Haluatko/halusitko tietää sukupuolen etukäteen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Haluatteko tai halusitteko selvittää vauvan sukupuolen jo ennen syntymää? Miksi tai miksi ette?

Me ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen. Haluttiin säilyttää se yllätyksenä. :) Toisaalta asian salaaminen myös esti joitain sukulaisia ostamasta etukäteen pelkkiä vaaleansinisiä vaatteita (tai vaaleanpunaisia, jos olisi tullut tyttö), mikä on myös positiivista.
 
Haluttiin molemmista tietää. Nimeä helpompi makustella ja tehdä juuri niitä pinkkejä tai sinisiä hankintoja:rolleyes:
 
Haluttiin ehdottomasti tietää kummallakin kerralla. Osaa sitten hieman varautua, pohtia nimiä eri tavalla, ostaa vähän persoonallista vaatetta jne. Olisin varmaan repinyt hiuksia päästäni, ellen olisi saanut tietää sukupuolta. Onneksi molemmilla kerroilla oli vauva aika esittäväinen itsensä suhteen. Kerrottiin myös sukulaisille heti kun saatiin tietää, me just mieluummin otetaan vastaan niitä "sukupuolenvärisiä" vaatteita ja pikkulahjoja, kuin valkoisia, jotka ei ole omaan makuun.
 
Tottakai! Kaikki tieto, mitä lapsesta ennen syntymää pystyttiin saamaan oli tervetullutta. Jos olisi ollut mahdollista tietää etukäteen hiusten väri, silmien väri, lahjakkuudet, sairaustaipumukset, jne. olisi nekin taatusti haluttu, mutta valitettavasti vain sukupuoli on mahdollista tietää. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa.
 
Haluttiin tietää että päästiin nimeä miettimään, oli tarpeeksi vaikeaa keksiä yhdelle sukupuolelle nimiä. Tosin kummallakaan kerralla ei saatu lupausta vaan valistunut arvaus tytöstä (joka kyllä piti paikkansa).
 
Me taas haluttiin lapselle värikkäitä vaatteita. Vihreää, keltaista, oranssia, liilaa, punaista, sinistä, moniväristä... :) Ei pelkkää pinkkiä ja vaaleansinistä. Yllättävän kivasti niitä löytyikin vauvalle. Anoppi tosin luuli että ainoat sukupuolineutraalit värit on musta ja valkoinen.
 
Halusin! Menin ylimääräiseen ultraan yksityiselle heti kun oltiin sellaisilla viikoilla millä se oli mahdollista nähdä. :)
 
Halusin! Ei liity vaatteiden ostoon tai siihen onko sukupuolella väliä, kiinnosti vain kovasti kaikkien kohdalla. Kai syynä malttamaton ja utelias mieli:grin
 
Haluttiin tietää ja ollaan kysyttäessä kerrottu. Somessa ei olla sukupuolta julkaistu nyt raskausaikana ja oon pyytänyt ettei läheisetkään sitä tee. Sitten kun vauva kun vauva on syntynyt ja sen julkaisen somessa niin samalla kerrotaan sielläkin, että kumpi on :)
Ja haluttiin tietää vaatteiden hankkimisen takia ja oon tehnyt itse vauvalle villasukkia ja lapasia niin senkin takia. Nimimaku meillä miehen kanssa aivan täysin eri niin on helpottanut asiasta keskustelua ja nimivaihtoehtojen mietintää kun tietää kumpi tulee :)
 
Me ei olla haluttu tietää, myöhemmin keväällä sitten selviää, kumpi siellä on :). Kivoja eläinkuosisia vaatteita olen kirpparilta löytänyt, eikä haittaisi ollenkaan pukea esim. poikavauvalle punaista tai vaaleanpunaista. Nimeä mietitään vasta syntymän jälkeen, kun tiedetään, minkä näköinen vauva meille saapuu.
 
Ei haluttu tietää, koska ei koettu että sillä olisi mitään merkitystä. Selvisihän se sitten aikanaan. Nimiä pystyttiin silti miettimään, ja muutenkin haluttiin jättää lopullinen päätös siihen, kun nähdään minkä näköinen lapsi on. Vauvojen ja lasten värikoodaaminen sattuu mun sieluun, joten ostin ja tein valmiiksi sellaisia vaatteita, joista tykkäsin. Viimeksi kun katsoin niin vielä oli pippeli tallella, vaikka lapsella on reilun kolmen vuoden aikana ollut kaikkia mahdollisia värejä vaatteissaan. Vaaleanpunaista myös.
 
Ei haluta, meilläkään sukupuolella ei ole mitään merkitystä. Ja loppujen lopuksi, ei ne oo kuin sukuelimet. Vaatteiden värillä ei ole sukupuolta. Ja nimi valitaan kun tutustutaan tyyppiin.
 
