Hankinnat vauvalle

Mekin ollaan jo päästy hyvin alkuun vauvajuttujen hankinnassa. :) Vanhemmiltani ollaan saatu potkupukuja ja ulkopukuja, ystävältäni itse kudottuja pikku töppösiä ja semmoista ihanaa! Lempihankintani tähän mennessä on semmoinen Barbapapa-unipussi, olen sitä hypistellyt joka päivä. :'D
 

Hankittiin eilen meen tulokkaalle hoitopöytä!
Ihanaa ku saa alkaa jo pikkuhiljaa laittaa vauvan nurkkaa valmiiksi. Edellinen omistaja oli pitäny erityisesti kiskoilla toimivista laatikoista, joita on niin paljon et kaikella on oma paikkansa ja purnukat ja vauvan kuvat ym. koristeet saa sitten hyllylle kauniisti. Kyllä ny kelpaa..

 
Me ei olla oikeastaan vielä hankittu mitään, kun asutaan pienessä kaksiossa ja asunnon haku koko ajan päällä, niin olen ajatellu ,että ei jaksa roudata tavaraa edestakaisin paikasta a paikkaan b. Mut on tosiaan mun vanhemmilla jo vaatteita ja rattaita yms varastossa odottelemassa :) Joululahjaksi pikkuinen sai tossut, mutta muuta ei ole itse osteltu, mitä nyt on tutuilta saatu. Pikkuhiljaa tekisi mieli jo alkaa kaikenlaista laittamaan kun tulee suht kalliiksi ostaa kaikki kerralla. Nyt vaan peukut pystyssä, että saataisiin asunto mahdollisimman pikaisesti niin pääsee tekemään hankintoja :)
 
Vautsi vauveli minkälainen hoitopöytä! Ja sopii kuin nenä päähän tuohon seinän ja kaapin väliin! :) 

Mä en ymmärrä miks, mutta mulla ei oo ollu mitään kiinnostusta alkaa etsiä vauvakamoja... Pitäisi siis hoitopöytää, vaunuja sun muita alkaa mietiskeleen. Mut mä en vaan jaksa. Taidan olla vähän huono äiti :D Noo jospa mä tästä pikkuhiljaa piristyisin :)
 
Nyt on vauvavakuutukset vihdoin vertailtu ja seuraavien vuosien vakuuttamisstrategia päätetty. Huh, mikä työ, vaikka vakuutusasiantuntija olenkin, tosin en vauvavakuutus sellainen.

Vertailussa painottuivat seuraavat seikat:
- onko vakuutuskausi- vai sairauskohtainen omavastuu
- tariffirakenteen kehitys jatkossa
- vauvavakuutuksen vaikutus perheen muihin vakuutuksiin. Suurin osa vauvavakuutuksistahan on sidottu kotivakuutukseen ja kotivakuutuksen (sisältäen talon) sijoittaminen samaan yhtiöön mahdollisesti seuraavaksi 20 vuodeksi on todella merkittävä tekijä.

Teillä muillakin alkaa kohta viimeiset viikot syntymättömän lapsen vakuutuksen hommaamiseen.
 
Me päädyttiin ottamaan vauvalle vakuutus samasta yhtiöstä, missä meiän muutkin vakuutukset on. Samalla siirrettiin esikoisenki lapsivakuutus samaan puljuun, vaikka vakuutuksesta sitten rajautuikin korvatulehdusten vuoksi korvasairaudet pois. Oli kuitenki sen verran halvempi ja muutenkin paremman olonen vaihtoehto, että aateltiin sen olevan järkevintä. Tiiä sitten. Eipä noista vakuutuksista taho maallikko paljon ymmärtää..

Aivan ihana hoitopöytä vauvelilla! :) Ihan huippu kun on noin paljon laatikoita. Saa kaiken käden ulottuville. Meillä tulee vauvan hoitopaikka ihan vaan kodinhoitohuoneen pöydälle. Kätevä, kun siinä on vesipiste vieressä. Pitäs vaan esikoisen vaatteille keksiä joku muu paikka..

