Hankinnat vauvaa varten

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja niille jotka on facessa niin siellä on vaikka mitä lastenvaatekirppiksiä yms.. eri paikkakuntien ryhmiä (missä ostaja hakee suoraan myyjältä kotoa ne) tai sit semmosia yleisempiä, merkkivaatteille omansa yms. Tarvikkeita myös.

Meillä sama periaate, et ekan ultran jälkeen sit :) Esikoinen tuloillaan ni kaiken pääsee hankkimaan :p Tyttölapsia lähipiirissä vaan..

Meillä on käytännössä kaikki tarpeellinen esikoisen jäljiltä, hän täytti vasta pari viikkoa sitten vuoden. Tuplavaunuja kovasti oon miettiny, mutta ehkäpä niitä ei tosiaan etukäteen kannata hankkia, jos tuo neiti onkin kova käppäilee omin pikku jaloin jo sillon noin parin vuoden ikäsenä. Alkuunhan tosiaan vauvaa voi kantaa liinassa. Tupkavaunuissa sekin ongelma, kun meillä ei oo autoa ja kuljetaan käytännössä joka paikkaa bussilla, niin isot tuplat ei välttämättä aina mahdukaan kyytiin toisten vaunujen rinnalle. Pitää pohtia, aikaahan tässä on eikä edes takeita raskauden onnistumisesta vielä...

Uudelle vauvalle en kyllä osaa ajatella ostavani vielä mitään, on niin aikaista. Kuitenkin koko ajan on mielessä, että ainakin vaunut on hommattava. Meillä esikoinen on syksyllä reilu 2 v ja sitten kun kotona ollaan, niin kuljetaan jalkaisin joka paikkaan. Eli tuplavaunut tarvitaan. Malli on kovasti jo mietinnässä ja tällä hetkellä tuntuu, että istuimet peräkkäin malli varmaan hommataan. Ongelma vaan on pieni hissi, joka asettaa tiukat rajat ostettaville vaunuille. Mikäköhän on pienin tuplavaunumerkki?

Törmäsin viime kesänä töissä tommosiin peräkkäin oleviin istuimiin vaunuissa ja totesin että en itelleni ainakaan ikinä niitä hanki. Käsittämättömän hankalat hallita, paino jakautuu epätasaisesti ja jos tie on vaikka vähän kallellaan niin sinne mennään.. toki kaupunkiolosuhteissa voi toimia :)

Meillä kans kaikki säilössä vuoden ikäiseltä esikoiselta, tosin jos prinsessa syntyy niin sitten menee vaatekaappi ainakin osittain uusiksi :) tuplat pitänee kyllä hommata kun paljon liikutaan jalkaisin ja helpompi kun saa pari vuotisen uhmakkaan rattaisiin jos kiukku yllättää :D

Hemsku, hyvä tietää, että noissa peräkkäinistuttavissa vaunuissa voi olla tollaisia haasteita.. Täytynee yrittää itsekin päästä niitä testaamaan ennen ostopäätöstä. Tosin me asutaan kyllä kaupunkialueella ja kuten mainitsin tuplien tulisi olla pienet. Onneksi tämänkään asian kanssa ei ole vielä kiire.

Mä oon katellu näitä Easywalker tuplia (meillä kans 2 v taapero):
http://www.lastenturva.fi/tuote/easywalker-duo-plus-tuplarattaat/8717755282187/

Onko jollain kokemusta, onko hyvät?

Mä haluisin vierekkäin istuttavat, koska peräkkäin istuttavat vaikuttaa vähän hankalilta. Joissain taapero istuu takana eikä näe eteensä...ei kyllä varmasti toimis meillä. Ja meillä molemmat istuimet pitäis saada kokonaan makuuasentoon, ja kaikissa malleissa se ei onnistu...

Mä oon kans tuplia miettiny esikoinen nyt 1v 8kk. Jotkut sanoo ettei enää oo mtn järkeä hommaa mut jos meinaan lenkkeillä kiin melkeen oltava ja erikoinen tykkää vieläki istua rattaissa :)

Meillekin ensimmäinen tulossa, eli paljon pitää kaikkea hankkia. Vaatteita tosin oon ostellut kirppareilta jo pitkän aikaa :) Sit kun tosiaan viikko 12 ylitetty, niin uskaltaa miettiä hankintojakin enemmän.. :)

Meiltä on keretty kaikki vaivajutut hävittämään kun nuorin on nyt 2.5v ja vanhempi kohta 4v. Eli uusiksi pääsee kaiken laittamaan.

Meillä on tosi hyvin vaatetta ettei tarvii ainuttakaan hankkia mutta turvakaukalo ja rattaat tarvis sit saada. Hoitopöytää ei meille tuu kun jäänyt jo kahdesti käyttämättä ja vie tilaakin niin paljon.

Itse kerkesin edellisen (keskenmenneen) raskauden aikana jo ostelemaan jotain vaatteita vauvalle, mutta nyt olen päättänyt, että yhtäkään hankintaa en tee ennen kuin on se 12 viikkoa täynnä. Lisäksi siskolta ja kaveriporukasta saa varmasti kierrätettynä kaikkea, niin ei kannata kaikkea mennä heti ostamaan :)

Onko kellään ennestään kokemusta tuplarattaista? melkein vois sellaset hankkia että olis kulku helpompaa.

Mulla on kun meillä on vanhemmilla lapsilla 1v3kk ikäeroa. Aluksi ostin Phil&teds vibet mutta kyllästyin vauvan tunkemiseen sinne alle koloon xD vaihdoin ne carenan double swingeihin jotka oli ihan ok perus kärryt ehkä hieman isot välillä ja vauva ei kovin kauaa koppaan enää mahtunut. Sitten myin ne tajutakseni että kyllä meillä vielä tarvitaan tuplia ja ostin toiset samanlaiset kun käytettynä löytyi halvalla. Sitten myin ne kun muutimme paikkaan jossa etäisyydet meni niin pitkäksi että auto piti hankkia. No sieltä lähdettiin aika nopeasti ja taas tuli tuplien tarve ja ostin jule twin rattaat.... käytin niitä kerran. Olivat aivan karmeat liikkumaan, lopulta ostin yhdet aivan mahtaviksi osoittautuneet joiden merkki pitää jostain metsästää kun en muista juuri nyt xD no kerron kohta.... olivat hyvät liikkumaan ja mahtui isompikin lapsi ja kulki kevyesti.

Easy walker duot oli nuo meille sopineet mitkä oli tosi näppärät. Sain käytettynä tingittyä hyvän hinnan x) ystävälläni oli eri ikäisillä baby jogger city celect ja ne vaikutti erittäin hyviltä myös kun muuntuivat myös yhden lapsen rattaiksi

Takaisin