Haluaisitteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Rakenneultrassa raskauden puolivälin tienoilla moni saa halutessaan tietää, onko tulossa poika vai tyttö. Haluaisitko sinä tietää vauvan sukupuolen etukäteen?
 
Kyllä! Toivoisin poikaa kahden tytön jälkeen ♥️
Toki mekkoja olisi reilusti valmiina tytölle :)
 
Todellakin haluan. Ja toivoisin tyttöä. :Two-hearts: Meillä on 2 tyttöä ja 4 poikaa. Nuorempi tytöistä on jo 13v, niin olis ihana saada taloon vähän pikkutyttöenergiaa. :smiling face with heart-eyes:
 
Luultavasti halutaan / haluan tietää, koska oon sen verran utelias. Poika ja tyttö on entuudestaan.
 
Haluan tietää... esikoinen kyseessä ja ei toiveita suuntaan tai toiseen haaveilen että joskus olisi molemmat mutta katsotaan nyt tää ensimmäinen eka
 
Tiedän kuuluvani vähemmistöön, sillä en halua. Ensimmäisessäkään ei saatu tietää ja se oli kivampi niin, puoliso olisi halunnut tietää, minä en. Ultraaja ei nähnyt ratkaisua asiaan, joten se jäi mysteeriksi syntymään asti ja jälkikäteen olen ajatellut, että hyvä niin. Tällä kertaa on vielä vahvempi olo, etten missään nimessä halua mitään infoa asiasta. Siihen on moniakin syitä. Epävarmuus on yksi, ainakin jos tieto perustuu vain ultratuloksiin. Kaverini sisusti ja teki hankinnat ultrassa annetun tiedon perusteella ja synnärillä tulikin yllätys. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta meillä on tulossa seuloja, joista ilmeisesti sukupuoli käy ilmi, joten enemmän mietityttää se, lipsauttaako joku tiedon meille vahingossa. :Smiling Face With Open Mouth:

Tärkein syy haluun olla tietämättä on ehkä se, että minulle sukupuolella ei ole merkitystä. Minulle vauva ei ole mitenkään sidottu sukupuoleensa, ajattelen vauvat vaan vauvoina, en sukupuolensa edustajina. En muistanut esikoisenkaan aikaan koskaan kysellä kenenkään vauvojen sukupuolia enkä niitä muistanut, jos olin unohtanut nimen. :Face With Tears Of Joy: Lisäksi sekin mietityttää, että Suomessakin syntyy joka vuosi useampaan perheeseen lapsi, jonka sukupuolta ei voida määrittää. Joten senkään takia en halua takertua liian tiukasti ajatukseen sukupuolesta. Lisäksi tuttavapiirissä on transnuoria ja -aikuisia, jotka ovat kertoneet kokeneensa sukupuolensa vääräksi jo lapsesta alkaen, joten olen alkanut pohtimaan senkin vuoksi asiaa laajemmin, vaikkei asia ole minua henkilökohtaisesti koskettanutkaan. :Slightly Smiling Face:
 
Halutaan tietää mutta ei mitään väliä kumpi on. Esikoinen on tyttö. Toki en sitä ottaisi minään 100% kun tietää et joskus arvio menee vikaan. Ja toikin on hyvä pointti mitä salix sanoi että aina sukupuolta ei voi määrittää ja sit tietenkin myöhemmin vielä nämä miksi lapsi/nuori itsensä kokee.
 
Meillä on 2 poikaa ja toivoisin 3tta poikaa :smiling face with heart-eyes: sukupuolen kuuleminen on itellä konkretisoinnut vauvaa
 
Kyllä haluan ja halusin esikoisen kohdalla myös. Meillä on ennestään poika. Olen samaa mieltä Kipunan kanssa, että sukupuolen kuuleminen konkretisoi vauvaa, vaikka toki vauva onkin paljon muuta kuin sukupuolensa.
 
Halutaan tietää, ehdottomasti.
Meillä on yhteensä 3 poikaa. Mulla kaksi ja miehellä yksi. Ei ole väliä kumpi tulis, mutta tyttö tois vähän tasapainoa meidän isäntävaltaan. Kaikki neljä koiraakin on poikia :Speak No Evil Monkey:
 
Haluan tietää. Ollaan edellisiäkin alettu sitten jo puhuttelemaan tulevilla nimillä. Ei muuten olisi sukupuolella väliä, mutta edellisten lasten nimet tulee suvuista ja pojalle olisi täydellinen sarjaan sopiva nimi. Tytölle ei riitä suvuista hyviä nimiä..
 
