Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaunut hankittu! Vielä kaukalo ja adapterit, sänky, trikooliina, hoitoalusta, kuteita pitäisi haalia. Veikkaan, että aikaa on noin 10 viikkoa...
✔️Kaukalo, telakka ja adapterit

Myös hiukan kuteita saatu sukulaisilta, mut pahasti näyttää siltä, että 50/56 koko on aliedustettuna. Tammikuussa ilmeisesti tehtävä täsmäiskuja kirppiksille, ettei vauvan tarvii elellä ilkosillaan ekoja kuukausia.

Nyt "iski vasten kasvoja" totuus, että meillä ei ole mitään missään valmiina, ja jos ensi viikon ultrassa todetaan edelleen etinen istukka, meillä tulee olemaan sektio 8 tai 9 viikon päästä. Eli ihan viimeistään 9 viikkoa tästä meillä on vauva, ja aivan kaikki tekemättä. 🙈 Kaksi edellistä syntynyt 10 päivää yli lasketun, ja siihen olisi vielä 13 viikkoa. 😅 Ei ole aiempienkaan kanssa tarvinnut varsinaisesti kiirehtiä mitään valmiiksi niin nytkään ei osaa jotenkaan asennoitua, että vauva voi tulla koska vaan, ja laskettuun aikaan ei tulla pääsemään, ellei tilanne istukan kanssa ole muuttunut. Ja tosiaan, mitä pidemmälle edetään, kasvaa riski istukan repeämiselle, jos se on vielä kohdunsuun päällä, eli ei ole mitään takeita, että päästään sinne suunniteltuunkaan sektioon saakka.

Onko joukossa ensisänkyjä käyttäneitä? Meillä ollut hiukan statistin roolissa toiminut pinnasängyn rohjake sängyn sivuvaununa. Vihasin sitä ehkä jopa enemmän kuin esikoinen, oli malliltaan iso ja tiellä.

Esikoisella refluksia, nukkui siis lähinnä päiväsaikaan kantoliinassa ja yöllä torkutteli perhepedin, pinniksen ja sylin välillä. Kuopus eri maata, nukkui osittain meidän sängyn puolella, mutta usein siirsin pinniksen puolelle (koska isompi härväsi vielä siihenkin aikaan meidän sängyssä).

Monista syistä epäilen, että tämä vauva tulee muistuttamaan enemmän esikoista... Siispä yritän löytää ensimmäisille (mahdollisimman monelle) kuukausille sivuvaunusänkyä (henkeen Joie Roomie), jossa toisen päädyn saa nostettua nuhan ja refluksin "yllättäessä". Kodin lähellä olisi myynnissä Maci Cosin Iora, joka voisi myös toimia. Koska epäilen, että tulokas tulee olemaan vilkas ja vikkeläliikkeinen jo varhain, mietin, oisko parempi vielä etsiä verkkoseinäistä sänkyä (Maxi-Cosissa vain vanhemman puoleinen osittain verkkoa) - kannustaako kömpimään kontalleen, jos pitää pyrkiä kurkkimaan laitojen yli?

Noh, ehkä turha huoli, kun aika pienellä tuota tarkoitus käyttää, mutta esikoinen todella oli ja on vilkas vaikka läpi harmaan kiven...

Mitä teiltä vielä puuttuu?
Meiltä puuttuu vielä hoitotaso.
Nyt oon koittanu hommata pakastimeen enempi nopeesti valmistuvia ruokia, ja kuiva-ainekaappiin kans semmosia helppoja nopeita ruokia jos ei alussa malta ite paljoa kokkailla tai lähteä kauppaan😸

Mitä teiltä vielä puuttuu?
Meiltä puuttuu vielä hoitotaso.
Nyt oon koittanu hommata pakastimeen enempi nopeesti valmistuvia ruokia, ja kuiva-ainekaappiin kans semmosia helppoja nopeita ruokia jos ei alussa malta ite paljoa kokkailla tai lähteä kauppaan😸
Meiltä uupuu vielä hoitoalusta, jota oon yrittänyt bongailla käytettynä. Kodinhoitohuoneen taso, mihin se tulee, on myös täynnä rojua, joten eipä sille vielä paikkaakaan ole :tears: . Niitä onneksi liikkuu kyllä paikallisella kirppiksellä ja torissa.
Haluaisin vielä myös sitterin ja leikkimaton, mutta ne molemmat on onneksi sellaisia, mitä ehtii sit ekojen viikkojen jälkeen ihan hyvin.
Ja isoimpana joku sänkyratkaisu pitäs vielä keksiä. Meidän piti hakea ystävältä pinnasänky jo valmiiksi, mutta totesin viime viikolla, että en vain jaksa enää istua sitä parin tunnin automatkaa enää. Mietittiin, että jos nyt hankittaisiin joku ensisänky ja sit kun arki on vähän asettunut voidaan joko hakea se pinnis tai ostaa tästä lähempää.

Parin viikon ragekirppistelyn jälkeen meiltä puuttuu enää _tietääkseni_ itkuhälytin. Noh, varmaan jotain pyjamia ja pari bodya on vielä ostettava, mutta aattelin antaa lasten valita kirppikseltä sopivat. Ensisänky hommattu ja hoitoalustan sain eilen.

