Meillä ajatukset tässä eroaa. Minä en halua tietää. Rakenneultra on tärkeä ja hyvä asia sikiön terveyden seurannan kannalta - osataan varautua syntymän hetkellä, mikäli jotain poikkeavaa näkyy jo ultrassa. Siitä huolimatta ajattelen sukupuolen tietämisen ennakkoon olevan jossain määrin luonnotonta. Enkä siis tarkoita, että paheksuisin heitä, jotka sukupuolen etukäteen haluavat tietää. Haluan sukupuolen olevan yllätys, kuten se on ollut "vanhaan aikaan". Nimiä on kiva miettiä molemmille (onpahan nimiä mutusteltu jo seuraavaakin varten). Vaatteita en juurikaan ennakkoon osta, kun äitiyspakkauksesta, sukulaisilta ja ystäviltä niitä tulee. Eikä voi ennustaa, minkä kokoisena vauva syntyy. Mikäli tyttö tulee, mekkoja ehtii ostaa myöhemminkin. Muut hankinnat ovat olleet värimaailmaltaan sukupuolineutraaleja, vaaleaa ja kirkkaita värejä (lähinnä siis välttäen vaaleanpunaista ja -sinistä).
Mies sen sijaan haluaa tietää ennakkoon. Ei hän sen kummemmin osannut tahtoaan minulle perustella. Kun kerran on mahdollista tietää etukäteen, sen mielellään tietäisi.
Ultrassa sain kirjekuoreen tiedon sukupuolesta ja kuvankin (koronarajoitusten vuoksi mies ei päässyt ultraan mukaan). Sovimme, että mies saa sukupuolen katsoa, mutta hän ei saa kertoa muille eikä vihjailla minulle. Vielä ei ole mies kuorta avannut kun tuntuu niin viralliselta suljetussa kuoressaan, eikä välttämättä enää avaakaan, kun laskettu aika on alle kolmen kuukauden päästä.
Mies sen sijaan haluaa tietää ennakkoon. Ei hän sen kummemmin osannut tahtoaan minulle perustella. Kun kerran on mahdollista tietää etukäteen, sen mielellään tietäisi.
Ultrassa sain kirjekuoreen tiedon sukupuolesta ja kuvankin (koronarajoitusten vuoksi mies ei päässyt ultraan mukaan). Sovimme, että mies saa sukupuolen katsoa, mutta hän ei saa kertoa muille eikä vihjailla minulle. Vielä ei ole mies kuorta avannut kun tuntuu niin viralliselta suljetussa kuoressaan, eikä välttämättä enää avaakaan, kun laskettu aika on alle kolmen kuukauden päästä.