Hankinnat vauvalle

Hmm 🤔 Mulla olis kaikki muu pohjolassa niin kiinnostais tietää sen hinta vertailun pohjaksi, jota ei tiettykään voida kertoa näin aikasin ainakaan netissä, ennenkun lähtee kääntymään toisen firman puoleen.

Toisaalta mun kohdalla yksikään terveydenhuollon ammattilainen ei oo vielä kertonut mun todella olevan raskaana (11+4) ja sokerirasitus tulee olemaan jo ennen ensimmäistäkään ultraa joten voi olla että en saa mitään vakuutusta mistään 😅 Toisaalta parempi pitää kaikki hankinnat jäissä kun aina välillä tuntuu että oon ehkä vaan kuvitellut tän kaiken kun oon niin kovin lasta toivonut.

Ei olla vielä hankittu mitään, jotenki odottaa et ollaan vähän pidemmällä et uskaltaa ainakaan mitään isompaa. 😅
Eka tulossa eli kaikki olis hankittava, yhdistelmävaunuja oon jo vähän katellu nettikirppiksiltä ja käyny kans liikkeessä testailee, ja pikkuvaatteita tulee kaupassa aina hipuloitua, mut muuten en oo edes kauheesti vielä miettiny mitä kaikkee sitä tarviikaan.

Vielä ei olla hankittu mitään, mutta olen alkanut jo miettimään turvakaukaloa. Esikoisen kaukalo saatiin aikanaan ystävältä käytettynä, mutta nyt siinä on kyllä jo päivämäärät paukkuneet, joten uutta pitäisi hankkia.

Vaatimukset ovat kuitenkin kovat 😅. Meillä ei iso-fixiä autossa, joten pitäisi olla turvavöillä kiinnitettävä. Mielellään settiin kuuluisi telakka kiinnitystä helpottamaan. Ei ehkä kuitenkaan jalallinen telakka, koska kaukalo pitäisi saada takapenkin keskipaikalle, jossa on kohouma lattiassa. En ole ihan varma onnistuuko jalallisen telakan käyttäminen kohouman takia. Sitten tietysti tulisi olla selkä menosuuntaan, mahdollisimman turvalliseksi testattu ja pitkäikäinen (ehkä joku 13 kg asti menevä). Huh! Onko kellään vinkkejä ja ideoita? Millainen kaukalo teillä on tai minkälaista olette suunnitelleet hankkivanne?

Vielä en ole hankkinut mitään. Vaunuja olen katsellut. Varmaan rakenneultran jälkeen täytyy alkaa pikkuhiljaa hankkimaan jottei kaikki jää keväälle ostettavaksi. Joulu tuossa välissä vielä, niin rahanmenoa on tiedossa..

Myös vauvavakuutus pitäisi ottaa kunhan olisi se rakenneultra...
Ainakin ifiltä ja OPltä olisi saanut jo, mutta en ole vieläkään osannut päättää, otetaanko vakuutus vai ei. 🤔 Täältä on pitkä matka yksityiselle käymään, joten vaikea sanoa etukäteen, onko vakuutuksella hyötysuhdetta. Siihenhän ne vakuutukset kyllä perustuvat että osa ei olisi niitä tarvinnut, jos olisi etukäteen tiennyt. Mutta sitäpä ei kukaan etukäteen tiedä! 😅

Takaisin