Hankinnat vauvaa varten

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ei todellakaan Sannis86 xD Kun oli vielä just ne mitkä olin päättänyt hankkia.

Hieno löytö!!! Kunhan "turvalliset" viikot on käsillä, niin aion itekin kyttäillä kyllä tarjouksia. Ja joskus käytettyjäkin saa uudenveroisina ihan murto-osa hinnoilla :) Hyvissä ajoin kun alottaa niin ei sit tule kaikki maksutkaan päällekäin sinne loppuraskauteen... :) Aika sievoisen summan saa kulumaan kaikkeen tarpeelliseen kuitenkin, puhumattakaan niistä heräteostoksista joita ihan takuu varmasti tulee sorruttua tähänkin talouteen hankkimaan :P

Niinpä. Esim. Vaunut on ihan sikakalliita! Meillä miehen vanhemmat maksoi aikanaan vaunut, meillä kävi kans tuuri ku saatiin brion happyt alesta hintaan 499 e. Muutenkin vanhemmat ja isovanhemmat auttoi hankinnoissa jonkin verran.

Meidän pitää ostaa ihan kaikki, kun nuorimmainen on jo 6-vuotias ja kaikki vauvakamat on laitettu ajat sitten eteenpäin. Hyvä puoli asuinmaassamme on se, että täällä on runsaasti valikoimaa hyvään hintaan :) Vaunut tulevat olemaan kevyet kaupunkivaunut, ja luultavasti sellaiset johon saa kaukalon kiinni ja kaikki muutkin härpäkkeet samaan runkoon. Hankintoja alamme varmasti tekemään joskus puolenvälin jälkeen, kuitenkin hyvissä ajoin, kun elokuun olemme Suomessa koko kuukauden (jos kaikki on hyvin raskauden suhteen).

lapsistani minulla oli tuplina sekä Carenan vierekkäin istuttavat, että Phil & Tedsit. Molemmissa oli hyvät ja huonot puolensa. Alkuun tykkäsin vierekkäin olevista, kun halusin vauvan olevan kasvot minuun päin kopassa. Myöhemmin koin näppärämmäksi kulkea bussilla ym peräkkäin istuttavilla, ne oli vaan niin leveät ne vierekkäin istuttavat. RIippuu paljon maastostakin missä kulkee. En ehkä kolmipyöräisiä peräkkäin istuttavia ostaisi, jos asuu kaukana kaupungista ja käy paljon kävelyillä ym.

Lasketaanko mamma vaatteet vauvaa varten tehdyiksi hankinnoiksi, tai vauvamahaa varten tehdyksi XD kaupassa oli mamaliciousin ihana mekko -60% ja kivat mamalicious farkut vaan 15e niin pakkohan niiden oli mukaan lähteä xP

Täällä odotetaan esikoista joten olen vain hamstrannut vaatteita tähän asti :) muutaman peiton olen jo virkannut ja oli pakko hankkia muutama marimekko tutti ja tuttipullo kun muutin tänne maapallon toiselle puolelle :) olen yrittänyt etsiä vaunuja netin kautta kun mikään liike ei täällä näytä myyvän lastenvaunuja jossa vauva saisi nukkua.. Kaikki on turvaistuin tyylisiä.. Olisin halunnut emmaljungat, mutta ne ei postita Kanadaan :/ ja äitiysvaatteita olen muutamia hankkinut vaikka niille ei vielä varsinaisesti tarvetta ole :p

Elmou samassa malttamattomuus junassa ollaan xD Meille siis hommattu tosiaan jo pinnis ja yhdistelmävaunut kun ei vaan o tarjouksia voinu ohittaa (brio happyt 399e ei ollu enää paljoa) xD

Tänään eksyin selailemaan rattaita.. Sairasloma on kyllä pahasta! :D Koin ahaa elämyksen, että eihän minulla ole mitään käryä millaiset rattaat muka tarvitsen? Niitähän on sadoittain erilaisia? Milläs sitä osaa valita oikeanlaiset omaan käyttöönsä? o_O

Kannattaa käydä ihan jossain liikkeessä katsomassa ja kokeilemassa, siten parhaiten näkee mikä sopii omaan käteen :) Vaunuissa ja rattaissa on niin paljon eroja.

Ja aina sekään ei auta ja sitten pitää vaihtaa kun on käytössä huomannut että ai hitsi olis sittenkin tarvittu se ja tämä...

Ehkä tässä täytyy vielä antaa viikkojen jonkin verran kulua ennenkö kehtaa lähteä liikkeisiin rattaita kokeilemaan.. Mutta tuo on kyllä ihan totta. Ja liikkeissä on ammattitaitoisia myyjiäkin kenties, jotka osaavat auttaa :)

aBu, Turussa Vauvatalo Johannassa (Paalupaikalla) oli hyvä palvelu, me ostettiin sieltä esikoiselle yhdistelmävaunut ja turvakaukalo.

Vauvatalo Johannan sivuja tutkiskelinkin jo tänään :) Tuumasin, että se on ainakin yksi paikka, jossa täytyy käydä sitten joskus aikanaan.

Mun mielestä at lastenturvassa on aika hyvä valikoima vaunuja. Me saatiin esikoiselle yhdistelmävaunut siskolta lainaan, joten ei tarvinnut miettiä silloin... Olisin varmaan saattanut päätyä sellaisiin, jotka toimivat myös juoksurattaina ja kunnon hangessa. :) Nyt tarvii kuitenkin miettiä tuplarattaita, ja olen päätymässä bumbleride indie twineihin.

NaBS, apua mä vasta kuolaan noita isompia juttuja! :laughing002

oon katellu hirveesti rattaita. polttelee noi mountain buggy duet tuplat (http://www.lastenturva.fi/tuote/mountain-buggy-duet-tuplarattaat/845454120/) ku ne saa sit yhellekkin lapselle vaan! Mulla siis esikoinen vajaa 3v kun vauva syntyy, ja vaikka se sillon ois periaattees jo tarpeeks iso ettei tarvis enää rattaita ni jotenki haluaisin kuitenkin "varalta" pitää niitä.. :confused004:confused005 ei oo helppoo nyt :smiley-bounce022

Mä tilasin nettikaupan kautta keskieuroopasta kaikki vaunut ja kaukalot ja muut (jopa sivuvaunutyyppisen pinnasängyn) kun sai murto-osalla suomen hinnoista, kävin vaan liikkeissä koittelemassa että mitkä haluan. Siinä oli oltava hyvissä ajoin liikkeellä, kun toimitusaika oli 12 viikkoa. Vaunut siis tehtiin tilauksen perusteella, kaupalla ei ollut mitään omaa varastoa ja siitä pitkä toimitusaika, mutta valikoima taas oli laaja. Hyvin tuli kaikki perille luvatussa ajassa, rahti maksoi yhteensä vaan jonkun 40e.

Takaisin