Hankinnat vauvalle❤️

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää en oo kanskaan ostanu viel mitään lapsille. Eilen kirpparilta ostin valmiiksi äitiysfarkut ku makso jopa 3,5e 😅 Keskiviikkona ois taas ultra, ehkä sit sen jälkeen 🤔
Mää oon aina tieny et haluun emmaljungat jos/kun niille on tarve. Nyt ku onki kaks tulossa, nii oon ihan hukassa kärryjen kans 🙈
Tarvisin semmoset mihin saa esim.kauppareissulla muksut nostettua kaukaloitten kans suoraan runkoon kiini, mut niitten pitäs myös sopia tääl maalla lenkeilyy sora/mehtäteillä ja pyöräteillä.

Mäki aattelin etten hirveesti hanki mitään ennen NT-ultraa. Ostin nyt kuitenkin kirpparilta unisex-muumibodyn kokoa 68 kun makso 1,5€. Lisäksi tilasin lansinohin lasituttipullija edullisesti, sain ilmaset toimituskulut kun ostin muutakin 😊

Mulla sama ettei hankintoja ennen NT-ultraa. Kai se on vähä sellainen rajapyykki, että jos siinä näyttää kaikki hyvältä voi vähän jo alkaa luottamaan vauvan saapumiseen. Varmaan vaikuttaa myös se että kerran siinä on tullut huonoja uutisia :sad-face:

Sama juttu, hankinnat vasta myöhemmin. Hirveästi toki ei ole tarpeitakaan, mutta kun saisi tietää sukupuolen voisi vähän käydä noita vaatteita läpi ja kartoittaa tarpeita:smiling-eyes: esikoisestakaan en uskaltanut kovin aikaisin mitään alkaa hankkimaan, olisko rakenneultran jälkeen hommailtu suurin osa. Aikaa onneksi on, ettei tässä hoppu ole, vaikka ihanaahan se pienten vaatteiden ja vauvan tavaroiden hypistely on:Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Mikä se nt-ultra olikaan? Oliko se se ensimmäinen julkisen puolen ultra viikoilla 11-13?

Mulla on mietinnässä minkälaiset vaunut sopisi kerrostaloon ja mitkä raaskisi jättää vaunusuojaan. Mut miten sieltä sit olis helpoin siirtyä sisälle? Mä oon aivan pihalla kun ensimmäinen kyseessä... Auttakaa😅

Mikä se nt-ultra olikaan? Oliko se se ensimmäinen julkisen puolen ultra viikoilla 11-13?

Mulla on mietinnässä minkälaiset vaunut sopisi kerrostaloon ja mitkä raaskisi jättää vaunusuojaan. Mut miten sieltä sit olis helpoin siirtyä sisälle? Mä oon aivan pihalla kun ensimmäinen kyseessä... Auttakaa😅
Joo se juuri. Siinä mitataan mm. sikiön niskaturvotus (siitä tuo nimi) ja tutkitaan kromosomipoikkeavuuksien riskiä. Toki sikiöseulontoihin osallistuminen on vapaaehtoista.

Rattaat, joissa on ns. Kantokassi on kätevät kerrostalossa. Eli saat napattua vauvan kantokassissa. Mutta syys /talvi vauvalle voi olla ahdasta topata, en tiedä.. Meillä esikko joulukuussa syntynyt ja olihan se tiivis paketti 😅 mutta myös isot koppavaunut on hyviä, saa kopan irti ja mukaan, jos jaksaa kantaa. Runko jäisi varastoon. Ite raahasin vauvan vaa enemmin, oli helpompaa. Suosittelen mennä alan liikkeeseen, jos mahdollista. Siellä tutustumaan valikoimaan.

Asutko miten rauhallisessa kerrostalossa ja onko teillä hissiä? Jos hissi niin minkä kokoiset vaunut/ kantokoppa siihen sinun lisäksesi kyytiin mahtuisivat?
Missä muut asukkaat mahdollisesti säilyttävät vaunuja/ rattaita? Yhteinen pyörä, ulkoväline varasto voi olla altis ilkivallalle ja varkauksille. Valitettavasti vaunusuojissakin on ollut samoja ongelmia. Muilta lapsiperheiltä suosittelen kysymään ovatko vaunut saaneet olla noissa suojissa rauhassa vai pidetäänkö niitä sisällä asunnoissa/ parvekkeilla.
Lisäksi etenkin uusien vaunujen osalta kannattaa tarkastaa ennen niiden hankkimista kodin vakuutusturva eli mitä se korvaa ja missä säilytettynä.
Kannattaa myös yrittää miettiä vaunujen kuljetus mahdollisuus ja tarve henkilöautossa, jos teillä auto on. Osa vaunuista vie ison tilan, joissakin malleissa jopa kantokoppa painuu kasaan. Itse reissatesaa pärjäsin ekakuukaudet turvaistuimella, vaunut jäivät aina kotiin. Mökille ja mummolaan hankittiin molempiin paikallisesta kuerrötysmyymälästä 20€ mökkivaunut jossa päikkäreitä pystyi vauva ekat 6kk nukkumaan.

