Hankinnat vauvalle

Mä aloitin ompelemaan jo kuumeillessa, onneksi tuntuu läheiset saavan nyt paljon vauvoja niin olen sillä perustellut että lahjaksi sitten jos meillä ei tärppää 😅 vieläkin ois kesken yks kudottu haalari vuodelta -11, ap suunniteltu käyttäjä on nyt 11v 😂 huvittavinta on se, et muistaakseni siinä tarvis vaan yhdistää kappaleet 😂😂

Kirppikseltä ostin ihanan äp makuupussin, en aio pakkausta enää ottaa. Kaikki kuitenkin tulee hankkia, me ollaan myyty kaikki kamat jo monta vuotta sitten 😌
 
Oon ostanu yhdet valkoiset tossut jo vuosia sitten. Minun piti antaa ne lahjaksi mutta pidin niistä niin paljon että pidinkin ne itellä. Ajattelin että ehkä joku päivä ne on sitten minun lapsen jaloissa 😊

Muuten en ole ostanu mitään, enkä ihan vähään aikaan vielä ajatellutkaan, jos jotain vielä sattuu.

Neulonta kerhoon minäkin haluan liittyä ☺
 
Sain sukulaiselta kassillisen mammavaatteita 😁 muutenhan kaikkea taitaa löytyä. Neulontakerhoon täältä kans yks innokas jäsen! 😄
 
Tähän moodiin mä en ole vielä päässyt ollenkaan. :D

Mies toki on pähkäillyt jo sänky- ja nukkumisjärjestelyjä. Suurimman osan jutuista olen jo myynyt, kun aiemmasta raskaudesta on jo niin paljon aikaa. Rintapumppua olen miettinyt, siis sähköllä toimivaa. Mä haaveilen palaavani töihin aikaisin ja mies on sanonut hoitavansa vauvaa mut saapa nähdä miten mahtaa mennä. Ja kuinka imetykset tms mahtavat sitten toimia.
 
Ai niin! Olen kyllä huomannut harmitelleeni vauvapipoista luopumista. Taisin myydä ne pois toissa vuonna.
 
Mulla ei ole mitään paitsi rintapumppu ja siskolla odottaa joutavana hoitopöytä sekä pinnasängyn pari patjaa. Tosin olen aina ajatellut hankkia kaiken vasta kun rv 20 tulee täyteen, mut sivusilmällä aina vaunuja katselen, josko tulisi edullisesti käyttökuntoiset vastaan. Koska en oo varmaan ikinä ostanut mitään uutta suoraan kaupasta, niin tarkoitus olisi etten osta vauvallekaan mitään sellaista uutena mitä ei ole ihan välttämätön ostaa :No Evil Monkey:
 
Meillä on 2v esikoiselta tallessa jonkun verran pieniä vauvavaatteita ja sitten perus sitterit yms. Vaunut myin pois, koska haluan ostaa uudet. 😄
 
Vitsi että teksisi mieli jo alkaa ostella muutamia pieniä vauvan vaatteita 🧡
Ensi viikonloppuna olen menossa käymään Tampereella niin ehkä voisi jo vähän kirppareita käydä kiertelee
 
Tähän mennessä ei olla ostettu mitään muuta kuin Aasi pehmolelu mikä nähtiin sattumalta kaupungilla kierrellessä 😅 Aasit liittyy vahvasti meidän suhteeseen ja insidereita onkin sit vaikka miten paljon aaseista niin ei voitu jättää ostamatta sitä 😁
Ennestään ei taida olla kuin rintareppu jäljellä ja joitakin vaatteita eli aikalailla kaikki pitää sit hommata alusta
 
Oi että täällä myös yksi ketä on jo pinterestistä hakenut vauvanpeitto ohjeita yms muita ihania neulejuttuja. Kokopäivätyöt, insinööriopinnot ja voimisteluvalmennus vie mun ajan, joten ei paljon mietitä kutomista vielä🥹 Viimeksi tainnut virkata viime kesänä tuon profiilikuvassa olevan pupun ristiäisiin.