Minä en missään nimessä halua tietää! (odotan esikoista) Minulle se on aina ollu itsestäänselvää että elämän suurinta yllätystä odotetaan loppuun saakka. Koko elämäni olen miettinyt sitä mahtavaa ainutlaatuista hetkeä kun kätilö sanoo että "se on tyttö!" tai "se on poika!" tai jotain vastaavaa.
Mies oli aluksi vähän epäileväinen ja kysyi olenko tosissani, mutta kun selitin miten tärkeä ja mahtava ainutlaatuinen kokemus se olisi, niin hänkin innostui ajatuksesta.

Kun minun äitini oli raskaana, ei vielä edes ollut niin kehittyneitä ultria (Neuvostoliitossa) tai ei ainakaan katsottu/nähty sukupuolta. Kun minä synnyin niin äiti vaan meni huutamaan talvisena aamuna sairaalan ikkunasta alhaalla odottavalle isälle että "tuli tyttö!" ja isä huusi takas että "no annetaan hänelle nimeksi ~~~". Kyllä se oli paljon hienompaa kun ei tiennyt etukäteen. Ja vanhemmilla on tutkitusti vähemmän "sukupuolipettymyksiä" kun sukupuoli selviää vasta kun näkee sen ihanan nyytin elävänä edessään.

Vaatteita ja tarvikkeita minä ostan sellaisia joista tykkään, enkä sukupuolen perusteella, ja olen vaan iloinen että läheiset ei pääse etukäteen rakentamaan kaikenmaailman sukupuolistereotypioita ja -rooleja meidän lapsen ympärille jo ennen hänen syntymää :happy8:happy8:happy8 (ovat vähän sellaiseen taipuvaisia).
nimien keksiminen on mulle ihan lempiosuus raskaudesta ja on vaan kivaa että voi keksiä niitä molemmille. sitten jos/kun tulee lisää lapsia niin on toisellekin sukupuolelle nimivaihtoehtoja valmiina.
 
Vaatteita ja tarvikkeita minä ostan sellaisia joista tykkään, enkä sukupuolen perusteella, ja olen vaan iloinen että läheiset ei pääse etukäteen rakentamaan kaikenmaailman sukupuolistereotypioita ja -rooleja meidän lapsen ympärille jo ennen hänen syntymää :happy8:happy8:happy8 (ovat vähän sellaiseen taipuvaisia).
nimien keksiminen on mulle ihan lempiosuus raskaudesta ja on vaan kivaa että voi keksiä niitä molemmille. sitten jos/kun tulee lisää lapsia niin on toisellekin sukupuolelle nimivaihtoehtoja valmiina.
Vau, huiman ennakkoluulotonta! Minä tykkään mekoista, mutta en silti ostanut niitä pojalleni. Oletko jo ostanut mekkoja ja aiotko pukea ne myös pojalle?
 
Halusimme tietää molemmilla kerroilla.
Ensimmäisen kanssa vähän vahingossa.

Tämän jälkimmäisen kanssa halusin tietää sen vuoksi, että tulevaa isosiskoa asia kiinnosti niin kovasti.
( Kaikilla hänen päiväkotikavereillaan uusi vauva on ollut poika)
 
Vau, huiman ennakkoluulotonta! Minä tykkään mekoista, mutta en silti ostanut niitä pojalleni. Oletko jo ostanut mekkoja ja aiotko pukea ne myös pojalle?

En ole ostanut vielä melkein mitään vaatteita. En pukisi pojalle mekkoja, enkä kyllä ostaisikaan niitä vielä. Tietääkseni vastasyntynyt ei tarvi mekkoja?

Piti varmaan tarkentaa että ennen vauvan _syntymää_ en osta vaatteita sukupuolen mukaan, vaan niitä mitkä nyt sattuu miellyttämään ja ovat vastasyntyneelle käytännöllisiä.
 
On haluttu molemmissa aikaisemmissa raskauksissa tietää sukupuoli ja halutaan tässä kolmannessakin. Se jotenkin vielä konkretisoi asiaa :)
 
Esikoisesta tahdottiin tietää, toisesta en välttämättä tahtoisi, mutta esikoisen takia selvitetään asiaa. Ajattelen, että hänelle asia konkretisoituu helpommin sen avulla. (hän myös tahtoisi kovasti pikkusiskon, joten jos on poika, ehtii hän totutella asiaan.)
 
Haluttu pitää yllätyksenä syntymään saakka ja samanlailla ajateltu myös jatkaa jos vielä lisää lapsia saadaan.
 
Halutaan tietää jos vaan näkyy. Ei sillä, että sukupuolella olisi mitään merkitystä mut mielellään halutaan tietää. Jos taas ei sitä vauva näytä niin sitten ei tiedetä.
 
Takaisin
Top