Halutaan tietää, ehdottomasti.
Meillä on yhteensä 3 poikaa. Mulla kaksi ja miehellä yksi. Ei ole väliä kumpi tulis, mutta tyttö tois vähän tasapainoa meidän isäntävaltaan. Kaikki neljä koiraakin on poikia :Speak No Evil Monkey:

Meillä taas on mies ollut alakynnessä, minun, tyttölapsen, naaraskoiran ja -kissan sekä kanalassa kaakattavan akkaparven kanssa. :tears: Välillä isäntä supisi toisen, poikapuolisen kissan kanssa keskenään.
 
Haluan (tai haluamme) tietää sukupuolen. Ehkä siksi, että se on kivaa. Jos syvemmin mietin asiaa, ei sillä sukupuolella oikeasti ole merkitystä, eikä meillä lapsia sukupuolikasvateta (onko se oikea sana?) siihen sukupuoleen, missä syntyvät. Mutta itselle se on jotenkin sellainen hetki, kun vauva konkretisoituu itselleni. Mikään muu asia ei jostain syystä ole sellainen. Ehkä, kun en tuntenut ensimmäisessä raskaudessa oikein mitään potkuja tms edessä olevan istukan vuoksi. Voi tietysti olla, että tässä raskaudessa ajattelen sitten eri tavalla, mutta näin tuntuu nyt.
 
Minulle on aivan sama kuka sieltä tulee, enkä välttämättä välittäisi tietää. Mies kuitenkin haluaa tietää jos se vain selviää. Ymmärrän miestäkin tässä, mies kun ei voi fyysisesti tuntea lasta raskauden aikana niin tieto varmasti konkretisoi vauvaa miehelle. Eli jos se on nähtävissä ja mies siinä vaiheessa haluaa tietää niin sitten saamme tietää :)
 
Sukupuolella ei ole merkitystä, joten sen puolesta päätettiin, että jos tieto tulee, niin se otetaan vastaan jo etukäteen. Ehkä tieto konkretisoisi asiaa myös itselle, koska toistaiseksi kaikki tuntuu melko utopistiselta.

Mitään hankintoja ei tehdä kuitenkaan sukupuolen mukaan, vaan lapsi varmasti tulee käyttämään esim. kaikenvärisiä vaatteita
 
  • Tykkään
Reaktiot: Anu
Eiköhän me haluta tietää, toisaalta muiden vastauksia lukiessa alkoi hiipiä ajatus mieleen, että entä jos pidettäisiinkiin itsemme jännityksessä.
Kakkonen käyttää tällä hetkellä vasta vaatekokoa 68-74cm joten pojalle ei tarvitsisi hommata mitään.

Toisaalta tykkään kierrellä kirppiksillä ja jos olisikin talon eka tyttö tulossa niin vähän pinkkiä voisi keräillä jo raskausaikana:smiling face with heart-eyes:
 
Kyllähän se mukava olis saada tietää kumpi sieltä tulee niin osaa vähän ostella sitä sun tätä, meillä kun ei ole mitään valmiina kun esikoinen kyseessä :smiling-eyes: sillähän ei ole merkitystä kumpi sieltä tulee, molemmat on yhtä tervetulleita :red-heart:
 
Haluan, mutta en ole varma kerrotaanko muille sitä vasta kuin syntymän jälkeen. Näin ainakin tehtiin esikoisen kohdalla.
 
Haluan tietää:red-heart:sukupuolella ei ole väliä mutta tieto saattaisi konkretisoida asiaa ja saisi alkaa miettimään nimiasioista.
 
Ehkä se hieman konkretisoi asiaa. Ja rajaa myös nimivaihtoehtoja pois, joten helpottaa pohdintaa. Eli kyllä varmaan. Toki aiomme kasvattaa lapsen suhteellisen sukupuolisensitiivisesti, että emme sitten kuitenkaan ryntää ostamaan tytölle vaaleanpunaista - ja pojalle pyssyä.
 
Takaisin
Top