteet sieltä. Vaunut ja turvakaukalo pitää ostaa uudet, koska edellinen kaukalo oli pikku kolarissa ja vaunut on niin loppuunkäytetyt😁

Meillä oli kyllä esikoiselta toiselle käytössä ne vaatteet mitkä nyt tytöltä pojalle meni eli aika neutraaliväriset, mitä monesti ihan pienten vaatteet onkin. Nyt oon ehtiny laittaa kaiken mahdollisen kiertoon, joten pääsee kirppareita sit keväällä kiertelemään 😊

Sivusilmällä pikkuvaatetta tiirailin eilen yhdellä jättikirppiksellä, mutta laatu on kyllä notkahtanu, tosi huonoa ihmiset pistääkin myyntiin. Mitään en tosin aikonut vielä ostaa. Täällä missä asun on ihan törkeän hyvä lastenvaatekirppari, käyn siellä varmaan sitten tekemässä hankinnat vaatteiden osalta joskus keväällä. Vaatteita harvoin ostan uutena, koska uudenveroisena saa niin edullisesti kirppiksiltä. Kotona pakkaseen muutamaksi päiväksi aina ostokset ja siitä pesukoneeseen, ei tarvi pelätä mitään öttiäisiäkään (itelle jääny pienet traumat yhdestä toukkasodasta joskus vuosikymmen sitten, kun en voinu edes asunnossa asua niiden takia 🤢)

Meillä oli kyllä esikoiselta toiselle käytössä ne vaatteet mitkä nyt tytöltä pojalle meni eli aika neutraaliväriset, mitä monesti ihan pienten vaatteet onkin. Nyt oon ehtiny laittaa kaiken mahdollisen kiertoon, joten pääsee kirppareita sit keväällä kiertelemään 😊
Sama täällä. Just kesän lopussa myin kaikki viimeisetkin ja mietin tässä että nii, näinhän siinä aina käy. Sama oli viimeksikin, myin kaikki vaatteet pois ja sit päätettiinkin yrittää vielä lisää 😂

Takaisin