Haluatko tietää sukupuolen?

Vaikuttaa muuten, että suurempi osa vanhemmista toivoo tyttöä. Mistähän se johtuu?

Meille ei oo väliä kumpi tulee. Raskautuminen on ollut meillä niin pitkä tie, että siinä vaiheessa kun raskaana on oltu niin ihan sama vaikka vauvalla ois molemmat sukupuolet kunhan ois edes suurinpiirtein terve ja saataisi hänet elävänä syliin.
Sillon kun vielä ei ollut esikoisesta tietoakaan, mun kaveri odotti vauvaa ja sai kuulla saavansa pojan. Mulle sitten tilitti kuinka hirveän pettynyt hän on, koska toivoi tyttöä. Sellainen puhe satutti kyllä älyttömästi koska itse olisi tehnyt mitä vain sen eteen, että saisi oman lapsen. Enkä siis tarkoita tällä tekstillä, että kukaan täältä ajattelisi noin, mutta tulipahan vaan mieleen sukupuolipohdinnoista.

Meillä on yksi maailman ihanin, suloisin ja rakkain pieni poika ja ilolla otamme vastaan tämän toisenkin, kuka hän sitten lieneekään. :love7

Poikaraskaudessa hiukset voi tosi hyvin eikä tarvinnut pestä tyyliin ollenkaan. Nyt hiukset koko ajan likaisina niin siitä tullut mieleen että voisiko olla tyttö. Nähtäväksi jää :) vissiin hieman yleisempää saada samaa sukupuolta toinen lapsi kuin eri.

Samoilla ajatuksilla kanssasi, että ei sillä oikeasti ole merkitystä kun lapsi on itsessään lahja ja ihme :Heartred
Enkä koskaan ole lapsen saantia pitänyt muutenkaan itsestäänselvyytenä. Olin jo varautunut yrittämään pidempäänkin kun lapselle annettiin lupa tulla 10/19 kierukanpoiston jälkeen. Nappasi sit 2/20 et silleen nopeasti, mutta monta negatestiäkin väliin meni (kierrot oli epäsännölliset ja pitkät) :smiley-ashamed004
 
Joo, ei oo meillekään mitään väliä. Pahoittelut, jos mun "salaa toivomisesta" sai sen kuvan! Luulen, että omalla kohdalla osansa tekee se, että edellisestä olin varma, et on tyttö ja tyttöön jo asennoidun. Biologinen sukupuoli on kuitenkin vain yksi ominaisuus, mikä ei määritä meille sitä, miten toivottu lapsi on. Kuten ei esimerkiksi (kehitys)vammaisuuskaan :)

Mulla on hiukset vähemmän rasvaiset kuin viime raskaudessa! Oispa veikeää, jos se meinaisi poikaa :joyful:
 
Joo, ei oo meillekään mitään väliä. Pahoittelut, jos mun "salaa toivomisesta" sai sen kuvan! Luulen, että omalla kohdalla osansa tekee se, että edellisestä olin varma, et on tyttö ja tyttöön jo asennoidun. Biologinen sukupuoli on kuitenkin vain yksi ominaisuus, mikä ei määritä meille sitä, miten toivottu lapsi on. Kuten ei esimerkiksi (kehitys)vammaisuuskaan :)

Mulla on hiukset vähemmän rasvaiset kuin viime raskaudessa! Oispa veikeää, jos se meinaisi poikaa :joyful:

Eiks sellainen sanonta oo et tyttö vie äitinsä kauneuden :grin ja siks ois rasvaiset hiukset ja finnejä raskausaikana. Poika taas saa äidin hehkumaan.
 
Eiks sellainen sanonta oo et tyttö vie äitinsä kauneuden :grin ja siks ois rasvaiset hiukset ja finnejä raskausaikana. Poika taas saa äidin hehkumaan.

Joo, oon muuten kuullut saman! :grin

Paitsi että viimeksi mun iho HEHKUI, nyt puskee finnejä... :lurking:

:hilarious:
 
Eiks sellainen sanonta oo et tyttö vie äitinsä kauneuden :grin ja siks ois rasvaiset hiukset ja finnejä raskausaikana. Poika taas saa äidin hehkumaan.

