Pikkuviikuna
Vauhtiin päässyt keskustelija
.
Muokattu viimeksi:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei onpa kiva kun tulit pävittämään tilannetta, oonkin tässä miettinyt että onko siellä jo jotain selvinnyt tutkimuksissa!Heipsan, mä päivittelen kanssa! Mun on tullut viimeaikoina enemmän seurattua noita lapsettomuus-puolen keskusteluja, kun nyt syksyllä tutkimustulokset on viitanneet siihen suuntaan, että raskaus ei kotona tule alkamaan.. Niin on ollut mielelle parempi seurailla enemmän hoitoihin liittyviä keskusteluja.
Me siis mentiin kans elokuussa yksityiselle tutkimuksiin, kun vuosi yritystä alkoi lähestyä. Saatiin lähete HUS:ille mun ovulaatiohäiriön takia. Mutta sitten kun jatkettiin tutkimuksia, niin näyttää siltä että siittiöissä on isosti ongelmaa, ja että raskaus on todennäköisesti rankkojen hoitojen takana.. Nyt kovasti odotellaan että milloin saadaan se ensikäyntiaika HUS:lle, odottavan aika on pitkä. Tällä hetkellä kp 23 ja taas ovulaatiota odotan ja tikutan, vaikka toisaalta olo että ei sillä ole väliä, kun ei kuitenkaan onnistu. Toisaalta olen saanot teroluteihin reseptin, niin niitä alan syömään pian jos ei ovulaatiota näy, niin pysyy kierto kuitenkin suht maltillisena.
Kiitos paljon tsempeistäHei onpa kiva kun tulit pävittämään tilannetta, oonkin tässä miettinyt että onko siellä jo jotain selvinnyt tutkimuksissa!
Ja onpa kurja kuulla että siellä on enemmänkin haasteita vastassa!Voi harmi! No tärkeintä on että on hoitopolku saatu alkuun ja toivon mukaan saatte nopeasti HUSin puolelta apua!
Hyvä jos tuon ICSI:n saisi tehtyä julkisella kun olen myös katsonut aiemmin että se onkin hintava operaatio. Aivan valtavasti tsemppiä sinne ja toivon että pian pääsisitte kokeilemaan!
Laitan alle omat kuulumiset spoileriin, ei mitään ihmeellistä mutta tiedoksi kaikille tätä lukeville että jos tuntuu siltä ettei halua lukea yhtään mitään raskaudesta juuri nyt, niin älä avaa!
Täällä ensimmäinen kolmannes on yhtä pelkoa ja jännitystä, seuraan sekä täällä että Redditissä huhtikuisten ryhmiä ja molemmissa on tullut keskenmenoja ja keskeytyneitä keskenmenoja niin hyvin konkretisoituu se alun hauraus, sitä kovasti vaan toivoo ettei osu omalle kohdalle. Puolentoista vuoden yrityksen jälkeen olisi niin musertavaa palata taas lähtöruutuun mutta tässä kohtaa mitään ei myöskään oikein ole tehtävissä, muuta kuin odottaa. Me käydään torstaina yksityisellä NIPTissä, kun meidän hyvinvointialueellla se ei kuulu alle 40v odottajille ollenkaan. Siinä siis seulotaan yleisimpiä kromosomipoikkeavuuksia 99% tarkkudella ja katsotaan samalla ultralla sikiön koko. Jännittää ihan hirveästi että onhan kaikki hyvin, toivottavasti sikiö edelleen vastaa viikkoja ja syke näkyy! Jos NIPTistä tulee hyvät tulokset, ja sen lisäksi kaikki näyttää 14.10. (12+6) ultrassa julkisella hyvältä, voidaan viimein vähän hengähtää helpotuksesta! 15.10. alkaa toinen kolmannes ja pitäisi riskien jo laskea huomattavasti.Ehkä siitä eteenpäin uskallan kertoa työtiimille... Mutta saa nähdä pidätänkö hengitystä sinne huhtikuuhun asti
![]()

Ja uskon, että voi olla vaikeaa vaan rentoutua ja nauttia pitkän yrityksen jälkeen. Mutta todennäköisyydet todella on vahvasti teidän puolella. Ja parin viikon päästä voi ehkä vielä enemmän sitten hengähtää. Toivottavasti oot uskaltanut edes vähän myös iloita 

Jee, kiva kuulla!Kiitos paljon tsempeistä![]()
Ja siis tosi ihana lukea sun kuulumisia, niin kiva kun välillä kirjoittelet niitä tännekin! Kyllähän se luo toivoa kuulla miten "kavereilla" meneeJa uskon, että voi olla vaikeaa vaan rentoutua ja nauttia pitkän yrityksen jälkeen. Mutta todennäköisyydet todella on vahvasti teidän puolella. Ja parin viikon päästä voi ehkä vielä enemmän sitten hengähtää. Toivottavasti oot uskaltanut edes vähän myös iloita
Ja kuinka kätevä tollainen piilotettu teksti! Sä tiedät kyllä kaikki kikat tässäkin asiassa![]()
Itsekin toivoin että täältä plussanneet olisivat välillä tulleet kertomaan että mitä kuuluu, niin halusin sitten itse tulla tekemään sen! Mutta ymmärrän myös sen toisen näkökulman, että voi ottaa päähän positiiviset uutiset kun itse on jumissa, kun olen itsekin siinä asemassa ollut... niin tuo spoiler on ihan kätevä siihen!
Ja heeeh hyvä ettei akateeminen koulutus ole mennyt hukkaan kun kikkoja löytyy! 

