Haluaisitteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen?

Aika varmasti meille tulee viides tyttö. Korutesti ranteen päältä on tähän asti pitänyt jokaisen lapsen kohdalla paikkansa. Uskon että meidän viimeinen on myös tyttö. Toki olisi mukava saada toinen poika. Vanhin on joka kerta joutunut pettymään kun aina on saanut uuden pikkusiskon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Me ollaan aina kysytty sukupuolta ultrassa. Tai no esikoisen aikaan (2004 raskaana) ei sukupuolta vielä ultrassa katsottu eikä kerrottu, mutta seuravaa odottaessani 2006, tilanne oli jo muuttunut. Meillä on kolme nuorinta olleet poikia, niin olis kiva saada vaihteeksi tyttö, mutta ei sen niin väliä.
 
Mielellään kuullaan sukupuoli ultrassa, jos se näkyy. Esikoisestakin kuultiin. Kai se on jonkinlaista uteliaisuutta, että haluaa tietää tulevasta vauvasta kaiken mahdollisen! Realiteetit on tietysti hallussa sukupuolen moninaisuuden suhteen eikä toki olla istuttamassa uutta tulokasta muottiin, mutta on se pieni meille konkreettisempi jokaisen tiedonmurun jälkeen :smiling face with heart-eyes:
 
Haluan tietää :smiling-eyes:
"Vaikuttaa" kankaisiin mistä ompelee vaatteita sitten.. vaikka alotan ompelee varmasti jo ennen neutraaleilla mut sit ku tietää ni voi painottua enemmän..
 
Ehdottomasti haluan tietää! Eihän se välttämättä ole 100% paikkaansa pitävä tieto, tiedän ihmisiä jotka on saaneet tyttölupauksen, mutta poika sieltä putkahti.
Loppupeleissä sukupuolella ei ole väliä, kunhan lapsi on terve. Itse olen toivonut tyttöä aina. Miehellä yksi tytär ja kaksi poikaa, joten tasapainon vuoksi se tyttö ois hyvä :rolling:
 
Meillä ei esikoisesta näkynyt sukupuoli ja sillon päätettiin ettei haluta tietää myöhemminkään ennen synnytystä. Sen jälkeen ollaan puhuttu ettei haluta tietää jos joskus vielä vauva saadaan. Nyt ei asiasta olla puhuttu, mutta luulen että yllätyksenä pidetään :smiling-eyes:
 
Esikoista odottaessa ei käynyt edes mielessä kysyä sukupuolta ultrassa. Seuraavien kohdalla olen käynyt ultrat yksinäni miehen vahtiessa isompia. Olen kysynyt sukupuolen vaikka olen sen jo ennen ultrausta tiennytkin, tiedon olen kuitenkin pitänyt omanani ja antanut miehen sekä muiden odottaa syntymään saakka :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Ensimmäisen kohdalla haluttiin ja niin halutaan nytkin, jos sinne asti päästään. Sukupuolella ei sinänsä ole väliä, kumpikin yhtä toivottuja. Lähinnä osaa sitten miettiä, vieläkö on mekoille tarvetta. Muuten ei sukupuoli vaatteissa eikä vaatteiden väreissä näy, mutta mekot on meillä vaan tytöille:rolling:
 
Itselläni ei ole mitään ehdotonta mielipidettä tästä. Kiva kuulla arvaus, mutta toisaalta se on vain (valistunut) arvaus yleensä. Esikoista odottaessani jouduin viimeisellä kolmanneksella ylimääräisiin ultriin ja yhden aikana tuli niin päivänselvä kuvakulma, että sokea olisi pitänyt olla ollakseen tajuamatta. Lääkäri hieman hämillään totesi: "Toivottavasti ette halunneet sukupuolen olevan yllätys..."
 
Itselläni ei ole mitään ehdotonta mielipidettä tästä. Kiva kuulla arvaus, mutta toisaalta se on vain (valistunut) arvaus yleensä. Esikoista odottaessani jouduin viimeisellä kolmanneksella ylimääräisiin ultriin ja yhden aikana tuli niin päivänselvä kuvakulma, että sokea olisi pitänyt olla ollakseen tajuamatta. Lääkäri hieman hämillään totesi: "Toivottavasti ette halunneet sukupuolen olevan yllätys..."

Tämä oli jännä, että käydessäni yksityisellä raskausultrassa vielä viikolla 30, sanoi päivät pitkät ultraava, ettei todellakaan voi ymmärtää miten nykyaikaisilla laitteilla voi väärin tulkita. Hänen näkemyksensä mukaan täytyy olla osaamaton, jos ei vielä rakenneultrassakaan osaa sukupuolta oikein tulkita.
 
Tämä oli jännä, että käydessäni yksityisellä raskausultrassa vielä viikolla 30, sanoi päivät pitkät ultraava, ettei todellakaan voi ymmärtää miten nykyaikaisilla laitteilla voi väärin tulkita. Hänen näkemyksensä mukaan täytyy olla osaamaton, jos ei vielä rakenneultrassakaan osaa sukupuolta oikein tulkita.

No kyllä on ollut aika erikoinen kommentti ultraajalta. Jos näkyvyyttä ei ole, ei siinä auta vaikka olisi nykyaikainen laite ja kuinka hyvä ego ultraajalla. Sikiön asento nyt vaan voi estää näkyvyyden genitaalien alueelle täysin eikä siinä auta vaikka miten kova tyyppi olisi ultraamassa.
 
