Hankinnat vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. 🥰

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista. Mitä sinä aiot hankkia vauvalle?
 
Meillä kuopukselta jäi suurinosa seuraavalle minille odottamaan 🤍 saas nähdä mitä kaikkea sitä tulee hommattua 🙈
 
Mä oon jo ennen yrittämistä ja yrityksen aikana ostellut joitain vaatteita 🫣 yhden söpön yöpuvun ja villapaidan ostin kans viime kierrossa kun ehdin viikon olemaan raskaana 💚
 
Onko teillä konkareilla jakaa vinkkejä, mitä oikeasti tarvitsee?
Me ehdittiin jo antaa eteenpäin melkein kaikki kun lapset eskari-ikäisiä nyt. Eli kaikki tarvitsee uudelleen hankkia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ehdottomia juttuja tällä kertaa on ainakin hyvät vaunut isoilla renkailla, kantoreppu, rintapumppu, pinnasänky josta saa laidan alas ja aikanaan irti, swaddle up (oon kuullut paljon hyvää vaikken olekaan ikinä itse lapsillani käyttänyt) ja mieleiset imetysliivit. Turhia juttuja meille oli rintareppu (käytettiin Baby Björniä 5min ja esikoisen jalka muuttui siniseksi! Varmasti oli vikaa myös vauvan asettelussa mutta kantoreppu/-liina mielestäni paljon ergonomisempi sekä kantajalle että vauvalle) ja vauvan mekot ja hiuspannat (söpöjä mutta jäi valitettavasti käyttämättä arjessa). Kestovaippojakin kokeiltiin esikoisella 10kk ja se oli meille väärä ratkaisu mutta ainakin kokeiltu on. Joillekin toimii!
 
Onko teillä konkareilla jakaa vinkkejä, mitä oikeasti tarvitsee?
Hmm, tämä on vähän hankala kysymys. Toisaalta aika vähällä sitä pärjää, kaupat on pullollaan kaikkea, mutta harkitsisin tarkoin ainakaan etukäteen hankkimasta monenmoista. Meillä osa lapsista rakasti sitteriä ja yksi ei voinut sietää, olen kuullut paljon kehuja liinoista ja repuista mutta meillä jäänyt melkein käyttämättä..osa syönyt tuttia ja tuttipulloa ja osa ei, eli vähän lapsesta riippuu mitä tarvitsee! Rintapumppu, imetystoppi/liivit, harsot ja kylpyamme, vaunut ja (ja kantokoppa vaunun adaptereilla) tulee äkkiseltään mieleen! Sekä tietty perushoidolliset: kylpypyyhe (tulee äitiyspakkauksessa usein), sinkkivoide, vaipat, vanulaput ja puikot, Ja tietty nyt kun talvivauva tulossa niin lämpöpussi kaukaloon (ja vaunuihin)
 
Kiitos kaikille vastanneille! 😊 Tälläpä sitä kysyin, kun ei haluaisi turhaa tavaraa hankkia. Rintapumppu kun on pariin kertaan mainittu, niin mikä sen ajatus on? Siis joo, pumpataan maitoa, mutta onko ajatuksena se jos antaa pumpattua maitoa pullosta vai joku muukin syy?
 
Kiitos kaikille vastanneille! 😊 Tälläpä sitä kysyin, kun ei haluaisi turhaa tavaraa hankkia. Rintapumppu kun on pariin kertaan mainittu, niin mikä sen ajatus on? Siis joo, pumpataan maitoa, mutta onko ajatuksena se jos antaa pumpattua maitoa pullosta vai joku muukin syy?
Toki tuo maidon säilöminen ja pullosta syöttäminen, mutta voi myös olla että maidontuotantoa on alkuun reippaasti, ja pitää tyhjentää rintoja (yksilöllistä toki tämäkin)
 
Hankintoja ajattelin tehdä myöhemmin, mutta doppler saapui jo postissa 🙈 vain 6 viikkoa liian aikaisin
 
Toki tuo maidon säilöminen ja pullosta syöttäminen, mutta voi myös olla että maidontuotantoa on alkuun reippaasti, ja pitää tyhjentää rintoja (yksilöllistä toki tämäkin)

Ahaa, tuota en ollut tullut ajatelleeksikaan. Kiitos!
 
Oli eilen pakko ostaa yksi söpö pikku-body, kun tuli kaupassa vastaan. 😍 Enemmän haluaisin kyllä ostaa käytettynä. Kun nyt jaksaisi katsella kirpparitarjontaa.
 
