Haaveena esikoinen

@Heipsy Hei! Onko tuo toinen puoli, josta puhut se, missä voi yksityisemmin kirjoitella lapsettomuudesta? Jutellaanko siellä enimmäkseen hoidoista vaiko myös muustakin lapsihaaveisiin liittyvästä? Itselle lapsettomuushoidot on ajankohtaisia vasta ensi vuoden puolella, mutta voisi olla kiva vähän jo kurkistella sinnekin puolelle. Mitenkä kyseiseen keskusteluun pääsisi osalliseksi? 😄

Lähetä yksityisviesti moderaattori Vargynjalle niin hän lisää sut salaiselle puolelle 😊

Hei täällä kans julkisen ensikäynti tulossa parin viikon päästä! Yk:ita en enää ole jaksanut tässä vaiheessa laskea.. Tää esikoisenyritysryhmä onkin melkein muuttunut omaksi lapsettomuusryhmäkseen :No Evil Monkey: Oijoi, toivon todella että mahdollisimman monella täällä ja uutena ryhmään liittyvällä olisi sujuvampi matka äidiksi :red-heart:🌈:Hugging Face:

Ja huomasinkin @Elliania että oot liittynyt mukaan tuonne salaiselle puolelle! Kivaa, tervetuloa, itse oon kokenut sen parhaimmaksi vertaistueksi nyt tän syksyn aikana, vaikka hoidot eivät tosiaan vielä olekaan alkaneet :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulla kanssa on aika realistiset ajatukset siitä, että raskaus ei varmasti tule vielä hetkeen alkamaan. Jos vuoden päästä raskautuminen on ajankohtaista, niin se olisi jo hyvin. Oon siis tosi paljon tsempannut ja koittanut pitää ajatukset muualla, ja pitää vielä enemmänkin tehdä uusia suunnitelmia ensi vuodelle. Tosi kiva kaukomaanreissu meille on tulossa kevättalvelle, niin sitä odotan kovasti :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Joulun aikaan koitan pitää mielen hyvänä, ja keskittyä joulussa kaikkeen sellaiseen itselle mieluiseen.

Mä olen melkein vuoden tässä pitänyt ihan tietoisesti hiljaiseloa, kävikin jotenkin todella raskaaksi yrittäminen ja odottaminen. Nyt kuitenkin on asioita tapahtunut ja edennyt ja tuntuu että uskaltaa taas ajatella luottavaisemmin vauvahaavetta :Two-hearts:

Vuosi sitten marraskuussa ja joulukuussa minulla oli kaksi peräkkäistä varhaista keskenmenoa, joista toinen keskeytynyt keskenmeno ja jouduttiin tyhjentämään lääkkeillä. Se oli todella kova kolaus ja sitä tässä vuosi myöhemmin vielä kovasti käsittelen. Kesällä hakeuduimme yksityiselle, jossa sain Metformiini lääkityksen PCOS:n hoitoon, sekä kiertoa tasailtiin Teroluteilla ja nyt on ollut 4 kiertoa Letrozol lääkkeillä. Viime kierrossa saattoi olla kemiallinen, tai sitten vain viivanpaikka testissä, rehellisesti en ehkä haluakkaan tietää. ❤️‍🩹

Nyt on ollut useamman päivän rinnat kipeänä ja muita oireita, ja tein toissapäivänä selkeän positiivisen testin :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Haluaisin sanoa että olen riemuissani ja innoissani (mitä siis tietenkin olen, 2 vuotta yritystä takana), mutta rehellisesti päällimmäisenä pelko keskenmenosta ja miten siitä selviäisi uudestaan. :sad-face: En meinaa uskaltaa soittaa neuvolaankaan, kun aikaisempi keskenmeno tapahtui puhelusta seuraavana päivänä ja jouduin ajan sitten perumaan...

