Mullahan oli esikoisen neuvolantäti alkuun melkoinen tapaus, jolta en sitten aikanaan saanut juuta en jaata hammastahnakysymykseen,vaikka siis tapojeni vastaisesti kysyin neuvolassa jotain. ;) Jotain muminaa kuului poskihampaista.
Nyt sitten en älynnyt itse kysyä, mikä on uusin suositus, kun Roopen 6kk neukkulassa oli kesätuurari.
Esikon ekassa hammastarkastuksessa saatiin synninpäästö,vaikka olinkin epähuomiossa ottanut käyttöön ne oxygenolin tonniset tahnat joilla iltaisin harjailtiin. Aamuisin jos muistettiin ylipäätään harjata,niin silloin oli ihan vesipesu. Noita ksylitolipastilleja se suuhygienisti mikälie antoi silloin muutaman kokeiltavaksi ja niitä on imeksitty siitä asti. (Ksyliltolilla makeutan myös jogut ja silloin harvoin mehun kun Santtu sitä saa)
Herra hakkaraiset on muuten sellaisia jauhomaisia,helpommin suussa sulavia versioita noista täysksylitolipastilleista,jos jotakuta kiinnostaa moinen tieto. Pikku2,muumit ja matikaiset on niitä kovia kiiltäväpintaisia. Niitä olen nyt itsekin imeksinyt,ihan hyviä ovat. :)
Ja nyt löysin sitä elmexin 500ppm tahnaa, joten tänään voin kokeilla mitä Roope on tahnasta mieltä. :) Jotenkin minimiehen hammashuolto tuntuu haastavammalta kuin isoveikan...varmaan siksi että nyt ei riitä enää oman suun kontaminaation esto. Oon melkeinpä 100% varma, että Roopen suussa on jo käynyt leluja,joita isoveikka on nuoleskellut.
Ja vasta nyt Roopekin menee nukkumaan harjatuin hampain niin, ettei enää tissittele harjauksen päälle. Enkä tasan tarkkaan yösyöpöttelyn jälkeen käytä pientä hammaspyykillä.