Haluatko/halusitko tietää sukupuolen etukäteen?

Meillä ajatukset tässä eroaa. Minä en halua tietää. Rakenneultra on tärkeä ja hyvä asia sikiön terveyden seurannan kannalta - osataan varautua syntymän hetkellä, mikäli jotain poikkeavaa näkyy jo ultrassa. Siitä huolimatta ajattelen sukupuolen tietämisen ennakkoon olevan jossain määrin luonnotonta. Enkä siis tarkoita, että paheksuisin heitä, jotka sukupuolen etukäteen haluavat tietää. Haluan sukupuolen olevan yllätys, kuten se on ollut "vanhaan aikaan". Nimiä on kiva miettiä molemmille (onpahan nimiä mutusteltu jo seuraavaakin varten). Vaatteita en juurikaan ennakkoon osta, kun äitiyspakkauksesta, sukulaisilta ja ystäviltä niitä tulee. Eikä voi ennustaa, minkä kokoisena vauva syntyy. Mikäli tyttö tulee, mekkoja ehtii ostaa myöhemminkin. Muut hankinnat ovat olleet värimaailmaltaan sukupuolineutraaleja, vaaleaa ja kirkkaita värejä (lähinnä siis välttäen vaaleanpunaista ja -sinistä).

Mies sen sijaan haluaa tietää ennakkoon. Ei hän sen kummemmin osannut tahtoaan minulle perustella. Kun kerran on mahdollista tietää etukäteen, sen mielellään tietäisi.

Ultrassa sain kirjekuoreen tiedon sukupuolesta ja kuvankin (koronarajoitusten vuoksi mies ei päässyt ultraan mukaan). Sovimme, että mies saa sukupuolen katsoa, mutta hän ei saa kertoa muille eikä vihjailla minulle. Vielä ei ole mies kuorta avannut kun tuntuu niin viralliselta suljetussa kuoressaan, eikä välttämättä enää avaakaan, kun laskettu aika on alle kolmen kuukauden päästä.
 
Ei haluttu tietää, eikä haluta jatkossakaan. Emme koe tarvitsevamme tätä tietoa mihinkään, minusta on luonnollista pitää se yllätyksenä. Hienoa, että nykyään pystytään vauvan terveyttä ym. tutkimaan niin laajasti jo mahassa, mutta sukupuolen selvittäminen ei ole mitenkään olennainen asia.

Vaatteita ostettiin sellaisia, joista pidettiin, eli keltaisia, vihreitä, oransseja, punaisia, sinisiä, eli molemmille sukupuolille sopivia. Vaaleansinisestä ja etenkään vaaleanpunaisesta emme pidä muutenkaan, enemmän kirkkaammista väreistä. Eli niitä ei tullut ostettua/käytettyä syntymän jälkeenkään.

Nimiä mietittiin molemmille valmiiksi ja päätös tehtiin viikko ennen ristiäisiä, joten sen ehtii miettiä syntymän jälkeenkin vauvaan tutustuttuaan.
 
Halutaan tietää etukäteen. Eihän sillä mitään merkitystä ole meille, mutta on tää raskausaika niin jännittävää kaikinpuolin, että halutaan kyllä tietää kaikki mahdollinen, mitä voi tietää. Ei myöskään koeta sukupuolen olevan niin iso asia, että pidettäis sitä salaisuutena syntymään asti, vaan kerrotaan kyllä läheisillekin.
 
Oltiin puolison kanssa sitä mieltä, että ei haluta selvittää. Mutta nyt kun on vuosien lapsettomuuden jälkeen raskaana, niin haluankin tietää kaiken mahdollisen jo raskausaikana. Mulla on sellainen tunne, että odotan tytärtä :angel7
 
Ennen raskautta olen ollut sitä mieltä, että en halua tietää ennen lapsen syntymää. Mutta nyt kun raskauden 1/3 on ohi, on sukupuolen tietäminen alkanut kiinnostamaan :happy3
Mies haluaa tietää
:smiley-angelic008
 
Yllättävän tasainen jakauma täällä, arkielämässä tuntuu oletus olevan, että sukupuoli on rakenneultrassa selvitetty. Me ei olla kysytty aiemmista, eikä ole tarkoitus tästäkään. Sukupuolen tietäminen ei tee lapsesta mulle mitenkään konkreettisempaa tai tuo tunnetta, että tuntisin hänet jotenkin paremmin kuin mitä jo tunnen liikkeiden jne. kautta. Molemmista isommista mulle on jossain vaiheessa ennen syntymää tullut vahva tunne sukupuolesta, molemmilla kerroilla vaisto oli oikeassa. Tietty kutina on nytkin, syksyllä selviää osuiko oikeaan :rolleyes:.

Vaatteitakaan ei koodata sukupuolen mukaan, hankitaan sitä, mikä omasta mielestä kivalle näyttää. Meillä on myös poika käyttänyt välillä siskonsa mekkoja. Annoin pukea, kun halusi - ei vieny pitsit palleja:laughing001.
 
Tätä raskautta on odotettu niin kauan, että haluan tietää kaiken mikä tiedettävissä on. Jos ei olisi sukupuoli näkynyt ultrassa niin olisi se ehkä hetken harmittanut, mutta ei kyllä olisi menty yksityiselle lisäultraan sen asian takia. Eipä tuo tosiaan hankintoihin päässyt vaikuttamaan kun alkuun tarvittavat vaatteet sun muut tuli hankittua jo ennen rakenneultraa.
Nimenvalinnan kannalta kiva, että tiedetään sukupuoli, koska se on tuottanut aika paljon päänvaivaa.
 
Halutaan tietää :angelic: Esikoisen KAIKKI vaatteet ja tavarat on tallella ja luokiteltu tyttö- / unisexvaatteisiin jne. Niin jos luvataan poikaa, niin voin suosiolla antaa mekot jne pois :happy: Vie tilaa ihan kivasti tuola komerossa. Ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, niin saan nesting-vaiheessa siivota yötäpäivää :hilarious:
 
Kolmesta ensimmäisestä ei kysytty mutta kolmesta seuraavasta on ollut "pakko" kysyä :hilarious: Ja myös tästä seitsemännestä haluaisin tietää :grin
 
Ollaan kaikista haluttu tietää, kolmosen jälkeen tosin pienellä varauksella ettei sieltä aina välttämättä tulekkaan sitä mitä on "luvattu" :)
 
Mä halusin tietää.
Mutta jos vauva ei olis näyttänyt, en tiedä olisinko mennyt lisäultraan. Todennäköisesti kyllä, senverran utelias kuitenkin :grin
 
Halusin tietää. Ja rakenneultrassa näinkin ennenkun ultraaja ehti ees kysyä haluanko tietää :joyful:
 
Haluttiin ehdottomasti miehen kanssa tietää kumpi tulossa, helpompi miettiä nimiä, ostella vaatteita ja sisustaa huonetta :happy:
 
Takaisin
Top