Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mie olen ajatellut babynetsin käyttöä vain sohvalla/lattialla pötkötellessä. Se rajaa hyvin vauvan alueen ettei isompi tyttö "kaahaa" päälle ja jos sais koirankin opetettua että siihen ei ole lupa mennä. Eli täällä vain valvovan silmän alla siinä pedissä :)
Mikähän siinä aiheuttaa sit vaaran kätkyt kuolemaan?
Mua vitutttaa kun mun kokoselle mammalle ei ole mamma vaatteita. On niin epäreilua. Imetyspaidatkin ne mitkä menis ovat perkele kaikki tiukkoja ihon myötäsiä kun haluisin löysiä
Oikean kokoiset imetysliivit on aina murheenkryyni! Me ollaan kateltu jo ennen plussaa ikean hoitopöytää minkä saa käännettyä pelkäksi lipastoksi jos ei olisikaan käyttöä :) saisi vaatteet ja muut vauvan tarvikkeet sinne kätevästi myös! Imetystyyny on varmasti myös yksi hankinta!
hoitopöytä on se juttu minkä aion hankkia.Babynestit ovat saavuttaneet viime aikoina tosi suuren suosion, mutta niiden kanssa on hyvä huomioida, että ne mm. lisäävät kätkytkuoleman riskiä. Amerikassa lastenlääkäriyhdistys on esimerkiksi asettanut nämä nestit kielletyiksi nimenomaan kätkytkuoleman ehkäisemiseksi. Sama juttu tietysti pätee jos vauvaa nukuttaa liian pehmeällä alustalla tms. Suomalaiset arvostavat kovasti tuota Amerikan lastenlääkäriyhdistystä ja vaikka suomalaista ohjeistusta ei olla vielä saatu aikaiseksi asian tiimoilta, on tähän sairaalatasolla jo herätty kiinnittämään huomiota. Sairaaloissahan on vähän vastaavanlaisia pesiä käytössä esim. keskosilla, mutta nämä vauvathan ovat joka tapauksessa seurannassa kaikenaikaa.
Tämä tällaisena ajatuksen herättäjänä tähän väliin, ihan hyvässä hengessä siis. :)
Mielestäni en mitenkään lietso turhaa pelkoa, vaan nostan esille asian, jota monikaan (ensimmäistä lastaan odottavakaan) ei ehkä tule ajatelleeksi. Jos joku esimerkiksi kirjoutukseni perusteella kiinnittää huomiota vauvapesän rakenteeseen hankintavaiheessa, niin eikö se ole vain plussaa? Valitettavasti minulla ei ole sulle juuri nyt suoraa linkkiä heittää näiden pohjaksi, perustan kirjoitukseni keskusteluun eräiden vauvojen hoidon ammattilaisten kanssa. Totta on se, että kätkytkuolemat ovat edelleen mysteeri, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö olisi voitu määrittää joitakin riskitekijöitä, jotka sitä mhdollisesti edesauttavat.
Ja mitä perhepetiin tulee, sen on osoitettu olevan turvallinen tapa nukuttaa vauvaa, kun tietyt edellytykset otetaan huomioon, mm. turvallinen sänky kovalla yhtenäisellä patjalla ilman ylimääräisiä pehmeitä esineitä, päihteettömyys ja sopiva lämpötila näin muutaman mainitakseni.
Mäkin varmaan hommaan sellasen babynestin uudelle tulokkaalle! Esikoisella ei sellasta ollut, mutta oon kuullut paljon hyvää niin ajattelin nyt kokeilla. En oo todellakaan mikään ompeluihminen, joten ite en aio edes yrittää tehdä :D