Hankinnat vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. 🥰

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista. Mitä sinä aiot hankkia vauvalle?
 
Olen minimalisti, joten yritän pitäytyä mahdollisimman vähässä tavaramäärässä. Mä oon jo tovin ostellut (varsinkin aleista) vauvakamaa. Tuttisetti, bodyja ja housuja, parit harsot ja ensimmäisen talven haalari on jo jemmassa. Ajateltiin vuokrata ensisänky ja hankkia pinnis vasta kun oikeasti tarvitsee.

Ostettavien listalla tällä hetkellä:
- vaunut (Cybex Priamit kiikarissa!)
- turvakaukalo (joku mikä menee edellisiin kiinni)
- "pari" kantoliinaa :Smiling Face With Halo: (identifioidun liinafriikiksi)
- rintapumppu

Tähän hätään mä en oikeasti keksi muuta. Hoitoalustat, sitterit jne. on meille turhia, pärjäillään hyvin ilman.
 
Tää kolmas on kyl sellanen joka ei periaatteessa tarvi mitään. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Meillä on niin pienellä ikäerolla kaikki et mitään ei oo myyty ( edes vaatteita) , joten kaikki on tuolla varastossa odottelemassa. Ainoastaan sellasia "kertäkäyttökamoja" tutteja, tuttipulloja yms pitää ostaa. Tuttipullojakaan ei tiedä tarviiko monta kuten esikoisella, jota en imettänyt -vai tyyliin yhden kuten kuopuksella , jota taas imetin. Ehken hamstraa kauheasti etukäteen. :smiling-eyes:
Vaunut, kaukalo ja sitteri menee kaikki. Sitteri on meille se elämän pelastus joka on pakko aina olla :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Saa nähdä onko kantorepulla kauheasti virkaa. Vaikka vaatteita on kasottain, niin varmaan silti tulee hankittua jotain uuttakin. Varsinkin sitten kun tietää kumpi tulee. :No Evil Monkey:
 
Huh! Tätä en hirveesti ole edes ajatellut. Ensimmäinen lapsi, joten kaikki tulee hommata. Sen verran oon miettinyt, et alkaisinko kutoon villavaatteet pikkuiselle valmiiksi. Muut tarvikkeet varmaan hiljakseen sitten kesä-syksy akselilla.
 
Tänne en ollutkaan huomannut vastata 🤔
Meilläkin on paljon kaikkea säästössä esikoisen vauvavuodelta, mutta jotain asioita myytiin pois ja ne täytyy hankkia uudestaan esim. sitteri. Toki myytiin pois myös paljon meille turhiksi havaitttuja juttuja, esim. tällä kertaa ei osteta erikseen hoitopöytää, pelkkä alusta. Tutit ja tuttipullot täytyy ostaa sitten loppupuolella raskautta.
Olen jo alkanut kutomaan vauvalle kaikenlaista :love017
 
Huh! Tätä en hirveesti ole edes ajatellut. Ensimmäinen lapsi, joten kaikki tulee hommata. Sen verran oon miettinyt, et alkaisinko kutoon villavaatteet pikkuiselle valmiiksi. Muut tarvikkeet varmaan hiljakseen sitten kesä-syksy akselilla.
Tätä kyl odotan, et pääsee kutoon neuleita! Marraskuiset kuitenkin talvella pieniä ja nukkuvat vaunuissa paljon talvella :smiling face with heart-eyes:
 
Todellakin! Minä myös innokkaana odotan että pääsen neulomaan pienelle :smiling face with heart-eyes: Vielä en ole uskaltanut aloittaa neulomista tai muutenkaan minkään hankkimista kun on vielä niin alussa tämä.
Sama! Mut koitin jo etsiä kivaa vauvan peitto-ohjetta :)
 
Sama! Mut koitin jo etsiä kivaa vauvan peitto-ohjetta :)
Mä oon tähän mennessä kutonut pipon ja nyt lapaset tekosessa :shy: Aloitin tosin jo viime kierron keskenmenon jälkeen, koska ajattelin että kyllä me se vauva vielä saadaan ja oli mulle terapeuttista.

Tätä peitto-ohjetta oon silmäilly, ajattelin ottaa tämän projektiksi seuraavaksi, langatkin jo valmiina 🤔
 

Liitteet

  • Screenshot_20230306_192122.jpg
    Screenshot_20230306_192122.jpg
    843.4 KB · Katsottu: 11
Huh! Tätä en hirveesti ole edes ajatellut. Ensimmäinen lapsi, joten kaikki tulee hommata. Sen verran oon miettinyt, et alkaisinko kutoon villavaatteet pikkuiselle valmiiksi. Muut tarvikkeet varmaan hiljakseen sitten kesä-syksy akselilla.
Mullakin jo kädet syyhyäis kutoa vähän jotain. 🥰
 
Mä oon tähän mennessä kutonut pipon ja nyt lapaset tekosessa :shy: Aloitin tosin jo viime kierron keskenmenon jälkeen, koska ajattelin että kyllä me se vauva vielä saadaan ja oli mulle terapeuttista.