Meillä kaikki aikalailla tallessa, koska en ole myynyt juurikaan mitään. Nuorimmainen kohta 3v. Britaxin b-ready tuplat ollut yli 5vuotta käytössä ja siihen seisomalauta, niin se toiminee hyvin edelleen. Meillä isommat 4 ja 5v edelleen haluaa olla kyydissä myös, mutta meillä pitkät matkat jos täältä liikkeelle lähtee.

Pinnasänky tarvii ostaa ainoastaan ja tietty se kallein ostos.. auto.. mies ajaa paljon reissutyössä joten jätetään näillä näkymin tuo tämänhetkinen 5 paikkanen käyttöön sekä sit pitänee ostaa isompi jättiläinen 😱. Mä vihaan ajaa isoja autoja joten tämä tulee olee itelle totuttelua! Mutta kaikki hankinnat sitten kesällä joskus, en aio ostaa kyllä yhtään mitään. Mutta jos nyt tulee tyttö, niin sit alan ompelee mekkoja hulluna 😅, vanhoja kankaita piisaa.

Muokattu viimeksi:
Meillä kaikki aikalailla tallessa, koska en ole myynyt juurikaan mitään. Nuorimmainen kohta 3v. Britaxin b-ready tuplat ollut yli 5vuotta käytössä ja siihen seisomalauta, niin se toiminee hyvin edelleen. Meillä isommat 4 ja 5v edelleen haluaa olla kyydissä myös, mutta meillä pitkät matkat jos täältä liikkeelle lähtee.

Pinnasänky tarvii ostaa ainoastaan ja tietty se kallein ostos.. auto.. mies ajaa paljon reissutyössä joten jätetään näillä näkymin tuo tämänhetkinen 5 paikkanen käyttöön sekä sit pitänee ostaa isompi jättiläinen 😱. Mä vihaan ajaa isoja autoja joten tämä tulee olee itelle totuttelua! Mutta kaikki hankinnat sitten kesällä joskus, en aio ostaa kyllä yhtään mitään. Mutta jos nyt tulee tyttö, niin sit alan ompelee mekkoja hulluna 😅, vanhoja kankaita piisaa.
Mä olen aina niin kateellinen niille, keillä on kädentaitoja, jotta voi ommella itse vaatteita. Kuinka kivaa, ei tuu samoja muilla vastaan ❤️
Meillä 7-paikkainen auto, joka on ihan vitsi 🤣🤣meidän auton taaimmat penkit on niin ahtaat, että meidän 7vuotias ei mahdu sinne kunnolla kuomat jalassa 🤣 eli sitä voi käyttää ainoastaan 5 paikkaisena 🥹😵 sit meillä on vw t5 9 paikkaisena 🫠

Juu olen ammatiltani myös ompelija, mutta niitä töitä en ole koskaan työkseni tehnyt että jäänyt harrastukseksi ☺️. Pohdin tässä että olisin oman toiminimen pistänyt pystyyn ja jotain alkanut tekee, mut nyt kun tämä neljäs tulossa niin saa lisää mietintä aikaa et mitä sit työkseen tekee 😅.

Pitääpä juu noista autoista ottaa jotain selvää ja sit jäädä kyttää. Mut juu tiedän et noi 7 paikkaiset ei ole kovin järkeviä juuri sieltä takaa, mutta mun vanhemmilla ollut zafira ni oon itsekin istunut ihan siellä takana, ei toki mikään tilava istua, mutta mahtunut. Mut huh koko auto ostos.. meillä aika uusi tuo tämän hetkinen ja jotenkin ajatellut et huh ei tarvii uutta miettiä, mut kappas nyt se on taas edessä 🫣

Juu olen ammatiltani myös ompelija, mutta niitä töitä en ole koskaan työkseni tehnyt että jäänyt harrastukseksi ☺️. Pohdin tässä että olisin oman toiminimen pistänyt pystyyn ja jotain alkanut tekee, mut nyt kun tämä neljäs tulossa niin saa lisää mietintä aikaa et mitä sit työkseen tekee 😅.