Toi hälytin on ainoa asia, jonka ostoa harkitsen uutena. Isommat on nukkuneet päiväunia paljon ulkona ja mulla ei ole mielenrauhaa, ellei masiina toimi eri lämpötiloissa ja tarvittaessa ilman johtoa. Eli nyt kukkaronnyörit kireällä, katsotaan, maltanko satsata semmoseen rahaa.

Meiltä uupuu vielä hoitoalusta, jota oon yrittänyt bongailla käytettynä. Kodinhoitohuoneen taso, mihin se tulee, on myös täynnä rojua, joten eipä sille vielä paikkaakaan ole :tears: . Niitä onneksi liikkuu kyllä paikallisella kirppiksellä ja torissa.
Haluaisin vielä myös sitterin ja leikkimaton, mutta ne molemmat on onneksi sellaisia, mitä ehtii sit ekojen viikkojen jälkeen ihan hyvin.
Ja isoimpana joku sänkyratkaisu pitäs vielä keksiä. Meidän piti hakea ystävältä pinnasänky jo valmiiksi, mutta totesin viime viikolla, että en vain jaksa enää istua sitä parin tunnin automatkaa enää. Mietittiin, että jos nyt hankittaisiin joku ensisänky ja sit kun arki on vähän asettunut voidaan joko hakea se pinnis tai ostaa tästä lähempää.
Joo leikkimatto uupuu meiltäkin, oon yrittäny katella käytettynä sellasta, mut ei oo viel löytyny..

Parin viikon ragekirppistelyn jälkeen meiltä puuttuu enää _tietääkseni_ itkuhälytin. Noh, varmaan jotain pyjamia ja pari bodya on vielä ostettava, mutta aattelin antaa lasten valita kirppikseltä sopivat. Ensisänky hommattu ja hoitoalustan sain eilen.

Toi hälytin on ainoa asia, jonka ostoa harkitsen uutena. Isommat on nukkuneet päiväunia paljon ulkona ja mulla ei ole mielenrauhaa, ellei masiina toimi eri lämpötiloissa ja tarvittaessa ilman johtoa. Eli nyt kukkaronnyörit kireällä, katsotaan, maltanko satsata semmoseen rahaa.
Meil on tommonen parvel go+ -itkuhälytin joka tuli vakuutuksen mukana vihdoin viimein, mut ei olla ees testattu et toimiiko. Ei oo kyl mitään kokemusta noista, luulin et ne on tyyliin radiopuhelimia niiku jossai telkkaridraamoissa 🤣 Pitäs jaksaa joku päivä perehtyä tuohon, tommonen langaton tulitikkuaskin kokoinen palikka, joka on varmaan aina hukassa 😅😅

Mites toi unipesä, ootteko hommannu? Mä aluksi ajattelin et se olis ihana ja kätevä, mut sit jossain luki ettei tukes suosittele sitä.

Mites toi unipesä, ootteko hommannu? Mä aluksi ajattelin et se olis ihana ja kätevä, mut sit jossain luki ettei tukes suosittele sitä.
Hankin kuopukselle käytettynä sellasen joustavan, matala- ja pehmeereunaisen, joka tulee nyt käyttöön. Nukutin usein siihen viereeni (pehmeät reunat, sai imetettyä), nostin siinä pinnikseen. Semmonen lötkö versio, jota saa aseteltua vähän pepun tienoilta tiiviimmin sylimäisesti vauvan ympärille. Meillä ei kapalot tai swaddle upit toimineet yhtään, mutta tuossa nukkui vielä 7 kk iässä. 😁 Jälkikäteen oon miettinyt, oisko ollut toimiva myös kapalovihaajaesikoiselle, joka herätteli itseään viuhtovilla käsillään.

Mä ostin vihdoin ja viimein uuden turvakaukalon ja tilasin Oran rattaat. Ne kun tulee, niin sit koen, että on kaikki mitä nyt alkuun tarvii. Ehkä unipesän hankin myöhemmin vielä, kun näkee et nukkuuko vauva minun kanssa vai ennemmin omassa sängyssään tai rattaissa. Eilen hain myös vaippoja tarjouksesta, että toivoa sopii, että muumivaipat sopii vauvalle. 😅
Häkkisänkyä en ole vielä hankkinut, kun sillä ei nyt niin hirveä kiire ole, niin hankin sen myöhemmin sitten ja kun on toinen sänky missä vauva voi alkuun nukkua.

Sain vihdoin aikaiseksi siivota yhden vaatekaapin ja siirtää nyt nuorimmaisen vaatteet sinne (isompi tila) ja muutaman vauvan vaatteen kaappiin. Vielä saa hakea niitä tuolta säilytyksestä ja katsoa, mitkä sopii. Vähän itku kurkussa siirsin sivuun vaaleanpunaisia rusettivaatteita ja muita söpöjä tyttövaatteita. Osa vanhoistakin vaatteista sopii kummalle vaan, mutta kolmen tytön jälkeen meillä on kyllä suurin osa tyttöpainotteista. Vaikkei sillä kai nykypäivänä ole väliä, mitä pukee, mutta ehkä emme silti laita pojalle niitä pinkkejä kisumekkoja. 😅 Poikien vaatteita olemme saaneet ja ostaneet aika kivasti kavereilta, joilla on poikia niin ei ole silti tarvinnut uutena hankkia mitään.

Takaisin