Tätä peitto-ohjetta oon silmäilly, ajattelin ottaa tämän projektiksi seuraavaksi, langatkin jo valmiina 🤔
Ompa söpö peitto! Mäkin oon haeskellut jotain ohjetta, joka olisi yksivärinen ja olisi sit jotain pitsi- tai kohokuviointia. Mut saa nähdä mihin sit päädyn.
 
Minäkin yritän hieman itseäni toppuutella neulomusten suhteen. 🧶 Ajattelin, että saan ensimmäisen jutun vauvalle neuloa aikaisintaan varhaisvaiheen ultraäänitutkimuksen jälkeen. Jos en rajoita itseäni niin en mitään muuta teekään kuin neulo vauvan neuleita sun muita tykötarpeita. 😅

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, ja kyseessä on meille ensimmäinen lapsi, joten varmasti tarvitaan vähän sitä sun tätä. Oon läheisiltä ymmärtänyt, että vähemmän on enemmän, joten yritetään se pitää myös mielessä, ettei haalita toisaalta liikaa tavaraa myöskään. Tässä on useita kuukausia aikaa, niin uskon että ehditään hyvin vaikka hankintoja alkaisi kunnolla miettiä ja tekemään vasta muutaman kuukauden päästä. ☺️
 
Mä olen niin helpottunut, kun kaikki isoimmat on jo esikoiselle hankittuna. Ehkä enemmän joutuu miettimään niitä esikoisen hankintoja, seuraavaa sänkyä esim. Ja tarvitseeko vaunuja päivittää, kun on pieni ikäero. Ja jos nyt satuttais se tyttö saamaan, niin ehkä vähän tyttömäisempiä vaatteita, vaikken varsin vaaleanpunaisten röyhelöiden fani ookaan.
 
Meidän pitää ainakin hankkia uudet vaunut, koska isosisarukset kulutti meidän vaunut ihan loppuun asti. Ne oli yhdistelmät.
 
Minäkin yritän hieman itseäni toppuutella neulomusten suhteen. 🧶 Ajattelin, että saan ensimmäisen jutun vauvalle neuloa aikaisintaan varhaisvaiheen ultraäänitutkimuksen jälkeen. Jos en rajoita itseäni niin en mitään muuta teekään kuin neulo vauvan neuleita sun muita tykötarpeita. 😅

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, ja kyseessä on meille ensimmäinen lapsi, joten varmasti tarvitaan vähän sitä sun tätä. Oon läheisiltä ymmärtänyt, että vähemmän on enemmän, joten yritetään se pitää myös mielessä, ettei haalita toisaalta liikaa tavaraa myöskään. Tässä on useita kuukausia aikaa, niin uskon että ehditään hyvin vaikka hankintoja alkaisi kunnolla miettiä ja tekemään vasta muutaman kuukauden päästä. ☺️
Mulla on onneks nää kaks isompaa lasta, joille oon rakastanu tehdä kaikkee ja heillekin on muutama ToDo listalla vielä.
 
Mä mietin noita sisarusrattaita.. Meidän esikoinen on sit 2v 9kk niin ei varmaan hankita niitä. Ollaan haettu päiväkotipaikkaa 5-10min kävelymatkan päästä niin jaksaa kyllä kävellä sinne, mutta voidaan miettiä seisomalautaa.
Meillä on Ora Unto yhdistelmärattaat priimakunnossa, koska ollaan käytetty esikoisella 1v+ lähtien vaan halvempia matkarattaita. Meidän matkarattaat on kyl tosi likaiset ja kuluneet, et jos ei uusia osteta niin täytyy ainakin jollain tavalla tuunata niitä 🤔
 
Meillä tulee nyt ikäeroa 5v kolmoseen joten kaikki tavara on laitettu kolmosen jälkeen jo eteenpäin 🙈 kaikki siis hankittava uudestaan. Onneksi sisko sai juuri vauvan niin häneltä varmaan jo jotain liikenee marraskuuhun mennessä. 😊 Tärkeimpiä on varmaan vaunut, turvakaukalo ja kunnon sitteri sekä pinnasänky. Lisäksi edellisten lasten kanssa oon tykännyt paljon kantaa repussa.

Oran Untoja haaveilin jo kolmosen kohdalla mutta kotoa löytyi silloin jo hyvät vaunut niin en raaskinut ostaa. Ehkä nyt sitten voisi 😍
 
Takaisin
Top