Hankinnat vauvalle

Tässä suhteessa olen onnellisessa asemassa. Kun odottaa neljättä lasta, niin kaikki tarpeellinen kodista jo löytyy, eikä oikeastaan mitään tarvitse enää hankkia. 🫣 Paitsi vaipat, tutit ja rasvat.

Olen tosin pohtinut kätkythälyttimen hankkimista, että ei ehkä tarvitsisi 20 min. välein tarkistaa nukkuvan vauvan hengittämistä. Tämä kyseinen ongelma on itsellä pahentunut jokaisen lapsen jälkeen ja vähän pelottaa millaisissa mitoissa se tällä kertaa olisi.
 
Tässä suhteessa olen onnellisessa asemassa. Kun odottaa neljättä lasta, niin kaikki tarpeellinen kodista jo löytyy, eikä oikeastaan mitään tarvitse enää hankkia. 🫣 Paitsi vaipat, tutit ja rasvat.

Olen tosin pohtinut kätkythälyttimen hankkimista, että ei ehkä tarvitsisi 20 min. välein tarkistaa nukkuvan vauvan hengittämistä. Tämä kyseinen ongelma on itsellä pahentunut jokaisen lapsen jälkeen ja vähän pelottaa millaisissa mitoissa se tällä kertaa olisi.
Tuon samaisen hälyttimen olin itsekin ajatellut hankkia. Sitten muistin että on niitä sukkia, jotka hälyttävät myös. Käsittääkseni sukat keräävät myös muuta tietoa vauvan nukkumisajalta. Uskoisin jonkin tuollaisen helpottavan etenkin väsyneenä omaa stressiä ja siten parantaa omaa unenlaatua, joka vauvaperheessä on aina plussaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aca
Meidän täytyy hommata kaikki tarpeellinen, kun mitään ei ole valmiina ennestään. Tänään kateltiin jo netistä mm. vaunuja ja sänkyjä. Mun vanhemmat sano, et me saadaan mun pikkuveljen vanha kehto. 😊 Ihanaa miettiä mitä kaikkee tarvii, mut sit toisaalta hirvittää, kun ei tiedä mihin kaikki mahtuu. 🙈
 
Missä vaiheessa uskaltaa ostaa jotain vauvalle? Sitten kun on yli 12+ vkot vai sikiöseulannan jälkeen vai milloin?
 
Missä vaiheessa uskaltaa ostaa jotain vauvalle? Sitten kun on yli 12+ vkot vai sikiöseulannan jälkeen vai milloin?
Vaikka huomenna, jos siitä tulee itselle hyvä mieli! (Eikä muu talous hankintaan kaadu). Järkeväähän se ei tietenkään ihan alkuraskaudessa ole, vaan joskus on vain niin kiva päästää irti! 😍
 
Vaikka huomenna, jos siitä tulee itselle hyvä mieli! (Eikä muu talous hankintaan kaadu). Järkeväähän se ei tietenkään ihan alkuraskaudessa ole, vaan joskus on vain niin kiva päästää irti! 😍
No totta tuokin tietenkin on mutta yrittää järkeillä kuitenkin että millon se ois viisasta tai missä vaiheessa useimmat ensimmäiset hankinnat tekee?
 
No totta tuokin tietenkin on mutta yrittää järkeillä kuitenkin että millon se ois viisasta tai missä vaiheessa useimmat ensimmäiset hankinnat tekee?
Meillä oli viimeski nt-ultra rv 12+0 ja heti samalla viikolla taisin ekat vaatteet ostaa. Nyt ajattelin uskaltaa selata vähän vintediä kun tänään äitiyspolilla ultrassa kaikki hyvin ja ensi viikolla sitten nt-ultra ja nyt rv 11+4
 
Meillä oli viimeski nt-ultra rv 12+0 ja heti samalla viikolla taisin ekat vaatteet ostaa. Nyt ajattelin uskaltaa selata vähän vintediä kun tänään äitiyspolilla ultrassa kaikki hyvin ja ensi viikolla sitten nt-ultra ja nyt rv 11+4
Ihana kuulla että kaikki hyvin siellä ❤️ aikalailla samoissa mennään 🥰 ite ajattelin myös kunhan nt-ultra ens viikolla takana ja jos kaikki hyvin nii jotain jo ostaa 🤞
 
No totta tuokin tietenkin on mutta yrittää järkeillä kuitenkin että millon se ois viisasta tai missä vaiheessa useimmat ensimmäiset hankinnat tekee?
Mä taisin tehdä ekat pienet vaatehankinnat ja kylpyveden lämpömittarin oston rv17 kun olin matkoilla. Kotosalla ostin valtaosan vaatteista vasta joulukuussa eli vajaat pari kuukautta ennen syntymää ja sängyn hoitopäydön ja kaukalon ym isot vasta tammikuussa.
 
