Hankinnat vauvaa varten

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä varmaan tälle vauvalle hankin jutut mitä tarvii vasta rakenneultran jälkeen. Ja tälläkin kertaa varmaan värit tulee oleen molemmille sopivia. Esikoisesta sanottiin rakenneultrassa et on tyttö, mut mä en siihen uskaltanut luottaa kun oli niin vahva poikaolo ja myöhemmin ultrassa sit näinkin ite et ei se mikään tyttö oo. :)

Kuulostaa kyllä fiksulle hankkia molemmille sopivia värejä. Varsinkin kaikki "isot hankinnat" tulee meilläkin olemaan ns. neutraaleja - rattaat yms. Jos sitä vaikka enemmänkin siunautuu lapsia, kuin yksi niin käy sitten samat mahdollisesti :)

Mäkin olen ajatellut ostaa neutraalinvärisiä vaatteita, vaikka sukupuoli oliskin kiva saada tietää (tai no veikkaus siitä) ennen syntymää :) Jotenkin muutenkin mun silmääni miellyttää enemmän noi vihreät, ruskeat ym luonnollisen väriset vaatteet, kuin vaaleanpunaiset tai -siniset vaatteet/tavarat :rolleyes:

Mä oon esikolle yrittäny ostaa "molemmille sopivaa" ja sitä luullaan ihan koko ajan pojaksi! Tänään viimeks vaikka oli harmaa pipo missä vaaleanpunainen rusetti niin kun oli sininen takki.. poikahan tuo selvästi :P Tytöllä on vielä sirot tyttömäiset piirteet ja pitkät kaarevat ripset jne.. mut kun se värikoodi! No, en oo silti pukemassa yltä päältä pinkkiin hörhelöön :D

Hirveitä olettamuksia tuollaiset, kun katsotaan vain värejä.. Minun pikkuveljeni piti pienenä punaisesta ja häntä luultiin aina tytöksi.. :D

Me ei haluttu esikosta että katotaan rakenneultrassa sukupuolta. Ei haluttu asennoitua jompaan kumpaan sukupuoleen, jos se arvio oiskin menny väärin. Yritettiin sitten ostaa sukupuolineutraaleja värejä, mutta niitä ei kyllä oikeesti paljoa ole vaatteissa! Ihan vauvoille on vähän enempi, mutta esim nyt kun tuo on jo reilun vuoden ja käyttää kokoa 80, niin löytyy tosi huonosti molemmille sukupuolille sopivia. Oisin meinaan neutraaleja halunnu, että tokallekin kävis myös ne isommat vaatteet, jos poika sattuis tulee. Tietty oon halunnu tytölle mekkoja ja muitakin, mutta että ne tavan arkivaatteet ois voinu olla molemmille sopivia.

Mulla on alkanu nyt tulla ajatus, että ei haluttaiskaan tietää etukäteen sukupuolta. Kuitenkin oon neutraalien värien kannalla muutenkin, niin malttaisko piinata itteä synnärille asti sillä asialla :joyful: Mä en aio tyttöä vauvana mihinkään pinkkiin pukea kuitenkaan, tai poikaa sinisiin... Tosin en nyt tietoisesti toisinkaan päin, eiköhän me mennä molemmille sopivilla väreillä ja kuoseilla hankintojen kanssa.

Oishan siinä ihan oma fiiliksensä kun sais sit kaikesta punnerruksesta ja ponnistuksesta palkintona vasta tietää kumpi sieltä tulee :rolleyes: Mun tuurilla tietysti kun päätän noin, niin tyyppi levittelee haarojaan rakenneultrassa niin, että tyhmempikin tajuaa kumpi tulee :wacky:

Mielipidekysymys oon itsekkin ton huomannu et isommille ne vaatteiden värit on hyvin paljon enemmän sukupuoleen jaoteltu ku vauvoille. Ihan selkee ero esim. pyykissä. Vauva-aikaan kun oli neutraaleja värejä, sellasta vaaleaa, ruskeaa ym. Nii oli valkopyykkiä reippaammin. Nyt ku 80 cm käytös nii kyl ne sinistä ja vihreetä ja ennen kaikkee tummaa pyykkiä on. Tietoisesti oisin kans halunnu enemmän neutraaleja värejä mut minkä teet.

Varmaan tässä toisessa halutaan kans sukupuoli tietää. Esikon kohdalla ei voinut erehtyä rakenneultrassa :D

Mä kävin viikonloppuna mun kotikotona ja muissa asioissa pengoin siellä varastoa. No, kuinka ollakaan silmään sattui laatikko, jossa luki päällä 'vauvanvaatteita' Voi kun olisin ollukin yksin siellä, en kehdannu perheen keskellä niitä alkaa tonkia. Ilmeisesti mun ja sisarusten parhaimmisto siellä jemmassa :Heartred
En malta odottaa et pääsen kertomaan perheelle raskaudesta ja saan luvan kans sen laatikon avata!! Ihan kun joulua odottais!! :)

Luulin et mun sisko olis pojalleen sieltä kaivellut kaikki muistot, mut joko se on palauttanut ne, tai ei vaan ole niitä muistanut sieltä kaivella o_O Ja mun vanhassa huoneessa on jemmassa mun ensimmäinen pehmolelu jonka oon saanut mun mummolta synnärillä. Ihana valkoinen pehmopupu! Se muuttaa toivottavasti meille pian! :)

Vauvakirjatkin löytyy meidän sisarusparvesta siellä, niitäkin olis jo ihanaa lueskella, mut en vielä kehdannut niitäkään tutkia.

Mun yks tuttu oli laittanu fb:ssa kuvan heidän tyttären ristiäisistä viikonloppuna. Sillä lapsella oli ihan super kaunis kastemekko, nyt mulla alkoi jo vimmat et pitää alkaa metsästää saman tyylistä meillekin. Äääh. Tulispa ultra nopeasti, niin uskaltais hankintojakin tehdä...

Karhupuvuista puheenollen. Mä oon tehny yläasteen käsitöissä semmosesta tiikerikuvioisesta fleecestä haalarin tassuineen, korvineen ja isoine häntineen :D oon pitäny sitä aina omassa vaatehyllyssä muistuttamassa vauvahaaveesta, toivottavasti kohta sille on käyttöä :)

Mäkin päsem maanantaina ostamaan jotain kivaa, jos ultrassa on elämää :)

Ultra ollut itselleni koko aika se etappi, jonka jälkeen saa tehdä ensimmäiset hankinnat.. En jaksaisi maanantaihin enää! :D

oi ku ihanat miuk! onko ne kaikki newbietä?

Toi keltanen on jotain Nalle-merkkiä (Jesper juniorista), turkoosi newbietä ja housutg kappahlin tavallista mallistoa. :)

Takaisin