Tekisi mieli hankkia vaikka mitä jo, mutta malttia pitää olla 😅 Olen alesta löytänyt muutaman tosi kivan vaatteen uutena, ja olen facekirpparin kautta löytänyt myös muutaman vaatteen, neutraaleissa väreissä tietty. Kotoota löytyy vähän jo, sellaista mitä en ehtinyt myydä pois ennen päätöstä yrittää toista lasta 🙈 Koko ajan kattelen kyllä mitä tarjontaa on 😄
Ai niin, viimeisin osto (en ole tosin vielä hakenut) on facekirpparilta löytynyt uusi äitiyspakkauksen vanuhaalari. Oli kovassa käytössä esikoisen kanssa joten halusin ehdottomasti samanlaisen myös tälle seuraavalle 😊 Äitiyspakkausta en tällä kertaa ota, otan mieluummin rahat ja ostan vauvalle kunnon turvakaukalon niillä sitten.
 
Muokattu viimeksi:
En ollut ajatellut vielä hommata mitään, mutta... 😁 Satuin tänään hyvään kirppispöytään, joten mukaan lähti 6 housut, pipo ja 10 (!) bodya 😅 Oli kivoja kirkkaita värejä, kuten vihreää ja oranssia. Ja hinnat alkaen 0,30€ vaikka kunto oli hyvä! 👍 Koitan vältellä valkoisia vaatteita, ettei tarvitsisi pestä erillään vain paria vaaleaa minivaatetta.

Syksyn tullessa pitää katsella sitten kaikkea talvivauvalle tarpeellista, sillä nyt kesällä niitä ei oikein kaupoissa olekaan.
 
Mitä te muut ootte jo ostelleet? 😊 eilen kävin kirppiksellä ja mukaan tarttui yksi ihana body ja Facebookista olen ostanut jo yhden pipon ja bodyn🙈😁
 
Mitä te muut ootte jo ostelleet? 😊 eilen kävin kirppiksellä ja mukaan tarttui yksi ihana body ja Facebookista olen ostanut jo yhden pipon ja bodyn🙈😁
Vaatteita on tarttunut jo kestokassillinen 😂 ostan aina kirpparilta kun löytyy ihana kuosi. Löysin myös ison kasan satukirjoja suoraan ysäriltä todella halpaan hintaan 😍 mitään sinänsä "hyödyllistä" (rattaat, hoitoalusta jne) ei osteta kun vasta sitten viimeisellä kolmanneksella
 
Meillä nelonen tulossa ja suuri osa vauvan ja lasten tarvikkeista periytyy isommilta sisaruksilta. Toki saatan jotain ostaa uutena, esim. joitakin vaatteita jos sisarusten vaatteet ovat kovasti kuluneet. Näin suurperheen äitinä ja kotivaimona ehdottomasti kokemuksesta vannon vanish-tahranpoistojauheen nimeen! Tätä on ihan aina PAKKO olla kaapissa, se pelastaa vaikeimmatkin porkkana-, tomaatti-, kakka- ja oksennustahrat oikeasti pois kun käytät vanishia ohjeen mukaan! Voi että kuinka monta euroa olen säästänyt sillä että vaatteet ja tekstiilit säilyvät pidempään eikä tarvitse ostaa heti uutta. Tämä on paras mitä markkinoilta olen löytänyt. Sain (lahjoituksena saadut rattaat) tosi vaikean pinttyneen röökin hajun pois tuplarattaista. Ja vaikka myös vannon ekopesuaineiden nimeen, käytän tätä joka koneellisessa ja käytän extrahuuhtelua, sillä katson että on pienempi paha käyttää yhtä ei - luomua ainetta, jos vaatteet säilyy pidempään ja kaikki muut tuotteet on ekoa.


Toinen hankinta mitä pitää tehdäkin on pihkavoide. On super vauvoille esim. jos on tullut korvannipukkaan tai kaulapoimuun minihautuman alku, sillä pihkavoide on antiseptinen ja nopeuttaa tosi nopeasti ihon paranemista. Välillä peppuvoiteenakin olen käyttänyt sinkkivoiteen rinnalla. On turvallista käyttää vauvoilla ja neuvolastakin suositeltiin.

Tämäkään ei suoraan ole vauvan hankinta vaikka vauvaa ja lapsia varten on, niin tehokas hyvä höyrypuhdistin. Tällä meillä otetaan lattiapinnat, sohvat, syöttötuolit, lelut rattaat ja kaikki muu. Höyry puhdistaa tehokkaimmin ja desinfioi kuumuutensa vuoksi kaikki kuivuneet ruoka- ja sotkutahrat esim. syöttötuolista ja lattialta (sitä sotkua piisaa) ilman jynssäämistä. Myös lelut putsaantuu tehokkaasti. Esimerkiksi kaupunkiulkomaanreissun jälkeen kun lapset ovat koskeneet vaunuissa joka paikkaan ja vaunut on olleet monessa paikassa niin höyryllä voi putsaa ja desinfioida vaunujen mukitelineet, työntöaisan ja ylipäänsä koko vaunut. Puhdistimessa on hyvä olla pieni harjassuutin jolla höyry paineella irroittaa ja työntää liat pois ja sitten vain pyyhkii puhtaaksi. Olen lievästi obsessoitunut tähän laitteeseen. 😅
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top