Mulla räjähti naama ja rintakehä viime raskaudessa tosi tosi pahasti. Ja poika tuli :grin

Nub-teoriasta oon kuullu ja lukenut mut en ite uskalla ees yrittää tulkita sen perusteella sukupuolta :bag:
 
Halutaan tietää. Aiemmistakin ollaan kaikista kysytty. Keskimmäisestä mulla oli alusta asti tosi vahva poika-olo, mutta kahdessa ultrassa sanottiin, että tyttö tulee. Pakkohan se oli sitten uskoa. Poika sieltä kuitenkin sitten syntyi :p Eli kyllä se oma vaisto on myös aika vahva ennustus! :)
 
Haluaisin ite tietää ainakin heti kun on mahdollista tuon sukupuolen. En tiiä onko se väärin, mutta toivoisin tyttöä :happy093 Johtuen varmaan siitä että itsellä ollut 3 siskoa eikä yhtään veljeä ja miehelläkin vain kaksi siskoa. Lisäksi äitiltä löytyisi varmaan jotain vaatteita jotka menis viellä sitten kans tälle. Mutta tottakai poika otetaan yhtä suurella rakkaudella vastaan :happy:
 
Kyllä, haluan tietää. Mulla oli ensimmäisestä vahva poika olo heti alusta lähtien ja ei minkäänlaisia raskausoireita. Nyt olisi toiveissa pikkuinen sisko ja ihan hirveä kavalkadi kaikkia raskausoireita eli saa nähdä.
 
Meilläkin halutaan tietää. Ihan järkyttävää, kun ensimmäisen kohdalla tiesin plussasta asti sata varmaksi, että tyttö tulee ja niinhän sieltä tulikin. Nyt yrittänyt kuulostella omaa fiilistä, niin ei ole tullut niin pienintäkään fiilistä kumpi olisi. :grin Esikoinen toivoo siskoa, mies ehkä enemmän poikaa ja itsellä ajatukset niin solmussa, ettei ole mielipidettä. Toisaalta poika olisi kiva, kun tyttö jo löytyy, mutta oon aina ”nähnyt” mieheni tyttöjen isänä, siis jo ennen kuin esikoinen syntyi. :hilarious: Mutta edelleen odottelen samaa vahvaa fiilistä kuin esikoisesta. :rolleyes:
 
Olisi kyllä kiva tietää. Meillä myös niin, että tytölle olis kaikki valmiina, mutta poikaa varten haluaisin hankkia pinkin tilalle vähän miehekkäämpää värimaailmaa. :grin Eihän sillä oikeasti suurta väliä ole mitä vastasyntyneelle pukee ja valkoistahan aika paljon on niissä pienissä koossa, mutta toisaalta olis kiva hankkiakin jotain vähän erilaista, kun nyt samat vaatteet on pukeneet jo 2 lasta.

Salaa toivon poikaa. Raskausoireiden vähäisyys (lähinnä etovan olon puuttuminen) ja erilaisuus puhuisivat pojan puolesta, mutta nähtäväksi jää. Tää on kyllä niin jännittävää aikaa, ei malttaisi odottaa, että saa tietää enemmän tästä tyypistä! :happy7
 
Ehdottomasti haluan tietää, vaikkei sillä sukupuolella periaatteessa ole mitään väliä, mutta osaa sitten hommata ns tietylle sukupuolelle omasta mielestäni sopivia vaatteita. Vaikkei mikään estä pukemasta poikaa pinkkiin.
 
Haluan ehdottomasti tietää, ollaan ajateltu ottaa ehkä niptify-testi muutenkin ja siinä selvii sukupuoli 100%.
Jos sinne ei päästä syystä tai toisesta mennään hyvälle ultra-lääkärille kuka osaa kertoa sukupuolen melko varmasti 14vkolta alkaen.:wink
 
Siis mun on pakko kommentoida tohon niptiin, viimevuonna luin yhdestä ryhmästä kun eräs äiti sai lapsen jolla oli eri sukupuolen genitaalit mitä NIPT testi oli antanu tulokseksi :bag:
Ultrissakin oli ihan selvästi näkyny eri sukupuoli mitä testin mukaan. Varmasti äärimmäisen harvinaista mut ei sekään ilmeisesti ihan 100% luotettava ole.
 