 
Oon kyl tosi tyytyväinen hoitopöytään. 90€ siitä maksoin. Ei paha noin tukevaksi ja laadukkaaksi pöydäksi mun mielestä. 3. lapsella se on ollu ennen meitä, mut eipä tuo haitanne ku oli niin hyvässä kunnossa, ettei juur käytön jälkeä näy.

Kuvat on myyjän kotoo, ei meiltä. Itellä vielä vähän hakusessa, mihin kulmaan se laitetaan :)

Eilen ku varmistu et on tyttö tulollaan, hankein jo vähän lipastoon täytettä.
Pinkkiä tietysti <3
 
Hoitopöytä, sitteri, turvakaukalo ja rattaat. Siinä ne meidän isot hankinnat on. Pinnasänky saadaan käytettynä eli käytännössä kaikki alkaa olemaan valmista pikkuiselle.
Vaatteiden hankkimisesta on huolehtinut mun äitini, tuleva mummo on hieman innoissaan...

No täytyy myöntää, että kun olin eilen reissussa ja odottelin konetta Köpiksen lentokentällä tuli piipahdettua Legon myymälässä ja siellähän oli ale..... No siinä sitten tarttui matkaan kassillinen vaatetta, pienempää ja isompaa kokoa, aivan ihania kertakaikkiaan... emoticon
Eihän ne ihan halpoja ole mutta kun suurin osa oli -50% ja laatu on kuulemani mukaan todella korkea niin raaskihan sitä nyt sen verran sitten.....
 
Ihania juttuja on moni jo hankkinut! Me ei tällä kertaa hankita varmaan juuri mitään. Viimeksi suurimmat menoerät olivat vaunut ja turvakaukalo. Viime viikolla tosin hommattiin uusi auto (ekoautosta farmariin, hih) ja tytölle siihen turvaistuin, eli kaukalo on nyt sitten vapaa sisarukselle :) Hoitopöytää meillä ei ole ollut eikä tule kun ei mahdu. Aluksi vaihdetaan vaipat pesukoneen päällä ja sitten siirrytään kylppärin lattialle kuten esikoisen kanssa. Onneksi on lattialämmitys! Ja mä en muuten olisi edes käyttänyt hoitopöytää jos se olis ollut jossain muualla kuin kylppärissä. Meidän tyttö nimittäin pissasi joka vaipanvaihdossa alustalle ja löysää maitokakkaa tuli neljä ekaa kuukautta 5-8 kertaa päivässä :) Serkkutyttö taas kakkasi kerran tai kaksi viikossa! Niin ne vauvat vaan on erilaisia ihan pienestä pitäen :)
 
Heps!

Nyt on vaunut tilattu ja turvakaukalo Olihan se kokemattomille hiukka haasteellista. Mutta lopulta löytyi soppelit. Näihin me satsattiin uutena , mutta muuta voi ostella sitten käytettynä ja keräillä. Mutta hieman mielenrauhaa mulle ;) että on jotain valmiina jo. Vaikka onhan tässä vielä aikaa, toivotaan ainakin.

 
Nyt on sit tuplavaunut/rattaat tilattu.

Aah, mikä helpotus kun sai päätöksen tehtyä. Brion d-vaveja, firkonin f7-twinsejä, Cracon junarattaita ja carenan d-swingejä mietittiin ja pitkään. Mut päädyttiin nyt sit kuitenkin Carenoihin. Niissä kun oli kaikkeista pisin makuutila, jopa 90cm, niin saapi meen 2v neitikin vielä uinua vaunuissa jos väsy iskee kesken lenkin tai kauppareissun. Vauveli saa oman kopan, joka on eri suuntaan kun ratasosa. Voi ku mä oon mielissäni. Kauppias oli ehottomasti Carenojen kannalla. Kulkee lumessa ja sohjossa isojen renkaiden ansiosta ja kummallakin on oma tilansa. Brion vaunut olis ollu kalleimmat, mut myyjä meinas et istuinosa on niin kapea, ettei siihen kovin hyvin enää 3v. mahdu, joten ne jäi hankkimatta.