No totta tuokin tietenkin on mutta yrittää järkeillä kuitenkin että millon se ois viisasta tai missä vaiheessa useimmat ensimmäiset hankinnat tekee?
Me tehtiin enimmät hankinnat esikoisen rakkaudessa vasta rakenneultran jälkeen. Mies ois halunnu jo aiemmin aloittaa, mutta mä en jotenkin uskaltanut😁 sukupuoli saatiin sillon selville niin oli muutenkin helpompi miettiä esim vauvahuoneen sisustusta. Omaan huoneeseen ei ole kyllä vieläkään muuttanut että sillä ei niin kiire olisi ollut, mutta onpahan valmiina☺️ tän toisen kohdalla odotetaan varmaan myös rakenneultraan, nyt ei kovin paljoa tarvii hankkia, sänky ja tuplarattaat, niillä kai pärjätään☺️
 
mä kans tykkään vasta rakenneultran jälkeen ostella :Smiling Face With Smiling Eyes: yleensä heti oon kaupasta hakenut muutamat vaatteet, sit kirppareilta myöhemmin ostellu. meiän suurin hankinta taitaa olla uusi auto :tears: nykyiseen tuskin mahtuu mitenkään 3kpl istuimia takapenkille. lisäksi newborn setti stokkeen pitäisi hankkia ja hoitopöytä, siinäpä ne
 
Meidän täytyy hommata kaikki tarpeellinen, kun mitään ei ole valmiina ennestään. Tänään kateltiin jo netistä mm. vaunuja ja sänkyjä. Mun vanhemmat sano, et me saadaan mun pikkuveljen vanha kehto. 😊 Ihanaa miettiä mitä kaikkee tarvii, mut sit toisaalta hirvittää, kun ei tiedä mihin kaikki mahtuu. 🙈
Meillä sama! Ei ole mitään ennestään enkä tiedä mihinkä mahtuu 😅 Vielä ei olla tehty mitään hankintoja. Hoitopöydän sijoittelusta eilen käytiin keskustelua. Sen pidemmälle ei olla ajatuksissa päästy🤭
 
Meillä sama! Ei ole mitään ennestään enkä tiedä mihinkä mahtuu 😅 Vielä ei olla tehty mitään hankintoja. Hoitopöydän sijoittelusta eilen käytiin keskustelua. Sen pidemmälle ei olla ajatuksissa päästy🤭
Mekään ei olla vielä hankittu mitään. 😊 Vielä vaikee hahmottaa mikä mahtuis minnekin. Ja jos jostain vanhasta huonekalusta täytyy luopua niin mistä. Ja mihin sen sit veis. 🙈 Välillä tuntuu ihan toivottomalta. 😆 Mekin hoitopöydän paikasta jo keskusteltu, mutta ei osattu päättää missä se ois hyvä. 🫣🤣 Onneks on vielä aikaa miettiä. 😊
 
Meillä on ollu hoitopöytä aina vessassa pesukoneen päällä. Paras, kun samalla hoituu pyllynpesut. Muöhemmin sitten vaippaa on vaihdettu ihan sohvalla, sängyllä, lattialla jne.

Toki tiedän että jotkut tykänneet vaihtaa vaipat makkarissa ja pyyhkineet kakat waipseilla. Tää varmaan riippuu vähän, että millanen asunto on. Ehkä itekin lähtisin tähän jos esim. makkarit yläkerrassa ja ainut vessa alhaalla.
 
Mekään ei olla vielä hankittu mitään. 😊 Vielä vaikee hahmottaa mikä mahtuis minnekin. Ja jos jostain vanhasta huonekalusta täytyy luopua niin mistä. Ja mihin sen sit veis. 🙈 Välillä tuntuu ihan toivottomalta. 😆 Mekin hoitopöydän paikasta jo keskusteltu, mutta ei osattu päättää missä se ois hyvä. 🫣🤣 Onneks on vielä aikaa miettiä. 😊
Niinpä! Ei mekään päästy selville mihin hoitopöytä, pitää pähkäillä myöhemmin 🤭 Meillä ei oo tavallaan mitään ylimääräsiä huonekaluja ja kaikilla on niin hyvät harkitut paikat, et en kyllä tiiä miten tässä käy😁
 
Meillä on ollu hoitopöytä aina vessassa pesukoneen päällä. Paras, kun samalla hoituu pyllynpesut. Muöhemmin sitten vaippaa on vaihdettu ihan sohvalla, sängyllä, lattialla jne.

Toki tiedän että jotkut tykänneet vaihtaa vaipat makkarissa ja pyyhkineet kakat waipseilla. Tää varmaan riippuu vähän, että millanen asunto on. Ehkä itekin lähtisin tähän jos esim. makkarit yläkerrassa ja ainut vessa alhaalla.
Joo! Tuota pesukoneen päälle mietittiin kans, mutta on jotenkin hassusti meillä pesukone, että mietinnässä miten se vois toimia käytännössä🤔
 
Meillä kans tähän asti ollut pesukoneen päällä 😊 mutta tosiaan tässäkin riippuu varmasti millanen kone ja miten sijoitettu 😄 meillä ei oo enää turvakaukaloa joten se pitää jossain vaiheessa metsästää mutta sillä nyt ei oo kiire. Muutenkaan tuskin mitään hankin ainakaan ennenkuin saa niptin tulokset…
 
Mieli tekisi hankkia kaikenlaista, mutta budjetti ei oikein salli tehdä isoja ostoja kerralla. Eikä sinänsä; en vielä oikein uskaltaisikaan. Meillä on täällä taloudessa sellainen ongelma(josta riideltiin eilen), että mies haluaa, että käytän kaikkia samoja lastenvaatteita ja tavaroita, mitä hänellä oli exänsä kanssa juuri heidän lapsillaan 😓😭 Itsellä kuitenkin ensimmäinen oma lapsi kyseessä ja en halua, että kaikki mitä lapsellani on yllä ja käytössä muistuttaa miehen exästä, joka muutenkin käy täällä kerran-kaksi viikossa lapsia viemässä ja hakemassa ja nalkuttaa milloin mistäkin eteisessä. Ehkä olen lapsellinen, mutta aivan sama, tuntuu et tää ei oo ihan kokonaan oikein ja reilua miehen puolelta. Mies huusi illalla, että "Mun perse ei kestä hankkia kaikenlaista!". Nyt vaan itkettäisi, mut kyl kai tää Ehkä tästä....
 
Takaisin
Top