Hankinnat vauvalle

Vaatteita on tarttunut lisää kirppareilta. Lisäksi ostin ihania kuvioharsoja, joissa on mm. kettuja ja siilejä 🤩

Ultrassa oli kaikki hyvin, joten nyt mietin hankintoja jo enemmän. Lisäksi kerroin raskaudesta vanhemmilleni ja sisaruksille, jotka ovatkin jo tarjonneet jotain vauvatavaraa 😁

Yritän malttaa mieleni vielä jonkin aikaa ennen vaunuostoksille siirtymistä.

Mä oon ostellut nyt lähinnä vaatteita, esikoinen tulossa!
Ajattelin muutaman viikon päästä rakenneultran jälkeen uskaltautua ostamaan lisää vauvatavaraa kun pikkuisen vointi ja sukupuoli varmistuu.

Itse myös jonkun verran vaatteita ostanut ja samoilla ajatuksilla, et rakenneultran jälkeen sit voisi ostella muitakin tarvittavia juttuja😊 mietin kovasti hankkiiko hoitopöydän vai juurikin vain hoitoalustan pesukoneen päälle? Miten te aiotte tehdä? Hoitopöytä kun varmasti olis näppärä kun saisi kaikki tarvikkeet lähelle vaipat, rasvat yms siihen mutta sitten se vie tilaa ja jää käyttämättömäksi sitten noin vuoden jälkeen 🤔

Itse myös jonkun verran vaatteita ostanut ja samoilla ajatuksilla, et rakenneultran jälkeen sit voisi ostella muitakin tarvittavia juttuja😊 mietin kovasti hankkiiko hoitopöydän vai juurikin vain hoitoalustan pesukoneen päälle? Miten te aiotte tehdä? Hoitopöytä kun varmasti olis näppärä kun saisi kaikki tarvikkeet lähelle vaipat, rasvat yms siihen mutta sitten se vie tilaa ja jää käyttämättömäksi sitten noin vuoden jälkeen 🤔
Meillä kaikilla neljällä ollut hoitoalusta. Hoitopöytä vaan olis tiellä koska sitä vauvarojuu on jo muutenkin sillon liikaa 😂 Hoitoalusta myös siksi kun vesipiste lähellä.

Me ostettiin turvakaukalo nyt ekana. Vaunut löytyy edelliseltä (ostettiin ne -21, vaikka ovatkin tyttömäiset 😅). Vaatteita en oo vielä ostanut.

Meillä on Ikean Sundvik hoitopöytä/lipasto joka reilun vuoden hoiti hommansa hoitopöytänä ja nyt toimii lipastona siihen asti kunnes vauva tulee ja saa toimia hoitopöytänä taas 😊 Käytettynä hankittiin, niitä tulee aina välillä vastaan.

Meillä on Ikean Sundvik hoitopöytä/lipasto joka reilun vuoden hoiti hommansa hoitopöytänä ja nyt toimii lipastona siihen asti kunnes vauva tulee ja saa toimia hoitopöytänä taas 😊 Käytettynä hankittiin, niitä tulee aina välillä vastaan.
Kiitti vinkistä, täähän olis hyvä jos vaan käytettynä löytäis 👍🏻

Me ei olla hankittu vielä yhtään mitään vauvalle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tässä on kesän ajan ollut paljon muuta puuhaa, talon ostoa, nykyisen myyntiä jne., joten varmasti sitten, kunhan tästä päästään ensi kuussa muuttamaan, on enemmän aikaa alkaa miettiä hankintoja. Itselle tosin ostin aikaisemmin jo vähän äitiysvaatteita, kun sattui sopivasti tulemaan vastaan talvitakki alennuksessa, ja sitten samalla ostin pari paitaa ja housut, legginssit.

Itse ajattelin, että hankkisin hoitotason, koska sen varmaankin saisi hyvin kodinhoitohuoneen pöydälle, ja sitten siihen oheen kaikki muut tarvikkeet 🤔 Vaunuista keskustelin yhden kaverini kanssa, joka juuri alkuvuodesta sai vauvan, ja hän suositteli niitä mitkä he olivat ostaneet, kuulemma toimineet heillä ainakin hyvin. Joten itse niitä alustavasti katselin, näytti ihan toimivalta paketilta, mutta varmaan vähän teen vielä itsekin tutkimusta tämän osalta. Ajattelin kyllä, että vaunut ja muutakin isompaa voisi jättää vielä myöhemmälle ostettavaksi, esim. black friday -tarjouksista saattaisi löytää jotain hyvällä hinnalla. Vaatteisiin en ole vielä oikein edes perehtynyt, että mitä kaikkea tarvitsee ja edes kannattaa ostaa, kun ei haluaisi kuitenkaan mitään turhaa ostella, joten niitä täytyy vähän myös tutkia sitten jossain kohtaa :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä ostetaan hoitoalusta juurikin pesukoneen/kodinhoitohuoneen tasolle vesipisteen viereen. Hommaan seinälle hyllyä+koria (ja tasolle), niin saa niihin tarvittavat kamat.