Pitääpä juu noista autoista ottaa jotain selvää ja sit jäädä kyttää. Mut juu tiedän et noi 7 paikkaiset ei ole kovin järkeviä juuri sieltä takaa, mutta mun vanhemmilla ollut zafira ni oon itsekin istunut ihan siellä takana, ei toki mikään tilava istua, mutta mahtunut. Mut huh koko auto ostos.. meillä aika uusi tuo tämän hetkinen ja jotenkin ajatellut et huh ei tarvii uutta miettiä, mut kappas nyt se on taas edessä 🫣
Joo, meil oli vanhempi auto mitsubishi ja sinne mahtui heittämällä pari aikuista istumaan. Odotin vähän samoja tiloja nytkin, mutta en ihan saanut 🤣🤣🤣

Varmaan riippuu aika paljon talostakin ja kuinka paljon liikutte. Mä oon tykännyt isorenkaisista vaunuista koska ne rullaa hyvin talvellakin. Irrotettava vaunukoppa. Aluks tuli käytettyä pelkästään turvaistuinta vaunukoppana, sen sai adapterilla kätevästi vaunurunkoon kiinni.

Meillä on kerrostalossa hissi, joten vaunut on meillä kotona ja niin taitaa olla muillakin. Alkuun jätin parvekkeelle kun muksu suostui nukkumaan päikkärit vain siellä, mutta nyt ovat eteisessä, johon hankittiin niiden alle iso kynnysmatto ettei koko ajan tarvitse olla kuravesiä kuivailemassa. Tämä toki riippuu asunnon koosta ja mallista. Ja nämä meidän on aika järeän malliset, mutta kulkevat hyvin kelillä kuin kelillä. Nyt en sitten tiedä kun pitäisi kahden lapsen mahtua että mihin päädytään. Pitää käydä liikkeissä varmaan vain katselemassa ja testailemassa. Toivon että löytyisi käytettynä😅

Meilläkin on auton vaihto edessä 😰 mersun farkku on niin pieni että etupenkillä ei tee mitään kun turvaistuin on käytössä. Keskipenkille on turha haaveilla mahtuvansa jos on kaksi turvaistuinta telakoineen asennettuna. Ja tavaratilaan mahtuu joko koira tai matkatavarat mikä on vähän hankala. Oon haaveillu Volvo xc90 hybridinä niin mahduttaisiin ehkä kaikki pidemmällekin reissulle mummilaan tai muihin sukulointireissuihin mutta ei tekis mieli laittaa kaikkia säästöjä autoon. Autolainaa taas ei huvittaisi näillä koroilla ottaa…

Mun vaunuissa toi vaunukoppa semmonen että siitä voi kantaa aika kivasti tota koppaa. Kurkkaa vähän taaksepäin niin siinänkuvassa näkyy.

Auto menee vaihtoon täällä kun meitä on sit kuusi. Ollaan katseltu max 10000 vw sharaneja.
Jos lähdetään pidemmälle ni otetaan peräkärry messiin koska meillä myös koira joka pitää olla kopassa, pelkää muuten. Lisäksi nykyisestä jää leveä suksiboksi. Mutta sitten kun on vauva ja vaunut niin ei riitä pelkkä boksi . Ja seitsenpaikkaisissa ei se takakontin tila ole ruhtinaallinen lainkaan.

Tossa autossa hyvä kun keskimmäisen rivin penkit saa kaikki eri asentoon, ne on omanaan ja samanlevyiset.

Ei olla tosin livenä vielä käyty kattoo, mutta kesällä viimeistään vaihto johonkin sitten.

Mäki ootan NT-ultraan asti ennen kun hommaan mitään.

Meilläkin on auton vaihto edessä. Mun auto piti joka tapauksessa vaihtaa, mutta mies alko pohtiin että joudutaanko päivittään kummankin autot. Miehellä kolmiovinen ja tekee sillon tällön reissuhommia, jollon menee sit mun autolla. Kaukaloo on varmaan tosi kiva tunkee ilman takaovia..
Mutta ollaan katteltu mulle C ja E mersuja, sit Audin A4, mies haluaa auton mikä pitää arvonsa.

Onko teillä kokemusta Oran Unto-vaunuista? Olisi sellaiset käytetyt sopuhintaan ostettavissa, mietin ovatko ominaisuuksiltaan minkälaiset? Niihin saisi adapterilla kiinnitettyä joitakin kaukaloitakin. Kaukalon haluan ostaa uutena. Ajattelin myös että jos nt ultrassa kaikki ok, voisi alkaa pikkuhiljaa tekemään hankintoja.

Onko teillä kokemusta Oran Unto-vaunuista? Olisi sellaiset käytetyt sopuhintaan ostettavissa, mietin ovatko ominaisuuksiltaan minkälaiset? Niihin saisi adapterilla kiinnitettyä joitakin kaukaloitakin. Kaukalon haluan ostaa uutena. Ajattelin myös että jos nt ultrassa kaikki ok, voisi alkaa pikkuhiljaa tekemään hankintoja.
Tää nyt ei sua jeesi, mutta noilla on ihania värejä 🥰 musta noi netin tietojen mukaan vaikuttaa ihan hyviltä, voisin itsekin ostaa, jos saisin kohtuu hinnalla :)

Takaisin