Oon alottanu vauvanvaatteide oston viime vuonna ja kun mää ostin niitä ni pikkusisko alkoi kans raahaa niitä tänne😁 Yks yläkaappi kodinhoitohuoneessa on tällä hetkellä jo melkein täynnä😁 Käytiin kattoo vähä rattaita ja istuimii mut ne ostetaan sit syksyllä. Eka lapsi tulossa ni mitään tavaroita ei ole, saadaan varmaan meijän lähipiiristä tavaroita kun monta pikkusta on.

Jos äitin ja iskän hankitoja miettii nii taitaa meikän auto vaihtua uuteen maasturiin kun bebe saapuu😂
 
Mie oon ostellut vauvan vaatteita ihan kirppikseltä, kun ei ole meillä sisarusten vaatteita juurikaan tallella ☺️ ihan 56, 62 kokosia suurin osa ja kun sukupuoli tiedetään niin vähän sellaista hälle sopivampaa joukossa. Ekat vaatteet tais olla valkoisia edestä avattavia pieniä bodei, mitkä olis menny kummalle vaan. Nyt niitä on laatikollinen ja kaikki suurimmat hankinnat vielä edessä. Käytettynä katselen, vaunut meillä on pikkusiskolta, pitää vain pesasta hyvin ne. Raskausviikot 17+2 että hyvinhän täs on aikaa 👌😄 Mites muut marraskuiset, ootteko vieläkin malttanu olla hankintoja tekemättä?
 
Me uskallauduttiin viimein kanssa hankkimaan bodeja. Koko ehkä jäi mietityttämään, kun oli 56 ja muutama vähän alle, että tulikohan liian pieniä. Pitänee ostella sit lisää muutama isompikin jo varastoon. Kirppikseltä ja Torista on tultu katseltua.

Kaikki isot hankinnat on vielä kuitenkin tekemättä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Uskalsin vihdoin ostaa ekoja vaatteita vauvalle (vaikka ei vielä tietoa kumpi on). Löysin yhden mun lempi-vauvamerkin valkoisen(!) neulehaalarin alesta, ja samasta netin alelaarista Mini Rodinin perusbody + pipo 😍

Vaunut on vielä pohdinnassa: keikun Cybex Priamin ja Bugaboo Foxin välillä - Helsingissä tuntuu aiiiiivan kaikilla olevan Priam, joten siksi ehkä haluaisin jotain muuta 😅 vaikka eihän näissä kovin yksilöllisiä valintoja voi tehdä 😁
 
Minä tein ensimmäiset hankinnat reilu viikko sitten: kirpparilta body ja parit pöksyt 🥰 heti alkoi tuntua konkreettisemmalta ajatus vauvan tulosta. Pian sen jälkeen sain myös penkoa siskonpojan vanhoista vaatteista omalle tytölle yhtä sun toista. Uutena en ole ostanut toistaiseksi mitään, uskoakseni saamme aika paljon tarvittavia juttuja sisaruksilta, ja ystäväpariskunnalta varmaankin ostetaan vaunut käytettyinä.
 
Aloin kasailemaan listafriikkinä exceliä vielä hankittavista isommista jutuista ja mietiskellyt kans et mitä hommataan käytettynä ja mitä uutena. Helppoa sit kans vinkkailla tutuille jos joku kyselee että tarviiko jotain 😅
 
Meinasin tulla sanomaan että ei oo varsinaisesti hankittu vielä mitään (saatu pari kassillista vauvanvaatteita), mutta hankittiinhan me kyllä just uus auto sitä silmällä pitäen että mahtuu koirien häkir ja vauva ja rattaat ja ja ja 😅 Toki auton vaihto ois ollu lähitulevaisuudessa joka tapauksessa ajankohtasta, mutta valintakriteerit ois ollut vähän erilaiset 🤭
 
Takaisin
Top