Mua alkoi kans kiinnostaa nuo kantoliinat teidän jakamien kokemusten pohjalta. Aion ehdottomasti kyllä kokeilla
Onko teillä kokemuksia tai ajatuksia kestovaipoista?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä! Alettiin osakestoilla siinä vaiheessa kun vauva söi kiinteitä niin paljon että kakka ei ollut enää sellaista maitoliejua käytetään siis päivisin kestoja, reissussa ja yövaippana kertsiä, ja se sopii meille parhaiten Nyt tosin ollut kertsit päivälläkin, kun pakkaset roihahdutti atopiat ja joudutaan rasvailla ihoa niin paljon, että kestovaippojen kankaat saattaisi mennä huonoksi ja imukyvyttömiksi siitä. Meidän kestovaipat on taskuvaippoja, eli peppua vasten tulevan kankaan ja vedenpitävän ulkokankaan väliin laitetaan imuriepuja. Tämän toisen kanssa aloitan varmaan kestoilla jo vähän aiemmin nyt kun touhu on tuttua ja meiltä noita neppareilla erikokoisiksi säädettäviä vaippoja löytyy ensiviikot suunnitelmissa varmaan taas kertsittää ja katsoa miten homma lähtee sujumaan. Kestot ei ole hirveästi työläämpiä, mutta vaatiihan ne sellaista pientä huoltoa, pyykkäystä ja kuivatusta jne. Näin omakotitaloasujalle kestot on kyllä kiva, kun ei ole aina roskis sitten täynnä vaippapusseista niin ettei muut meinaa mahtua, eikä tarvi muuttaa astian tyhjennysväliä tiheämmäksi ja kalliimmaksi.Mua alkoi kans kiinnostaa nuo kantoliinat teidän jakamien kokemusten pohjalta. Aion ehdottomasti kyllä kokeilla
Enempi ehkä hankinta esikoiselle, mutta tilattiin kerrossänky pääsee esikoinen harjoittelemaan alasänkyyn nukkumista omassa huoneessa, kunhan 18 kk "unitaantuma" eli vahvasti uniinkin noussut itsenäistymisen ja isoksi kasvamisen harppaukset on vähän laantunut. Vauva saa sitten pinniksen
Meillä on siitä vähän huono pinnis, ettei se ilmeisesti pysy kasassa jos toisen laidan irroittaa eli vielä on nukkunut ihan laitojen ympäröimänä. Lähdetään varmaan ensin harjoittelemaan päikkäreitä isojen sängyssä, ja kun ne sujuu niin sit siirtäis yöt joku lisälaita täytyy kyllä sinne alasänkyyn ostaa / nikkaroida, että pysyy sängyssä vaikka unissaan pyöriskelisi. Jos tulisi ihan katastrofitilanne, eikä millään oppisi esikoinen vielä lastensänkyyn, niin sitten täytyy vauvalle hankkia/tehdä joku superkapea sivuvaunusänky, mikä mahtuisi meidän kapoiseen makkariinOletteko jo ottaneet pinniksessä laidan pois esikoiselta, vai meinaatteko suoraan pinniksestä vaihtaa sänkyyn? Me meinataan kans vaihtaa nyt 2.5v esikoinen pinniksestä sänkyyn, niin että kuopus saa pinniksen. Meillä on vielä laita paikallaan ja mietin, että jos ensin ottais sen laidan pois tässä keväällä ja sitten siirtäis sänkyyn, että helpottaiskohan toi siirtymistä. En tiedä mahtaako olla mitään apua.
Sängyn lisäksi muita isompia ostoksia meillä on vaan toisen tripp trappin osto. Meillä on siihen se newborn penkki, niin tulee käyttöön heti synnyttyä. Lämmin suositus tuosta kyllä kaikille, oli mahtavaa kun vauva oli siinä samassa tasossa ja näki (sitten muutaman kk ikäisenä) mitä tapahtuu kun oltiin ruokapöydässä, eikä lattialla sitterissä. Siitä syystä meillä jäi lattiasitteri aika vähälle käytölle, mutta veikkaan, että sillekin tulee nyt enemmän käyttöä, kun pitää saada kuopus ”turvaan” esikoiselta sillä aikaa kun laittaa ruokaa tms.
Mun äiti osti eilen ensimmäisen pikku puvun tälle kesäkuiselle; body, housut ja takki. Käytiin yhdessä katselemassa niitä vaatteita, ja tuntui aivan epätodelliselta, miten pieniä ne vaatteet on ja ”taasko” ollaan siinä elämäntilanteessa, että niille on käyttöä. Tarpeen vuoksi ei kyllä oikeastaan olis tarvinnut ostaa, vaikka noita ihan pienimpiä vaatteita meillä oli aika vähän esikoiselle, varsinkin kun eka kuukausi meni sairaalassa, mutta teki mieli jotain uutta hänellekin ostaa.
Korjatkaa jos olen väärässä mut oon ymmärtänyt et ä-paketin saa sen ns rajan jälkeenkin mut joutuu vaan perustella miksi ei ole käynyt tiettyyn aikaan neuvolassa mikä se Kelan sääntö onkaan.. Noi vähän poikkeuksia että raskaus huomataan "liian myöhään" mut silti lopulta ei ihan tavattomiakaan onnea odotukseen ja tervetuloa mukaanMun vanhemmille on eno vaimoineen tuonut serkuilta jääneet vaunut ja sängyn, tais siellä olla syöttötuolikin. Eihän ne ookaan kuin 30v vanhat kohta mutta uskon että menee äiti ainakin sanoi että se sänky on tosi ihana. Autoon tarvitaan kaukalo ja aattelin kantoliinan hankkia.
Vaatteita aattelin tehdä itse kun kankaita löytyy ennestään kotoa. Äitiyspakkauksen otan ios vaan saan, raskaus oli edennyt paaaaaaljon pidemmälle kuin osasin ajatella mutta omalla lyhyellä matikalla laskiessa pääsin siihen tulokseen että kävin just viime hetkillä sen saadakseni.
Mulla sama, aattelin että kietasubodeilla on helpompi lähteä harjottelemaanJa mähän en oo koskaan pitänyt vauvaa sylissä saati sitten pukenut mutta eiköhän se lähde sujumaan sit ihan hyvin ostettiin just enemmän kietaisubodeja niin on alkuun helpompi pukea vauva