Todella ristiriitaiset fiilikset, onnellinen mutta samalla ihan kauhuissani :Face Without Mouth:

Tosiaan pitää käydä läpi lääkkeellinen tyhjennys kun ei ole ruvennut spontaanisti vuotamaan, torstaina hakemassa lääkkeet siihen sitten, pelottaa koska pitää nähdä selkeästi raskaana olevia naisia varmaan romahdan.

Käytiin siis ekassa ultrassa 21.11 jolloin kooltaan 3,3 mm ja syke löytyi, mutta vastasi 5-6 päivää liian pientä, siitä jo tiesin ettei tule onnistumaan tämä raskaus. En silloin saanut edes muuta tietoa kuin että kaikki aivan hyvin. Kaksoset aluksi oli myös mutta tuolloin ekassa ultrassa toinen jo kuollut. Eilen vastasi samaa päivää kuin ekassa ultrassa eli ilmeisesti kuollut lähes heti sen jälkeen, kasvanut vaivaiset 0,2 mm ekan ja eilisen ultran aikana... Ja ei enään tietenkään sykettä toisessakaan. Kasvu ilmeisesti loppunut lähes samoilla päivillä muutamaa päivää pidemmälle kuin ihan eka keskenmeno. Jolloin spontaanisti vuoto alkoi 6+0.

Tuntuu aivan kohtuuttoman julmalta että käy näin viidettä kertaa, tänä vuonna vielä, vaikka 3 olikin kemiallisia. Mutta niissäkin kaikissa paitsi yhdessä kuukautiset myöhässä, yhdessä muutaman päivän ja toisessa oli viikon myöhässä. Ehkä mun keho ei kykene kasvattamaan lasta?

No ainakaan ei tarvitse lääkkelliseen tyhjennykseen mennä. Aivan järkyttävän paljon verta tullut yön aikana samoin aivan järkyttävän kokoisia hyytymiä. 😵 En tiedä milloin uskaltaa jatkaa yritystä, ei varmaan ainakaan tänä vuonna kun vuoto voi kestää 2 viikkoa. Toki toivon että loppuu aiemmin mahdollisimman nopeasti. 😖

Uskaltaakohan toisaalta edes yrittää jos mussa tai miehessä jotain vikaa? Tai kummassakin... Toki ainakin raskaaksi tulen helposti, joka kai positiivista?? Ei vaan ole kovin lohduttavaa tässä vaiheessa... Ja vuosi tulee täyteen tämän kuun lopussa ilman ehkäisyä kyllä. Mutta jos julkiselle päästään siinähän kestää kuukausia lukemani perusteella päästä edes ensikäynnille. 😫 Mies sanoi kyllä että mitä muuta tässä voi kuin yrittää? Kun kumminkin lapsi(a) halutaan. Edes se 1, esikoinen jos saataisiin....

Hiljaiseloa on tullut pidettyä täällä kun mitään ei tapahdu omassa tilanteessa, ja muutenkin ehkä tuo lapsettomuus ketju on tällä hetkellä tuntunut ajankohtaisemmalta.

Dpo 4 menossa, ja vaikka kovasti toivon ihmettä, niin järki sanoo että ei tule toteutumaan. Heti kun vuodot alkaa niin saadaan ilmoittautua toiseen ivf hoitoon, joten sitä tässä kovasti odotellaan.

Onnea plussanneille ja paljon voimia vastoinkäymisiä kokeneille!

Jotenkin todella ironista toivoa että raskaustestissä ei näy mitään. Myös surullista ja ahdistavaa sitä katsoa ja nähdä että siihen tulee toinen viiva tässä tilanteessa. Tiedän kyllä että ei se vielä se hcg ole kehosta poistunut täysin että ns. jäämiä kaksosista vielä on. Kuulostaapa karulta tuo "jäämiä" sana tässä yhteydessä varsinkin... Mutta toisaalta kuvaava sana. Ainakin tämä viiva todella haalea jo ja siihen nähden että "vasta" vajaa 48 tuntia vuotanut... Toki tein äsken etten tehnyt aamulla, mutta ainakin suuntaa antava.

1000010403.jpg

Takaisin