Mitä sinä aiot hankkia vauvalle? Oletko jo tehnyt paljon hankintoja?
Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.
Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi, kiinnostaaHeips 2023 vuoden kesäkuisista huutelen, oon tehnyt listaa meidän ensimmäisistä kuukausista ja mitä tuli käytettyä/ollaan todettu hyödyllisiksi. Lisäksi mitä koin hyvänä olla synnärillä mukana. Voin laittaa listat teille tänne, mikäli kiinnostusta on
Laita ehottomasti!Heips 2023 vuoden kesäkuisista huutelen, oon tehnyt listaa meidän ensimmäisistä kuukausista ja mitä tuli käytettyä/ollaan todettu hyödyllisiksi. Lisäksi mitä koin hyvänä olla synnärillä mukana. Voin laittaa listat teille tänne, mikäli kiinnostusta on
Kiitos! Hirmu hyvä listaus, enpä vielä tässä kohtaa ois montaakaan osannut itse kirjata ylös.Tässä on asioita mitä me ollaan koettu hyväksi. Varsinkin jos ei halua ennakkoon kauheasti hommata turhia asioita.
Mikäli imettää, niin itse oon tykännyt ihan kunnon imetyspaidoista. Toki kesällä oli niin kuuma, että oltiin paljon iho kontaktissa.
Synnärille:
- Eväitä (helppoa syötävää mm. Lasten Smoothie pusseja, proteiini patukoita, urheilujuomia ym. Mitä tekee mieli) sairaalassa saa 5krt/pvä ruokaa. Itsellä ei pahemmin nälkä ollut
-Juomapullo pillillä, helpottaa juomista huomattavasti, synnytyksessä, sen jälkeen kun imettää samalla.
- tabletti, kirja tms. Jotain millä viihdyttää itseään avautumisvaiheessa. Itse katsoin sarjoja tabletilta, vei ajatuksia muualle
- Sandaalit/helpot kengät laittaa jalkaan sairaalassa ollessa ja kotiutuessa
- Puolisolle ruokaa/välipalaa, vaatteita ym. Saa vasta ruuat kun perhehuoneessa/hotellissa
Kotiutuessa/kotona:
- Erilaisia siteitä, mahdollisesti aikuisten vaippoja. Jos runsasta jälkivuotoa
- valmista ruokaa kotona, energiapotoista (jos imettää)
-Buranaa, Panadolia ja peräpukama voidetta
-Cuplaton tippoja, vauvan vatsavaivoihin
Käytetyimmät tuotteet vastasyntyneen kanssa:
1. Rintapumppu (Horigen 2nd gen, hands free)
2. Alipainepumppu (Elvie)
3. Terapialämpöpussit rintoihin (Lansinoh Therapearl)
4. Imetysliivit (Bravadot 3kpl, kasvaa 1-2 kuppikokoa, Lindex 2kpl yöksi) ja liivinsuojia (Lansinoh, hyvän muotoiset, mukavat päällä. Useampi pari kannattaa olla)
5. Kietaisubodyt (helppo pukea päälle, muutama koko 50, isommat ja välikoolliset liian suuria)
6. "Haalarit" (muutama koko 50, helppo pukea ja riisua)
7. Swaddle up, useampi (puklut, vaipasta ohivuodot ym.)
7. Kapalo/t (Lodger), rauhoittumiseen
8. Stokken newborn istuin (voi olla pöydässä seurana kun syödään)
9. Villasukkia, pitkillä varsilla
10. Harsot n. 10kpl (pestään jatkuvasti)
11. Tuttipullo (Nam antikokiikki, mikrossa desinfioitava)
12. Tutti (Bibs, Lovi ym. Meillä testattiin n 6 eri merkin tuttia, lopulta lovi kelpasi. 3kk ajan systemaattisesti annettiin tuttia, nyt kelpuuttaa tutin useimmiten)
13. Sivuvaunusänky, helppo nostaa omasta sängystä sängylle yösyötölle
14. Vaunut
15. Kaukalo
16. Rintamaidon säilyttämiseen (herobility ruokapussit, menevät tiskikoneeseen ja voidaan uudelleen käyttää. Kun ei enään maitoa tarvitse niin voi laittaa soseita/smoothieta)
17. Peitto/viltti jossa voi lattialla makoilla vatsallaan
18. Rintakumit (sairaalasta saa yhden, jos sitä tarvitaan. Kannattaa testata mikä toimii itselle parhaiten)
19. Hoitoalusta + vaihtopäällisiä/vanhoja käsipyyhkeitä ym.
20. Ekstra pyyhe vauvalle, helposti tulee pissat/kakat kylvyn jälkeen
21. Kokoon taitettava kylpyamme (stokken amme, newborn alustalla)
22. Vedenpitävä patjan suojus omaan ja vauvan sänkyyn
23. Vauvan alulakana sänkyyn parit kappaleet
24. Imetystyyny/ raskaustyyny
25. Vauvan ensilusikka (pehmeä/joustava), lääkkeen antoa varten (mm. d-vitamiini ja Cuplaton)
26. Vauvan nenäimuri elektroninen
27. Kuumemittari
Nyt 4kk iässä hankittu kantoreppu ja liina, sillä ei viihtynyt aikaisemmin niissä.