Siis mun on pakko kommentoida tohon niptiin, viimevuonna luin yhdestä ryhmästä kun eräs äiti sai lapsen jolla oli eri sukupuolen genitaalit mitä NIPT testi oli antanu tulokseksi :bag:
Ultrissakin oli ihan selvästi näkyny eri sukupuoli mitä testin mukaan. Varmasti äärimmäisen harvinaista mut ei sekään ilmeisesti ihan 100% luotettava ole.

Näitä tapahtuu. Toki biologinen sukupuoli voi olla epäselväkin. Niptin sukupuolenmääritystarkkuus on muistaakseni 95% varma.
 
Halutaan ehdottomasti tietää sukupuoli heti kun vaan mahdollista! Mies toivoo kovasti tyttöä ja mä poikaa, niin olisi kiva saada väännölle 'päätös' :laughing002

Oon kyl kertonu miehelle, et kun perinteiseen tyyliin polttareissani heitin vihdan morsiussaunan katolle, niin vihdan asennosta saatiin selkeästi tulkittua että esikoinen olisi poika:taunt014
 
Haluan kans tietää ja mielellään heti!laughing7 Vaikka sillä ei sinänsä olekaan mitään merkitystä, mutta minulle se jotenkin tuo vauvan lähemmäs kun voin ajatella häntä minun poikana tai tyttärenä:Heartred

Kovin poikaolo on ollut mulla alkion kiinnittymisestä (ivf) saakka. Alkuraskaudessa teki hulluna mieli punaista lihaa koko ajan ja jossain oli, että se voisi olla merkki pojasta. Tosin se voi olla merkki myös matalista rauta-arvoista:laughing002

Ultrassa sikiön syke oli 165 ja sykkeestä taas sanotaan, että tytöillä olis korkeampi ja pojilla matalampi. Eli mene ja tiedä.:dontknow
Oma fiilis tosiaan hyvin vahva poika.

Meillä on ensi viikolla NIPT ja siinähän se sitten selviää. Tuon klinikan sivuilla sanottiin, että sukupuolen määrityksen varmuus NIPTillä on 99 prosenttia. Tarkoitus on säästää kaikki hankinnat vasta siihen, että saadaan tuo tulos, vaikka hirveästi tekisi mieli jo hankkia vauvan vaatteita.
 
Haluan kyllä tietää sukupuolen. Mulla oli tokassa raskaudessa (kkm) vahva poikaolo, mutta nyt ei ole mitään hajua. Unien perusteella veikkaisin tyttöä.
 
Me halutaan kans tietää sukupuoli, osaan jotenkin eri lailla suhtautua vauvaan niin. Ekasta toivoin tyttöä ja on oli vahva tyttöfiilis alusta asti, ja jos olis yllättäen syntynyt poika niin olisin kyllä rehellisesti sanottuna ollut pettynyt ja olis vienyt ehkä aikaa sopeutua asiaan. Siksi halusin ehdottomasti tietää etukäteen että ehdin tottua ajatukseen. Tyttöhän sieltä kyllä tuli.
Nyt mies toivoisi poikaa, ja mä ehkä tyttöä lähinnä siksi, kun jotenkin jo seurustelun alkuaikoina näin meidät kahden tytön vanhempina. Tuntuu että ehkä nää olis todennäköisemmin läheisiä siskoina kun ikäeroa tulee niin "paljon". Toisaalta mies toivoo niin kovasti poikaa että hänen puolestaan toivon että olis poika :grin kyllä mä varmaan oppisin pojan äitikin olemaan. :dummy: ja tässä raskaudessa mulla on kyllä ollut poikafiilis, et oon alkanut totutella ajatukseen jo nyt, varmuuden vuoksi.

Et sinällään tulee kumpi tulee, mut haluan vaan ehtiä tottua ajatukseen. Mun on jotenkin helpompi muodostaa suhde vauvaan kun voin ajatella sitä jompanakumpana.
 
Kyllä mäkin haluan tietää. Suvussa ei ole yhtään tyttöä joten kaikki muutkin haluavat tietää olisko tällä kertaa tyttö tulossa. Sinänsä sillä ei ole väliä, toivon vain tervettä lasta. En kyllä tiedä uskallanko niin kovasti ultrassa nähtyyn luottaa kun aina kuulee näitä "sanottiin että on yhtä ja toinen tuli"-tarinoita... :)
 
Takaisin
Top