Sängyn kasasin uudelleen puremajäljet seinään päin :D, ni ei tartte sitäkään alkaa hiomaan ja maalaamaan.

Babysitterin sain lahjaksi tutulta, jonka vauva ei enää sitä käytä. Kaikki alkaa oleen aikalailla sitten kondiksessa. Eipä taia mitään suuren suurta enää puuttua.

 
Hyvältä kuulostaa vauvelin vaunuhankinta. :) Meillä on täällä semmoinen tilanne, että omat vanhempani haluavat ostaa vauvalle vaunut, niitä mennään nyt tässä joku päivä sitten porukalla katselemaan!

Ja uskokaa tai älkää - meillekin alkaa nyt VIHDOIN JA VIIMEIN huimaa vauhtia kertyä hankintoja pojalle! :D Pinnasänky haetaan näillä näkymin viikonloppuna (<3), turvakaukalokin on jo tiedossa ja amme sellaisella 'telineellä' kotiutuu todennäköisesti tänään. Ihanaa, kun alkaa olla jo näkyviä merkkejä vauvan tulosta ihan ympäri kotia. :')

EDIT: Pinnasänkykin on nyt jo kotona. ;)
 
Hyvin alkaa oleen porukalla kasassa tavaraa! :)

Meillekin on kotiutunut yhdistelmävaunut sekä matkarattaat. No bongasin tuossa alkuviikosta ilmoituksen, jossa myytiin gracon turvakaukaloa telakalla sekä matkarattailla yhteishintaan 40€ !!
Pakkohan ne oli sitten hakee, joten tällä hetkellä meillä on 3 rattaat :D

Hoitopöytä tulee tänää ja pinnasängyllä ei ole vielä kiire, koska asumisjärjetelymme ovat tällä hetkellä niin pepullaan, etten tiedä mitä tavaroista kannattaa sijoittaa mihinkin. 
Kesäkuun alussa olisi muuttokin edessä, joten toukokuun vauva nukkuu mielestäni ihan hyvin äitiyspakkauksen laatikossa.

Vaatteita on hurjat määrät, vaikka silti omaan silmään niitä voisi olla enemmän. ;)
 
Täälläkin on nyt kaikki tarvittavat vauvalle hommattu. Ainoa mitä EI hommata, on hoitopöytä. Vaatteet, vaunut, pinnis, turvakaukalo, sitteri löytyy. Oli muuten tässä taannoin loistava tarjous Ikeassa ton Ruottin prinsessan syntymän kunniaksi - osta pinnikseen patja, nii saat pinniksen kaupan päälle. Eli apaut 40 eurolla sain pinniksen ja siihen patjan. Nii ja toki vaipat pitää ostaa sitten myöhemmin...Ja pari ekaa kuukautta nukkuu meilläkin vauva ä-pakkauksen lootassa, nii on kaikki edellisetkin nukkuneet, ko vauvathan tuntevat olonsa turvallisemmaksi pienessä tilassa. Toki loota on pinniksessä. Pitää vielä ommella sellanen reunusjuttu tohon lootaan.
 
Vau, mikä tarjous. Tommosen ku ois itekin bongannu, ni oisin ehottomasti hankkinu uuden pinniksen :DD Ei taia enää olla voimassa??
 
vauveli: Se tarjous oli vain voimassa sen viikonlopun, ko prinsessa syntyi ja oli tietääkseni voimassa vain Ruotsin Ikeoissa. Ja mikä mahtavinta, nii se pinnis oli just se, jonka olin suunnitellutkin ostavani 
 
Täälläkin kaikki miletei hommattu, käytettynä suurin osa.