Voi olla univaje ja hormonit mutta nyt taas mua vähän itkettää kun se oli niin ihana näky! Tiedän että 2. kolmannes alkaa vasta parin viikon päästä mutta onpas niin helpottunut olo, NYT tunnen sitä iloa ja innostusta ja tekis mieli jokaiselle vastaantulevalle kertoa kuulumiset ja näyttää ultra-kuvaa! 
Ja lopuksi sitten otettiin verikoe ja kuulemma tulokset kerrotaan puhelimitse 1-2 viikon päästä! Julkisella on vielä parin viikon päästä NT-ultra (käyn sielläkin tottakai vaikka tuossa ei nyt näyttänyt olevan niskaturvotusta) niin pääsee vielä pian uudelleen näkemään meidän jumppamestarin. 

Ekanakin kiva kuulla kuulumisia, vaikka ne ei niin positiivisia ollut. Oon pahoillani, että joudutte tälle tielle, mutta toivotaan, että pääsette nopeesti eteenpäinHeipsan, mä päivittelen kanssa! Mun on tullut viimeaikoina enemmän seurattua noita lapsettomuus-puolen keskusteluja, kun nyt syksyllä tutkimustulokset on viitanneet siihen suuntaan, että raskaus ei kotona tule alkamaan.. Niin on ollut mielelle parempi seurailla enemmän hoitoihin liittyviä keskusteluja.
Me siis mentiin kans elokuussa yksityiselle tutkimuksiin, kun vuosi yritystä alkoi lähestyä. Saatiin lähete HUS:ille mun ovulaatiohäiriön takia. Mutta sitten kun jatkettiin tutkimuksia, niin näyttää siltä että siittiöissä on isosti ongelmaa, ja että raskaus on todennäköisesti rankkojen hoitojen takana.. Nyt kovasti odotellaan että milloin saadaan se ensikäyntiaika HUS:lle, odottavan aika on pitkä. Tällä hetkellä kp 23 ja taas ovulaatiota odotan ja tikutan, vaikka toisaalta olo että ei sillä ole väliä, kun ei kuitenkaan onnistu. Toisaalta olen saanot teroluteihin reseptin, niin niitä alan syömään pian jos ei ovulaatiota näy, niin pysyy kierto kuitenkin suht maltillisena.
Hei saanko kysyä @Heipsy että miten teillä HUS on suhtautunut siihen, että olette aloittaneet inssit jo yksityisellä? Onko ollut mitään kommenttia, mitään erityistä asennetta, tai konkreettista vaikutusta siihen kuinka hoidot jatkuu HUS:lla mahdollisesti? Me kun kanssa pohditaan että mitä tehtäisiin just kans Felillä ja mitä sitten HUS:lla. Mutta meillä taitaa olla edessä ICSI-hoidot, niin ne on jo sitten hyvin kalliita. Pidetään niin kovasti peukkuja että onnistuisi teillä nyt
Ja hei varovainen onnittelu @Kali , josko se nyt olisi tärpännyt![]()
Olen pahoillani. Kannattaa se progesteroni selvittää ettei siitä johdu etä raskaudet ei jatkuIhailen miehen optimisuutta vaikka vuoto alkamassa ja hänelle kerroin.Hän vielä elättelee toivoa että jospa normi raskauteen kuuluvaa vuotoa. Ahdistaa ja vituttaa ihan helvetisti että taas kävi näin, siis neljäs tälle vuodelle. Ja tuntuu että tuotin taas hänelle hirveän pettymyksen. Kun vuoto selkeästi samanlaista kuin kemiallisissa aluksi oli. Ei normi kuukautisvuodon kaltainen alku.
Teki melkein mieli sanoa että lopetetaan koko touhu.
Yritin katsoa kesäisten verikokeiden tuloksia mutta ei oltu testattu tota. Kysyin kyllä yksityiseltä gyneltä kesäkuussa kolmannen keskenmenneen jälkeen että tarvitsenko jotain tukea raskauksien jatkumiseen. Hänen mielestään en, mutta se oli silloin. Soitan varmaan ensi viikolla jonnekkin ja pyydän päästä lääkärille ja verikokeisiin uudestaan jos päätetään jatkaa yrittämistä siis.Olen pahoillani. Kannattaa se progesteroni selvittää ettei siitä johdu etä raskaudet ei jatku![]()