Haluatteko tietää lapsen sukupuolen etukäteen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Riinu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En usko, että kovinkaan monelle on merkitystä, onko syntynyt lapsi tyttö vai poika. Ajatuksella on vain kiva leikitellä. Kyllä minä olen haaveillut ostavani prinsessamekkoja ym tilpehööriä omalla tytölleni. Nyt vain näyttäisi siltä, että poika on tulossa. En ole pettynyt tms ja mies sanoikin, että tehdään niin monta lasta, että saadaan myös tyttö. [:D] (sormustestin mukaan vaaditaan kolme lasta)

Sitten asiasta "miten osaan hoitaa poikaa"... niin itse ainakin enemmän ajattelen murrosikää tai muuta vanhempaa ikää. Tuskin vastasyntynyt toimii eri tavalla oli se tyttö tai poika. Mutta jotenkin sitten lapsen kasvaessa olisi ollut helpompi ajatella omakohtaisesti, että miten toimisi jossain tilanteessa (jos/kun jotain konflikteja tulee). Mutta eiköhän poikien juttujakin opi oman lapsen kasvaessa ja onhan se isä olemassa, jolla niitä omia kokemuksia poikana elämisestä on yllin kyllin. [:)] 

Me haluttiin miehen kanssa ottaa selville sukupuoli. meille ei ollu mitään väliä kumpaa sukupuolta on pääaasia että olis terve. 12.11 selvis että meille tulee tyttö ja on terve ainakin rakanneultran mukaan. Olin tosta vauvan terveydestä niin helpottunu ja onnellinen että liikutuin kyyneliin [:D]. Laskettu aika on 29.3.

Ei mekään odotettu jompaa kumpaa. Mieheltäkin kyselin kumpaa hän toivoisi, niin vastas ettei sillä ole merkitystä. Eikä mies halunnu tietääkään sukupuolta etukäteen. Minä sitten utelin sukupuolen ja mies ei sitä tiedä. Itselläni on nyt tämän poikauutisen jälkeen välillä käynyt mielessä, että osaakohan sitä sitten niitä poikien juttuja, mutta tosihan se tietenkin on että samanlailla ne vauvat hoidetaan oli sitten tyttö tai poika. Jotenkin vaan tuntuu että on niin pihalla kaikista miehisistä ja poikamaisista asioista. Laitetaanko esim. pitkien kalsareiden alle pikkuhousuja..? jne[:D] Kaikkea tällaista hassua tulee mietiskeltyä. Tyttöjen juttuja olis ollu kans kiva ostaa ja laittaa kun ne on niin tuttuja juttuja itsellekin ja on tovi siitä aikaa kun on itse leikkinyt, mutta onhan sitä kaikkea kivaa pojillekin. Tämmöstä kaikkea tulee pohdiskeltua..no mutta se mikä on miehistä puuhaa, ongelmia tai mitä ikinä tulee elämässä vastaan otetaan miehiset apuvoimat käyttöön.[;)]

Minä haluaisin tietää, mies ei. Asiasta on jo vähän riideltykin... Miehen mielestä raskaudessa ei ole mitään jännää, jos sukupuolen tietää etukäteen. Minun mielestä siinä on aika hemmetin paljon jännää ilman tuotakin jännitystä, kuten miten oma heikko selkäni kestää, paljonko turvottaa, missä asennossa voi nukkua, syntyykö lapsi täysiaikaisena ja meneekö synnytys hyvin ja kuinka hiton paljon se tulee sattumaan.

Minä haluaisin tyttöä, ja olisi kiva tietää sukupuoli etukäteen jotta voisi sopeutua ajatukseen. Itse en kannata mitään vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä unelmia vaan aion piruuttanikin pukea lapseni "ristiin". Mutta silti tuntuisi konkreettisemmalta tietää etukäteen sukupuoli. Silloin mahassa oleva olento olisi muutakin kuin jokin epämääräinen vauva. Vaikka eipä se paljoa lapsen persoonaan vaikuta, mitkä vehkeet sillä on jalkojen välissä. Me aikuiset annamme niitä merkityksiä lapsen toiminnalle sukupuolen mukaan (vrt. potrat ja reippaat pojat ja nätit ja kiltit tytöt).

Hei Yppy, mun mies oli kans sitä mieltä ettei ole yhtään jännää jos sukupuolen tietää etukäteen. Voittehan tekin tehdä niin että vauvan sukupuoli kerrotaan vain sinulle,; mies menee ultrassa siksi aikaa toiseen huoneeseen tai sitten kysyt sukupuolen jälkeenpäin salaa niinkuin minä tein. Mun mies ei edes tiedä että olen kysynyt sukupuolen, vaikka sitä vähän uhkailinkin.[;)]
Nyt on helpompi hankkia kaikkea tarvikkeita, vaikka en haluakkaan mitään tiettyjä tyttöjen tai poikien värejä. Kaupoissa vaan on nuo vaatteet niin selkeästi joko tytöille tai pojille, että helpottaa kummasti valintaa kun tietää sukupuolen.

Ihan pakko kysyä, että mitenkä ihmeessä sen onnistuu salaamaan sitten täydellisesti siltä puolisolta, joka ei tiedä? Mun käsitys on, että salaisuuksilla on yleensä tapana paljastua. Jos vaikka alkaa ostelemaan turhan paljon sinisiä vaatteita tai vaikka vastaavasti pinkkejä [:D]
Kyllä se varmaan kuitenkin alitajuisesti vaikuttaa sitten edessä oleviin valintoihin.

No voihan se tietysti olla vähän hankalaa salata, varsinkin jos aikoo hankkia paljon tavaroita etukäteen ja hankkii sitten vielä pinkkejä tai sinisiä[:D]. Mulla ei ainakaan vielä oo ollut mitään ongelmaa salata tätä asiaa, mutta saa nähdä miten käy.[;)] Sitten jos/kun hankitaan jotain valmiiksi niin yritän valita neutraaleja värejä.

Nostellaanpa tällaista [:)]
Tosiaan nyt kun viikot alkaa olla helpommalla puolella, eli pelko pikkuhiljaa hälvenee on alettu puhua kaikesta "turhasta". Mies on sitä mieltä ettei välttis halua tietää onko vauva tyttö vai poika. No sen Vau.fi kiinalaisen laskurin mukaan olis tyttö tulossa ja hedelmöityspäivänkin mukaan aika vahvasti näin voisi olettaa. Ihan samahan se on kumpi tulee kunhan olisi terve, meille molemmillle kun on ensimmäinen. Jos näkyy, siis itse nähdään, niin sitten on ihan ok molemmille. Eli kai mä sitten yritän pitää uteliaisuuteni sisälläni ja odottaa tosiaan huhtikuulle.

Takaisin