Vaunuiksi halusin Teutonian spiritit ja ne löytyikin työ kaverilta halvalla. Mustat väriltään. Britaxin turvakaukalon telakalla ostin, tämä käy myös  nuihin teutonian vaunuihin.Sitteri on.
Vaatteitakin on aika iso läjä ja aina jos jotain halpaa löytyy niin pitää ostaa lisää..  Ainut mitä en vielä ole vaatteista hankkinut ja haluan ehdottomasti on ruskovillan silkkimyssyn.Se on niin hyvä joka säällä =) Minun täti lupasi sen vauvalle ostaa .
Vaipatkin on jo hankittu.
Huomenna ikeaan, sielä ajattelin ostaa hoitoalustan ja harsoja sun muuta pientä! Hoitopöytää en minäkään tule laittamaan, ajattelin hoitoalustan laittaa kodinhoitohuoneen pöydälle.
Ja onhan meillä pinnasänkykin. Vieläkö sitä jotain tarviipi??
Autoa tietty tarvii, meni aikaa etsiessä ja päädyttiin ostamaan ihan uusi. Hankalaa on autonkin ostaminen. Piti kaikki kolme istuinta saada mahtumaan takapenkille. Nyt onneksi sekin stressi ohi ja maanantaina tai ti saadaan auto alle. On muuten ollu hankalaa elämä ilman autoa. Yli kuukausi ollaan oltu ilman, kauppa asiat sun muut ollu hanakala hoitaa.
 
Multa puuttuu enää vaunut ja turvakaukalo. Vaunukaupoille suunnataan ens viikolla, kaukalo tulee sitten jossain vaiheessa myöhemmin :) Matkarattaat varmaan hankin myös, mutta niillä nyt ei oo kiirus :)

Tänään pesin vauvanpyykkiä ja pian ne pääsee järkkäämään kaappiin, ihanaa :) Vauvan petivaatteet pitää vielä pestä ja kehtoon ostaa uusi patja, sitten varmaan laitan nekin jo valmiiksi kun en malta odottaa :D Hoitopöytäkin on valmiina ja pienissä koreissa hoitotarvikkeet ym. Talkki ja vanupuikot ja laput taitaa vielä puuttua mutta muuten alkaa nekin olla kasassa. Tutteja ostin eilen parit ja tuttipullon myös, korviketta ostan myöhemmin vielä varmuuden vuoksi pari purkkia.

Sukkahousuja vauvalta puuttuu, yhdet ainoat taitaa olla joten niitä tarvii vielä ostaa. Vaatteita on aika pinot jo muuten.

Mitään kovin oleellista ei enää puutu :)
 
Meilläkin alkais kaikki olemaan. Vaunut löyty ihan mahtavat ja halvalla: http://www.lastentarvike.net/tuote/898/knorrbaby-nizza-yhdistelmavaunut-silver-grey Onko kellään kokemusta ko. merkistä? Musta tuntu ainaski tosi hyviltä ja napakoilta. Varsinkin kun joutuu ison koiran kans työntelemään niin ihan hyvä et on vähän painavammat vaunut :)

Vaatteita on jonkun verran, enemmän täytyy varmaankin hankkia. Tänään pääsenkin tekemään inventaariota kun alan laittaan vaatteita laatikkoon :) <3 Turvakaukalo, hoitopöytä ja pinnasänky on. Vauvan peittoa ei ole, sen huomasin just. Täytyy alkaa ihmettelemään sitä :)

Vaiapt, tuttipullot yms täytyy tosissaan viel hankkia mut muuten alkaa olemaan kaikki.
 
Otitko Heid äitiyspakkauksen? Siinähän tulee nimittäin tuo vauvan peitto.. Kyseiseen peittoon sopivien pussilakanoiden metsästys taas onkin osoittautunut melko haasteelliseksi, tuntuu löytyvän ns. lasten kokoja, mutta ei vauvojen...
 
Takaisin
Top