Oon ajatellut hoitopöydän olevan vähän kankea päätarkoituksensa jälkeen.
Meillä myös tulee jonkinlainen pöytätaso vauvan huoneeseen, joten hoitoalustaa varmaan liikutellaan tarpeen mukaan. 😊

Vaatteisiin en ole vielä oikein edes perehtynyt, että mitä kaikkea tarvitsee ja edes kannattaa ostaa, kun ei haluaisi kuitenkaan mitään turhaa ostella, joten niitä täytyy vähän myös tutkia sitten jossain kohtaa :Smiling Face With Smiling Eyes:
Mä tälleen höpsönä oon tehnyt excelin vauvan hankinnoista. Just kaikki vaatteet koon mukaan, ja kaikenlaiset muut tarvikkeet. Sieltä klikkaillut aina kun joku hankinta tehty/saatu.

On ollut myös kätevää sen osalta, että osannut etsiä paljon käytettynä. Yritän mahdollisimman paljon löytää torista, kirppareilta, nettikirppareilta ja läheisiltä. Onnistunut toistaiseksi tosi hyvin, kaikki hankinnat tähän asti on olleet käytettyä. Ja vaatteita meillä on jo jonkin verran. Säästän rahaa ja luontoa.

Mä tälleen höpsönä oon tehnyt excelin vauvan hankinnoista. Just kaikki vaatteet koon mukaan, ja kaikenlaiset muut tarvikkeet. Sieltä klikkaillut aina kun joku hankinta tehty/saatu.

On ollut myös kätevää sen osalta, että osannut etsiä paljon käytettynä. Yritän mahdollisimman paljon löytää torista, kirppareilta, nettikirppareilta ja läheisiltä. Onnistunut toistaiseksi tosi hyvin, kaikki hankinnat tähän asti on olleet käytettyä. Ja vaatteita meillä on jo jonkin verran. Säästän rahaa ja luontoa.
Mullakin Excel tehtynä, ihan paras työkalu varsinkin noille vaatteille 😂

Täällä myös yksi excel-nörtti, lista hankinnoista tehtynä ja samalla laadin vähän budjettia, että mitä niihin mahdollisesti tulee menemään :No Evil Monkey: Tosin ihan noin tarkalle tasolle en vielä ole päässyt, että olisin sinne noin tarkasti vaatteita listannut kokojen mukaan, mutta varmaan sitten vähän myöhemmin syksyllä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ihanaa, kun on muitakin taulukoijia! 🤓 Ja meillä kanssa tarkoituksena hankkia mahdollisimman paljon asioita käytettynä, just ekologisuutta ajatellen. Jonkin verran tosi siistejä vaatteita onkin jo saatu hommattua kirppiksiltä ja kantoreppu. Vaunujakin ollaan jo kateltu, mutta yritetään malttaa niiden kanssa rakenneultraan.

En itseasiassa voi ollenkaan käsittää, miten voisi varsinkaan vaatteiden kanssa pysyä yhtään kärryillä ilman taulukkoa. Ne koot vaihtuu niin tiuhaan!

En itseasiassa voi ollenkaan käsittää, miten voisi varsinkaan vaatteiden kanssa pysyä yhtään kärryillä ilman taulukkoa. Ne koot vaihtuu niin tiuhaan!
Pitää kyllä vielä "tarkistusmitata" ne vaatteet että oikeesti vastaavat kokoaan, ärsyttävä jos joku body onkin esim kokoa pienempi mitä kokolappu sanoo ja sitten jää tyystin käyttämättä 😂
Täällä myös yksi excel-nörtti, lista hankinnoista tehtynä ja samalla laadin vähän budjettia, että mitä niihin mahdollisesti tulee menemään :No Evil Monkey: Tosin ihan noin tarkalle tasolle en vielä ole päässyt, että olisin sinne noin tarkasti vaatteita listannut kokojen mukaan, mutta varmaan sitten vähän myöhemmin syksyllä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Minä en kyllä mitään budjettia uskalla edes ajatella, tulee varmaan menemään hitokseen rahaa vaikka 90% hommaiskin käytettynä 🤣

🤣🫣 Mut noiden kokojen kanssa on ollut tosi kätevä tehdä hankintoja. Anoppikin kysyi vähän aikaa sitten, että mitä tarvittaisiin -> no Excel auki ja sieltä puutteet-osioon. 🤣 Mut hei, sain just niitä mitä tarvittiin.

Pidän myös budjettia, mitä mennyt tähän asti, ja mitä luulen jokaisen maksavan.

Kaikenkaikkiaan luku on ollut jossain 900e (vaikka 95% käytettynä hommataan/hankittu jo). Saatuja asioita en laske summaan, ja me ollaan saatu paljon ja tullaan todennäköisesti vielä saamaan jotain. Varmasti paljon enemmänkin rahaa saisi menemään.

(Vaatteita on jonkin verran jo kokoon 74cm asti, voiko niitä varsinaisesti laskea "vauvan" hankintoihin...)

Nyt on meillä rattaat hankittuna, tuli niin hyvällä hinnalla vastaan käytettynä lähes uudenveroiset👍🏻 ja hoitopöytälipasto hankittu myös käytettynä ja jonkun verran vaatteita 😁
Mitkä rattaat ostitte?😊

Takaisin