Lisäksi linkkejä, joista saa ilmaisia tuotteita:
https://babybag.fi/
Tilaa ilmainen näyte - Moominbaby.fi
Onko teidän perheeseenne syntynyt tai syntymässä pieni vaippasankari? Tilaa ilmainen Vaippasankarin vaippanäyte...www.muumibaby.fihttps:/Ilmainen - Liberolaukku - Libero
Haluamme toivottaa sinut ja vastasyntyneen vauvasi tervetulleeksi tarjoamalla ilmaisen vauvapaketin. Rekisteröidy ja saat tervetuliaislahjan!www.libero.fi
/www.bambonature.fi/tilaa-maksuton-testivaippa
Kyllä mä oon kokenut, että on hyvä että on sekä tuplat että yksilörattaat. Kuitenkin sitten voi joskus olla, että on liikkellä vaan nuoremman kanssa niin turha sillon sit tuplia lykkiä.Meidän täytyy hankkia ne tuplarattaat että pääsen lenkille sitten aikanaan asutaan semmoisten reittien varressa, että pidän lapset rattaissa niin pitkään kuin vain voin. En tiedä vielä myydäänkö sitten noi edelliset yhdistelmät vai hilloaisko niitä kun kuitenkin mahtuvat autoon, vai hankkiiko autoon sit jotkut pienet kevyet cityrattaat tuplina tai ykkösinä kauppareissuja varten. Äitiyspakkauksen suhteen aion kuosishoppailla jos on kiva ni otetaan, jos tylsä ni sit rahana. Esikoisen melkein kaikki vaatteet ja tavarat kun yhä löytyy.
Sukkia tarvii ainakin käsiin tumpuiksi (ettei raavi, kun kynsiä ei saa heti leikata) vaikka olisikin kaikki housut umpinaisia. Luulen, että suurin osa ostaa kokoa 50, vaikka toki ne voi olla alkuun vähän isojakin. En ehkä itse ostaisi koon 44 vaatteita ainakaan etukäteen.Minkähän kokosia vaatteita kannattaa ihan vastasyntyneelle hommata ja kuinka paljon, kuinka nopeasti pitää olla jo seuraavaa kokoa hommaamassa Ja tarviiko vauva sukkia, hölmö kysymys Kun mietin onko ne asut yleensä sellasia umpinaisia jalkojen kohalta, että sukkia ei tarvii. Ja voiko kantoreppua käyttää jo vastasyntyneellä? Kun mietin että miten kauppareissut hoitaa, tuntuis että kantoreppu ois sillon kätevin.
Ite haluaisin suht säästäväisesti kaikkea hommailla, kun olen yksin odottava ja ei oikein taida lähipiirissäkään olla ketään, jolta sais halpaan hintaan tarvikkeita tai vaatteita. Ja just nuo kauppareissut, pakkohan ne on hoitaa vauvan kanssa, ja mun tekee mieli aina kaikki etukäteen miettiä tarkkaan
Vaatteiden määrän tarvetta voi olla hankala ennakoida; jos on kovasti puklaava tapaus (tai pahat nipat), niin vaatteita voi mennä monet päivässä, ja jos ei ole, niin samoja vaatteita voi käyttää useamman päivän, kun ei ne oikein muuten mitenkään likaannu. Kokona luulen, että 50 on aika hyvä alkuun, ellei sitten ole tiedossa, että vanhemmat ovat itse olleet kovin isoja syntyessään; siinä tapauksessa voi ne vaatteet jäädä aika vähälle. Riippuu myös, että miten reiluja vaatteita sietää lapsella. Musta tuntuu, että mä olen aina pitänyt meidän esikolle enemmän ”just sopivia” vaatteita, ja esim serkkutyttö, joka on kasvanut suunnilleen samalla käyrällä mutta pari kuukautta vanhempi, käyttää usein jopa 2 kokoa isompia vaatteita.Minkähän kokosia vaatteita kannattaa ihan vastasyntyneelle hommata ja kuinka paljon, kuinka nopeasti pitää olla jo seuraavaa kokoa hommaamassa Ja tarviiko vauva sukkia, hölmö kysymys Kun mietin onko ne asut yleensä sellasia umpinaisia jalkojen kohalta, että sukkia ei tarvii. Ja voiko kantoreppua käyttää jo vastasyntyneellä? Kun mietin että miten kauppareissut hoitaa, tuntuis että kantoreppu ois sillon kätevin.
Ite haluaisin suht säästäväisesti kaikkea hommailla, kun olen yksin odottava ja ei oikein taida lähipiirissäkään olla ketään, jolta sais halpaan hintaan tarvikkeita tai vaatteita. Ja just nuo kauppareissut, pakkohan ne on hoitaa vauvan kanssa, ja mun tekee mieli aina kaikki etukäteen miettiä tarkkaan