No kyllä on ollut aika erikoinen kommentti ultraajalta. Jos näkyvyyttä ei ole, ei siinä auta vaikka olisi nykyaikainen laite ja kuinka hyvä ego ultraajalla. Sikiön asento nyt vaan voi estää näkyvyyden genitaalien alueelle täysin eikä siinä auta vaikka miten kova tyyppi olisi ultraamassa.

Siis ei ollut kysymys niistä tilanteista ettei ole näkyvyyttä vaan juuri tulkinnasta. Sehän on selvää, että jos näkyvyyttä ei ole, niin ei kai silloin voi mitään tulkitakaan. Olisi aika graavia, jos ammattilainen ko. tilanteessa vain sanoisi, että: ”Joo, se on tyttö/poika.” Jos se olisi puhdas arvaus, eikä perustuisi mihinkään nähtyyn. Eli ihmetteli sitä miten voidaan tulkita niin väärin, kun ne sukupuolimarkkerit on niin selvät ( ellei ole sitten myös syntymän jälkeen epäselvä tapaus). Meille ainakin on ihan kuvasta näytetty tyyliin ”Teille tulee tyttö, koska tässä näkyy tämä ”hampurilainen” ja täällä ei näy tuossa eikä tuossa mitään poikien vehkeisiin viittavaa.”
 
Siis ei ollut kysymys niistä tilanteista ettei ole näkyvyyttä vaan juuri tulkinnasta. Sehän on selvää, että jos näkyvyyttä ei ole, niin ei kai silloin voi mitään tulkitakaan. Olisi aika graavia, jos ammattilainen ko. tilanteessa vain sanoisi, että: ”Joo, se on tyttö/poika.” Jos se olisi puhdas arvaus, eikä perustuisi mihinkään nähtyyn. Eli ihmetteli sitä miten voidaan tulkita niin väärin, kun ne sukupuolimarkkerit on niin selvät ( ellei ole sitten myös syntymän jälkeen epäselvä tapaus). Meille ainakin on ihan kuvasta näytetty tyyliin ”Teille tulee tyttö, koska tässä näkyy tämä ”hampurilainen” ja täällä ei näy tuossa eikä tuossa mitään poikien vehkeisiin viittavaa.”

Joo, näinhän se on myös. Mutta mitä olen asiasta ultraavien ihmisten kanssa jutellut, todella usein se näkyvyys ei ole selvä rakenneultrassa, koska usein sikiöt ovat jalat yhdessä ja napanuora voi mennä vielä jalkojen välistä ja näkyvyyttä siihen penikseen tai sen puuttumiseen on vaikea saada. Ja sitten on tosiaan tämä epäselvien tapausten joukko, jossa genitaalit ovat syntymässäkin vielä varsin epäselvät. Mutta koska lähes kaikki vanhemmat haluavat nykyään sukupuolen tietää ja monet ovat hyvin painokkaasti sitä haluamassa, niitä tulkintoja sitten tehdään sen perusteella mitä näkyy, vaikkei siitä takeita voikaan antaa. Eikä se aina mene maaliin, kuten omalla kaverilla, jonka vauvanhuone oli maalattu tietyin värein ja kaikki tavarat hankittu oletetun sukupuolen mukaan. Ja sitten syntyikin toista sorttia. Oma lapsi oli rakenneultrassa polvet tiukasti yhdessä ja rintaa vasten ja vielä napanuora jalkojen välistä ja sukupuoli olisi ollut lottorivin vetämistä.
 
Ei meilläkään ole kaikkien kohdalla rakenneultrassa onnistunut kurkata jalkoväliin kumpaa sukupuolta mahdollisesti olisi. Kaksi neljästä on ollut sitä mieltä että häntähän ei ultralla vakoilla ja olivat selin, jalat ristissä. Yksi peitti kasvonsakin ultrien ajaksi, halusi pysyä piilossa loppuun saakka :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Itsellä on kuitenkin aina ollut vahva tunne siitä kumpi on tulossa ja siihen olen luottanut. Tähän mennessä on osunut oikeaan.
 
Täällä taas viimeksi toisinpäin! :tears: Ei oltaisi välttämättä haluttu tietää sukupuolta, niin kuopus oli sopivasti "peppu pystyssä" juuri uä-anturin alla. Ei jäänyt epäselväksi minullekaan, mitä kuvan kulkuset esitti :tears:
 
Ihan kiva olisi tietää. Mutta toisaalta hauskaa olisi jättää yllätykseksi.
Aika monella minun ystävällä sukupuoli on paljastunut jo aiemmin kun sikiöseulassa jokin on hälyttänyt ja sen jälkeen on tehty NIPT.
 
Mulle oli itsestäänselvää että haluan ehdottomasti tietää heti kun mahdollista, vaikkei väliä niin olekaan sukupuolella. Ja mies oli käsittääkseni samalla ajatuksella, mutta totesi tossa joku aika sitten että onko muka niin välttämätöntä tietää :Face Without Mouth: Täytyy kai miettiä pystyisinkö sittenkin olemaan tietämättä
 
Meillä esikoinen oli niin tarkkaan jalat ristissä että ei mitään havaintoo kumpi tulossa. Pojat onkin ollut sitten leväperäisiä ja esitellyt vehkeitään oikein antaumuksella. Ei ole ultraajan paljoo tarvinnu kertoo kun itekkin nähnyt. Toisen pojan kanssa kun radin takia kävi useemmin ultrassa niin lääkäri opiskelijat oli ihan innoissan kun sai harjotella ja toinen oikein vaihto asennon et ei kenellekkään jää epäselväksi mikä on tilanne.
 
Takaisin
Top